کد خبر : 93994
تاریخ انتشار : شنبه 29 خرداد 1400 - 9:30

هارد فورک لندن اتریوم هفته آینده اجرا خواهد شد!

هارد فورک لندن اتریوم هفته آینده اجرا خواهد شد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه سرانجام انتظارها به پایان رسید و توسعه‌دهندگان اتریوم یک ارتفاع بلاک مشخص را برای راه‌اندازی هارد فورک لندن در سه شبکه آزمایشی اعلام کردند. این یک گام مهم به سمت راه‌اندازی کامل هارد فورک لندن در شبکه اصلی اتریوم به شمار می‌رود. تیم بیکو (Tim Beiko)، توسعه‌دهنده اصلی اتریوم، با انتشار

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سرانجام انتظارها به پایان رسید و توسعه‌دهندگان اتریوم یک ارتفاع بلاک مشخص را برای راه‌اندازی هارد فورک لندن در سه شبکه آزمایشی اعلام کردند. این یک گام مهم به سمت راه‌اندازی کامل هارد فورک لندن در شبکه اصلی اتریوم به شمار می‌رود.

تیم بیکو (Tim Beiko)، توسعه‌دهنده اصلی اتریوم، با انتشار پستی در وب‌سایت بنیاد اتریوم از اجرای هارد فورک لندن در ارتفاع بلاک ۱۰،۴۹۹،۴۰۱ یا به عبارتی در تاریخ ۲۴ ژوئن، در شبکه آزمایشی راپستن (Ropsten) خبر داد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، این هارد فورک در روهای ۳۰ ژوئن و ۷ ژوئیه نیز به ترتیب در شبکه‌های آزمایشی گرلی (Goerli) و رینکبی (Rinkeby) راه‌اندازی خواهد شد.

البته لازم به ذکر است که تاریخ‌های اعلام شده تخمینی هستند و بسته به مدت زمان استخراج بلاک‌ها ممکن است کمی تغییر کنند.

به گفته بیکو، پس از فعال شدن موفقیت‌آمیز این به‌روزرسانی در سه شبکه آزمایشی مذکور، یک بلاک مشخص نیز برای راه‌اندازی آن در شبکه اصلی اتریوم تعیین و اعلام خواهد شد. انتظار می‌رود که تا پایان ماه ژوئیه این به‌روزرسانی تکمیل شود.

هارد فورک لندن شامل پنج طرح پیشنهادی برای بهبود اتریوم (EIP) است که تمامی این طرح‌ها باید قبل از اجرایی شدن، به تصویب اعضای جامعه اتریوم برسند.

مهم‌ترین این طرح‌ها، طرح EIP-1559 است که توسط ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، خالق و بنیانگذار اتریوم، پیشنهاد شده است. انتظار می‌رود که طرح EIP-1559 با اعمال تغییرات اساسی در ساختار کارمزدهای اتریوم، هزینه‌های گس این شبکه را به طور قابل‌توجهی کاهش دهد. به این ترتیب، اجرای این طرح می‌تواند باعث نصف شدن درآمد ماینرهای اتریوم شود.

از سوی دیگر، پیش‌بینی می‌شود که اجرای این به‌روزرسانی با محدود کردن عرضه اتریوم، به عنوان یکی از کاتالیزورهای صعودی برای ETH عمل کند. علاوه بر این‌ها، انتقال شبکه به اتریوم ۲.۰ و تغییر الگوریتم اجماع آن به مدل اثبات سهام، می‌تواند مصرف انرژی بلاک‌های اعتبارسنج را به طور قابل‌توجهی کاهش دهد.

در نهایت، بیکو اظهار داشت:

ماهیت غیرمتمرکز سیستم‌های بلاکچینی به‌روزرسانی شبکه آنها را دشوارتر می‌کند. بنابراین، همکاری و مشارکت جامعه‌ کاربران و همچنین، توسعه‌دهندگان کلاینت‌های مختلف اتریوم برای به‌روزرسانی شبکه الزامی است.

نوشته هارد فورک لندن اتریوم هفته آینده اجرا خواهد شد! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.