کد خبر : 218153
تاریخ انتشار : چهارشنبه 6 تیر 1403 - 14:48
دیدگاه‌ها برای در مورد تایلند چه می دانید بسته هستند

در مورد تایلند چه می دانید

در مورد تایلند چه می دانید

تایلند کشوری زیبا در شرق آسیا است که برای بسیاری از علاقمندان گردشگری و سفر بسیار جذاب است. این کشور دارای جاذبه هایی است که موجب می شود بسیاری از افراد از سراسر دنیا علامند باشند تا اوغات فراغت و تعطیلات خود را در این کشور سپری کنند. اما ذهنیت شما در مورد کشور تایلند چیست؟ شما در مورد تایلند چه می دانید؟

در مورد تایلند چه می دانید

تایلند کشوری زیبا در شرق آسیا است که برای بسیاری از علاقمندان گردشگری و سفر بسیار جذاب است. این کشور دارای جاذبه هایی است که موجب می شود بسیاری از افراد از سراسر دنیا علامند باشند تا اوغات فراغت و تعطیلات خود را در این کشور سپری کنند. اما ذهنیت شما در مورد کشور تایلند چیست؟ شما در مورد تایلند چه می دانید؟

 

 

تایلند، سرزمین لبخند ها

تایلند، کشوری در جنوب شرقی آسیا، با نام رسمی پادشاهی تایلند و نام پیشین سیام، به سرزمین لبخند ها معروف است. این کشور با جاذبه‌ های بی ‌نظیرش، سالانه پذیرای میلیون‌ ها گردشگر از سراسر جهان است. اغلب به کشور پادشاهی تایلند، سرزمین طلایی (golden land) یا کشور معابد می گویند. نه به خاطر اینکه طلای زیادی دارد بلکه به دلیل درخششی که این کشور در تمام عرصه ها دارد. طبیعت شگفت انگیز، معماری های جذاب، معبد های زیبا، فرهنگی غنی و غذا های مشهور تایلند مجموعه ای از بهترین های شرق آسیا است.

زیبایی های طبیعی این کشور بی نظیر است. مسافران می توانند از طیف وسیع سواحل آفتابی، جنگل های استوایی، جزایری بکر، کوهستان های سر سبز، غار هایی عجیب و دهکده های بی نظیر تایلند لذت ببرند. در کنار این طبیعت وصف نا پذیر می توان از معبد های بوداییان و شالیزار های برنج نیز دیدن کرد. شهر های تایلند به خصوص در سالیان اخیر گام های بسیار بزرگی برداشته اند و به سرعت در حال رششد هستند. مقدمه ی سفر اکثر مسافران، بانکوک (Bangkok) خواهد بود که با داشتن معماری های مدرن، مراکز خرید عظیم و رستوران های بین المللی، شهری برای همه است.

یکی از ویژگی های برجسته ی تایلند ترکیب این امکانات مدرن با فرهنگ و باور های سنتی مردم آن جاست که می توان نشانه های آن را به وضوح در این کشور دید.

 

بهتربن زمان برای بازدید از تایلند

تایلند مقصدی است که می توان در تمام طول سال به آن سفر کرد، البته ماه های تیر تا مرداد بارانی است که این ماه ها به علاقه مندان به آب و هوای بارانی پیشنهاد می شود زیرا بارانی متفاوت تر از باران هایی که تا به حال دیدید می بارد.

 

تجربه های ویژه تایلند

سفر به شهر چیانگ مای

پیاده روی در منطقه ی مثلث طلایی (golden triangle)

بازدید از جزایر بکر فی فی (phi phi island)

خرید در بانکوک

خرید صنایع دستی چوبی

شنا در سواحل فوق العاده پاتایا

 

غذا های مشهور تایلند

سوپ میگو توم یام (tom yam kung)

بال مرغ سرخ شده (pik kai sot sai thot)

نودل برنجی همراه با کاری مرغ (khanom chin kaeng khiao wan kai)

برنج سرخ شده همراه با مرغ، گوششت میگو با سبزی های خوراکی (khao pht)

ژله مخصوص که همراه با یخ و شکر قهوه ای سرو می شود (chao kuai)

چای سرد تایلندی (cha yen)

موز سرخ شده با روغن نارگیل

 

چند کلمه تایلندی که به شما کمک می کند

سلام: sa-wat-dee (ساوادی)

خداحافظ: sa-wat-dee (ساوادی) این کلمه هم برای سلام و هم برای خداحافظی استفاده می شود.

تشکر: kop khun (کوپ خون)

بله: chai  (چای)

خیر: mai (مای)

 

 

نشان های منحصر به فرد

ابریشم تایلندی، مراکز خرید بانکوک، سواحل دیدنی، سه چرخه ها، مردم خونگرم، معبد های افسانه ای، پاتایا، سواحل مرجانی، تندیس عظیم طلایی بودا، صنایع دستی چوبی، سنگ های زینتی و گل های ارکیده

 

شهر های مهم تایلند

بانکوک (Bangkok)

پوکت (Phuket)

پاتایا (pattaya)

کو سامویی (ko samui)

کرابی (Krabi)

 

چند نکته ی جالب در مورد تایلند

سه سال است که بانکوک به عنوان بهترین شهر و پر بازدید ترین شهر انتخاب می شود.

بازار شناور در بانکوک مشهور ترین بازار جهان است که تمام مغازه های آن قایق هستند و این قایق ها کالا را به در خانه ها می برند.

گل ارکیده نماد تایلند و نان و نام شرکت هواپیمایی آن کشور است.

تایلند را سرزمین فیل ها نیز نامیده اند.

مساحت: 513,115 کیلومتر مربع

جمعیت: 69,778,000  نفر (2024)

پایتخت: بانکوک

زبان رسمی: تایلندی

پول کشور: بات

نوع حکومت: سلطنتی مشروطه ، تمام اختیارات در دست نخست وزیر است.

 

جغرافیا و طبیعت تایلند

کشور تایلند هم‌ مرز با لائوس و کامبوج به شمال و شمال شرق، میانمار (برمه) به شمال و غرب، و مالزی به جنوب است. تایلند دارای ساحل‌ هایی در خلیج تایلند و دریای آندامان است.

طبیعت تایلند بسیار متنوع و زیبا است و شامل جنگل‌ ها، کوهستان‌ ها، رودخانه‌ ها، دریاچه ‌ها و جزایر است. در شمال تایلند، رشته‌ کوه‌ هایی به نام "کوهستان ‌های شمالی" وجود دارد که بخشی از سلسله‌ مراتع هیمالیا می‌ باشند. این کوهستان ‌ها شامل قله دویی چالونگ، که بالا ترین قله تایلند است، هستند. مناطق دیگری نیز مانند کوهستان ‌های شرقی و جنوبی وجود دارند.

جنگل ‌ها همچنین یکی از ویژگی ‌های بارز طبیعت تایلند هستند. جنگل ‌های استوایی و سرسبز تایلند زیستگاه بسیاری از گونه‌ های گیاهی و جانوری است. جنگل ‌های اطراف شمال تایلند، جنگل ‌های انبوه و غنی از گیاهان و جانوران وحشی مانند فیل، گرگ، میمون و پرندگان متنوع هستند. تایلند همچنین دارای سواحل زیبایی در خلیج تایلند و دریای آندامان است و دارای جزایر بکر فوق العاده زیبا می باشد. همچنین، تایلند دارای مناطق مهم طبیعتی است که حفاظت و حفظ تنوع زیستی را هدف قرار داده‌ اند.

یکی از این مناطق مهم، "پارک ملی خانیا" است که در جنوب تایلند قرار دارد و شامل جنگل ‌ها، رودخانه ‌ها و زیستگاه‌ های متنوعی است. به طور کلی، طبیعت تایلند غنی و متنوع است و امکانات طبیعی متنوعی را برای کوهنوردی، پیاده ‌روی، تماشای جانوران و گیاهان و آب ‌وهوای عالی فراهم می ‌کند. تایلند به دلیل تنوع زیستی غنی خود هم مشهور است. در این کشور بیش از 30000 گونه گیاهی و 1500 گونه پرنده ثبت شده است.

 

جاذبه های گردشگری تایلند

تایلند  به دلیل جاذبه های متعددش، از جمله معابد بودایی، سواحل زیبا، غذا های لذیذ و فرهنگ غنی، به یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در جهان تبدیل شده است. در اینجا برخی از محبوب ترین جاذبه های تایلند آورده شده است:

 

معابد

وات آرون: این معبد که به عنوان معبد طلوع خورشید نیز شناخته می ‌شود، در بانکوک واقع شده است و یکی از مشهور ترین معابد تایلند است. این معبد به خاطر چدی (برج) بلندش که با کاشی های چینی تزئین شده است، شناخته شده است.

وات فو: این معبد که به معبد بودای خفته نیز معروف است، هم در بانکوک واقع شده است و یکی از بزرگ ترین معابد تایلند است. این معبد به خاطر مجسمه بودای غول پیکر خوابیده اش که با طلا پوشیده شده است، مشهور است.

وات پو: این معبد که به معبد طلوع ماه نیز معروف است و باز هم در بانکوک واقع شده است و یکی از زیبا ترین معابد تایلند است. این معبد به خاطر مجسمه بودای زمردی معروف است که گفته می شود از یاقوت کبود ساخته شده است.

 

سواحل تایلند

پاتونگ: این ساحل در پوکت واقع شده است و بزرگ ترین و محبوب ترین ساحل تایلند است. پاتونگ دارای سواحل شنی سفید، آب های فیروزه ای و زندگی شبانه پر جنب و جوش است.

کاتا: این ساحل در پوکت واقع شده است و ساحلی آرام تر با شن های سفید و آب های فیروزه ای است. کاتا برای خانواده ها و زوج ها محبوب است.

کرابی: این ساحل در استان کرابی واقع شده است و دارای صخره های آهکی بلند، غار های دریایی و جزایر متعددی است. کرابی برای صخره نوردی، غواصی و قایقرانی محبوب است. تور کرابی یکی از تور های محبوب گردشگران است.

 

پارک های ملی تایلند

پارک ملی کائو یای: این پارک اولین پارک ملی تایلند است و دارای جنگل های انبوه، آبشار ها و حیات وحش متنوعی از جمله فیل ها، ببر ها و میمون ها است.

پارک ملی ائه تانگ: این پارک در شمال تایلند واقع شده است و دارای کوه های مرتفع، غار ها و جنگل های انبوه است.

پارک ملی کرابی: این پارک در جنوب تایلند قرار دارد و دارای صخره های آهکی بلند، غارهای دریایی و جزایر بسیاری است.

 

تور های تایلند

یکی از عوامل مهم در تور تایلند، قیمت آن می باشد. همواره کم ترین قیمت ها دارای محدودیت و کاستی می باشند. در تور پوکت مهم ترین عامل تور فی فی (جزیره فی فی) می باشد، به دلیل بکر بودن و طبیعت فوق العاده این جزیره.

اگر به دنبال سفری بی دغدغه و ایده آل خود هستید با آژانس سفر های دلربا واقع در جردن تماس بگیرید و سفری بی نظیر را با ما تجربه کنید.

 

 

 

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.