کد خبر : 150631
تاریخ انتشار : شنبه 23 بهمن 1400 - 8:31

تغییر در نواحی مغز انسان در پی انجام بازی های ویدیویی

تغییر در نواحی مغز انسان در پی انجام بازی های ویدیویی

نواحی بسیاری در مغز انسان وجود دارند که می توانند پس از انجام بازی های ودیویی مورد تاثیر واقع شوند. مطالعات نشان داده است که بازی های گرافیکی می توانند در بسیاری از نواحی مغزی تغییراتی مهم ایجاد کنند. با ما در این مطلب همراه باشید تا تاثیرات بازی های ویدیویی را بر ذهن انسان

نواحی بسیاری در مغز انسان وجود دارند که می توانند پس از انجام بازی های ودیویی مورد تاثیر واقع شوند. مطالعات نشان داده است که بازی های گرافیکی می توانند در بسیاری از نواحی مغزی تغییراتی مهم ایجاد کنند. با ما در این مطلب همراه باشید تا تاثیرات بازی های ویدیویی را بر ذهن انسان بررسی کنیم.

به گزارش وب سایت ساینس دیلی، دانشمندان مطالعاتی انجام داده اند که نشان می دهد بازی های ویدیویی چگونه می توانند مغز و رفتار ما را شکل داده و شکل قبلی آن را تغییر دهند.

آیا بازی های کامپیوتری می توانند سودمند نیز باشند؟ تحقیقات تا به امروز نشان می‌دهد که انجام بازی‌های ویدیویی می‌تواند نواحی مغز مسئول توجه و مهارت‌ بینایی فضایی را تغییر داده و آنها را کارآمدتر کند.

محققان همچنین مطالعاتی انجام دادند که به بررسی مناطق مغز مرتبط با سیستم پاداش و چگونگی ارتباط آنها با اعتیاد به بازی های ویدیویی پرداخته اند که نتایج جالبی در پی داشته است. این تحقیقات البته استفاده از اپلیکیشن ها و نرم افزار ها را مورد بررسی قرار نداده است.

بازی های ویدیویی2

اگر شما از علاقه مندان به بازی کردن هستید و سن شما نیز بیش از 30 سال است، نگران نباشید، شما تنها نیستید! گفته می شود در میانگین سن گیمر ها در حد 35 سال است.

شواهدی وجود دارد که نشان می‌ دهد بازی‌های ویدیویی می‌ توانند اندازه و کارایی نواحی مغز مرتبط با مهارت فضایی بینایی را افزایش دهند.  به عنوان مثال، هیپوکامپس سمت راست مغز در گیمرهایی که به مدت طولانی بازی ویدیویی انجام می دادند، بزرگ تر از قبل شد.

بازی های ویدیویی3

البته دانلود بازی و بازی کردن در حین خیره شدن به صفحه نمایش، می تواند ضرر های روانی و جسمانی بسیاری نیز داشته باشد. ما شما را تشویق می کنیم به تحقیق بیشتر در مورد موارد مضر بازی های ویدویی بپردازید. همچنین روش های بازی کردن صحیح می تواند شما را از آسیب های جسمانی و روانی ممکن دور کند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.