کد خبر : 138790
تاریخ انتشار : شنبه 2 بهمن 1400 - 7:01

روز خونین بازار با سقوط بیت کوین به زیر ۳۶ هزار دلار؛ حرکت بعدی چیست؟

روز خونین بازار با سقوط بیت کوین به زیر ۳۶ هزار دلار؛ حرکت بعدی چیست؟

روز خونین بازار با سقوط بیت کوین به زیر ۳۶ هزار دلار؛ حرکت بعدی چیست؟روند نزولی بازار ارز دیجیتال، بامداد امروز و با سقوط قیمت بیت کوین به زیر ۳۶,۰۰۰ دلار تکمیل شد. اکنون اما، تحلیل‌گران بازیابی سریع قیمت‌ها و تغییر روند کلی بازار را چندان محتمل نمی‌دانند و شانس کمی برای شکل‌گیری یک جهش صعودی دیگر در نظر گرفته‌اند.
به گزارش کوین تلگراف، روند نزولی قیمت بیت کوین و افزایش فشار فروش در بازار همچنان ادامه دارد و تحت‌تأثیر این سقوط، قیمت بسیاری از آلت کوین‌ها و توکن‌های فعال در حوزه دیفای (DeFi) هم کاهش شدیدی داشته است. قیمت بیت کوین به پایین‌ترین سطح ۶ ماه گذشته رسیده است و بسیاری از تحلیل‌گران نسبت به بازیابی سریع قیمت‌ها خوش‌بین نیستند.
داده‌های بازار نشان می‌دهد موج فروشی که از ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) آغاز شده است، تا به امروز ادامه داشته و قیمت را به کف ۳۵,۴۰۰ دلاری رسانده است.
نمودار قیمت بیت کوین (نمای ۱ روزه بازار بیت کوین/ دلار)در ادامه این مطلب نظر تحلیل‌گران را در رابطه با دلایل سقوط اخیر قیمت‌ها و آنچه در هفته‌های آینده در انتظار بازار است، بررسی می‌کنیم.
تحلیل‌گران انتظار دارند قیمت ..

روز خونین بازار با سقوط بیت کوین به زیر ۳۶ هزار دلار؛ حرکت بعدی چیست؟

روند نزولی بازار ارز دیجیتال، بامداد امروز و با سقوط قیمت بیت کوین به زیر ۳۶,۰۰۰ دلار تکمیل شد. اکنون اما، تحلیل‌گران بازیابی سریع قیمت‌ها و تغییر روند کلی بازار را چندان محتمل نمی‌دانند و شانس کمی برای شکل‌گیری یک جهش صعودی دیگر در نظر گرفته‌اند.

به گزارش کوین تلگراف، روند نزولی قیمت بیت کوین و افزایش فشار فروش در بازار همچنان ادامه دارد و تحت‌تأثیر این سقوط، قیمت بسیاری از آلت کوین‌ها و توکن‌های فعال در حوزه دیفای (DeFi) هم کاهش شدیدی داشته است. قیمت بیت کوین به پایین‌ترین سطح ۶ ماه گذشته رسیده است و بسیاری از تحلیل‌گران نسبت به بازیابی سریع قیمت‌ها خوش‌بین نیستند.

داده‌های بازار نشان می‌دهد موج فروشی که از ۲۰ ژانویه (۳۰ دی) آغاز شده است، تا به امروز ادامه داشته و قیمت را به کف ۳۵,۴۰۰ دلاری رسانده است.

نمودار قیمت بیت کوین (نمای ۱ روزه بازار بیت کوین/ دلار)

در ادامه این مطلب نظر تحلیل‌گران را در رابطه با دلایل سقوط اخیر قیمت‌ها و آنچه در هفته‌های آینده در انتظار بازار است، بررسی می‌کنیم.

تحلیل‌گران انتظار دارند قیمت بالای ۳۸ هزار دلار تثبیت شود

سقوط شدید و ناگهانی قیمت‌ها باعث شده است تا تحلیل‌گران پیش‌بینی‌های نگران‌کننده‌ای ارائه دهند که محوریت‌ آنها گسترده‌ترشدن روند نزولی در بازار است. از سوی دیگر، رکت کپیتال (Rekt Capital)، یکی از تحلیل‌گران بازار ارز دیجیتال، این پیش‌بینی‌ها را نپذیرفته و معتقد است که دست‌آوردهای ماه‌های اخیر هنوز از بین نرفته‌‌اند.

او گفته است:

ریزش اخیر بیت کوین به این معنی است که قیمت به قسمت پایینی کانال بین ۴۳,۱۰۰ تا ۳۸,۰۰۰ دلار رسیده است.

نمودار قیمت بیت کوین؛ تحلیل رکت کپیتال از نمای ۱ هفته‌ای بازار

رکت کپیتال گفته است «بیت کوین در محدوده بین ۳۸,۰۰۰ تا ۴۳,۱۰۰ دلار نوسان می‌کند» و برای آنکه از سقوط به یک محدوده نوسانی پایین‌تر پیش‌گیری شود، خریداران باید حمایت کف کانال را حفظ کنند. شایان ذکر است که در حال حاضر قیمت به زیر این سطح رسیده است و اگر خریداران در ادامه موفق به بازیابی قیمت تا بالای حمایت ۳۸,۰۰۰ دلاری کانال نشوند، اعتبار تحلیلی که رکت کپیتال ارائه کرده است، از بین می‌رود.

این تحلیل‌گر گفته است:

اگر عوامل تکنیکال را در نظر بگیریم، محدوده حمایتی ۳۸,۰۰۰ دلاری همان چیزی است که از ورود بیت کوین به کانال بین ۲۸,۰۰۰ تا ۳۸,۰۰۰ دلار جلوگیر می‌کند. آخرین بار که قیمت در این محدوده نوسان می‌کرد، به سه‌ماهه اول و دوم سال ۲۰۲۱ باز می‌گردد.

شگل‌گیری الگوی نزولی روی نمودار

دیوید لیفچیتز (David Lifchitz)، مدیر ارشد بخش سرمایه‌گذاری مؤسسه اِکسو آلفا (ExoAlpha)، حرکات قیمتی بیت کوین را با نگاهی صرفاً تکنیکال بررسی کرده و گفته است «الگوی سروشانه بزرگ روی نمودار بیت کوین، اکنون و با شکسته‌شدن خط گردن در ۳۸,۳۰۰ دلار، تکمیل شده است».

نمودار قیمت بیت کوین؛ شکسته‌شدن خط گردن الگوی سروشانه روی نمودار

لیفچیتز گفته است چیزی که این الگو پیش‌بینی می‌کند، سقوط قیمت تا ۲۰,۰۰۰ دلار است و افزود که «این ریزش تا به امروز کمتر از هدف الگو بوده است و رسیدن به سطح ۳۱,۰۰۰ دلار می‌تواند خیلی سریع اتفاق بیفتد».

این تحلیل‌گر همچنین به عوامل فاندامنتال متعددی اشاره کرده است که در جهت کاهش قیمت‌ها عمل می‌کنند. سیاست پولی انقباضی بانک مرکزی آمریکا، زمزمه‌های ممنوع‌شدن استخراج ارزهای دیجیتال مبتنی بر اثبات کار در اروپا، خروج بخشی از معامله‌گران بازار از پایان سال ۲۰۲۱ تا به امروز و نگرانی سرمایه‌گذاران نسبت به آینده اقتصاد جهان به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا، از جمله عواملی است که لیفچیتز به آنها اشاره کرده است.

مدیر سرمایه‌گذاری اِکسو آلفا گفته است:

تا زمانی که خریداران وارد صحنه نشده‌اند، سقوط قیمت تا کف ۳۰,۰۰۰ دلاری جزو گزینه‌های محتمل برای بیت کوین خواهد بود.

معامله‌گران برای خرید در کف ۳۰ هزار دلاری کمین کرده‌اند

مایکل ون دپوپ (Michaël van de Poppe)، تحلیل‌گر وب‌سایت کوین تلگراف، واکنش معامله‌گران به سقوط اخیر قیمت‌ها را با شرایط ریزش ژوئن (خرداد) ۲۰۲۱ مقایسه و در نمودار زیر به سطوح حمایت مهم مربوط به هر دو بازه زمانی اشاره کرده است.

نمودار قیمت بیت کوین؛ تحلیل ون دپوپ از نمای ۱ روزه بازار بیت کوین/ دلار

ون دپوپ گفته است:

در ژوئن (خرداد) ۲۰۲۱، معامله‌گران منتظر سقوط قیمت به کانال بین ۲۳,۰۰۰ تا ۲۵,۰۰۰ دلار بودند تا اقدام به خرید کنند. اکنون اما، آنها منتظرند تا قیمت به ۳۰,۰۰۰ دلار برسد و سپس وارد بازار شوند. [مانند ژوئن گذشته] قیمت ابتدا یک شکست صعودی غیرواقعی را به نمایش گذاشته و سپس به محدوده حمایتی رسیده است.

فومو کپ (Fomocap)، یکی از تحلیل‌گران فعال در توییتر، دیدگاهی مشابه ون دپوپ داشته و با انتشار نمودار زیر، روند قیمتی بیت کوین در روزهای آینده را پیش‌بینی کرده است.

نمودار قیمت بیت کوین؛ تحلیل فومو کپ از نمای ۱ روزه بازار بیت کوین/ دلار

فومو کپ گفته است:

بازیابی قیمت تا محدوده ۴۲,۰۰۰ تا ۴۴,۰۰۰ دلار ضروری است و اگر این‌طور نشود، باید منتظر سقوط به محدوده بین ۳۵,۰۰۰ تا ۳۲,۰۰۰ دلار بود.

آخرین شانس خریداران بازیابی ۳۹ هزار دلار است

اسکات ملکر (Scott Melker)، یکی از معامله‌گران سرشناس ارز دیجیتال، به شکسته‌شدن حمایت کلیدی ۳۹,۶۰۰ دلاری اشاره کرده است و گفته بازیابی این سطح برای خریداران ضروری است.

نمودار قیمت بیت کوین؛ تحلیل ملکر از نمای ۱ روزه بازار بیت کوین/ دلار

ملکر گفته است:

آخرین شانس خریداران بستن کندل قیمت بالای ۳۹,۶۰۰ دلار در نمای ۱ روزه بازار است. بسته‌شدن قیمت زیر این سطح، خصوصاً در نمای هفتگی، به معنی شکسته‌شدن ساختار بازار و شکل‌گیری یک کف نزولی جدید خواهد بود. [در این صورت] فروشندگان به بازار رحم نخواهند کرد.

روز خونین بازار با سقوط بیت کوین به زیر ۳۶ هزار دلار؛ حرکت بعدی چیست؟

در این باره بیشتر بخوانید

  • جهش قیمت بیت کوین به بالای ۷۰۰۰ دلار؛ رشد هزار دلاری در ۹ ساعت!
  • قیمت بیت کوین به مرز ۹,۴۰۰ دلار رسید؛ بلاتکلیفی در بازارهای سهام
  • افزایش مجدد قیمت ارزهای دیجیتال؛ بازگشت بیت کوین به کانال ۹,۹۰۰ دلار
  • بیت کوین قبل از رسیدن به ۲۰,۰۰۰ دلار مدتی در محدوده خاص بالا و پایین خواهد شد
  • تحلیل‌گر بلومبرگ: مقاومت بعدی بازار بیت کوین روی ۱ تریلیون دلار خواهد بود

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.