کد خبر : 141231
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 بهمن 1400 - 12:41

چرا چمن مصنوعی بهتر از چمن طبیعی است؟

چرا چمن مصنوعی بهتر از چمن طبیعی است؟

چمن مصنوعی چیست؟ چمن مصنوعی نوعی کفپوش می باشد که از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به چمن طبیعی است. ظاهر طبیعی و سبز چمن مصنوعی تداعی کننده حس نشاط و تازگی طبیعت می باشد و به دلیل مزایای بسیار زیادی که چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی دارد طرفداران بسیاری را در سرتاسر دنیا پیدا

چمن مصنوعی چیست؟

چمن مصنوعی نوعی کفپوش می باشد که از لحاظ ظاهری بسیار شبیه به چمن طبیعی است. ظاهر طبیعی و سبز چمن مصنوعی تداعی کننده حس نشاط و تازگی طبیعت می باشد و به دلیل مزایای بسیار زیادی که چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی دارد طرفداران بسیاری را در سرتاسر دنیا پیدا کرده است.

جنس چمن مصنوعی

چمن مصنوعی از الیافی از جنس پلی پروپلین و پلی اتلین تشکیل شده است که این الیاف دررنگ ها و بافت های گوناگون تولید می شود و چمن مصنوعی را برای کاربرد های متنوع و سلیقه های گوناگون مناسب می سازد. چمن مصنوعی علاوه بر الیاف از لایه زیری به نام بکینگ تشکیل شده است، وجود بکینگ سبب می شود تا الیاف چمن مصنوعی در جای خود ثابت بماند. بر روی بکینگ چمن مصنوعی سوراخ هایی جهت زهکشی تعبیه شده تا از تجمع آب بر روی آن جلوگیری شود.

انواع چمن مصنوعی و کاربرد های آن

چمن مصنوعی های تولید شده به دو دسته چمن مصنوعی ورزشی و چمن مصنوعی تزئینی تقسیم می شوند. که هر کدام از این دو دسته در کاربرد های متنوع مورد استفاده قرار می گیرد.

چرا چمن مصنوعی بهتر از چمن طبیعی است؟2

چمن مصنوعی تزئینی

چمن مصنوعی تزئینی همان چمن مصنوعی دکوراتیو می باشد که علاوه بر مزیایی که دارد جنبه تزئینی بالایی دارد. چمن مصنوعی تزئینی به عنوان چمن مصنوعی حیاط، چمن مصنوعی مهد کودک، چمن مصنوعی تراس، چمن مصنوعی بالکن، چمن مصنوعی دیواری، چمن مصنوعی رستوران، چمن مصنوعی کافه، چمن مصنوعی روف گاردن، چمن مصنوعی باشگاه، چمن مصنوعی مغازه، چمن مصنوعی لابی، چمن مصنوعی محیط کار و … به کار برده می شود.

چمن مصنوعی ورزشی

چمن مصنوعی ورزشی به عنوان چمن مصنوعی فوتبال، چمن مصنوعی فوتسال، چمن مصنوعی تنیس، چمن مصنوعی گلف، چمن مصنوعی راگبی، چمن مصنوعی هاکی، چمن مصنوعی پینت بال و … به کار برده می شود.

مزایای چمن مصنوعی

چمن مصنوعی نسبت به چمن طبیعی دارای مزایای بسیار و بی شماری می باشد. وجود همین مزایا است که سبب شده تا چمن مصنوعی طرفداران زیادی را نسبت به چمن طبیعی و دیگر کفپوش ها پیدا کند. در ادامه این مزایا را برشمرده و بررسی می کنیم:

ظاهر طبیعی

چمن مصنوعی دارای تنوع و انواع گوناگونی است که بر خلاف نامش ظاهر بسیار طبیعی را داراست. چمن های مصنوعی تولید شده در طیف گوناگونی از رنگ سبز شامل سبز تیره، سبز روشن، سبز زیتونی، سبز جنگلی و حتی رنگ های روشن مانند رنگ کنفی می باشد و برخی از چمن های مصنوعی تولید شده به صورت تک رنگ سبز تیره یا سبز روشن می باشند، اما برخی دیگر جلوه طبیعی تری را دارا هستند که به نوع بهاری معروفند و دارای سه تا چهار رنگ الیاف هستند، که ترکیب رنگ های این الیاف شامل رنگ های سبز روشن، سبز تیره و الیاف ریز تر کنفی رنگ هستند و حس طبیعی تر با حال و هوای بهار را ببیننده منتقل می کنند. در این میان برخی دیگر از انواع چمن مصنوعی هستند که چمن مصنوعی پاییز نام دارند. چمن مصنوعی های پاییز هم در مدل ها و رنگ های مختلفی وجود دارد که رنگ الیاف کنفی آن نسبت به چمن بهاری بیشتر بوده و القا کننده حس پاییز می باشند. چمن مصنوعی های تولید شده با ظاهر طبیعی، ارتفاع الیاف و تراکم مختلف سبب شده هر سلیقه ای را مجدوب خود کند.

بدون نیاز به نگهداری

برخلاف چمن طبیعی که به چمن زنی و آبیاری نیاز دارد چمن مصنوعی به هیچ یک از این ها نیاز نداشته و بدون نگهداری همواره مانند روز اول سبز و شاداب به نظر می رسد.

بدون نیاز به سم پاشی و آفت کش ها

چمن مصنوعی به سم پاشی و استفاده از آفت کش ها ندارد، در صورتی که برای رشد بهتر چمن مصنوعی نیاز به انواع کود، سم پاشی و آفت کش می باشد. که تمامی این موارد برای حیوانات خانگی و محیط زیست زیان آور می باشد، بنابراین چمن مصنوعی با محیط زیست سازگار می باشد.

نصب سریع و آسان

برای این که یک فضایی را با چمن طبیعی پوشش دهید نیاز به کاشت بذر، آبیاری، کود دهی و … دارید تا یک چمن سرسبز و پر پشت داشته باشد که این پروسه بسیار زمان بر می باشد. در ضمن به این نکته توجه داشته باشید که شما در تمام طول سال امکان کاشت چمن طبیعی را نخواهید داشت. اما برای داشتن یک فضای سرسبز با چمن مصنوعی فقط کافیست چمن مصنوعی مورد نظر خود را انتخاب نموده، خریداری کنید و در کوتاه ترین زمان ممکن نصب نمایید. نصب سریع و آسان چمن مصنوعی از مهمترین مزیای آن می باشد.

ماندگاری طولانی

ماندگاری طولانی مدت چمن مصنوعی از دیگر مزیت آن است. شما می توانید با خرید چمن مصنوعی و نصب آن برای مدت طولانی از آن استفاده نمایید. زیرا چمن مصنوعی به مدت 10 تا 12 سال عمر مفید داشته و در صورت استفاده در فضای باز به علت مقاوم بودن در برابر اشعه ماورا بنفش هیچگونه آسیبی نخواهد دید.

مقرون به صرفه و ارزان

شما برای داشتن زمینی با چمن طبیعی می بایست برای کاشت، آبیاری، چمن زنی، کود دهی، سمپاشی و استفاده از آفت کش ها به میزات قابل توجهی هزینه پرداخت نمایید. قابل ذکر است که تمامی این کارها و هزینه ها برای مدت یک سال می باشد و پس از یک سال می بایست تمامی این هزینه ها را بابت داشتن زمین چمن طبیعی پرداخت نمایید. این در صورتی است که برای داشتن زمینی با چمن مصنوعی فقط یک بار هزینه پرداخت می کنید و نیاز به هزینه های اضافی بابت نگهداری و آبیاری نخواهید داشت و به مدت 12 سال از وجود چمنی سر سبز و شاداب لذت خواهید برد. به همین دلیل چمن مصنوعی مقرون به صرفه و ارزان تر از چمن طبیعی به شمار می رود.

نظافت آسان

نظافت چمن مصنوعی نسبت به دیگر کفپوش ها آسان می باشد. برای زدودن گرد و غبار روی چمن مصنوعی کافیست از جارو برقی استفاده نمایید. برای تمیز کردن چمن مصنوعی در فضای باز می توانید از دستگاه دمنده استفاده کرده و شاخ و برگ های افتاده بر روی چمن مصنوعی را کنار بزنید و یا حتی در صورت آلودگی چمن مصنوعی خود را توسط شلنگ آب شستشو دهید. نگران نباشید وجود زهکشی در لایه زیرین چمن مصنوعی سبب تخلیه آب خواهد شد. برای از بین بردن لکه های سر سخت می توانید از محلول آب و سرکه و یا آب و شامپو فرش و یک دستمال تمیز استفاده نمایید. توجه داشته باشید هیچگاه از محلول های سفید کننده قوی بر روی چمن مصنوعی استفاده نکنید.

چمن مصنوعی دیواری

چمن مصنوعی دیواری یکی از محبوب ترین موارد کاربرد چمن مصنوعی تزئینی است. داشتن یک دیوار سبز سبب ایجاد زیبایی بصری فوق العاده در محیط شده و نقش مهمی در ایجاد آرامش و کاهش استرس خواهد داشت، به همین دلیل انتخاب گرین وال در دکوراسیون داخلی اتاق انتظار مطب های پزشکی و دندانپزشکی یکی از بهترین گزینه ها می باشد. از چمن مصنوعی دیواری در دیوار منزل، دیوار پشت تلویزیون، دیوار لابی، دیوار محل کار، دیوار کافه، دیوار رستوران، دیوار حیاط و … می توان استفاده نمود. با داشتن کمی خلاقیت و ابتکار با استفاده از چمن مصنوعی دیواری و اضافه کردن تزئیناتی چون گیاهان طبیعی و یا پنل های دیواری می توانید دیوار سبز محبوب خود را اجرا کنید. چمن مصنوعی دیواری ایده ای نو و مبتکرانه جهت داشتن یک فضای دلنشین و شاداب و همچنین چشم نواز می باشد چرا که به کار بردن چمن مصنوعی دیواری در دیوار سبز و یا همان گرین وال نیاز به طراحی سیستم آبیاری و نگهداری نخواهد داشت و در تمام چندین سال عمر مفید خود همچنان زیبایی و سرسبزی خود را حفظ خواهد کرد.

چمن مصنوعی دیواری را می توانید بر روی انواع دیوار ها به خصوص سنگی و آجری اجرا کنید.

چرا چمن مصنوعی بهتر از چمن طبیعی است؟3

قیمت چمن مصنوعی

قیمت چمن مصنوعی در همه انواع آن یکسان نیست و بازه 100 هزار تومان تا 360 هزار تومان برای هر متر مربع (در دی ماه سال 1400) را در بر می گیرد. قیمت چمن مصنوعی به عواملی چون جنس، نوع بکینگ، تعداد لایه بکینگ، ارتفاع الیاف، تراکم، نوع بافت، کشور سازنده، برند، متراژ و … وابسته است.

معرفی شرکت چمن مصنوعی اطلس چمن

شرکت چمن مصنوعی اطلس چمن گستر دارای بیش از 20 سال سابقه در خشان درتولید، فروش و نصب انواع چمن مصنوعی می باشد. جهت مشاهده انواع چمن مصنوعی ویژگی ها، کاربرد ها، قیمت و نمونه کارهای شرکت اطلس چمن گستر می توانید به وب سایت اطلس چمن به نشانی www.atlaschaman.com  مراجعه نمایید.

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.