کد خبر : 83972
تاریخ انتشار : شنبه 4 اردیبهشت 1400 - 9:44

تحقق شعار سال در صورت همسو بودن بخش تولید و دستگاه‌های متولی

تحقق شعار سال در صورت همسو بودن بخش تولید و دستگاه‌های متولی

«ابوالقاسم شانه‌ساز» امروز (شنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: از نظر این انجمن اگر شرایط امسال همچون سال گذشته باشد، رکورد تولیدی همچون سال ۹۹ به ثبت خواهد رسید.
وی، دستیابی به رکورد ت..

«ابوالقاسم شانه‌ساز» امروز (شنبه) در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایرنا افزود: از نظر این انجمن اگر شرایط امسال همچون سال گذشته باشد، رکورد تولیدی همچون سال ۹۹ به ثبت خواهد رسید.

وی، دستیابی به رکورد تولید بیش از ۱۴ میلیون دستگاه انواع لوازم خانگی بزرگ، کوچک و متوسط را بی‌نظیر توصیف کرد که فقط در لوازم خانگی کوچک پنج میلیون دستگاه تولید شد، در حالی که رکورد قبلی در این حوزه چهار میلیون دستگاه بود.

این مقام صنفی، به صادرات بیش از ۲۰۰ میلیون دلاری لوازم خانگی در سال ۹۹ اشاره کرد و گفت: برای سال ۱۴۰۰ صادرات یک میلیارد دلاری هدفگذاری شده که به اعتقاد اینجانب دست یافتنی نیست.

وی خاطرنشان کرد: از نظر تولید و مسائل سخت افزاری و نرم افزاری مشکلی وجود ندارد و مساله اصلی بحث قیمت تمام شده است.

شانه‌ساز، به نام‌گذاری امسال به «تولید، پشتیبانی ها و مانع‌زدایی‌ها» از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و افزود: شعار بسیار خوبی برای امسال انتخاب شده و حال که این هدف برای ما گزینش شده، همه باید هم‌سو عمل کنند.

وی بیان‌داشت: در ابتدای سال ۱۴۰۰ شاهد تغییر در برخی مسائل هستیم، از جمله قرار است پایه حقوق ورودی گمرک برای کالاها و تجهیزات وارداتی از دلار ۴۲۰۰ تومانی به نرخ نیمایی افزایش یابد که در این صورت روی قیمت تمام شده محصولات افزایش چشمگیری خواهد داشت.

شانه‌ساز گفت: این مساله با توجه به افت قدرت خرید مردم، فروش لوازم‌خانگی را با چالش‌هایی همراه می‌کند و بازار خوبی را شاهد نخواهیم بود.

وی ادامه‌داد:‌ در مقابل برای جبران از دست رفتن بازار داخلی، صادرات محصولات قوت گرفته، اما صادراتی که بخواهد توان و قدرت تولیدکنندگان را حفظ کند باید در سطح بالایی باشد.

به گزارش ایرنا، تولید لوازم‌خانگی مجموعه‌های صنعتی داخلی کشور سال گذشته در مقایسه با سال ۹۸ افزون بر ۷۱ درصد رشد یافت.

در حالی که بسیاری پیش‌بینی کرده بودند رشد تولید لوازم‌خانگی در کشور در سال ۹۹ از ۳۰ درصد فراتر نخواهد رفت، با این وجود صنعتگران با باور به شعار "جهش تولید"، با برنامه‌ریزی‌های دقیق، زنجیره تولید لوازم‌خانگی با گردش مالی ۶ میلیارد دلاری را ایجاد کردند.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.