کد خبر : 195410
تاریخ انتشار : دوشنبه 26 اردیبهشت 1401 - 1:37

چه زمانی بیت کوین بالا می رود؟

چه زمانی بیت کوین بالا می رود؟

در این مقاله می‌خواهیم به سوال: چه زمانی بیت کوین بالا میرود؟ پاسخ داده و بیت کوین را با نگاه تحلیل آنچین(onchain)  و تحلیل تکنیکال بررسی کنیم. برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال اینکه بدانند چه زمانی بیت کوین بالا می رود، حائز اهمیت است. خیلی از سرمایه‌گذاران اگر از برگشتن بیت کوین اطمینان بالایی داشته باشند

در این مقاله می‌خواهیم به سوال: چه زمانی بیت کوین بالا میرود؟ پاسخ داده و بیت کوین را با نگاه تحلیل آنچین(onchain)  و تحلیل تکنیکال بررسی کنیم.

برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال اینکه بدانند چه زمانی بیت کوین بالا می رود، حائز اهمیت است. خیلی از سرمایه‌گذاران اگر از برگشتن بیت کوین اطمینان بالایی داشته باشند و بدانند تغییر روند، نزدیک است دست از فروش می‌کشند و به نگهداری رمزارزهایشان ادامه می‌دهند.

قبل از مطالعه هر تحلیلی درباره بیت کوین، باید آگاه بود که برای سرمایه گذاری و معامله بیت کوین نیازی به داشتن دانش فنی نیست، همان‌طور که برای استفاده از تلویزیون الزامی نیست بدانید تلویزیون دقیقا چگونه کار می‌کند. اگر تمایل ندارید زیاد درگیر مباحث فنی شوید، تا انتها این مقاله همراه ما باشید.

بیت کوین چیست و آیا قیمت بیت کوین بالا میرود؟

به علت هم‌بستگی بالای تمامی ارزهای دیجیتال با بیت کوین، زمان بالا رفتن و برگشتن بیت کوین برای تمامی سرمایه‌گذاران حوزه کریپتو بسیار مهم است.
ارزدیجیتال بیت کوین دو ویژگی مهم دارد که عبارت است از: ۱- غیرمتمرکز بودن ۲- در امان ماندن از چاپ واحدهای بیشتر، این دو نقطه قوت پیروزی باارزشی در مقابل دارایی‌های امروزی به حساب می‌آیند که مسیر را برای ایجاد اقتصاد آینده دنیا هموار می‌کند. سرمایه گذاری در بیت کوین را می‌توانید به عنوان یک روش سرمایه‌گذاری در نظر بگیرید، همچنین با استفاده از بیت کوین انتقالات ارزی خود را انجام دهید. بیت کوین برخلاف پول‌های فیزیکی که امروزه در معاملات استفاده می‌شوند، توسط گروه یا دولت خاصی کنترل نمی‌شود، هیچ گروه و ارگانی مالک بیت کوین نیست.
بیت کوین یک پول دیجیتالی کاملا غیر متمرکز است. به تازگی نیز می‌توانید با ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین از فروشگاه‌های مختلف سفارش دهید. همین تنوع و کارکردهای مختلف این پول دیجیتالی است که باعث میشود قیمت بیت کوین بالا برود.
هرگاه قیمت بیت کوین بالا برود، به علت حجم بالای معاملات و ارزش آن، به تنهایی می‌تواند بازار را با خود همراه کند. البته این اتفاق مانند یک شمشیر دو لبه است و در حالت عکس آن نیز صادق است و بیت کوین می‌تواند بازار را همراه با خود به ته دره بکشاند. بنابراین رسیدن به پاسخ اینکه آیا بیت کوین بالا می رود یا خیر، می‌تواند سرمایه‌گذاران را از ضررهای سهمگین نجات داده و یا سودهای مناسبی را برای آنها مهیا سازد.

در ادامه مسیرهای مختلف رسیدن به پاسخ این پرسش حیاتی را بررسی خواهیم کرد.

چه زمانی بیت کوین بالا می رود؟

تکنیکال چیست؟ زمان برگشت قیمت بیت کوین با تکنیکال

یکی از راه‌های یافتن زمان برگشت قیمت بیت کوین تحلیل تکنیکال است. تحلیلی که بر پایه‌ی بررسی حرکات قیمت در گذشته بنا نهاده شده است. این نوع تحلیل که به تحلیل on-price نیز شهرت دارد، در بین عموم از محوبیبت خاصی برخوردارد است. تحلیل تکنیکال بیت کوین و ارزهای دیجیتال روشی برای پیش بینی رفتار احتمالی آنها از طریق داده های گذشته همچون قیمت و تغییرات آن، حجم معاملات و … است.

این روش در تمام بازار های مالی که بر اساس عرضه و تقاضا فعالیت می کنند کاربرد دارد، بازار هایی همچون ارزهای دیجیتال، بورس اوراق بهادار و بازار طلا، فلزات گران بها و…  تحلیلگران تکنیکال بر خلاف تحلیلگران بنیادی یا فاندامنتال ارزش ذاتی ارزدیجیتال مورد نظر یا سهام را اندازه‌گیری نمی‌کنند، بلکه آنها از روی سابقه‌ی گذشته‌شان تحلیل و روند آتی قیمت را پیش بینی می کنند.

تحلیل تکنیکال بر ۳ اصل:

  • همه چیز در نمودار قیمت دیده شده است.
  • همیشه تاریخ تکرار می شود.
  • قیمت ها مطابق با روند مشخصی حرکت می‌کنند.

نهاده شده است. از مزایای تحلیل تکنیکال می‌توان بر انعطاف پذیری بالا، یادگیری آسان و استراتژی معاملاتی و خودکار اشاره کرد. امروزه معاملات خودکار یکی از مهم‌ترین مباحث فایننس است. روش‌های تحلیل تکنیکال به دلیل وجود معیارهای مشخص و اکثراً قابل محاسبه، در بستر زبان‌های مختلف برنامه‌نویسی قابلیت پیاده‌سازی دارند. این اتفاق را به جز در تحلیل تکنیکال در کم‌تر تحلیلی می‌توان دنبال کرد.

اما اگر بخواهیم از معایب تحلیل تکنیکال مواردی را نام ببریم، می‌توانیم به تأثیرگذاری تعصبات شخصی، عدم امکان استفاده در ارزهای جدید، عدم تعیین ارزش ذاتی و تفاسیر مختلف از روند بازار، اشاره کرد که آخرین مورد ذکرشده یعنی تفاسیر مختلف از اساسی ترین مشکلات آن به شمار می‌آید.

وقتی از مسیر تحلیل تکنیکال به دنبال زمان برگشت بیت کوین می‌گردیم، متوجه می‌شویم سقف قیمتی ۶۹هزار دلار در مسیر رشد قرار دارد و بیت‌کوین برای رشد باید از این مقاومت عبور کند.

چه زمانی بیت کوین بالا می رود؟

 

مشکلات اساسی بیت کوین

به اعتقاد تعداد زیادی از معامله‌گران بزرگ بازار، استفاده از تحلیل بنیادی برای بررسی بیت کوین بسیار دشوارتر از دارایی‌های دیگری مانند سهام و ارزهای فیات و فیزیکی است، اما تحلیل آنچین این مشکل را برای شما حل خواهد کرد و به شما در تحلیل وضعیت شبکه کمک می‌کند.

بخاطر این موضوع که بیت کوین با انگیزه حذف کردن سیستم مالی قدیمی شروع به فعالیت و جذب مخاطب کرده تا قدرت را از کشورها و پولدارها(بانک‌ها) گرفته و به مردم عادی بدهد، تقریبا اکثر قانون‌هایی که در حوزه  کریپتو تصویب شده است قوانینی منفی و محدود کننده بوده، اما با تمامی این تفاسیر بیت کوین توسط شرکت ها و وبسایت های معروف مورد توجه قرارگرفته. شما امروز با بیت کوین میتوانید از مغازه های اطراف خود خرید کنید و همین موضوع بیانگر رشد و نفوذ بیت کوین در جامعه است.

اما یک نکته قابل توجه، با توجه به ضعیف بودن سیستم مالی قدیمی در موارد زیادی، مانند جابه‌جایی پول بین دو کشور، که با سختی‌هایی مثل سرعت خیلی کم و کارمزد سنگین همراه است، پذیرش بیت کوین توسط دولت سریع تر از آنچه تصور کنید رخ خواهد داد.

پذیرش بیت کوین توسط دولت‌‌ها میتواند مهم ترین عامل برای برگشت قیمت بیت کوین و شروع یک روند صعودی باشد.

مزایا و معایب تحلیل فاندامنتال بیت کوین

 

اما اگر بخواهیم به مزایا و معایب تحلیل فاندامنتال یا همان تحلیل بنیادی بیت کوین نگاهی گذرا بیندازیم باید گفت که این نوع تحلیل روشی بسیار قدرتمند برای ارزیابی یک ارزدیجیتال است که به جرأت می‌توان گفت تحلیل تکنیکال توان رقابت با آن را ندارد. بسیاری از سرمایه‌گذاران در سرتاسر جهان مطالعه‌ي دقیق در مورد پروژه‌ و اهداف رمزارز مورد نظر خود را به عنوان اولین قدم سرمایه‌گذاری انتخاب می‌کنند. تحلیل فاندامنتال هم به دلیل تکیه بر روش‌‌های شناخته‌شده و آزموده شده‌ی خود به این افراد کمک می‌کند تا با آگاهی بیشتری تصمیم بگیرند.

از طرف دیگر نیز باید بگوییم که با اینکه اجرا و پیاده‌سازی تحلیل فاندامنتال کار چندان پیچیده‌ای نیست ولی انجام درست آن هم کار چندان ساده‌ای نیست. ارزیابی ارزش ذاتی ارز کاری زمان‌بر و طاقت‌فرسا است که به مطالعه و تحقیق زیاد نیاز دارد. این‌طور نیست که تنها یک سری عدد از‌پیش‌آماده را در فرمول بگذاریم و از روی نتیجه‌ی به دست آمده تصمیم بگیریم. برعکس تحلیل تکنیکال باید عوامل مختلفی را در این نوع تحلیل در نظر گرفت تا نتیجه‌ی مطلوب حاصل شود.

اگر بخواهیم به معتبرترین، با پشتوانه ترین و نوظهور ترین تحلیل بنیادی حال حاضر بیت کوین بپردازیم، یک نام فقط به ذهنمان خطور می‌کند؛ تحلیل بنیادی. این روش که بسیار پشت به منطق گرم کرده و شانس و احتمال ذره‌ای در آن نفوذ ندارد،‌ از محبوب ترین روش های تحلیل بیت کوین حال حاضر دنیا است. برای اینکه بدانیم آیا قیمت بیت کوین بالا می رود یا خیر و یا حتی برای یافتن زمان برگشت بیت کوین نباید به شانس و احتمال اکتفا کرد، چرا که سرمایه‌گذاری مبتنی بر احتمال تفاوت چندانی با شرط‌بندی‌های کازینویی ندارد.

با اینکه تحلیل آنچین بیت کوین کار به ظاهر ساده‌ای نیست و نیاز به آموزش و تحلیل‌های معتبر و دقیقی دارد،‌ اما جای هیچ نگرانی وجود ندارد چرا که سایت بلاکچین بلورین به عنوان اولین مرجع اطلاعات درون زنجیره ای در ایران، تمامی مقالات آموزشی آنچین را به صورت رایگان در اختیار کاربران ایرانی قرار می‌دهد. و شما با ثبت نام در این سایت می‌توانید از دیتاهای درون شبکه‌ای استفاده کنید.

خلاصه مطالب گفته شده

در این مقاله سعی کردیم بیت کوین با دونگاه تکنیکال و آنچین بررسی کنیم و بگوییم تحلیل آنچین(onchain) چیست؟ در نگاه تکنیکال تمرکز به روی بررسی داده‌های قیمتی است و تلاش می‌شود با نگاه به گذشته، آینده بازار پیشبینی شود. اما در تحلیل فاندامنتال بیت کوین تمرکز به روی بررسی داده های درون شبکه بیت کوین و تغییرات شبکه این ارزدیجیتال است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.