کد خبر : 80383
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 فروردین 1400 - 12:18

هرآنچه که باید درباره دوج کوین بدانید! از تاریخچه تا چشم انداز آینده

هرآنچه که باید درباره دوج کوین بدانید! از تاریخچه تا چشم انداز آینده

دوج کوین نام جدیدی برای علاقه مندان به ارزهای دیجیتال نیست.
تمرکز این مقاله بر روی ارزهای رمزنگاری شده، جایگاهی که دوج کوین در اکوسیستم ارزهای رمزنگاری شده به خود اختصاص می‌دهد و همین‌طور چگونگی بوجود آمدن آن و آنچه که قیمت آن تحت تاثیر میگذارد می‌باشد.
ما در این مقاله توضیح می‌دهیم که چگونه طراحی این ارز رمزپایه با طراحی Litecoin ارتباط نزدیکی دارد و عامل اصلی موفقیت آن به عنوان یکی از ۵۰ ارز رمزپایه برتر سال ۲۰۲۰ چیست.
اگر می‌خواهید درباره تاریخ دوج کوین، نحوه مقایسه آن با بیت‌کوین و آنچه کارشناسان در مورد آن می‌گویند بیشتر بدانید با ما همراه باشید.
دوج کوین Dogecoin چیست؟ ارز رمزنگاری شده دوج‌کوین در اصل به عنوان یک شوخی متولد شد، اما سرانجام به عنوان یک جایگزین دوستانه‌تر و قابل دسترس‌تر برای بیت کوین، انتخاب شد.
طراحی دوج‌کوین براساس لایت‌کوین است
دوج‌کوین یک ارز رمزنگاری شده مبتنی بر Luckycoin است (که به نوبه خود مبتنی بر لایت‌کوین است). دوج‌کوین در اصل به این منظور طراحی شده بود تا بتواند جایگزینی مناسب برای بیت کوین، لایت‌کوین و سایر ارزهای رمزپایه باشد. به همین دلیل، هیچ..

دوج کوین نام جدیدی برای علاقه مندان به ارزهای دیجیتال نیست.

تمرکز این مقاله بر روی ارزهای رمزنگاری شده، جایگاهی که دوج کوین در اکوسیستم ارزهای رمزنگاری شده به خود اختصاص می‌دهد و همین‌طور چگونگی بوجود آمدن آن و آنچه که قیمت آن تحت تاثیر میگذارد می‌باشد.

ما در این مقاله توضیح می‌دهیم که چگونه طراحی این ارز رمزپایه با طراحی Litecoin ارتباط نزدیکی دارد و عامل اصلی موفقیت آن به عنوان یکی از ۵۰ ارز رمزپایه برتر سال ۲۰۲۰ چیست.

اگر می‌خواهید درباره تاریخ دوج کوین، نحوه مقایسه آن با بیت‌کوین و آنچه کارشناسان در مورد آن می‌گویند بیشتر بدانید با ما همراه باشید.

دوج کوین Dogecoin چیست؟

ارز رمزنگاری شده دوج‌کوین در اصل به عنوان یک شوخی متولد شد، اما سرانجام به عنوان یک جایگزین دوستانه‌تر و قابل دسترس‌تر برای بیت کوین، انتخاب شد.

طراحی دوج‌کوین براساس لایت‌کوین است

دوج‌کوین یک ارز رمزنگاری شده مبتنی بر Luckycoin است (که به نوبه خود مبتنی بر لایت‌کوین است). دوج‌کوین در اصل به این منظور طراحی شده بود تا بتواند جایگزینی مناسب برای بیت کوین، لایت‌کوین و سایر ارزهای رمزپایه باشد. به همین دلیل، هیچ ویژگی خاصی وجود ندارد که دوج‌کوین را از این مجموعه جدا کند.

این ارز رمزنگاری شده از سال ۲۰۱۵ تاکنون هیچ به روزرسانی عمده‌ای نداشته است (اگرچه می‌تواند از بهبود کد Litecoin بهره‌مند شود).

ارزش واقعی دوج ‌کوین در جامعه قوی و پر جنب و جوشی است که در اطراف آن شکل گرفته است.

۵ واقعیت جالب در مورد دوج کوین

۱. دوج کوین در اصل به عنوان یک شوخی توسط جکسون پالمر در نوامبر ۲۰۱۳ ساخته شد. هنگامی که بیلی مارکوس (برنامه نویس) با او تماس گرفت، آن‌ها تصمیم گرفتند دوج کوین را به واقعیت تبدیل کنند.

۲.دوج کوین به عنوان یک نوع ارز رمزنگاری شده دوستانه و قابل دسترس طراحی شده است که می‌تواند به دست کاربران فراری از پیچیدگی سرد بیت کوین برسد. حتی نام آن نیز از میم معروف فضای اینترنت گرفته شده است.

۳.دوج کوین دارای یکی از بزرگترین و فعال‌ترین جوامع کاربری در دنیای ارزهای رمزنگاری شده است. این جامعه برای انجام تعدادی از کارهای خیرخواهانه و تأمین مالی پروژه‌های دیگر گرد هم آمده است. آنها حتی موفق به حمایت مالی NASCAR شدند.

۴.امروزه یکی از متداول‌ترین کاربردهای دوج کوین استفاده از آن برای تشویق و تایید است. کاربران در اینترنت یا سایر فضاها، کاربران دیگر را برای پست‌ها یا مشارکت‌هایی که معتقدند شایسته قدردانی هستند، تشویق می‌کنند. این موضوع شبیه “لایک” است اما تأثیر بیشتری دارد.

۵.از سال ۲۰۱۵ که جکسون پالمر پروژه را ترک کرد و اعلام کرد که به “مرخصی طولانی مدت” خواهد رفت، هیچ به روزرسانی و پیشرفت فنی در این ارز صورت نگرفته است.

چه چیزی در مورد دوج کوین متفاوت است؟

نکته اصلی که دوج کوین را از بسیاری دیگر از ارزهای رمزپایه جدا می‌کند این است که یک ارز رمزنگاری شده تورمی است نه یک ارز رکودی.

وقتی می‌گوییم ارز رمزنگاری شده، مانند دوج کوین، تورمی می‌باشد، به این معنی است که حداکثر محدودیتی در تعداد سکه‌های در گردش وجود ندارد.

بیت کوین و بسیاری از ارزهای رمزپایه دیگر با محدودیت عرضه ارز طراحی شده‌اند. مشکل احتمالی این مسئله این است که با رسیدن به سقف این محدودیت ممکن است که ادامه کار سیستم دیگر برای ماینرها سودآور نباشد.

این امر یا به منظور تشویق ماینرها به هزینه‌های غیر قابل قبول بالایی منجر خواهد شد یا زمان معاملات بسیار طولانی خواهد شد؛ زیرا انگیزه‌ای برای پردازش معاملات شبکه وجود نخواهد داشت.

ماینرها با دوج کوین پاداش می ‌گیرند

ماینرها با دوج کوین پاداش می ‌گیرند

خالق ارز رمزپایه برای حل این مشکل (نبود انگیزه کافی برای ماینرها بعد از به سقف رسیدن عرضه) سعی کرد تا با پاداشی تحت عنوان Dogecoin جدید این مشکل را حل کند و از این که استخراج کنندگان همیشه بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند، اطمینان حاصل کرد.

بنابراین همواره انگیزه‌ای برای استخراج سکه‌های بیشتر وجود خواهد داشت. همین‌طور یک رویکرد مبتنی بر تورم نیز برای جایگزینی سکه‌های از دست رفته و نگه داشتن دوج کوین در ۱۰۰ میلیارد سکه به شکل پایدار طراحی شد.

جامعه دوج کوین

همانطور که قبلاً ذکر شد، دارایی اصلی دوج کوین فناوری پشت آن نیست بلکه جامعه‌ای است که پیرامون آن ایجاد شده است.

بسیاری از اعضای جامعه ترجیح می‌دهند دوج کوین را به عنوان یک ارز در نوع خود در نظر بگیرند، و اغلب جمله “۱ Doge = 1 Doge” را تکرار می‌کنند.

بیشتر افراد جامعه، به ویژه اعضای قدیمی‌تر در مورد حدس و گمان در مورد قیمت‌های احتمالی Doge بدبین هستند. اگرچه این شک و تردید مانع از امید داشتن کاربران برای پرواز قیمت دوج کوین به ماه نمی‌شود.

خالق دوج کوین چه می‌گوید؟

خالق دوج کوین

حتی خالق خود دوج کوین، جکسون پالمر، معتقد است که موفقیت دوج کوین نشان می‌دهد که ارز رمزنگاری شده تا چه حد از اهداف اصلی خود فاصله گرفته است:

من به تیم توسعه دهنده اصلی دوج کوین برای پایدار و ایمن نگه داشتن نرم افزار اعتماد و باور زیادی دارم، اما من فکر می‌کنم که این موضوع واقعیت‌های زیادی در مورد وضعیت فضای ارزهای رمزنگاری شده را به ما نشان می‌دهد. به طور عجیبی با این که این ارز با نماد سگ روی آن بیش از ۲ سال است به روزرسانی نرم افزاری را منتشر نکرده است، دارای ارزش بازار ۱ میلیارد دلاری است.

تاریخچه مختصری از دوج کوین

در تاریخ ۲۷ نوامبر ۲۰۱۳، جکسون پالمر به شوخی بیان کرد که تصمیم به تولید یک ارز رمزپایه جدید دارد. این شوخی مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گرفت، از جمله بیلی مارکوس برنامه نویس که با پالمر تماس گرفت تا در مورد امکان تبدیل شوخی سکه خود به واقعیت صحبت کند.

بیش از یک هفته بعد، در ۶ دسامبر، استخراج و تجارت دوج کوین امکان‌پذیر بود. آن‌چه به عنوان یک شوخی در مورد وضعیت ارزهای رمزپایه آغاز شده بود، به یک پروژه جدی تبدیل شده بود.

Dogecoin vs Bitcoin: مقایسه دو به دو

چگونه دوج کوین با ارز رمزپایه پیشرو (بیت کوین) مقایسه می‌شود؟ تفاوت‌های اساسی چیست؟

برای مقایسه دو به دو به جدول زیر مراجعه کنید:

دوج کوین

Dogecoin چگونه استخراج می‌شود؟

دولت یا بانک یک موسسه متمرکز است که قادر به چاپ فیزیکی پول خود است.

در مقابل، ارزهای رمزپایه مانند دوج کوین برای تولید توکن‌های جدید رویکردی غیرمتمرکز دارند و DOGE توسط جامعه آن ایجاد می‌شود.

اثبات کمکی کار (POW) چیست؟

دوج کوین

فناوری اساسی پشت دوج کوین مبتنی بر لایت کوین است و ماینرهای LTC حتی قادر به استخراج دوج کوین با استفاده از اثبات کمکی کار (POW) هستند.

این سوئیچ به ماینرهای لایت کوین اجازه می‌دهد تا معاملات دوج کوین را با استفاده از توان محاسباتی خود برای حل معادلات پیچیده پردازش کنند. پس از حل معادله، بلوک جدیدی به شبکه دوج کوین اضافه می‌شود و ماینر با DOGE جایزه می‌گیرد.

این سیستم پاداش دو هدف دارد. اولین مورد تشویق ماینرها برای اختصاص دادن قدرت محاسبات به منظور تکمیل معاملات در بلاک‌چین این ارز رمزپایه است، در حالی که دومین دلیل ایجاد DOGE جدید است که توسط ماینرها توزیع می‌شود.

چه چیزی قیمت دوج کوین را تحریک می ‌کند؟

دوج کوین یک ارز رمزنگاری شده است و مانند همه ارزهای رمزپایه بسیار بی‌ثبات و مستعد موج‌های بزرگ و افت شدید است. به ویژه دوج کوین، سابقه‌ای کاملا پرتلاطم را تجربه کرده و مستعد تغییرات ناگهانی قیمت است.

آیا این ارز رمزپایه می‌تواند توجه رسانه ‌ها را جلب کند؟

مانند سایر ارزهای رمزپایه، عامل اصلی تغییرات قیمت DOGE توجه رسانه‌ها است.

در اوایل سال ۲۰۱۸ در حالی که تعدادی از رسانه‌ها شروع به کشف و بازتاب این داستان کردند که Doge بیش از ۲. ۰ میلیارد دلار ارزش بازار دارد، سکه مبتنی بر میم اینترنتی شاهد افزایش چشمگیر قیمت بود.

ایلان ماسک همچنین در ژوئیه ۲۰۲۰ سکه را صریحاً تأیید کرد که منجر به افزایش ۱۴ درصدی قیمت شد.

این نوع رویدادها منجر به سرازیر شدن پول معامله‌گران به یک ارز می‌شود. با این حال، این معاملات موج دار اغلب با توقف و ریزش جدی روبرو می‌شوند، زیرا معامله‌گران از جایی به بعد شروع به سیو سود می‌کنند.

ممکن است پیش‌بینی این اتفاقات امکان پذیر باشد اما قطعا خیلی پرریسک است و ممکن است منجر به از دست دادن پول شود، نه ساختن آن.

به روزرسانی‌ ویژگی‌های دوج کوین

ویژگی‌های دوج کوین

از سال ۲۰۱۵ به بعد، دوج کوین هیچ به روزرسانی عمده‌ای نداشته است، بنابراین هر شایعه‌ای درباره ویژگی‌های جدید می‌تواند منجر به افزایش قیمت شود. شما باید سعی کنید که صفحه dogecoin reddit را زیرنظر داشته باشید تا هر ویژگی یا خدمات جدید دوج کوین را که قصد دارند از دوج کوین به عنوان روش پرداخت استفاده کنند، پیش‌بینی کنید. این نوع اعلامیه‌ها منجر به افزایش ارزش ارز رمزپایه می‌شوند.

موضوع Subreddit فعال Dogecoin

به خصوص در مورد دوج کوین، تحت نظر داشتن صفحه فعال (و اغلب خنده دار) Reddit ارزشمند است. زیرا در بین همه میم‌ها و جوک‌ها، جامعه کاربران گهگاه تلاش می‌کند تا رویدادهای جدی مانند جمع‌آوری کمک‌های مالی را ترتیب دهد. اگر کاربران دوج کوین یک موفقیت جمع‌آوری کمک مالی را انجام دهند، توجه رسانه‌ها را به خود جلب می‌کند که احتمالاً منجر به افزایش مثبت قیمت DOGE می‌شود.

چشم انداز قیمت دوج کوین چیست؟

چشم انداز قیمت دوج کوین

دوج کوین حتی با توجه به استانداردهای ارزهای رمزپایه، تغییرات قیمتی ویژه‌ای را تجربه کرده است. بازار ارزهای رمزنگاری شده هنوز در حال توسعه است و در کوتاه مدت باید انتظار یک بازار ناپایدار را داشته باشید که قله‌ها و قله‌های زیادی داشته باشد.

دوج کوین به صورت میان مدت و بلند مدت، مانند بسیاری از ارزهای رمزپایه دیگر روند صعودی عمومی داشته است. با درگیر شدن بیشتر معامله گران اصلی در معاملات ارزهای رمزنگاری، انتظار می‌رود که قیمت‌ها با دوره‌های زمانی کمی سنگین به سمت بالا حرکت کنند.

جکسون پالمر آینده دوج کوین را چگونه می‌ بیند؟

علی رغم خوش‌بینی گسترده جامعه، کارشناسان به طور کلی نسبت به چشم انداز آینده دوج کوین تمایل زیادی نشان نمی‌دهند و آینده این ارز را نزولی می‌بینند. حتی خود خالق دوج کوین، جکسون پالمر، نگرانی خود را در مورد دلایلی که باعث موفقیت دوج کوین می‌شوند ابراز کرده است.

نظرات جان مک آفی در مورد دوج کوین

در سال ۲۰۱۸، جان مک آفی به نظر می‌رسید در توییت هفتگی خود انتظارات مثبتی از ارز دوج کوین دارد.

نظرات مشهور دیگر درباره این ارز رمزپایه

دیگران اظهار داشتند که دوج کوین می‌تواند یکی از معدود ارزهای رمزپایه باشد که می‌تواند به عنوان یک واحد پول عملی و نه صرفاً به عنوان دارایی سوداگرانه مورد استفاده قرار گیرد. این واقعیت که دوج کوین یک ارز تورمی است، به آن اجازه می‌دهد تا با دقت بیشتری ارز دنیای واقعی را تقلید کند. این باعث دلسرد شدن کاربران از نگه داشتن دارایی می‌شود و موجب افزایش نقدینگی می‌شود زیرا کاربران به طور فعال معامله می‌کنند و از سکه‌های خود استفاده می‌کنند.

در کجا می ‌توانیم دوج کوین را معامله کنیم؟

می‌توانید به راهنمای کامل ارایه شده در مورد معامله دوج کوین در لینک (https: //commodity. com/cryptocurrency/dogecoin/trading) مراجعه کنید، یا تحقیقات خود را با بررسی این کارگزاران رمزنگاری مستقر در هلند آغاز کنید.

دوج کوین

CFD ابزار پیچیده‌ای است و به دلیل اهرم بالا ریسک زیادی را به معاملات تحمیل می‌کند. بین ۷۱ تا ۸۹ درصد از حساب‌های سرمایه گذاران خرد هنگام معامله‌گری CFD ضرر می‌کنند. شما باید در نظر بگیرید که آیا می‌دانید CFD چگونه کار می‌کند و آیا توانایی تحمل ریسک بالای از دست دادن پول خود را دارید یا خیر.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.