کد خبر : 107509
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 آبان 1400 - 13:03

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ احتمال ادامه روند صعودی بیت کوین، سولانا و اولنچ

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ احتمال ادامه روند صعودی بیت کوین، سولانا و اولنچ

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ احتمال ادامه روند صعودی بیت کوین، سولانا و اولنچبیت کوین و اتریوم کاملاً کنترل بازار را به دست گرفته‌اند و تحلیل تکنیکال بازار نشان‌دهنده این است که آلت کوین‌ها قصد همراهی با این دو ارز دیجیتال برتر را دارند.
به‌ گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین سقف تاریخی جدید ثبت کرده و اتریوم نیز به بالاترین سطح خود در تاریخ رسیده است. این عوامل ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال را برای اولین بار به بالای ۳ تریلیون دلار هدایت کرده است. داده‌های وب‌سایت تحلیلی سانتیمنت نشان‌دهنده این است که نهنگ‌های بیت کوینی که بین ۱۰,۰۰۰ تا ۱۰۰,۰۰۰ بیت کوین در کیف پول خود نگهداری می‌کنند، طی چند روز گذشته با قدرت مشغول انباشت دارایی‌های خود بوده‌اند؛ این افراد (یا نهادها) ۹۲,۰۰۰ بیت کوین در مدت ۲۵ روز گذشته به دارایی‌های خود افزوده‌اند. از این تعداد تقریباً ۴۳,۰۰۰ بیت کوین در ۵ روز گذشته خریداری شده‌اند.
گروه بااهمیت دیگری که دارایی‌های خود را نگهداری کرده‌اند، ماینرها هستند. داده‌های کریپتو کوانت نشان‌دهنده این است که به استثنای چندین مورد، خروجی کیف‌های پول ماینرها تا حد زیادی ..

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ احتمال ادامه روند صعودی بیت کوین، سولانا و اولنچ

بیت کوین و اتریوم کاملاً کنترل بازار را به دست گرفته‌اند و تحلیل تکنیکال بازار نشان‌دهنده این است که آلت کوین‌ها قصد همراهی با این دو ارز دیجیتال برتر را دارند.

به‌ گزارش کوین تلگراف، قیمت بیت کوین سقف تاریخی جدید ثبت کرده و اتریوم نیز به بالاترین سطح خود در تاریخ رسیده است. این عوامل ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال را برای اولین بار به بالای ۳ تریلیون دلار هدایت کرده است. داده‌های وب‌سایت تحلیلی سانتیمنت نشان‌دهنده این است که نهنگ‌های بیت کوینی که بین ۱۰,۰۰۰ تا ۱۰۰,۰۰۰ بیت کوین در کیف پول خود نگهداری می‌کنند، طی چند روز گذشته با قدرت مشغول انباشت دارایی‌های خود بوده‌اند؛ این افراد (یا نهادها) ۹۲,۰۰۰ بیت کوین در مدت ۲۵ روز گذشته به دارایی‌های خود افزوده‌اند. از این تعداد تقریباً ۴۳,۰۰۰ بیت کوین در ۵ روز گذشته خریداری شده‌اند.

گروه بااهمیت دیگری که دارایی‌های خود را نگهداری کرده‌اند، ماینرها هستند. داده‌های کریپتو کوانت نشان‌دهنده این است که به استثنای چندین مورد، خروجی کیف‌های پول ماینرها تا حد زیادی طی چند ماه گذشته ثابت مانده است.

آیا روند صعودی بیت کوین و اتریوم توانایی بالاکشیدن سایر ارزهای بازار را دارد؟ به این منظور به بررسی ۱۰ ارز برتر از نظر ارزش بازار می‌پردازیم.

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بیت کوین

قیمت بیت کوین هفته گذشته به بالای الگوی پرچم رسید که نشان می‌دهد احتمال تداوم روند صعودی وجود دارد. فروشندگان پیش‌تر چند بار تلاش کردند تا بیت کوین را به داخل الگوی پرچم برسانند ولی موفق به شکستن حمایت در میانگین متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه در ۶۱,۴۰۰ دلار نشدند.

نمودار قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

میانگین‌های متحرک شیبی صعودی دارند و شاخص قدرت نسبی (RSI) هم در محدوده مثبت است که نشان می‌دهد مسیر صعود هموارتر از راه سقوط است. با توجه به اینکه خریداران در هدایت قیمت به بالای ۶۷,۰۰۰ دلار موفق بوده‌اند، احتمال افزایش شتاب صعودی وجود خواهد داشت.

۷۵,۰۰۰ دلار اولین هدف در این مسیر خواهد بود و احتمالاً به‌عنوان یک مقاومت سنگین عمل کند. در صورتی که خریداران از این مقاومت بگذرند، ممکن است شاهد تداوم روند صعودی تا هدف الگوی در ۸۹,۴۷۶.۱۲ دلار باشیم.

در سوی دیگر، اگر قیمت از مقاومت پیش رو سقوط کند، این احتمال وجود دارد که بیت کوین تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه پایین بیاید. بسته‌شدن قیمت زیر این حمایت می‌تواند راه را برای رسیدن به میانگین متحرک ساده (SMA) ۵۰ روزه در ۵۵,۲۸۴ دلار باز کند.

  • مقاومت‌ها: ۷۵,۰۰۰ – ۸۹,۴۷۶.۱۲
  • حمایت‌ها: ۶۷,۰۰۰ – ۶۱,۴۰۰ – ۵۵,۲۸۴ – ۵۳,۱۱۵

همچنین بخوانید: الگوی پرچم صعودی و الگوی پرچم نزولی؛ آموزش کامل

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اتریوم

قیمت اتریوم روز شنبه از ۴,۳۷۵ دلار احیا شد که نشان می‌دهد خریداران این سطح را به یک حمایت تبدیل کرده‌اند. روز بعد هم شاهد حفظ فشار صعودی بودیم و خریداران دیروز موفق شدند اتریوم را به بالای اوج تاریخی ۴,۶۶۵.۸۷ دلار برسانند.

نمودار قیمت اتریوم (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

اگر اتریوم بتواند به سطح روانی ۵,۰۰۰ دلار برسد، احتمالاً با مقاومت سنگینی در این ناحیه مواجه خواهد شد. اگر شاهد سقوط از این مقاومت باشیم ولی قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه نرسد، می‌توان گفت که خریداران در کف اقدام به خرید می‌کنند.

بسته‌شدن قیمت در بالای ۵,۰۰۰ دلار می‌تواند راه را برای رالی تا ۵,۲۸۳.۱۷ دلاری باز کند. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه حمایتی است که باید آن را زیر نظر داشت چراکه طی ۹ روز گذشته شکسته نشده است.

شکسته‌شدن این حمایت را شاید بتوان نشانه‌ای از تضعیف روند صعودی دانست. این حالت ممکن است به سقوط تا ۳,۸۸۸ دلار بینجامد.

  • مقاومت‌ها: ۵,۰۰۰ – ۵,۲۸۳.۱۷
  • حمایت‌ها: ۴,۶۶۵.۸۷ – ۴,۳۷۵ – ۳,۸۸۸

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت بایننس کوین

شتاب صعودی قیمت بایننس کوین پس از جهش از ۵۱۸.۹ دلار بیشتر شد. در حال حاضر فروشندگان در حال دفاع از مقاومت ۶۹۱.۸ دلاری هستند و این موضوع را می‌توان از سایه بلند کندل روز یکشنبه فهمید.

نمودار قیمت بایننس کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

اگر خریداران در این سطح تسلیم نشوند، می‌توان گفت که امیدها نسبت به عبور از مقاومت پیش رو زیاد است. عبور از این مقاومت راه را برای رسیدن به ۷۱۷.۸ دلار باز می‌کند.

شیب صعودی میانگین‌های متحرک حاکی از برتری خریداران در بازار است، ولی شاخص قدرت نسبی در محدوده اشباع خرید قرار دارد که ممکن است از آغاز یک بازه اصلاحی یا تثبیت قیمت خبر بدهد. در صورت سقوط، ۶۰۰ دلار اولین حمایت پیش روی قیمت خواهد بود.

شکسته‌شدن این حمایت می‌تواند بایننس کوین را تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۵۴۹ دلار پایین بکشد. این اصلاح سنگین ممکن است باعث تعویق روند صعودی بعدی شود.

  • مقاومت‌ها: ۶۹۱.۸ – ۷۱۷.۸
  • حمایت‌ها: ۶۰۰ – ۵۱۸.۹ – ۵۴۹

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت کاردانو

قیمت کاردانو مدتی بود که در محدوده‌ای بین میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۲.۰۴ دلار و حمایت پراهمیت ۱.۸۷ دلار نوسان می‌کرد. با وجود این که فروشندگان با موفقیت از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه دفاع کردند، ولی نتوانستند کاردانو را به زیر ۱.۸۷ دلار بکشانند؛ این یعنی خریداران در سطوح پایین‌تر اقدام به خرید می‌کنند.

نمودار قیمت کاردانو (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

خریداران کاردانو را به بالای میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه رساندند و شاخص قدرت نسبی هم در حال حرکت در محدوده مثبت است که نشان می‌دهد فشار نزولی بازار کاهش پیدا کرده است. در حال حاضر وضعیت به‌گونه‌ای است که می‌توان انتظار جهش تا خط مقاومت را داشت.

بسته‌شدن قیمت در بالای این مقاومت نشان می‌دهد که خریداران بار دیگر فعالیت خود در بازار را بیشتر کرده‌اند. ۲.۴۷ دلار مقصد احتمالی قیمت است و ممکن است در این سطح شاهد مقاومت سنگینی باشیم.

در سوی دیگر، اگر قیمت از خط روند نزولی سقوط کند، فروشندگان بار دیگر تلاش می‌کنند تا کاردانو را به زیر ۱.۸۷ دلار برسانند.

  • مقاومت‌ها: ۲.۴۷
  • حمایت‌ها: ۲.۰۴ – ۱.۸۷

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت سولانا

سولانا در یک روند صعودی قدرتمند قرار دارد و نوسانات آن داخل کانال صعودی است. در حال حاضر قیمت سولانا در نزدیکی خط مقاومت قرار دارد و شاهد برداشت سود معامله‌گران هستیم. نکته مثبت اینجاست که خریداران هنوز تسلیم نشده‌اند.

نمودار قیمت سولانا (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

اگر قیمت از خط میانی کانال احیا شود، خریداران بار دیگر تلاش خواهند کرد تا از خط مقاومت عبور کنند. موفقیت آنها در انجام این کار، می‌تواند به جهش تا ۳۰۰ و ۳۲۱ دلار منجر شود.

در سوی دیگر، اگر قیمت به زیر خط میانی کانال برسد، ممکن است شاهد کاهش تا خط حمایت باشیم. شکسته‌شدن خط حمایت می‌تواند به اصلاح بیشتر و رسیدن قیمت به ۲۰۰ دلار و پس از آن به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۱۷۵ دلار ختم شود.

  • مقاومت‌ها: ۳۰۰ – ۳۲۱
  • حمایت‌ها: ۲۰۰ – ۱۷۵

همچنین بخوانید: آشنایی با ۱۰ الگوی نموداری تحلیل تکنیکال که هر معامله‌گری باید بداند

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ریپل

قیمت ریپل دیروز از مقاومت ۱.۲۴ دلاری عبور کرد ولی خریداران نتوانستند آن را تثبیت کنند. این موضوع بیانگر آن است که فروشندگان در سطوح بالاتر فعالیت بالایی دارند.

نمودار قیمت ریپل (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱.۱۳ دلار شیبی صعودی دارد و شاخص قدرت نسبی هم در محدوده مثبت است که نشان می‌دهد احتمال افزایش قیمت، بیشتر از سقوط آن است. اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۱.۲۴ دلار برسانند، این احتمال وجود دارد که شاهد جهش تا ۱.۴۱ دلار باشیم.

این سطح احتمالاً به‌عنوان یک مقاومت سنگین عمل می‌کند ولی اگر خریداران بتوانند از آن عبور کنند، ممکن است شاهد افزایش شتاب صعودی باشیم.

در سوی دیگر، اگر قیمت از سطح فعلی سقوط کند، احتمال کاهش تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه وجود دارد. شکسته‌شدن این حمایت می‌تواند ریپل را تا ۱ دلار پایین بکشد.

  • مقاومت‌ها: ۱.۲۴ – ۱.۴۱
  • حمایت‌ها: ۱.۱۳ – ۱

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت پولکادات

قیمت پولکادات روز شنبه از ۴۹.۷۸ دلار جهش کرد که نشان می‌دهد خریداران به‌دنبال تبدیل این سطح به یک حمایت هستند. خریداران حالا تلاش خواهند کرد قیمت را به بالای ۵۵.۰۹ دلار برسانند تا شاهد تداوم روند صعودی باشیم.

نمودار قیمت پولکادات (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

اگر آنها در انجام این کار موفق شوند، می‌توان انتظار جهش تا هدف ۶۳.۰۸ دلاری را داشت. میانگین‌های متحرک شیبی رو به بالا دارند و شاخص قدرت نسبی هم در نزدیکی محدوده اشباع خرید است که نشان می‌دهد خریداران دست بالاتر در بازار را در اختیار دارند.

اگر قیمت از مقاومت پیش رو سقوط کند، احتمال نوسانات عرضی چنده روزه بین ۴۹.۷۸ و ۵۵ دلار وجود دارد. بسته‌شدن قیمت در زیر ۴۹.۷۸ دلار اولین نشانه از برداشت سود معامله‌گران خواهد بود.

این اتفاق می‌تواند به کاهش تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۴۷.۴۱ دلار ختم شود. اگر شاهد احیا از این سطح باشیم، خریداران بار دیگر تلاش می‌کنند تا روند صعودی را ادامه دهند. اما اگر حمایت بشکند، میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۳۸.۹۲ دلار، مقصد احتمالی بعدی خواهد بود

  • مقاومت‌ها: ۵۵.۰۹ – ۶۳.۰۸
  • حمایت‌ها: ۴۹.۷۸ – ۴۷.۴۱ – ۳۸.۹۲

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت شیبا اینو

قیمت شیبا اینو طی روزهای گذشته در یک روند اصلاحی قوی قرار داشته است، با وجود احیای چهار روزِ پیش، از زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۰.۰۰۰۰۵۳ دلار، خریداران همچنان در تلاش برای تثبیت شیبا اینو در سطوح بالا هستند.

نمودار قیمت شیبا اینو (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

این مسئله بیانگر آن است که در سطوح بالاتر فشار فروش بالایی وجود دارد. اگر فروشندگان بتوانند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه بکشانند، سقوط تا ۰.۰۰۰۰۴۳ دلار ممکن خواهد بود. این سطح از اهمیت بالایی برخوردار است و باید به آن چشم دوخت؛ چراکه سقوط به زیر آن می‌تواند جرقه اصلاح تا ۰.۰۰۰۰۴۰ دلار باشد.

هر چه شیبا اینو بیشتر در زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تثبیت شود، احتمال کاهش به میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۰.۰۰۰۰۳۱ دلار هم بیشتر می‌شود.

بسته‌شدن قیمت در زیر خط روند نزولی اولین نشانه از کاهش فشار صعودی خواهد بود. در این حالت ممکن است ابتدا به جهش تا ۰.۰۰۰۰۶۵ و پس از آن به ۰.۰۰۰۰۷۵ دلار منتهی شود.

  • مقاومت‌ها: ۰.۰۰۰۰۶۵ – ۰.۰۰۰۰۷۵
  • حمایت‌ها: ۰.۰۰۰۰۵۳ – ۰.۰۰۰۰۴۳ – ۰.۰۰۰۰۴۰ – ۰.۰۰۰۰۳۱

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت دوج کوین

قیمت دوج کوین روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۰.۲۶ دلار رسید، ولی سایه بلند کندل‌ها نشان می‌دهد که در سطوح پایین‌تر فشار خرید بالایی وجود دارد.

نمودار قیمت دوج کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شیبی صعودی دارد و شاخص قدرت نسبی هم در محدوده مثبت قرار دارد که نشان از برتری جزئی خریداران دارد. خریداران در حال حاضر تلاش می‌کنند تا دوج کوین را به بالای مقاومت قدرتمند ۰.۳۴ دلاری برسانند ولی شادو بلند کندل دیروز نشان می‌دهد که فروشندگان در رالی‌ها ارزهای خود می‌فروشند.

اگر قیمت از سطوح فعلی سقوط کند، فروشندگان بار دیگر تلاش خواهند کرد دوج کوین را تا میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه پایین بکشند. در این صورت، احتمال سقوط تا میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۰.۲۴ دلار وجود دارد. سقوط به زیر این حمایت ممکن است باعث کاهش تا ۰.۱۹ دلار شود.

  • مقاومت‌ها: ۰.۳۴
  • حمایت‌ها: ۰.۲۶ – ۰.۲۴ – ۰.۱۹

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت اولنچ

اولنچ (Avalanche) در یک روند صعودی قدرتمند قرار دارد. پس از عبور از مقاومت ۸۱ دلاری، شتاب صعودی قیمت اولنچ هم افزایش پیدا کرد و خریداران حالا به‌دنبال رساندن قیمت به ۱۰۰ دلار هستند.

نمودار قیمت اولنچ (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

اگر آنها موفق به عبور از این سطح شوند، احتمال رسیدن به ۱۰۸.۵۶ دلار وجود دارد. میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۷۲ دلار شیبی صعودی دارد و شاخص قدرت نسبی هم در بالای ۷۵ است که نشان می‌دهد دست بالاتر در بازار از آن خریداران است.

با این حال اگر قیمت از سطح فعلی سقوط کند، ممکن است شاهد کاهش بیشتر تا ۸۱ دلار باشیم. تبدیل‌شدن این سطح به یک حمایت احتمال ازسرگیری روند صعودی را بیشتر می‌کند.

بسته‌شدن قیمت زیر ۸۱ دلار اولین نشانه از تضعیف بازار خواهد بود. این حالت ممکن است باعث سقوط به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه شود. از آنجایی که این سطح از اهمیت بالایی برخوردار است، سقوط به زیر آن را می‌توان نشانه‌ای از سقف کوتاه‌مدت اولنچ به حساب آورد.

  • مقاومت‌ها: ۱۰۰ – ۱۰۸.۵۶
  • حمایت‌ها: ۸۱ – ۷۲

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ احتمال ادامه روند صعودی بیت کوین، سولانا و اولنچ

در این باره بیشتر بخوانید

  • درخشش لونا و بازگشت تزوس؛ ۵ ارز دیجیتال برتر هفته از نگاه تحلیل‌گران
  • پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند
  • پنج ارز دیجیتالی که معامله‌گران در این هفته باید زیر نظر بگیرند
  • تحلیل قیمت اتریوم، سولانا و الروند؛ مقصد احتمالی آنها کجاست؟
  • تحلیل قیمت بیت کوین و اتریوم؛ وضعیت تکنیکال حاکی از تداوم روند صعودی است

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.