کد خبر : 161812
تاریخ انتشار : جمعه 6 اسفند 1400 - 23:41

سومین دوره جشنواره نهال فین‌ تک برگزیدگان خود را شناخت

سومین دوره جشنواره نهال فین‌ تک برگزیدگان خود را شناخت

آیین پایانی سومین جشنواره بزرگ نهال فین تک، توسط مرکز نوآوری فینوداد و به میزبانی بانک ملی ایران، در محل باشگاه آجودانیه تهران برگزار شد. به گزارش سایت خبری – اقتصادی بورس تایمز، آیین پایانی سومین جشنواره بزرگ نهال فین تک، توسط مرکز نوآوری فینوداد، عصر چهارشنبه 4 اسفند ماه 1400، به میزبانی بانک ملی ایران، در

آیین پایانی سومین جشنواره بزرگ نهال فین تک، توسط مرکز نوآوری فینوداد و به میزبانی بانک ملی ایران، در محل باشگاه آجودانیه تهران برگزار شد.

به گزارش سایت خبری – اقتصادی بورس تایمز، آیین پایانی سومین جشنواره بزرگ نهال فین تک، توسط مرکز نوآوری فینوداد، عصر چهارشنبه 4 اسفند ماه 1400، به میزبانی بانک ملی ایران، در محل باشگاه آجودانیه تهران برگزار شد.

بنا به این گزارش، هدف از برگزاری سومین دور جشنواره نهال فین تک، مانند دو دوره گذشته، شناسایی، معرفی و تقدیر از پیشتازان و تأثیرگذاران این صنعت است.

در این دوره، مسئله‌محوری، غنی‌سازی واقعیت و طراحی انسان‌محور، به‌عنوان پارامترهای اصلی برای ارزیابی اپلیکیشن، محصول، راهکار و استارتاپ‌های حوزه فین‌تک در نظر گرفته شده است.

بانک ملی ایران، سداد، فینوداد، ازکی‌وام و دیجی‌پی، حامیان این دوره از جشنواره نهال فین‌تک بوده و راه پرداخت نیز به عنوان حامی رسانه‌ای این رویداد بود.

در سومین دوره جشنواره نهال فین‌تک، کسب‌وکارها، استارتاپ‌ها، نهادها و افراد تأثیرگذار صنعت فین‌تک با معیارهای از پیش تعیین‌شده سنجیده شدند. این مقایسه و انطباق توسط ۷۰ داور، که بهترین‌های صنعت هستند انجام گرفت.

فرایند انتخاب کاندیداها چند مرحله دارد: در اولین مرحله تمام شرکت‌کنندگان وارد ارزیابی اولیه شدند و با توجه با پارامترهای تعیین‌شده، آنهایی که امکان رقابت و ورود به مرحله بعد را دارند، انتخاب شدند. در مرحله دوم هم، هیئت داوری شرکت‌کنندگان منتخب را بررسی و درنهایت برنده نهایی را اعلام کرد.

اپلیکیشن، محصول و راهکار برتر در گروه کسب ‌و کارهای بزرگ، اپلیکیشن، محصول و راهکار برتر در گروه کسب‌وکارهای نوپا، زن تأثیرگذار ۱۴۰۰ حوزه فین‌تک، مرد تأثیرگذار ۱۴۰۰ حوزه فین‌تک، تولیدکنندگان محتوا در حوزه مالی و فین‌تک و در نهایت جایزه مانع نوآوری یا تبر طلایی، هر کدام بخش‌های مختلفی هستند که برترین فعالین آن‌ها از میان کاندیداهای اعلام شده در اختتامیه سومین دور جشنواره نهال فین‌تک انتخاب شدند.

در ابتدای این مراسم، مهدی مؤمنی، مدیرعامل ازکی وام با تأکید بر اهمیت دسترسی صحیح به ابزار مالی و فراگیری مالی و مطرح کردن مبحث وام و اعتبار به عنوان بخش مهمی از فراگیری مالی به بررسی بخشی از چالش‌های این بخش در کشور پرداخت.

مؤمنی، با ارائه آمار و ارقام دریافت وام و پس‌انداز در ایران بر این نکته تأکید کرد که لندتک به رشد شبکه بانکی و کاهش فشار فقر بر جامعه متوسط  کشور کمک خواهد کرد.

برترین‌های فین‌تک کشور

بعد از سخنرانی مهدی مؤمنی، نوبت به اهدای جوایز جشنواره رسید. به همین منظور جایزه سومین اپلیکیشن، محصول و راهکار برتر در گروه کسب ‌و کارهای بزرگ به مجموعه ازکی تعلق گرفت. پلتفرم فرابوم نیز موفق به کسب رتبه دوم این بخش شد. جایزه برگزیده سوم بخش اپلیکیشن، محصول و راهکار برتر در گروه کسب‌وکارهای نوپا نیز به مجموعه والتا رسید. جایزه رتبه دوم این بخش به مجموعه بلوط تعلق گرفت.

در ادامه اهدای جوایز، انتشارات راه پرداخت موفق به کسب جایزه برترین تولیدکننده محتوا در حوزه مالی و فین‌تک شد و مجموعه گزارش‌های مدیریتی ایلیا، رتبه دوم این بخش را از آن خود کرد.

بعد از سخنرانی علیرضا ماهیار، به عنوان نماینده بانک ملی ایران در این رویداد و در ادامه اهدای جوایز، رتبه اول اپلیکیشن، محصول و راهکار برتر در گروه کسب ‌و کارهای بزرگ به مجموعه بلوبانک تعلق گرفت. مجموعه دونگی نیز موفق به کسب رتبه اول اپلیکیشن، محصول و راهکار برتر در گروه کسب‌وکارهای نوپا شد.

همچنین صادق فرامرزی به عنوان سخنران برتر حوزه فناوری مالی و فین‌تک انتخاب شد.

یکی از جایزه‌های پرچالش این جشنواره، جایزه مانع نوآوری یا تبر طلایی باشد که بین دو کاندید طرح صیانت که طبق توصیف مصطفی نقی‌پورفر، دبیر انجمن فین‌تک، یک خیانت سازمان‌یافته است و همچنین اینماد اجباری که مانع بزرگی بر سر راه کسب‌وکارهای نوپاست، به اینماد اجباری تعلق گرفت.

در انتهای بخش اهدای جوایز، جایزه زن و مرد تأثیرگذار ۱۴۰۰ در حوزه فین‌تک به ترتیب به نگار تیمورزاده، مدیر بلوبانک و مهدی شریعت‌مدار رئیس هیئت‌مدیره انجمن فین‌تک تعلق گرفت.

این گزارش می افزاید: جشنواره بزرگ نهال فین تک، رویدادی است که در پایان هر سال، با پرداختن به موضوع فین‌تک در ایران و معرفی برگزیده‌ترین محصولات، راهکارها و چهره‌های تاثیرگذار صنعت فین‌تک (فناوری‌های مالی) گام‌های مؤثری برای توسعه این صنعت و رشد اقتصاد دیجیتال کشور برمی‌دارد.

جشنواره «نهال فین‌تک» برای نخستین‌ بار اسفند ۱۳۹۸ همزمان با یازدهمین رویداد فیناپ برگزار شد و دومین دوره آن ۱۴ اسفند ۱۳۹۹ با نگاهی ویژه به اپلیکیشن و راهکارهای برتر در دوران همه‌گیری کرونا منتخب هایی از بخش‌ های مختلف حوزه فین‌تک را معرفی کرد.

سومین دوره جشنواره بزرگ نهال فین تک، توسط مرکز نوآوری فینوداد به عنوان بازوی شتابدهی و حمایت از استارتاپ های حوزه فین تک در راستای زنجیره ارزش بانک ملی ایران و شرکت های گروه سداد، میزبان این رویداد ملی بود.

در این دوره از جشنواره، مساله‌محوری (حل متناسب و متفاوت دغدغه‌ های انسانی به شکل یک تجربه رضایت‌بخش)، غنی‌سازی واقعیت (ارائه یک تجربه غنی‌شده به کمک فناوری و اطلاعات) و طراحی انسان‌ محور (نگاهی دقیق به تعاملات انسان و سیستم و خلق ارزشی نو در قالب یک تجربه ناب) به منظور ارزیابی اپلیکیشن، محصول و راهکارهایی که به رقابت وارد شوند، معیارهای اصلی به شمار می رفتند.

شرکت دیجی‌پی

شرکت دیجی‌پی، در کنار تعدادی از برندهای مطرح و پیشروی فین‌تک، از برگزاری این دوره جشنواره حمایت کرد.

دیجی‌پی، بازوی فناوری مالی گروه دیجی‌کالا، با هدف فراگیر کردن سرویس‌های مالی آنلاین برای عموم مردم و رشد و توسعه فعالیت‌های فرهنگی در حوزه فین‌تک از این رویداد حمایت کرد.

تصاویر: کوروش جم

خبرنگار: اکبر براق

دکتر حمید قراگوزلو مدیر مرکز نوآوری فینوداد 

آلبوم تصاویر

فیلم های ویدئویی

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.