کد خبر : 197793
تاریخ انتشار : یکشنبه 29 خرداد 1401 - 15:42

معرفی شغل اتاق فرار و فرصتهای شغلی آن

معرفی شغل اتاق فرار و فرصتهای شغلی آن

یکی از صنعتهای رو به رشد سالهای گذشته اتاق فرار بوده است. اتاق فرار که از زیرمجموعه های بازیهای فکری می باشد در حقیقت یک تفریح گروهی و فکری است که در آن بازیکنان با تشکیل یک تیم و ورود به فضای بازی با پشت سر گذاشتن معماها و پازلها و کاره گروهی به هدف

یکی از صنعتهای رو به رشد سالهای گذشته اتاق فرار بوده است. اتاق فرار که از زیرمجموعه های بازیهای فکری می باشد در حقیقت یک تفریح گروهی و فکری است که در آن بازیکنان با تشکیل یک تیم و ورود به فضای بازی با پشت سر گذاشتن معماها و پازلها و کاره گروهی به هدف از پیش تعیین شده بازی خود خواهد رسید.


در این مقاله قصد داریم به کسب وکار نگاه بیشتری داشته باشیم.

هزینه های ساخت اتاق فرار

برای راه اندازی یک فضای بازی اتاق فرار به حداقل 60 متر فضا نیاز دارید که در صورتی که به آن فضای لابی، گیم مستر و دیگر فضاها را ضافه کنید با ید به تهیه حداقل 100 متر فضا باشید که که در حال حاضر اجاره ان کمتر از 200 میلیون پول پیش و 5 میلیون اجاره نیست. این حداقل هزینه ای است که می توانید برای فضای بازی در نظر بگیرید.

هزینه ایده و ساخت بازی

در صورتی که خودتان تخصصی در ساخت بازی اتاق فرار نداشته باشید باید این کار را برونسپاری کنید. هزینه ایده و نظارت بر ساخت بازی هم با توجه به کیفیت و شرایط پیمانکار از 50 میلیون تا 200 میلیون تومان می باشد.

هزینه دکور اتاق فرار

هزینه دکور اتاق فرار با توجه به نوع بازی و بود جه در نظر گرفته شده متفاوت می باشد ولی با توجه به زیرساختنهای مورد نیاز برای بازی از قبیل دوربین مدار بسته، نور پردازی، شبکه، موسیقی رقمی حداقل 100 میلیون به بالا را باید در نظر بگیرید.

مجوز اتاق فرار

خوشبختانه اتاق فرار با تلاش و زحمت تعدادی از مجموعه های قدیمی در حال حاضر دارای مجوز رسمی از وزارت ورزش می باشد و شما با انجام و گزراندن مراحلی می توانید به راحتی مجوز اتاق فرار را دریافت کنید و از شرایط ویژه مجوز باشگاههای فکری استفاده کنید.

در قسمت بالا به هزینه های اصلی راه اندازی اتاق فرار اشاره کردیم و در ادامه به معرفی فرصتهای شغلی اتاق فرار می پردازیم.

مدیریت اتاق فرار:

مدیر اتاق فرار شخصی است که مسئولیت مجموعه اتاق فرار را بر عهده دارد و باید بر روی کلیه فرایند پذیرش تا حساب های مالی بازیکنان را با دقت زیر نظر داشته باشد.

معرفی شغل اتاق فرار و فرصتهای شغلی آن

گیم مستر اتاق فرار

شما برای هر بازی حداقل به یک نیرو احتیاج دارید که هدفش نظارت بر بازی بازیکنان و رانمایی بازیکنان اتاق فرار است که به آن گیم مستر اتاق فرار گفته می شود.

نیروی فنی اتاق فرار

با توجه به اینکه داخل فضای بازی اتاق فرار تعداد زیادی ابزار مکانیکی و الکتریکی وجود دارد وجود یک نیروی متخصص فنی می تواند خیلی کار آمد باشد و در زمان آسیب دیدن لوازم می تواند آنها را بازسازی کند. در اتاق فرارهای با ژانر ترسناک این اتفاقات بیشتر می افتد و وجود نیروی فنی بیشتر احساس می شود.

اکتور اتاق فرار

در اتاق فرارهای راه اندازی شده در سالهای گذشته حضور اکتور اتاق فرار یا همان بازیگر اتاق فرار رنگ پررنگ تری به خود گرفته است تا جایی که در حال حاضر تمامی اتاق فرار های راه اندازی شده با حضور اکتور می باشد و تعداد انها با توجه به سبک بازی یا ژانر آن متفاوت می باشد. در بعضی از اتاق فرارهای ترسناک تا 4 بازیگر در فرایند بازی نقش خواهد داشت و این می توان در هزینه هایی اجرا شده بی تاثیر نباشد.

 

قیمت بلیط اتاق فرار

اتاق های فرار دارای قیمتهای مختلفی می باشند. این بازه قیمتی با توجه به المانهایی ماندد ژانر اتاق فرار، سال ساخت بازی، برند ارائه دهنده بازی، محل اجرای آن متفاوت است و به طور معمول برای یک گروه 5 نفره برای این بازی چیزی می بین 500 الی 750 هزار تومان باید بپردازید.

معرفی شغل اتاق فرار و فرصتهای شغلی آن

نحوه فروش بلیط اتاق فرار

مجموعه های اتاق فرار برای فروش بازیهای خود از روشهای متفاوتی استفاده می کندد از سوشال مدیا یا همان شبکه های اجتماعی گرفته تا سایتهای واسطه رزرو بلیط اتاق فرار. در حال حاضر بیشتر از 20 سامانه رزرو اتاق فرار مشغول به فعالیت هستند که تخفیفان، مجله اتاق فرار و اسنپ تیکت از معروف ترین آنها هستند.

درامد اتاق فرار

هر بازی اتاق فرار می تواند در روز تا 7 سانس بازی اجرا کند و در صورتی که تعداد 5 سانس در روز و برای 30 روز یک ماه را در نظر بگیریم و با رقم حداقل 500 هزار تومان بابت یک سانس به رقم قابل توجه 75.000.000 تومان می رسیم.

 

مجله اتاق فرار اولین مجله اتاق فرار در ایران

در صورتی که به این سرگرمی علاقه مند و به راه اندازی اتاق فرار فکر می کنید می توانید به مجله اتاق فرار مراجعه کنید و در آنجا با این سرگرمی بیشتر آشنا شوید و از اخرین اخبار و اطلاعات اتاق فرار مطلع شوید و اگر نیازمند راهنمایی بودید می توانید با آنها در تماس باشد.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.