کد خبر : 105503
تاریخ انتشار : شنبه 17 مهر 1400 - 14:36

قادری در دومین نشست خبری اولین نمایشگاه بین المللی پوشاک (تهران مدکس): با انحصار دولت در بخش‌های مختلف صنعت قدرت خلاقیت از بخش‌های مختلف گرفته می‌شود

قادری در دومین نشست خبری اولین نمایشگاه بین المللی پوشاک (تهران مدکس): با انحصار دولت در بخش‌های مختلف صنعت قدرت خلاقیت از بخش‌های مختلف گرفته می‌شود

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب گفت: یکی از مشکلات بخش نمایشگاهی کشور انحصار دولت است و به همین دلیل حوصله از بخش خصوصی برای رقابت گرفته شده است. به گزارش خبرنگار اقتصادی بورس تایمز، دومین نشست خبری اولین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک، طراحی، مد، لباس، چرم و صنایع وابسته (تهران مدکس)، پیش

مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی شهر آفتاب گفت: یکی از مشکلات بخش نمایشگاهی کشور انحصار دولت است و به همین دلیل حوصله از بخش خصوصی برای رقابت گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی بورس تایمز، دومین نشست خبری اولین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک، طراحی، مد، لباس، چرم و صنایع وابسته (تهران مدکس)، پیش از ظهر امروز شنبه 17 مهر ماه 1400، با حضور رئوف قادری مدیر عامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، مجید اکبری مجری برگزاری نمایشگاه، فعالان عرصه طراحی و تولید پوشاک و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات محل اتحادیه پوشاک کشور برگرار شد.

رئوف قادری، مدیر عامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب

قادری، در این نشست خبری گفت: نخستین نمایشگاه صنعت پوشاک کشور از روز سه‌شنبه 20 مهرماه تا جمعه 23 مهر برگزار خواهد شد؛ البته در این نمایشگاه فقط تولیدکنندگان هستند و اجناسی فروخته نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه صنعت پوشاک یکی از بازارهای بزرگ دنیا محسوب می‌شود، گفت: متاسفانه سالی 2 میلیارد دلار واردات پوشاک داشته‌ایم و این در حالی است که ظرفیت خوبی در حوزه پوشاک در کشور وجود دارد.

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، ادامه داد: یکی از بزرگ‌ ترین مشکلات پوشاک موضوع برندینگ می باشد. متاسفانه در این حوزه کار نشده و نتوانستیم در حوزه برندینگ کاری کنیم؛ اما کشورهای همسایه در این بخش بسیار فعال هستند.

قادری، بیان داشت: تا زمانی که فعالیت اقتصادی ما در انحصار بخش دولتی باشد نمی‌توانیم خلاقیت‌های خود را بروز بدهیم و در این سال‌ها ما شاهد رقابت بخش دولتی و غیردولتی بوده‌ایم.

وی با اشاره به فراهم نمودن نمایشگاه شهر آفتاب برای برگزاری نمایشگاه صنعت پوشاک گفت: شهرداری تهران به دنبال درآمد در این بخش نبوده و به همین دلیل فرصتی را فراهم کرده است تا تولیدکنندگان صنعت پوشاک بتوانند در این چند روز حضور داشته باشند. همچنین حدود یک سال و نیم است که هیچ نمایشگاهی به دلیل کرونا در محل نمایشگاه شهر آفتاب برگزار نشده است.

مدیر عامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، با اشاره به مصوبه شورای شهر تهران برای ورود به بخش بازار سرمایه گفت: بر اساس این مصوبه برخی از سازمان‌ها و دستگاه‌ها ملزم به ورود به بازار سرمایه و فراهم کردن زیرساخت‌های لازم هستند که در این بخش فعلا شهروند ورود پیدا کرده است و به تدریج سایر دستگاه‌ها و سازمان‌های شهرداری ورود پیدا خواهند کرد.

جیره ارزش پوشاک، طراحی، مد، لباس، چرم و صنایع وابسته (تهران مدکس)، پیش از ظهر امروز شنبه 17 مهر ماه 1400، با حضور رئوف قادری مدیر عامل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب، ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پوشاک، مجید اکبری مجری برگزاری نمایشگاه، فعالان عرصه طراحی و تولید پوشاک و جمعی از اصحاب رسانه، در سالن جلسات محل اتحادیه پوشاک کشور برگرار شد.

قادری، با اشاره به اینکه بر اساس قانون و مصوبات کمیسیون زیربنایی دولت و مصوبات شورا موظف هستیم نمایشگاه‌های مختلف را در خارج از شهر هدایت کنیم، تصریح کرد: این کار با هدف کاهش آلودگی زیست محیطی، ایجاد درآمد پایدار شهری و همچنین فراهم کردن شرایط لازم برای برگزاری نمایشگاه‌های خارجی انجام می‌شود.

وی افزود: شهرداری از برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی درآمد حاصل نمی‌کند حتی یارانه هم می‌دهد.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب گفت: علیرغم ممنوعیت واردات پوشاک سالانه ۲ میلیارد دلار پوشاک به صورت رسمی و غیررسمی وارد کشور می‌شود. این در حالی است که با توجه به کیفیت تولیدات داخلی اصلا نیازمند واردات پوشاک نیستم.

قادری، اظهار داشت: کیفیت پوشاک ایرانی اگر بهتر از پوشاک خارجی نباشد هم سطح است؛ اما برای توسعه این صنعت نیازمند برندینگ هستیم. یکی از مشکلات بخش نمایشگاهی کشور انحصار دولت است و به همین دلیل حوصله از بخش خصوصی برای رقابت گرفته شده است. با انحصار دولت در بخش‌های مختلف صنعت قدرت خلاقیت از بخش‌های مختلف گرفته می‌شود.

مدیرعامل نمایشگاه شهر آفتاب، در پایان سخنان خود گفت: ایران در سال ۱۲۸۵ اولین کشور از خاورمیانه بود که در نمایشگاه بین‌المللی بریتانیا شرکت کرد و کشورهای همسایه ما در آن دوران حتی با واژه صنعت نمایشگاهی آشنا نبودند اما امروز همسایگان ما اکسپوهای جهانی برگزار می‌کنند و ما حتی نامزد برگزاری اکسپو نشده‌ایم. این در حالی است که در هر دوره برگزاری کشور برگزار کننده می‌تواند ۶۰ میلیارد دلار درآمد کسب کند.گفتنی است، اولین نمایشگاه بین المللی و تخصصی زنجیره ارزش پوشاک، طراحی، مد، لباس، چرم و صنایع وابسته ( تهران مدکس )، از 20 تا 23 مهر ماه سالجاری، در مجموعه نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب برگزار خواهد می شود.

خبرنگار رسانه: عباس حسینی

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.