کد خبر : 95742
تاریخ انتشار : یکشنبه 6 تیر 1400 - 7:08

سرکوب ماینرهای ارز دیجیتال، یک اشتباه تریلیون دلاری برای چین!

سرکوب ماینرهای ارز دیجیتال، یک اشتباه تریلیون دلاری برای چین!

زمان مطالعه: 2 دقیقه مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیر عامل غول هوش تجاری مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، معتقد است که چین با بیرون راندن ماینرهای بیت کوین از مرزهای خود، یک اشتباه تریلیون دلاری مرتکب شده است. سیلور، یکی از بزرگترین طرفداران بیت کوین، در مصاحبه اخیر خود با بلومبرگ در مورد اثرات نامطلوب کوتاه مدت سرکوب

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مایکل سیلور (Michael Saylor)، مدیر عامل غول هوش تجاری مایکرواستراتژی (MicroStrategy)، معتقد است که چین با بیرون راندن ماینرهای بیت کوین از مرزهای خود، یک اشتباه تریلیون دلاری مرتکب شده است.

سیلور، یکی از بزرگترین طرفداران بیت کوین، در مصاحبه اخیر خود با بلومبرگ در مورد اثرات نامطلوب کوتاه مدت سرکوب اخیر ماینرها در چین صحبت کرد. وی با تایید سقوط هش ریت و قیمت بیت کوین در کوتاه مدت، معتقد است که این اشتباه چین یک فرصت عالی را برای سایر کشورها فراهم می‌کند.

همان‌طور که پیش‌تر گزارش شد، پرجمعیت‌ترین کشور جهان اخیرا برخوردها با حوزه ارزهای دیجیتال را تشدید کرده و با استناد به مشکلات زیست محیطی، دستور توقف فعالیت ماینرهای بیت کوین را صادر کرده است.

از آن‌جایی که چین بیشترین سهم را در استخراج بیت کوین در اختیار دارد، اقدامات این ابرقدرت آسیایی بلافاصله شبکه را تحت تاثیر قرار داد. نه تنها قیمت بیت کوین و به دنبال آن، قیمت آلت کوین‌ها شروع به سقوط کرد، بلکه هش ریت شبکه بیت کوین نیز به پایین‌ترین سطح خود در چند ماه گذشته رسید.

گزارش‌ها حاکی از آن است که برخی از ماینرها در حال نقل مکان به کشورهای دیگر مانند قزاقستان و ایالات متحده هستند، اما این پروسه زمان‌بر خواهد بود. به همین دلیل است که بیت کوین تاکنون موفق به بازیابی قیمت خود نشده است.

سیلور با اشاره به تصمیم چین برای اخراج ماینرها، آن را یک اشتباه تریلیون دلاری برای این کشور توصیف کرد که در واقع می‌تواند فرصت‌های عالی را برای سایر کشورها فراهم کند:

چین ۵۰ درصد از سهم بازار بیت کوین را در اختیار داشت و سالانه ۱۰ میلیارد دلار از این طریق درآمد کسب می‌کرد، کسب و کاری که سالانه ۱۰۰ درصد رشد داشت. سپس، دولت با آن برخورد کرد و کل این صنعت را از کشور خارج کرد. من فکر می‌کنم با توجه به نرخ رشد فعلی بیت کوین، این یک اشتباه هزار میلیارد دلاری برای چین خواهد بود.

سیلور این اقدام چین را یک تراژدی برای ماینرهای مستقر در این کشور توصیف کرد. طی چند هفته گذشته، ماینرهای چینی مجبور به انتقال فعالیت‌های خود به خارج از مرزهای این کشور شدند. در این میان، ایالات متحده و به ویژه تگزاس، به دلیل انرژی ارزان قیمت و دولت حامی این صنعت، به مقصد محبوبی برای آنها تبدیل شده است.

گزارش‌ها حاکی از آن است که تعدادی از شرکت‌های مطرح این حوزه، از جمله بیت مین (Bitmain)، بلاک کپ (Blockcap)، آرگو بلاکچین (Argo Blockchain) و گریت امریکن ماینینگ (Great American Mining)، فعالیت‌های خود را به ایالات متحده منتقل کرده‌اند.

علاوه بر این، فرانسیس سوارز (Francis Suarez)، شهردار میامی نیز اوایل جاری اعلام کرد که شهر وی از ماینرها استقبال می‌کند.

نوشته سرکوب ماینرهای ارز دیجیتال، یک اشتباه تریلیون دلاری برای چین! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.