کد خبر : 129536
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 دی 1400 - 13:34

شکست خط روند نزولی در اینترنت کامپیوتر و هارمونی؛ پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران باید این هفته زیر نظر داشته باشند

شکست خط روند نزولی در اینترنت کامپیوتر و هارمونی؛ پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران باید این هفته زیر نظر داشته باشند

شکست خط روند نزولی در اینترنت کامپیوتر و هارمونی؛ پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران باید این هفته زیر نظر داشته باشندبه اعتقاد برخی از تحلیل‌گران بازار ارزهای دیجیتال، در صورت خروج بیت کوین از فاز فشار فروش، می‌توانیم شاهد جهش قیمت برخی از آلت کوین‌ها باشیم. طی روزهای اخیر همچنان شاهد تسلط خرس‌ها بر بازار ارزهای دیجیتال بوده‌ایم و این عامل باعث ایجاد احساس ترس و نگرش منفی سرمایه‌گذاران در این بازهٔ زمانی شده است.
برخلاف سال ۲۰۲۱ که شاخص ترس‌وطمع در بازار ارزهای دیجیتال شروع امیدوارکننده‌ای داشت و عدد ۹۳ از ۱۰۰ را نمایش می‌داد، امسال روندی کاملاً متفاوت را تجربه می‌کنیم و شاهد نمایش عدد ۱۰ از ۱۰۰ هستیم.
بااین‌حال، مایک مک‌گلون (Mike McGlone) به‌عنوان تحلیل‌گر بلومبرگ اینتلیجنس (Bloomberg Intelligence)، دیدگاه مثبت و خوش‌بینانه‌ای به بازار دارد و بر این باور است که در سال ۲۰۲۲، بیت کوین در محدوده قیمتی ۱۰۰ هزار دلار و اتریوم در ۵ هزار دلار معامله خواهد شد.
نقشه بازار ارزهای دیجیتال در arz.watchالبته به گفتهٔ برخی دیگر از تحلیل‌گران بازار، باتوجه‌به شرایط موجود اقتصادی در ایالات متحده و اف..

شکست خط روند نزولی در اینترنت کامپیوتر و هارمونی؛ پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران باید این هفته زیر نظر داشته باشند

به اعتقاد برخی از تحلیل‌گران بازار ارزهای دیجیتال، در صورت خروج بیت کوین از فاز فشار فروش، می‌توانیم شاهد جهش قیمت برخی از آلت کوین‌ها باشیم. طی روزهای اخیر همچنان شاهد تسلط خرس‌ها بر بازار ارزهای دیجیتال بوده‌ایم و این عامل باعث ایجاد احساس ترس و نگرش منفی سرمایه‌گذاران در این بازهٔ زمانی شده است.

برخلاف سال ۲۰۲۱ که شاخص ترس‌وطمع در بازار ارزهای دیجیتال شروع امیدوارکننده‌ای داشت و عدد ۹۳ از ۱۰۰ را نمایش می‌داد، امسال روندی کاملاً متفاوت را تجربه می‌کنیم و شاهد نمایش عدد ۱۰ از ۱۰۰ هستیم.

بااین‌حال، مایک مک‌گلون (Mike McGlone) به‌عنوان تحلیل‌گر بلومبرگ اینتلیجنس (Bloomberg Intelligence)، دیدگاه مثبت و خوش‌بینانه‌ای به بازار دارد و بر این باور است که در سال ۲۰۲۲، بیت کوین در محدوده قیمتی ۱۰۰ هزار دلار و اتریوم در ۵ هزار دلار معامله خواهد شد.

نقشه بازار ارزهای دیجیتال در arz.watch

البته به گفتهٔ برخی دیگر از تحلیل‌گران بازار، باتوجه‌به شرایط موجود اقتصادی در ایالات متحده و افزایش نرخ بهره، شاید شرایط برای ادامهٔ روند صعودی بیت کوین به تعویق بیفتد. از این رو باید منتظر تصمیم‌گیری دولت آمریکا و سیاست آنها در قبال اقتصاد کلان این حوزه بود.

در ادامه در این تحلیل تلاش می‌کنیم تا نمودار قیمت و روند پیش روی بیت کوین و ۴ آلت کوین منتخب این هفته را در کوتاه‌مدت بررسی کنیم.

بیت کوین (BTC)

قیمت بیت کوین در ۸ام ژانویه با تشکیل الگوی کندلی دوجی، وجود چالش بین خریداران و فروشندگان بر سر افزایش یا کاهش قیمت را نشان می‌دهد. روند حرکتی قیمت بیت کوین همچنان نزولی است و در حال حاضر نزدیک‌ترین سطح حمایتی قدرتمند در ۳۹,۶۰۰ دلار است.

نمودار قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

نزولی‌شدن شیب میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA-50، خط قرمز در تصویر) و متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20، خط آبی در تصویر) و همچنین قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی (RSI) در محدوده فشار فروش، بیان‌گر وجود جو منفی در بازار و ادامه روند نزولی برای بیت کوین است. اگر خرس‌ها به تسلط خود بر بازار معاملاتی بیت کوین ادامه دهند و در پایین‌کشیدن قیمت از سطح حمایتی ۳۹,۶۰۰ دلار موفق باشند، آنگاه باید منتظر رسیدن قیمت به محدوده حمایتی بعدی جفت ارز بیت کوین/ تتر (BTC/USDT) در سطح ۲۸,۸۰۵ دلار باشیم.

از طرف دیگر با شکل‌گیری روند صعودی قیمت بیت کوین از سطح فعلی، این جفت ارز می‌تواند تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20، خط آبی در تصویر) در سطح ۴۵,۸۷۶ دلار بالا رود. در غیر اینصورت و بازگشت قیمت از سطح موجود، احساسات منفی در بازار معاملاتی بیت کوین باعث پایین‌آمدن قیمت از محدوده ۳۹,۶۰۰ خواهد شد. در این شرایط، نیازمند حمایت گاوها از سطوح قیمتی فعلی برای تشکیل روند صعودی و تغییر روند هستیم.

نمودار قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

باتوجه‌به نمودار ۴ ساعته قیمت بیت کوین، شاهد افزایش فشار فروش توسط معامله‌گران و بسته‌شدن قیمت زیر سطح ۴۵,۴۵۶ دلار هستیم. اگرچه میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حاکی از فروش قریب‌الوقوع در این محدوده دارد ولی گاوها در تلاش هستند تا سقوط قیمت بیت کوین به زیر سطح ۴۰,۵۰۱ دلار را به تعویق بیاندازند.

در صورت برخورد قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه، این انگیزه در فروشندگان برای کاهش قیمت بیت کوین به زیر محدوده ۳۹,۶۰۰ دلار و ادامه روند نزولی تقویت خواهد شد.

از طرف دیگر، شکستن و بسته‌شدن قیمت بالاتر از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (20-EMA، خط آبی در تصویر) می‌تواند جفت ارز بیت کوین/ تتر (BTC/USDT) را به سمت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA-50، خط قرمز در تصویر) سوق دهد. حال اگر گاوها بتوانند قیمت بیت کوین را به بالای این مقاومت هدایت کنند، شاهد از دست‌رفتن تسلط خرس‌ها بر بازار معاملاتی بیت کوین خواهیم بود.

چین‌ لینک (LINK)

قیمت چین لینک (LINK) طی چند ماه گذشته در محدوده بین ۱۵ تا ۳۵.۳۳ دلار معامله شده است. گاوها قیمت را به بالاتر از میانگین‌های متحرک ساده ۵۰ روزه و متحرک نمایی ۲۰ روزه رسانده‌اند؛ همچنین شاخص قدرت نسبی (RSI) تا نزدیکی ناحیهٔ اشباع خرید بالا رفته است که نشان‌دهنده برتری خریداران در کوتاه‌مدت است.

نمودار قیمت چین لینک (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

خرس‌ها طی روزهای گذشته با چالشی در نزدیکی سطح قیمتی ۲۷.۶۱ دلار مواجه شدند، از طرفی هم گاوها اجازه ندادند که قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20، خط آبی در تصویر) در ۲۳.۲۳ دلار برسد. این موضوع نشان می‌دهد که احساسات حاکم بر بازار معاملاتی چین لینک از فروش در رالی به خرید در کف قیمتی تغییر کرده است.

اگر گاوها بتوانند قیمت را بالای سطح ۲۷.۶۱ دلار حفظ کنند، جفت ارز لینک/ تتر (LINK/USDT) می‌تواند تا محدوده ۳۰ دلار و پس از آن به بالای مقاومت ۳۵.۳۳ دلار برسد. حال اگر قیمت از سطح فعلی پایین بیاید و زیر میانگین‌های متحرک ساده ۵۰ روزه و متحرک نمایی ۲۰ روزه بسته شود، این دیدگاه صعودی باطل شده و جفت ارز لینک/تتر (LINK/USDT) می‌تواند تا سطح قیمتی ۱۸ دلار کاهش داشته باشد.

نمودار قیمت چین لینک (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، نمودار چهارساعته نشان می‌دهد که قیمت چین لینک مقاومت پیش روی خود را در ۲۷.۶۱ دلار شکسته است. هم‌اکنون خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا قیمت را در محدوده ۳۰ دلار متوقف کنند و اگر اصلاح بعدی به کمتر از سطح ۲۷.۶۱ دلار نرسد، امکان رالی قیمت را به سمت محدوده ۳۵.۳۳ دلار افزایش می‌دهد.

برخلاف این سناریو، اگر قیمت چین لینک از سطح فعلی کاهش یابد، ممکن است که شکست قیمت بالای سطح ۲۷.۶۱ دلار یک تله گاوی بوده باشد. در ادامه خرس‌ها سعی می‌کنند تا قیمت را به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (50-SMA، خط قرمز در تصویر) برسانند. اگر آنها موفق به انجام این کار شوند، توقف بعدی قیمت می‌تواند در محدوده ۲۲ دلار باشد.

اینترنت کامپیوتر (ICP)

قیمت دفینیتی (ICP) در تاریخ ۴ام ژانویه در بالای خط روند نزولی بسته شد. این موضوع می‌تواند اولین نشانه برای پایان‌یافتن سیر نزولی این ارز دیجیتال باشد. در طول این مسیر خرس‌ها در تلاش برای به دام انداختن گاوها در بازار بودند تا بتوانند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20، خط آبی در تصویر) در ۲۹ دلار برسانند، اما در این امر موفق نبودند.

نمودار قیمت دفینیتی (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

گاوها توانستند در تاریخ ۸ام ژانویه دوباره قیمت دفینیتی (ICP) را به بالای خط روند نزولی هدایت و در آن محدوده تثبیت کنند. همچنین میانگین‌های متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA-50، خط قرمز در تصویر) و متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20، خط آبی در تصویر) در آستانهٔ تشکیل یک تقاطع صعودی بوده و شاخص قدرت نسبی (RSI) نیز وارد محدوده مثبت شده است که نشان می‌دهد گاوها در حال تلاش برای بازگرداندن قیمت دفینیتی (ICP) از این سطح هستند.

اگر خریداران بتوانند قیمت دفینیتی (ICP) را به بالای سطح ۳۸.۰۲ دلار هدایت کرده و تثبیت کنند، جفت ارز دفینیتی/ تتر (ICP/USDT) می‌تواند تا محدوده ۴۵.۷۹ دلار افزایش یابد. این سطح قیمتی ممکن است دوباره به‌عنوان یک مقاومت سخت عمل کند اما در صورت عبور از آن، روند حرکت صعودی قیمت دفینیتی (ICP) ممکن است تا محدوده ۵۸.۳۰ دلار ادامه داشته باشد.

برخلاف این فرضیه، اگر قیمت از سطح فعلی پایین آمده و به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20، خط آبی در تصویر) برسد، نشان دهنده این موضوع است که شکست قیمتی بالای خط روند نزولی ممکن است یک تله گاوی بوده باشد.

نمودار قیمت دفینیتی (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید، نمودار چهارساعته دفینیتی گویای این مسئله است که گاوها توانسته‌اند قیمت را به بالای سطح ۳۳.۲۹ دلار برسانند و در تلاش برای عبور از مقاومت ۳۸.۰۲ دلار هستند. همچنین از طرف دیگر خرس‌ها به فروش در نزدیکی محدوده مقاومت پیش رو ادامه می‌دهند که این موضوع جفت ارز دفینیتی/تتر (ICP/USDT) را بین این دو سطح منگنه کرده است.

اگر گاوها موفق به هدایت قیمت به بالای سطح ۳۸.۰۲ دلار شده و بتوانند آن‌ را در این سطح تثبیت کنند، جفت ارز دفینیتی/تتر (ICP/USDT) می‌تواند به همین روند صعودی ادامه دهد. در مقابل، اگر قیمت از مقاومت پیش رو برگشت داشته باشد، خرس‌ها تلاش خواهند کرد تا این جفت ارز را به زیر سطح ۳۳.۲۹ دلار بکشانند. در صورت موفقیت آنها جفت ارز دفینیتی/ تتر (ICP/USDT) می‌تواند تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (50-SMA، خط قرمز در تصویر) سقوط کند.

لئو (LEO)

قیمت لئو (LEO) طی هفته‌های گذشته در یک روند صعودی پیوسته معامله می‌شود. میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA-20، خط قرمز در تصویر) در سطح قیمتی ۳.۵۵ دلار نیز به عنوان حمایتی قوی ظاهر شده است.

نمودار قیمت لئو (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

علی‌رغم تلاش خرس‌ها برای کاهش قیمت در تاریخ ۷ام ژانویه و مسیردهی آن به سمت میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA-50، خط قرمز در تصویر)، این اتفاق رخ نداد و روز بعد یعنی ۸ام ژانویه شاهد بازگشت قدرتمند قیمت جفت ارز لئو/ تتر (LEO/USDT) به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20، خط آبی در تصویر) در ۳.۶۹ دلار بودیم.

اکنون گاوها تلاش خواهند کرد تا قیمت لئو را از اوج تاریخی قیمت خود در ۳.۹۲ دلار فراتر ببرند. در صورت موفقیت، جفت ارز لئو/تتر (LEO/USDT) ممکن است روند صعودی خود را از سر بگیرد و به محدوده ۴.۲۵ دلار برسد. حال اگر قیمت کاهش یابد و به زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه (SMA-50، خط قرمز در تصویر) سقوط کند، این دیدگاه باطل خواهد شد. همچنین این موضوع می‌تواند اصلاح قیمتی را به سمت محدوده ۳.۴۰ دلار آغاز کند.

نمودار قیمت لئو (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

جفت ارز لئو/ تتر (LEO/USDT) در حال خرید و فروش در یک الگوی کانال صعودی است. تمایل معامله‌گران کوتاه‌ مدت به ذخیره سود در محدوده ۳.۸۵ دلار خرس‌ها را بر بازار مسلط کرده است. این موضوع باعث هدایت این جفت ارز به کف کانال شد و با اعمال فشار خرید توسط گاوها فرایند نزول قیمت لئو متوقف شد.

گاوها همچنان در تلاش هستند تا قیمت را به بالای سطح ۳.۸۵ دلار هدایت و تثبیت کنند. اگر موفق به انجام این کار شوند، این جفت ارز می‌تواند روند حرکتی خود را به سمت خط مقاومت کانال آغاز کند. از طرفی خرس ها باید قیمت را به زیر کانال هدایت کرده و تثبیت کنند تا دیدگاه صعودی باطل شود.

هارمونی (ONE)

قیمت هارمونی (ONE) در چند روز گذشته در میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه (EMA-20، خط آبی در تصویر) بین ۰.۲۷ دلار و ۰.۳۳ دلار معامله می‌شود. این موضوع نشان دهنده تمایل خرید گاوها در کف قیمت و اقدام به فروش توسط خرس‌ها در رالی‌های صعودی است.

نمودار قیمت هارمونی (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی در محدوده مثبت، نشان از برتری گاوها دارد. اگر آنها موفق به رساندن قیمت بالای سطح ۰.۳۳ دلار شوند ادامه روند صعودی نیز محتمل است. در این صورت جفت ارز هارمونی/ تتر (ONE/USDT) می‌تواند تا سطح ۰.۳۸ دلار رشد داشته باشد.

برخلاف تصور، اگر قیمت هارمونی به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه برسد، شاهد غلبه خرس‌ها بر گاوها خواهد بود. این سناریو می‌تواند جفت ارز هارمونی/ تتر (ONE/USDT) را به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۰.۲۴ دلار و پس از آن به سطح ۰.۲۱ دلار برساند.

نمودار قیمت هارمونی (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

با توجه‌ به تصویر فوق، نمودار ۴ ساعته در داخل یک الگوی کانال صعودی در حال افزایش است. اگرچه گاوها در حال تلاش برای هدایت قیمت به سطوح بالای کانال هستند، اما موفق به دستیابی به این سطوح نشدند. این موضوع نشان‌دهنده تلاش خرس‌ها برای به دام‌انداختن گاوها در محدوده فوق‌الذکر است.

در ادامه، قیمت مجدداً به داخل کانال سقوط کرد. این اتفاق یک نکته مثبت هرچند جزئی هم داشت و آن بازگشت قیمت از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه بود. این موضوع نشان‌دهنده تداوم وجود احساسات مثبت در بازار و اقدام گاوها برای خرید در کف‌های قیمتی است.

حال اگر قیمت هارمونی به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه افزایش یابد، این جفت ارز می‌تواند دوباره به سمت خط مقاومت کانال صعود کند. شکستن و بسته‌شدن قیمت در بالای این سطح می‌تواند نشانه‌ای برای ادامهٔ روند صعودی باشد. از سوی دیگر، شکست و بسته‌شدن قیمت زیر میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه نیز می‌تواند جفت ارز هارمونی/ تتر (ONE/USDT) را به داخل خط حمایتی کانال بکشاند.

شکست خط روند نزولی در اینترنت کامپیوتر و هارمونی؛ پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران باید این هفته زیر نظر داشته باشند

در این باره بیشتر بخوانید

  • پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند
  • تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ احتمال ادامه روند صعودی بیت کوین، سولانا و اولنچ
  • سقوط مجدد بازار یا بازیابی قیمت‌ها؟ پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران باید این هفته زیر نظر داشته باشند
  • تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ کشمکش در بازار بیت کوین و روند امیدوارکننده لونا
  • تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ آیا در انتهای سال میلادی شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود؟

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.