کد خبر : 120236
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 آذر 1400 - 10:49

فروش دارایی مالی دولت کاهش یافت

فروش دارایی مالی دولت کاهش یافت

در پی تلاش رئیس سازمان بورس؛ فروش دارایی مالی دولت کاهش یافت مطابق آمار منتشر شده از متن پیشنهادی بودجه سال آینده، واگذاری دارایی‌های مالی دولت نسبت به سال های گذشته با کاهش مواجه بوده که چنین مسئله ای نشان از پیگیری های مکرر رئیس سازمان بورس و توجه ویژه دولت به بازار سرمایه دارد.

در پی تلاش رئیس سازمان بورس؛

فروش دارایی مالی دولت کاهش یافت

مطابق آمار منتشر شده از متن پیشنهادی بودجه سال آینده، واگذاری دارایی‌های مالی دولت نسبت به سال های گذشته با کاهش مواجه بوده که چنین مسئله ای نشان از پیگیری های مکرر رئیس سازمان بورس و توجه ویژه دولت به بازار سرمایه دارد.

یک کارشناس ارشد بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) درباره کاهش فروش دارایی‌های مالی دولت و تاثیر آن بر بازار سهام اظهار کرد: از آنجا که پیش‌نویس بودجه ۱۴۰۱ بر مبنای سیاست های کلان اقتصادی نوشته شده، واگذاری دارایی های مالی دولت نسبت به سال های گذشته با کاهش مواجه بوده است. این نکته حکایت از پیگیری های رئیس سازمان بورس و توجه ویژه دولت به بازار سرمایه دارد.

فردین آقا بزرگی افزود: مطابق آمار منتشر شده از متن پیش نویس بودجه ۱۴۰۱، واگذاری دارایی های سرمایه ای دولت با یک رشد ۸۱ درصدی نسبت به سال گذشته در محدوده ۴۰۸ هزار میلیارد تومانی قرار گرفته است. چنین اعداد و ارقامی نشان از اتخاذ سیاست هایی مبنی بر تامین مالی دولت از طریق واگذاری دارایی های سرمایه ای است.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه گفت: واگذاری اموال سرمایه ای دولت به همراه اتخاذ تصمیم‌هایی مبنی بر سیاست های انقباضی در راستای افزایش میزان هزینه های مالیاتی هرچند احتمال دارد که در گام نخست، شبهاتی را در خصوص عدم هماهنگی بودجه سال آینده با بازار سرمایه به وجود آورد، اما معتقدم که اجرای درست این امر می تواند تورم افسار گسیخته را در بازه بلندمدت کنترل کند و بازارهای مالی را به یک ثباث و آرامش برساند.

آقا بزرگی تاکید کرد: در پیش نویس بودجه ۱۴۰۱ شاهد کاهش چشمگیر فروش اوراق خزانه اسلامی در مقابل واگذاری اموال سرمایه ای دولت هستیم که خود این مسئله در فضای کلان اقتصاد کشور نشان از اتخاذ یک سیاست اصولی و کارشناسی شده از سوی دولت دارد.

او بیان کرد: اگر دولت بتواند مسئله واگذاری امول سرمایه‌ای را با مدیریتی درست به اجرا درآورد نشان از توجه ویژه آن‌ها به اصل ۴۴ قانون اساسی دارد که خود این امر می تواند بازتاب مثبتی را در بازار سرمایه و اقتصاد کلان کشور ایجاد کند.

این کارشناس بازار سرمایه در پایان گفت: این رشد قابل توجه در واگذاری اموال سرمایه ای که در متن پیش نویس بودجه ۱۴۰۱ مشاهده می شود می تواند افزون بر کاهش هزینه‌های دولت در سال آینده، مجموع نقدینگی هایی که از بازار سرمایه به دلایل متعدد خارج شد بودند را بازگرداند.

*خبرنگار: یاسمن خانکش زاده

این رسانه پذیرای دیدگاه‌های کارشناسی مختلف در خصوص بازار سرمایه است؛ اما دیدگاه‌های ارائه شده توسط کارشناسان لزوما دیدگاه این رسانه یا دیدگاه سازمان بورس و اوراق بهادار و سایر ارکان بازار سرمایه نیست.منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.