کد خبر : 106645
تاریخ انتشار : جمعه 30 مهر 1400 - 12:14

نکات اساسی پیش از خرید آهن آلات

نکات اساسی پیش از خرید آهن آلات

نکات اساسی پیش از خرید آهن آلات آهن آلات و مقاطع فولادی یکی از مصالح مهم و ضروری در زمینه انواع ساخت و ساز و پروژه های عمرانی است. کاربرد این مصالح در صنعت ساختمان بسیار گسترده است. برای تهیه این مصالح نیاز است که به برخی نکات در هنگام خرید دقت لازم را داشته

نکات اساسی پیش از خرید آهن آلات

آهن آلات و مقاطع فولادی یکی از مصالح مهم و ضروری در زمینه انواع ساخت و ساز و پروژه های عمرانی است. کاربرد این مصالح در صنعت ساختمان بسیار گسترده است. برای تهیه این مصالح نیاز است که به برخی نکات در هنگام خرید دقت لازم را داشته باشیم تا خریدی با کیفیت و به صرفه انجام دهیم. از آهن آلاتی که استفاده وسیعی در صنعت ساختمان دارد می توان به میلگرد و تیرآهن اشاره کرد. در مورد ساخت سوله و پروژه های بزرگ عمرانی ورق سیاه از پر مصرف ترین مصالح است.  در ادامه به یکسری نکات مهمی که باید پیش از خرید جهت دریافت بهترین قیمت آهن آلات به آن دقت داشته باشیم، اشاره خواهیم کرد:

 

ورق سیاه

ورق سیاه از جمله مصالحی است که در صنایع مختلفی مثل خودروسازی، صنعت ساختمان، سوله سازی و صنایع فلزی کاربرد وسیعی دارد. برای تولید ورق سیاه از روش نورد گرم استفاده می شود. این روش یکی از روش های ساخت و تولید ورق با ضخامت کم است. ورق های تولید توسط روش نورد گرم به علت ذوب بخش های تشکیل دهنده ورق در حرارت شدید رنگ مات به خود می گیرند و به علت ظاهر سیاه رنگی که دارند به آن ورق سیاه می گویند. در ضمن ورق سیاه در ساخت و تولید انواع پروفیل بسته و باز و پروفیل زد و سپری کاربرد دارد. استاندارد معمول ورق سیاه ST37  است. ورق سیاه در ضخامت های متنوع به تولید می رسد ولی اندازه معمول آن در بازار از 1.5 میلیمتر تا 100 میلی متر متغیر می باشد. اندازه ورق سیاره را در دو حالت فابریک و رول بررسی می کنند. در حالت فابریک با توجه به نظر مشتری در اندازه های مختلف ساخته می شود، با این حال در بازار برخی از اندازه های ورق سیاه رایج تر است. اندازه ورق سیاه از 1000*2000 میلی متر تا 2000*6000 میلی متر در بازار برای خرید و فروش عرضه می شود. قیمت ورق سیاه با در نظر گرفتن وزن و استاندارد آن که در جدول وزنی ذکر شده مشخص می گردد. از مهم ترین کارخانه های ساخت و تولید ورق سیاه در کشور می توان به کارخانجات فولاد صبا، فولاد مبارکه، فولاد کاویان، و فولاد اکسین اشاره کرد.

خرید آهن آلات

تیرآهن

پر استفاده ترین فلز موجود در جهان آهن است که به جرات می توان گفت در گستره وسیعی از صنایع موجود در دنیا کاربرد دارد. تیرآهن یکی از پرمصرف ترین مصالح ساختمانی محسوب می شود شکل ظاهری این فلز به شکل اچ انگلیسی است. از روش های رایج تولید تیرآهن روش نورد گرم است. در روش نورد گرم فلز تحت حرارت شدید قرار می گیرد و با عبور از فرایندهای مختلف در انتها به شکل اچ انگلیسی در می آید. تیر آهن با توجه به نیازمندی های صنایع مختلف و استفاده در شرایط متفاوت آب و هوایی در مقادیر بسیار زیاد در جهان تولید می شود. تیرآهن دارای انواع مختلفی است از جمله می توان به تیرآهن H  ، تیرآهن IPB  ، تیرآهن INP ،  تیرآهن لانه زنبوری اشاره کرد

تیرآهن با نام ها و اندازه های مختلف تولید و ساخته می شود و نرخ این فلز نیز به همین عوامل وابسته است. اندازه تیراهن با توجه به کاربرد آن، متفاوت است به طور نمونه شاخه 1 متری با 12 متری تفاوت دارد .تیرآهن، در اندازه های 30 ، 27 ، 24 ، 22 ، 20 ، 18 ، 16 ، 14 ، 12 ، 10 ساخته می شود. مهم ترین کارخانجات تولید تیر آهن در کشور در پایین اشاره شده است::

خرید آهن

  • کارخانه فولاد ناب تبریز
  • کارخانه فولاد شاهین بناب
  • کارخانه ذوب آهن اصفهان
  • کارخانه فولاد خوزستان
  • کارخانه فولاد فایکو
  • کارخانه فولاد آریا ذوب
  • کارخانه فولاد کوثر اهواز
  • کارخانه فولاد کرمانشاه
  • کارخانه آریان فولاد

کارخانه ذوب آهن اصفهان یکی از بزرگ ترین و قدیمی ترین کارخانه های تولید فولاد در کشور محسوب می شود. به دلیل کیفیت بالای تولیدات این کارخانه، باعث استقبال وسیع مشتریان از محصولات این کارخانه شده است. توصیه می شود که برای خرید تیرآهن حتما کیفیت ساخت محصول را مدنظر قرار دهید و از تولیدات با کیفیت استفاده کنید. با توجه به تغییرات قیمت در بازار آهن می توانید برای استعلام قیمت از کارشناسان بورس آهن مشورت بگیرید.

 

میلگرد

میلگرد یکی از مصالح بسیار حساس در صنعت ساختمان است. به علت بهره بردن از میلگرد در آرماتور بندی و نقش حیاتی آن در استحکام سازه های ساختمانی و عمرانی حتما قبل از خرید میلگرد باید نکات مهمی را مد نظر داشته باشید. به طور معمول میلگرد در دو نوع ساده و آجدار تولید می شود. میلگردها در حالت معمول در اندازه های 6 متری و 12 متری و کلاف تولید می گردد. میلگردهای  A2  و A3  و A4  در ارتباط با نوع میلگرد آجدار است و نوع آج روی میلگرد را مشخص می کند.

قطر میلگرد که در بازار عرضه میلگرد به سایز میلگرد اشاره دارد از سایز 8 تا 40 میلیمتر متغیر است. در کارخانه های مختلف تولید میلگرد اندازه های مختلف میلگرد تولید می شود و احتمال دارد یک کارخانه همه اندازه های میلگرد را به تنهایی تولید نکند. میلگرد نرمال طولی بین 3 تا11.7 متر دارد و از طول استاندارد میلگرد در حدود 12 متر کوتاه تر است . به طور کلی مقاطع فولادی به دو حالت کلاف و شاخه ای برای عرضه به بازار، آماده می شوند. از دیگر استانداردهای میلگرد سنگین یا سبک بودن آن است. میلگرد سبک به میلگردی اشاره دارد که وزن آن از وزن استاندارد پایین تر باشد و در ضمن کیفیت پایین تری نیز دارد. میلگرد سنگین همان میلگرد استاندارد است که  در دسته اول جای نمی گیرد.

کارخانجات مختلفی در کشور در تولید میلگرد فعالیت دارند. با کیفیت ترین و خوش ساخت ترین میلگرد ساخت شرکت ذوب آهن اصفهان است که به میلگرد ذوبی نیز معروف است.

برای خرید انواع میلگرد با در نظر گرفتن اندازه و استاندارد آن می توان از جدول وزنی، قیمت میلگرد را پیدا کنید. و برای خرید عمده از کارخانه های معتبر سازنده میلگرد اقدام نمایید. بسیاری از شرکت های بازرگانی نیز در زمینه خرید و فروش میلگرد فعالیت می کنند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.