کد خبر : 139847
تاریخ انتشار : یکشنبه 3 بهمن 1400 - 12:59

معامله‌گران شاکی از رمزارز سولانا!

معامله‌گران شاکی از رمزارز سولانا!

زمان مطالعه: 2 دقیقه جیم گرکو (Jim Greco)، مدیرعامل شرکت معاملاتی Radkl با اشاره به کندی چندین و چند باره شبکه بلاکچین سولانا در چند روز اخیر گفت: چطور ممکن است که با چنین مشکلات بزرگی در شبکه سولانا، یک سرمایه‌گذار به آن اعتماد کند و سرمایه خود را وارد آن کند؟ با ریزش چشمگیر

زمان مطالعه: 2 دقیقه

جیم گرکو (Jim Greco)، مدیرعامل شرکت معاملاتی Radkl با اشاره به کندی چندین و چند باره شبکه بلاکچین سولانا در چند روز اخیر گفت:

چطور ممکن است که با چنین مشکلات بزرگی در شبکه سولانا، یک سرمایه‌گذار به آن اعتماد کند و سرمایه خود را وارد آن کند؟

با ریزش چشمگیر بازار کریپتو در روزهای اخیر، معامله‌گران خرد و بزرگ در روز جمعه قادر به انجام تراکنش در بلاکچین سولانا نبودند. این پروتکل که به خاطر سرعت و مقیاس پذیری بسیار بالای خود در این مدت مورد توجه زیادی قرار گرفته، در روزهای اخیر با کندی زیادی روبرو شده بود.

البته این مشکل به روز شنبه هم کشیده شد. از طرفی حساب کاربری رسمی سولانا در توییتر هم به این کندی اعتراف کرد و اعلام کرد که «شبکه سولانا این روزها به شدت شلوغ شده است» و دلیل آن را «تعداد بیش از حد تراکنش‌های تکراری» معرفی کرد.

بنابر گفته موسس بلاکچین سولانا آناتولی یاکوونکو (Anatoly Yakovenko)، ظاهراً چندین بات هم تراکنش‌های تکراری را ثبت می‌کردند که باعث افزایش مشکل شلوغی شبکه می‌شد. البته سولانا تنها بلاکچینی نبود که در زمان ریزش قیمت‌ها در روزهای اخیر، با مشکل مواجه شده بود ولی به این خاطر که این بلاکچین به کانون اصلی صرافی‌ها و پلتفرم‌های معاملاتی مختلف تبدیل شده، کندی آن بیشتر از باقی شبکه‌ها مورد توجه قرار گرفت.

مدیرعامل صرافی FTX، سم بنکمن-فرید (Sam Bankman-Fried) که یکی از هواداران بزرگ سولانا است و شرکت Jump Trading سرمایه زیادی وارد پروژه‌های مستقر در سولانا کرده‌اند. بنابر اعلام شرکت Block Research، بیش از 50% از سرمایه‌گذاری‌های Jump Capital به اکوسیستم سولانا اختصاص یافته است.

یکی از دلایلی که باعث محبوبیت و گسترش سریع بلاکچین سولانا شده، اولویت قرار دادن مقیاس پذیری توسط آن است. البته همین مزیت هم در زمان شلوغی شبکه به یک نقص تبدیل شده است، زیرا احتمال توقف و کندی شبکه آن بیشتر می‌شود.

البته شبکه سولانا در روز شنبه خبر رفع این مشکل را منتشر کرد و تیم توسعه دهنده آن هم افزود:

در آینده بهبودهای زیادی در شبکه انجام خواهد گرفت که می‌تواند به طرز قابل توجهی وضعیت شبکه را بهبود ببخشد. انتظار می‌رود که بهبودهای نرم افزاری بیشتر در 2 تا 3 ماه آینده اجرایی شوند. اغلب این قابلیت‌های جدید هم اکنون در مرحله آزمایش هستند.

نوشته معامله‌گران شاکی از رمزارز سولانا! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.