کد خبر : 118063
تاریخ انتشار : شنبه 20 آذر 1400 - 9:12

راهکار جبران کسری بودجه؛ استفاده از مولفه و پایه‌های مالیاتی

راهکار جبران کسری بودجه؛ استفاده از مولفه و پایه‌های مالیاتی

یک نماینده مجلس عنوان کرد: راهکار جبران کسری بودجه؛ استفاده از مولفه و پایه‌های مالیاتی فروش نامناسب اوراق بدهی موجب عقب ماندن از قانون بودجه شده و فضای کلان اقتصاد کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس در آستانه بررسی لایحه بودجه در مجلس به خبرنگار پایگاه

یک نماینده مجلس عنوان کرد:

راهکار جبران کسری بودجه؛ استفاده از مولفه و پایه‌های مالیاتی

فروش نامناسب اوراق بدهی موجب عقب ماندن از قانون بودجه شده و فضای کلان اقتصاد کشور را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید مجلس در آستانه بررسی لایحه بودجه در مجلس به خبرنگار پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا)، گفت: دولت اموال زیادی دارد که هزینه‌ نگهداری بالایی بر دوش دولت گذاشته‌ است، بنابراین دولت باید این دست اموال را واگذار کند یا به صورت اجاره از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند تا بتواند کسی بودجه را جبران کند.

رحیم زارع افزود: یک مشکل در حوزه بودجه‌ریزی وجود دارد و آن بودجه‌ریزی عملیاتی است؛ در بحث بودجه‌ریزی عملیاتی، دستگاه‌ها هزینه‌های واقعی را ارائه نمی‌دهند و ما هنوز نمی‌دانیم که کدام دستگاه بر اساس عملکرد خود در حال بودجه‌ریزی است.

نماینده مردم آباده، بوانات و خرم بیدتاکید کرد: باید بودجه شرکت‌های دولتی و همچنین هزینه‌های کلان جاری دولت کاهش یابد که اگر چنین اتفاقی رقم خورد به نوعی می‌توان کسری بودجه را کنترل کرد، اما اگر چنین اتفاقی نیفتد کسری بودجه معضلی برای کشور خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: کلیدی‌ترین راهکار برای جبران کسری بودجه استفاده از مولفه و پایه های مالیاتی است که باید در لایحه بودجه بیشتر به سمت آن رفت.

وی همچنین بر حمایت از بخش کشاورزی و دامپروری و صنایع کوچک توسط دولت اشاره کرد و گفت: دولت و بانک مرکزی از طریق تسعیر نرخ ارز و ارزیابی مجدد دارایی‌های خارجی و همزمان حمایت از بخش تولید و کشاورزی می‌تواند گامی بزرگ در راستای حذف رکود تورمی به سمت رونق بردارد.

*خبرنگار: پروین خدادادی

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.