کد خبر : 176142
تاریخ انتشار : سه شنبه 24 اسفند 1400 - 10:40

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ نوسان محدود قیمت‌ها چه زمانی به پایان می‌رسد؟

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ نوسان محدود قیمت‌ها چه زمانی به پایان می‌رسد؟

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ نوسان محدود قیمت‌ها چه زمانی به پایان می‌رسد؟از ابتدای سال ۲۰۲۲، با سقوط قیمت بیت کوین معامله‌گران در کف‌های قیمتی خرید کرده و با جهش به اوج‌های موقت، اقدام به فروش می‌کنند. از این رو، در این مدت قیمت حرکت جهت‌دار مشخصی نداشته است. وقتی قیمت در محدوده‌ای مشخص نوسان می‌کند، به این معنی است که خریداران و فروشندگان هر دو منتظر شروع یک جریان جهت‌دار هستند تا برتری خود را در بازار تثبیت کنند.
این احتمال وجود دارد که پس از اعلام تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای میزان افزایش نرخ بهره بانکی در روز ۱۶ مارس (۲۵ اسفند)، نوسانات کوتاه‌مدت قیمت بیشتر شود. با این حال، در صورتی که تصمیم مقامات فدرال رزرو غافلگیرکننده نباشد، احتمال شکل‌گیری چنین حرکتی کاهش پیدا خواهد کرد. پیش از مشخص‌شدن جهت بعدی قیمت‌ها نیز، بیت کوین می‌تواند برای زمان بیشتری در نزدیکی کف‌های اخیر نوسان کند.
نقشه بازار ارزهای دیجیتال در arz.watchیکی از نشانه‌های مثبتی که در جریان نوسان محدود قیمت‌ها دیده می‌شود، این است که سرمایه‌گذاران کوچک و بزرگ هر دو در این مدت از شرایط بازار برای انباشت واحده..

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ نوسان محدود قیمت‌ها چه زمانی به پایان می‌رسد؟

از ابتدای سال ۲۰۲۲، با سقوط قیمت بیت کوین معامله‌گران در کف‌های قیمتی خرید کرده و با جهش به اوج‌های موقت، اقدام به فروش می‌کنند. از این رو، در این مدت قیمت حرکت جهت‌دار مشخصی نداشته است. وقتی قیمت در محدوده‌ای مشخص نوسان می‌کند، به این معنی است که خریداران و فروشندگان هر دو منتظر شروع یک جریان جهت‌دار هستند تا برتری خود را در بازار تثبیت کنند.

این احتمال وجود دارد که پس از اعلام تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای میزان افزایش نرخ بهره بانکی در روز ۱۶ مارس (۲۵ اسفند)، نوسانات کوتاه‌مدت قیمت بیشتر شود. با این حال، در صورتی که تصمیم مقامات فدرال رزرو غافلگیرکننده نباشد، احتمال شکل‌گیری چنین حرکتی کاهش پیدا خواهد کرد. پیش از مشخص‌شدن جهت بعدی قیمت‌ها نیز، بیت کوین می‌تواند برای زمان بیشتری در نزدیکی کف‌های اخیر نوسان کند.

نقشه بازار ارزهای دیجیتال در arz.watch

یکی از نشانه‌های مثبتی که در جریان نوسان محدود قیمت‌ها دیده می‌شود، این است که سرمایه‌گذاران کوچک و بزرگ هر دو در این مدت از شرایط بازار برای انباشت واحدهای بیشتر استفاده کرده‌اند. این انباشت هم‌زمان با کاهش موجودی بیت کوی صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال همراه شده است. مجموع موجودی بیت کوین‌ ۲۱ صرافی برتر بازار ارز دیجیتال، اخیراً به رقم ۲.۳۲ میلیون واحد سقوط کرده است که پایین‌ترین سطح از اوت سال ۲۰۱۸ (مرداد ۹۷) است.

با وجود تمام این مسائل آیا بیت کوین می‌تواند مقاومت‌های پیش روی خود را از میان بردارد و سایر آلت کوین‌ها را هم با خود بالا بکشد؟ برای پاسخ به این سؤال، لازم است تا سری به نمودار ۱۰ ارز منتخب بازار بزنیم.

بیت کوین (BTC)

بیت کوین به‌تازگی پس از برخورد با حمایت ۳۷٬۰۰۰ دلاری به سمت بالا بازگشته است که یعنی خریداران با قدرت از این حمایت دفاع کرده‌اند. آنها اکنون در تلاش‌اند تا قیمت را به بالای میانگین‌های متحرک نمایی (EMA) ۲۰ روزه و ساده (MA) ۵۰ روزه برسانند. موفقیت خریداران در عبور از این سطوح به معنی افزایش تقاضا در کف‌های قیمتی است.

نمودار قیمت بیت کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

پس از این شکست صعودی، خریداران برای عبور از مقاومت ۴۲٬۵۹۴ دلاری تلاش خواهند کرد. موفقیت آنها در انجام این کار به این معنی است که فروشندگان رفته‌رفته برتری خود را از دست می‌دهند. پس از آن بیت کوین این شانس را خواهد داشت که تا مقاومت بین ۴۵٬۴۰۰ دلار و سقف کانال صعودی روی نمودار رشد کند.

از سوی دیگر، اگر در ادامه قیمت از نزدیکی میانگین‌های متحرک به سمت پایین حرکت کند، به این معنی است که فروشندگان همچنان برای حفظ برتری خود تلاش می‌کنند. فروشندگان پس از آن برای تثبیت موقعیت خود، تلاش خواهند کرد تا قیمت را به زیر حمایت کانال صعودی روی نمودار برسانند. چنین حرکتی می‌تواند نشانه‌ای برای آغاز دوباره روند نزولی در بازار باشد.

  • مقاومت‌ها: ۴۲٬۵۹۴ – ۴۵٬۴۰۰
  • حمایت‌ها: ۳۷٬۰۰۰

اتریوم (ETH)

خریداران اتریوم در حال حاضر در تلاش‌اند تا از حمایت الگوی مثلث متقارن روی نمودار دفاع کنند. بازگشت قیمت از این سطح می‌تواند اتریوم را مجدداً به سطح میانگین‌های متحرک برساند و پس از رسیدن به این ناحیه باید منتظر مقاومت فروشندگان باشیم.

نمودار قیمت اتریوم (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

اگر قیمت از سطح میانگین‌های متحرک سقوط کند، به این معنی است که احساسات بازار همچنان نزولی بوده و معامله‌‌گران با اوج‌گیری قیمت اقدام به فروش می‌کنند. چنین اتفاقی احتمال شکسته‌شدن حمایت الگوی مثلث متقارن را بیشتر خواهد کرد؛ حرکتی که ممکن است با سقوط اتریوم تا حمایت ۲٬۱۵۹ دلاری همراه باشد.

از طرفی، اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای سطح میانگین‌های متحرک هدایت کنند، یعنی ممکن است در ادامه از فشار فروش کاسته شود. پس از آن اتریوم این شانس را خواهد داشت که تا سطح ۳٬۰۰۰ دلار و سپس سقف الگوی مثلث متقارن رشد کند.

  • مقاومت‌ها: ۳٬۰۰۰
  • حمایت‌ها: ۲٬۱۵۹

بایننس کوین (BNB)

بایننس کوین در تلاش است تا یک بازگشت صعودی از حمایت بین ۳۶۰ و ۳۵۰ دلار داشته باشد. این موضع نشان می‌دهد که خریداران در نزدیکی کف‌های قیمت فعال‌تر از قبل می‌شوند.

نمودار قیمت بایننس کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

خریداران باید قیمت را به بالای میانگین‌های متحرک برسانند و موقعیت خود را در آن ناحیه حفظ کنند تا بتون گفت فروشندگان برتری خود را رفته‌رفته از دست می‌دهند. اگر بایننس کوین موفق شود موقعیت خود را بالاتر از میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۳۸۹ دلار تثبیت کند، خریداران برای رساند قیمت به ۴۲۵ دلار تلاش خواهند کرد.

در صورتی که قیمت از سطح میانگین‌های متحرک پایین آمده و به زیر ۳۵۰ دلار سقوط کند، این چشم‌انداز صعودی باطل می‌شود. این اتفاق مهر تأییدی بر منفی‌بودن احساسات معامله‌گران و افزایش فشار فروش در اوج‌های قیمتی است و می‌تواند با سقوط قیمت به حمایت کلیدی ۳۲۰ دلاری همراه باشد.

  • مقاومت‌ها: ۳۸۹ – ۴۲۵
  • حمایت‌ها: ۳۶۰ – ۳۵۰ – ۳۲۰

ریپل (XRP)

قیمت ریپل چند روز پیش از مقاومت خط روند نزولی روی نمودار عبور کرد و کمی بعد در ۰.۸۵ دلار با مقاومت مواجه شد. این یعنی فروشندگان هنوز تسلیم نشده‌اند و همچنان در اوج‌های قیمتی اقدام به فروش می‌کنند.

نمودار قیمت ریپل (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

قیمت در حال حاضر به سطح میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۰.۷۵ دلار رسیده است که به‌عنوان حمایتی قدرتمند برای ریپل عمل خواهد کرد. اگر قیمت از این سطح یک بازگشت صعودی را آغاز کند، ریپل این شانس را خواهد داشت که تا ۰.۸۵ دلار رشد کند. در این صورت باید منتظر شکسته‌شدن مقاومت‌ ۰.۹۱ دلاری و سپس مقاومت روانی ۱ دلاری باشیم.

سقوط ریپل به زیر میانگین‌های متحرک می‌تواند اعتبار این چشم‌انداز صعودی را از بین ببرد. در نتیجه می‌توان گفت شکسته‌شدن مقاومت خط روند نزولی روی نمودار یک تله گاوی بوده است. شکسته‌شدن حمایت ۰.۶۹ دلاری هم راه را برای سقوط قیمت تا ۰.۶۲ دلار هموار خواهد کرد.

  • مقاومت‌ها: ۰.۸۵ – ۰.۹۱
  • حمایت‌ها: ۰.۷۵ – ۰.۶۹ – ۰.۶۲

لونا (LUNA)

لونا، توکن اصلی شبکه ترا (Terra)، چند روز پیش به زیر سطح ۹۴ دلار سقوط کرده بود، اما فروشندگان موفق نشدند قیمت را به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۸۲ دلار برسانند. از این اتفاق می‌توان نتیجه گرفت که معامله‌گران با هر ریزش کوچکی در بازار از فرصت برای خرید بیشتر استفاده می‌کنند.

نمودار قیمت لونا (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

شیب صعودی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه هم برتری خریداران را تأیید می‌کند، اما واگرایی منفی قیمت با شاخص قدرت نسبی (RSI)،‌ به این معنی است که احتمالاً در ادامه از شتاب صعودی قیمت کاسته می‌شود.

خریداران لونا اکنون در تلاش تا قیمت را بار دیگر به بالای ۹۴ دلار برسانند و اگر موفق به انجام این کار شوند، بادی منتظر عبور از مقاومت ۱۰۵ دلاری باشیم. شکسته‌شدن این سطح راه را برای جهش لونا تا ۱۱۵ دلار باز خواهد کرد.

از طرفی، اگر قیمت پس از برخورد با مقاومت‌های پیش رو به سمت پایین حرکت کند، فروشندگان برای رساندن لونا به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه تلاش خواهند کرد.

  • مقاومت‌ها: ۹۴ – ۱۱۵
  • حمایت‌ها: ۸۲

سولانا (SOL)

جمعه هفته گذشته قیمت سولانا به زیر حمایت قدرتمند ۸۱ دلاری سقوط کرده بود و یکشنبه این هفته نیز با افزایش فشار فروش در بازار این اتفاق تکرار شد. گفتنی است که حمایت ۷۵ دلاری همچنان دست‌نخورده باقی مانده است.

نمودار قیمت سولانا (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

واگرایی مثبت شاخص قدرت نسبی نشان می‌دهد که احتمالاً در ادامه از فشار فروش کاسته خواهد شد. خریداران اکنون تلاش می‌کنند تا قیمت را مجدداً به بالای سطح ۸۱ دلار برسانند و اگر موفق به انجام این کار شوند، به این معنی است که ریزش اخیر کی تله خرسی بوده است. پس از آن هدف بعدی خریداران عبور از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۸۷ دلار خواهد بود.

اگر حمایت ۷۵ دلاری در ادامه از دست برود، این چشم‌انداز صعودی باطل می‌شود. این یعنی از این پس ۸۱ دلار به مقاومت جدید قیمت تبدیل شده و ممکن است سولانا تا ۶۶ دلار هم سقوط کند.

  • مقاومت‌ها: ۹۴ – ۱۱۵
  • حمایت‌ها: ۷۵

کاردانو (ADA)

کاردانو در تلاش است تا از حمایت ۰.۷۴ دلاری یک بازگشت صعودی جدید را آغاز کند، اما ظاهراً تاکنون از این حرکت استقبال نشده است. واگرایی مثبت شاخص قدرت نسبی یکی از نشانه‌های نسبتاً صعودی موجود در بازار است که نشان می‌دهد ممکن است در ادامه از فشار فروش کاسته شود.

نمودار قیمت کاردانو (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

شکسته‌شدن مقاومت میانگین متحرک نمای ۲۰ روزه در ۰.۸۰ دلار می‌تواند نشانه ازدست‌رفتن برتری فروشندگان باشد. پس از آن راه برای رسیدن قیمت به مقاومت کلیدی ۱ دلاری باز می‌شود، اما احتمالاً هم‌زمان با جهش کاردانو به این سطح فشار فروش هم افزایش می‌یابد.

از سوی دیگر،‌ اگر قیمت از سطوح فعلی سقوط کند و از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه فاصله بگیرد، به این معنی است که معامله‌گران با هر جهش کوچک قیمت، از فرصت پیش‌آمده برای خروج از بازار استفاده می‌کنند. با این حرکت نزولی، احتمال سقوط قیمت تا حمایت‌های ۰.۷۴ و ۰.۶۸ دلار بیشتر خواهد شد.

  • مقاومت‌ها: ۰.۸۰ – ۰.۶۸
  • حمایت‌ها: ۰.۷۴

اولنچ (AVAX)

دو روز پیش قیمت اولنچ به زیر خط روند صعودی روی نمودار سقوط کرده بود و همین موضوع نشانه‌ای برای برتری فروشندگان در بازار است. تلاش روز گذشته خریداران برای رساندن قیمت به بالای خط روند صعودی هم با افزایش فشار فروش مواجه شد.

نمودار قیمت اولنچ (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

اگر فروشندگان بتوانند موقعیت کاردانو را زیر سطح ۶۴ دلار حفظ کنند، احتمال سقوط قیمت تا سطح ۵۱ دلار بیشتر می‌شود. شیب نزولی میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه و قرارگرفتن شاخص قدرت نسبی در ناحیه منفی، نشانه برتری فروشندگان است.

اگر قیمت از سطوح فعلی شروع به افزایش کند و مقاومت میانگین‌های متحرک روی نمودار شکسته شود، این چشم‌انداز نزولی هم باطل خواهد شد. پس از آن خریداران اولنچ برای عبور از سقف کانال نزولی روی نمودار تلاش خواهند کرد.

سقف کانال صعودی سطح مهمی است که باید آن را زیر نظر داشته باشیم، چراکه خریداران پیش‌تر چهار مرتبه در عبور از این مقاومت ناموفق ظاهر شده‌اند. عبور از این مقاومت می‌تواند اولنچ را به ۱۰۰ دلار برساند.

  • مقاومت‌ها: ۱۰۰
  • حمایت‌ها: ۶۴ – ۵۱

پولکادات (DOT)

قیمت پولکادات دو روز پیش پس از برخورد با میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۱۸ دلار به سمت پایین حرکت کرد، اما خریداران تا به این لحظه اجازه نداده‌اند قیمت به زیر میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۱۷ دلار سقوط کند.

نمودار قیمت پولکادات (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

قیمت در طول چند روز گذشته بین ۱۶ تا ۱۹ دلار گرفتار بوده است که نشان می‌دهد خریداران و فروشندگان هر دو مردد هستند. چنین نوسان محدودی معمولاً با یک حرکت قابل‌توجه دنبال نمی‌شود.

اگر خریداران بتوانند قیمت را به بالای ۱۹ دلار برسانند، راه برای جهش تا سطح ۲۳ دلار هموار می‌شود. عبور و بسته‌شدن کندل قیمت بالای این سطح نیز می‌تواند نشانه‌ای برای پایان روند نزولی پولکادات باشد.

از سوی دیگر، اگر قیمت در ادامه به زیر سطح ۱۶ دلار سقوط کند، باید منتظر گسترش این ریزش تا حمایت ۱۴ دلاری باشیم.

  • مقاومت‌ها: ۱۹ – ۲۳
  • حمایت‌ها: ۱۶ – ۱۴

دوج کوین (DOGE)

دوج کوین روز گذشته برای شروع یک حرکت صعودی جدید، تلاشی جدی را آغاز کرده بود، اما این حرکت در ادامه با رسیدن قیمت به میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه در ۰.۱۲ دلار با مقاومت همراه شد.

نمودار قیمت دوج کوین (برای مشاهده سایز اصلی روی تصویر کلیک کنید)

اگر خریداران در عبور از میانگین متحرک نمایی ۲۰ روزه ناموفق ظاهر شوند، فروشندگان شانس خود را برای کشاندن قیمت به زیر حمایت روانی ۰.۱۰ دلاری آزمایش خواهند کرد. در این صورت ممکن است افزایش فشار فروش با سقوط دوج کوین به زیر ۰.۰۶ دلار همراه شود.

از طرفی، اگر قیمت از سطوح فعلی رشد کند یا اینکه پس از برخورد با حمایت روانی ۰.۱۰ دلار به سمت بالا اصلاح شود، نشانه‌ای برای حمایت خریداران در سطوح پایین‌تر است. خریداران باید در ادامه قیمت را به بالای میانگین متحرک ساده ۵۰ روزه در ۰.۱۳ دلار برسانند تا بتوان گفت ممکن است تغییری در روند کلی بازار دوج کوین ایجاد شود.

مقاومت‌ها: ۰.۱۳
حمایت‌ها: ۰.۱۰ – ۰.۰۶

تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ نوسان محدود قیمت‌ها چه زمانی به پایان می‌رسد؟

در این باره بیشتر بخوانید

  • تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ احتمال ادامه روند صعودی بیت کوین، سولانا و اولنچ
  • تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ روند کاهش نوسانات بازار چگونه به پایان خواهد رسید؟
  • تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ نشانه‌های نزولی در بازار بیت کوین و آلت کوین‌ها
  • تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ آیا در انتهای سال میلادی شاهد افزایش قیمت‌ها خواهیم بود؟
  • تحلیل تکنیکال هفتگی قیمت ارزهای دیجیتال؛ واکنش بازار در رابطه با تصمیمات فدرال رزرو چگونه خواهد بود؟

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.