کد خبر : 121282
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 دی 1400 - 10:17

سال ۲۰۲۲ برای ارزهای دیجیتال چگونه خواهد بود؟ از قیمت بیت کوین تا قانون‌گذاری‌ها

سال ۲۰۲۲ برای ارزهای دیجیتال چگونه خواهد بود؟ از قیمت بیت کوین تا قانون‌گذاری‌ها

سال ۲۰۲۲ برای ارزهای دیجیتال چگونه خواهد بود؟ از قیمت بیت کوین تا قانون‌گذاری‌هادر سال ۲۰۲۱، بازار ارزهای دیجیتال گام‌های بلندی در جهت پذیرش بیشتر برداشت. اکنون که سال ۲۰۲۱ رو به پایان است، تحلیلگران در حال تعیین اهداف قیمتی خود برای سال ۲۰۲۲ هستند.
به گزارش کوین تلگراف، بسیاری از تحلیلگران فکر می‌کردند که قیمت بیت کوین تا انتهای سال ۲۰۲۱ به ۱۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید و با اینکه اکنون دیگر بعید به نظر می‌رسد، بسیاری از تحلیلگران انتظار داشتند که این قیمت کلیدی تا قبل از نیمه دوم سال ۲۰۲۲ حفظ شود.
در ادامه برخی از پیش‌بینی‌های مربوط به قیمت بیت کوین را برای سال ۲۰۲۲ بررسی می‌کنیم.
بیت کوین همچنان این شانس را دارد که به ۱۰۰ هزار دلار برسداز زمانی که پلن‌ بی (PlanB)، تحلیلگر مشهور، با استفاده از مدل انباشت به جریان (S2F)، به اشتباه پیش‌بینی کرد که قیمت بیت کوین تا انتهای نوامبر (آذر)، به ۹۸,۰۰۰ هزار دلار می‌رسد، سایر تحلیلگران نیز با احتیاط بیشتری در مورد پیش‌بینی قیمت بیت کوین صحبت می‌کنند. البته باید این را هم در نظر گرفت که پیش‌بینی‌های مدل انباشت به جریان برای ماه‌های اوت (مرداد) تا اکتب..

سال ۲۰۲۲ برای ارزهای دیجیتال چگونه خواهد بود؟ از قیمت بیت کوین تا قانون‌گذاری‌ها

در سال ۲۰۲۱، بازار ارزهای دیجیتال گام‌های بلندی در جهت پذیرش بیشتر برداشت. اکنون که سال ۲۰۲۱ رو به پایان است، تحلیلگران در حال تعیین اهداف قیمتی خود برای سال ۲۰۲۲ هستند.

به گزارش کوین تلگراف، بسیاری از تحلیلگران فکر می‌کردند که قیمت بیت کوین تا انتهای سال ۲۰۲۱ به ۱۰۰,۰۰۰ دلار خواهد رسید و با اینکه اکنون دیگر بعید به نظر می‌رسد، بسیاری از تحلیلگران انتظار داشتند که این قیمت کلیدی تا قبل از نیمه دوم سال ۲۰۲۲ حفظ شود.

در ادامه برخی از پیش‌بینی‌های مربوط به قیمت بیت کوین را برای سال ۲۰۲۲ بررسی می‌کنیم.

بیت کوین همچنان این شانس را دارد که به ۱۰۰ هزار دلار برسد

از زمانی که پلن‌ بی (PlanB)، تحلیلگر مشهور، با استفاده از مدل انباشت به جریان (S2F)، به اشتباه پیش‌بینی کرد که قیمت بیت کوین تا انتهای نوامبر (آذر)، به ۹۸,۰۰۰ هزار دلار می‌رسد، سایر تحلیلگران نیز با احتیاط بیشتری در مورد پیش‌بینی قیمت بیت کوین صحبت می‌کنند. البته باید این را هم در نظر گرفت که پیش‌بینی‌های مدل انباشت به جریان برای ماه‌های اوت (مرداد) تا اکتبر (مهر) کاملاً درست از آب درآمده بود.

در حالی که برخی از معامله‌گران اعتبار مدل انباشت به جریان را زیر سوال می‌برند، تحلیلگری با نام مستعار دیکود جار (DecodeJar) در توییتر گفته است که همچنان تصور می‌کند بیت کوین در چند ماه آینده به ۱۰۰,۰۰۰ هزار دلار خواهد رسید. طبق گفته‌های این تحلیل‌گر، قیمت بیت کوین تا انتهای سال ۲۰۲۲ ممکن است به ۲۵۰,۰۰۰ دلار هم برسد.

دکود جار با تکیه بر نظریه امواج الیوت و سطوح اصلاحی فیبوناچی، انتظار دارد که قیمت بیت کوین تا تاریخ ۷ ژوئن (۱۷ خرداد ۱۴۰۱) به ۱۹۰,۲۳۳ دلار برسد.

نمودار قیمت بیت کوین؛ تحلیل دیکود جار از نمای ۱ هفته‌ای بازار بیت کون/ دلار

او در توییتر خود نوشته است:

پیش‌بینی‌های مربوط به زمان و قیمت آتی فقط یک راهنما هستند اما وقتی جلوتر برویم، ترکیب این دامنه با دیگر شاخص‌ها، کمک می‌کند تا در نزدیکی اوج خروج تمیزی داشته باشیم. من پایان این روند را در سطح ۱۹۰,۰۰۰ دلار که محتاطانه‌تر است، ترجیح می‌دهم.

قانون‌گذاری ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲

دیوید لیفچیتز (David Lifchitz)، یکی از مدیران شرکت اگزو آلفا (ExoAlpha)، درباره آینده کل اکوسیستم ارزهای دیجیتال گفته است که ارزهای دیجیتال در سال ۲۰۲۲ هم همین حوالی خواهند بود». منظور اصلی او این است که «دولت‌ها ارزهای دیجیتال را ممنوع نخواهند کرد».

لیفچیتز توضیح داد که «دولت‌ها می‌خواهند ارزهای دیجیتال را قانونمند کنند تا بتوانند در مقایسه با ارزهای فیات، عرصه را بر آنها تنگ کنند. علاوه بر این، دولت‌ها فکر می‌کنند که ارزهای دیجیتال منبعی از درآمدهای مالیاتی برای پر کردن خزانه‌هایشان هستند».

با رشد مداوم اکوسیستم دیفای و توسعه قابلیت‌های جدید آن، لیفچیتز پیش‌بینی کرد که بانک‌ها و شرکت‌های بیمه مجبور می‌شوند مدل‌های تجاری خود را با این شرایط تطبیق دهند. به نظر او تنها در این صورت است که آنها می‌توانند رقابت‌پذیری خود را حفظ کنند؛ چراکه هر چه دیفای کسب‌وکارهای میان‌سال را ناکارآمدتر کند، ریسک آنها بیشتر می‌شود.

وقتی از شور و هیجان فضای NFTها حرفی به میان می‌آید، لیفچیتز توضیح می‌دهد نگران این است که آیا این بخش می‌تواند با همین سرعت به رشد خود ادامه دهد یا نه. علاوه بر این، او درباره نگرانی‌های عمیق‌تری صحبت می‌کند که از این به بعد قانون‌گذاران با آنها مواجه می‌شوند.

او گفته است:

این حوزه آن‌قدر داغ‌ شده است که دیگر نمی‌توان فهمید از NFTها برای پول‌شویی استفاده می‌شود یا خیر. این را می‌دانم که به لطف بانک‌های مرکزی پول زیادی در بازار ریخته شده است و این پول‌ها باید خانه‌ای برای خود پیدا کنند، اما NFTها در سال ۲۰۲۱ من را به یاد حباب دات کام در اواسط سال ۱۹۹۸ می‌اندازند. هنوز هم احتمال رشد شدید‌تر قیمت‌ها و سپس سقوط بازار وجود دارد.

در رابطه با هیاهوی دنیای در حال ظهور متاورس، لیفچیتز اظهار کرد که به نظر می‌رسد داریم به آینده‌ای می‌رویم که صحنه‌های آن شبیه فیلم «بازیکن شماره ۱ آماده» یا همان «Ready Player One» است و «در آن مردم به‌خاطر اینکه دنیای واقعی وحشتناک است، به دنیای مجازی پناه می‌برند». اما واقعیت این است که «جهان ما هنوز سال‌ها با چنین جهانی فاصله دارد».

پذیرش عمومی ارزهای دیجیتال همچنان ادامه دارد

لوکاس لاگودیس (Loukas Lagoudis) مدیر اجرایی صندوق پوشش ریسک «ARK36» است. او قاطعانه باور دارد که با وجود نشانه‌های ضعف کوتاه‌مدت در بازار ارزهای دیجیتال، روند صعودی این بازار در سال ۲۰۲۲ ادامه خواهد داشت.

لاگودیس توضیح می‌دهد که پذیرش مداوم دارایی‌های دیجیتال توسط سرمایه‌گذاران نهادی و تعامل بیشتر آنها با سیستم مالی سنتی، مهم‌ترین دلایلی هستند که باعث رشد فضای ارزهای دیجیتال در سال آینده می‌شوند. ضمن اینکه سرمایه‌گذاران نهادی در سال ۲۰۲۱ برای حفظ ارزش سرمایه خود شروع به استفاده از ارزهای دیجیتال به‌جای طلا کردند.

لاگودیس گفته است:

علاوه بر این، از آنجا که دارایی‌های دیجیتال همواره عملکرد بهتری نسبت به دارایی‌های سنتی داشته‌اند، پیش‌بینی می‌کنیم که سرمایه‌گذاران از اختصاص‌دادن سرمایه به دارایی‌های دیجیتال، به‌عنوان بخشی از استراتژی مدیریت ریسک خود، استفاده کنند. فضای اقتصادی تورمی و کاهش بازده اوراق قرضه از جمله دلایلی هستند که سرمایه‌گذاران را به انجام این کار تشویق می‌کنند.

جین‌مارک بنفوس (Jean-Marc Bonnefous)، مدیر دارایی‌های تلورین اکسوآلفا (Tellurian ExoAlpha)، گفته است به نظر می‌رسد «این روند به نفع بلاک چین‌هایی است که بر کارایی شبکه و توسعه برنامه‌های غیرمتمرکز تمرکز کرده‌اند و تا حدودی متمرکزتر از بقیه هستند».

به گفته بنفوس، روند موجود در مقایسه با روندهای قبلی یک تغییر قابل‌توجه را پشت‌ سر گذاشته است. در گذشته بازار بر پروژه‌هایی متمرکز بود که «مانند بیت کوین و حتی اتریوم غیرمتمرکز هستند و بر امنیت و ذخیره ارزش تأکید دارند».

بنفوس گفته است:

اساساً به نظر می‌رسد بازار به جای یک بلاک چین تمام‌عیار، به‌دنبال انعطاف‌پذیری تجاری و بهره‌وری در هزینه‌هاست. این تغییر بزرگی نسبت به سال‌های گذشته است. پیروزی ایده‌های مرتبط با فعالیت‌های تجاری احتمالاً در سال آینده هم ادامه خواهد داشت.

سال ۲۰۲۲ برای ارزهای دیجیتال چگونه خواهد بود؟ از قیمت بیت کوین تا قانون‌گذاری‌ها

در این باره بیشتر بخوانید

  • چرا بیت کوین با طرح پانزی کاملا در تضاد است؟
  • آیا بازار ارزهای دیجیتال دستکاری شده است؟
  • صاحبان واقعی بیت کوین در حال حاضر چه کسانی هستند؟
  • آیا بیت کوین همچنان پتانسیل ۱۰۰ هزار دلاری شدن در سال ۲۰۱۸ را دارد ؟
  • علت رشد دیوانه‌وار قیمت بیت کوین چه بود؟ تحلیل‌گران پاسخ می‌دهند

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.