کد خبر : 53758
تاریخ انتشار : جمعه 2 آبان 1399 - 5:34

بهترین شغل های ۱۰ سال آینده ایران کدامند؟

بهترین شغل های ۱۰ سال آینده ایران کدامند؟

کسانی که در حال حاضر دنبال کار می‌گردند و قصد دارند روش‌های جدید کسب و کار را پیدا کنند، احتمالاً این سؤال را در ذهن خود دارند که بهترین شغل‌های ایران در ده سال آینده چه شغل‌هایی هستند؟ پیدا کردن جواب این سوال باعث می‌شود تا بتوان از نظر اقتصادی آینده‌ای بهتر برای خود رقم زد. چه بسیار کسانی که هنگام انتخاب شغل آینده خود، بازار امروز را می‌بینند و تا زمانی که شروع به راه‌اندازی کسب و کار خود کنند، بازار هدفی کم بازده را پیش روی خود مشاهده می‌کنند. از این رو بهتر است قبل از تصمیم‌گیری برای شروع یک کسب و کار هدفمند، بازار آینده را بررسی کنید.
تغییرات مشاغل در ایران از گذشته تاکنون قطعاً بهترین شغل در ایران و جهان در گذر تاریخ، موارد متعددی را شامل می‌شود. اگر نگاهی به تغییرات مشاغل بیندازیم، می‌بینیم که بسته به شرایط اجتماعی و نیازهای اقتصادی جامعه، پربازده‌ترین کسب و کارها تفاوت‌های زیادی داشته‌اند. این دگرگونی در برخی دوره‌ها بسیار شدیدتر بوده است. در اصل بهترین شغل‌های ایران، آن‌هایی هستند که با صرف زمان کمتر، بازده بیشتری دارند.
تأثیر صنعت بر مشاغل در گذر زمان در دوران بسیار قدیم، ت..

کسانی که در حال حاضر دنبال کار می‌گردند و قصد دارند روش‌های جدید کسب و کار را پیدا کنند، احتمالاً این سؤال را در ذهن خود دارند که بهترین شغل‌های ایران در ده سال آینده چه شغل‌هایی هستند؟ پیدا کردن جواب این سوال باعث می‌شود تا بتوان از نظر اقتصادی آینده‌ای بهتر برای خود رقم زد. چه بسیار کسانی که هنگام انتخاب شغل آینده خود، بازار امروز را می‌بینند و تا زمانی که شروع به راه‌اندازی کسب و کار خود کنند، بازار هدفی کم بازده را پیش روی خود مشاهده می‌کنند. از این رو بهتر است قبل از تصمیم‌گیری برای شروع یک کسب و کار هدفمند، بازار آینده را بررسی کنید.

تغییرات مشاغل در ایران از گذشته تاکنون

قطعاً بهترین شغل در ایران و جهان در گذر تاریخ، موارد متعددی را شامل می‌شود. اگر نگاهی به تغییرات مشاغل بیندازیم، می‌بینیم که بسته به شرایط اجتماعی و نیازهای اقتصادی جامعه، پربازده‌ترین کسب و کارها تفاوت‌های زیادی داشته‌اند. این دگرگونی در برخی دوره‌ها بسیار شدیدتر بوده است. در اصل بهترین شغل‌های ایران، آن‌هایی هستند که با صرف زمان کمتر، بازده بیشتری دارند.

تأثیر صنعت بر مشاغل در گذر زمان

در دوران بسیار قدیم، تجارت جزو پردرآمدترین کسب و کارها محسوب می‌شد. از طرفی کشاورزی و دامداری از جمله مواردی بودند که اکثر افراد جامعه به سمت آن‌ها تمایل داشتند. این کارها کاملاً به روش سنتی انجام می‌گرفت. موج صنعتی شدن جوامع با پیشرفت تکنولوژی مربوط به این حوزه، به شدت بر کسب و کارها تأثیرگذار بود. مکانیزه شدن کشاورزی و دامداری و استفاده از ابزار صنعتی، مشاغل را از شیوه‌ی سنتی به سمت مدرن‌شدن پیش برد. هر چند برخی افراد در برابر این تغییرات مقاومت کردند؛ اما باز هم نتوانستند سر پا بایستند و با موج صنعت همسو شدند.

تأثیر موج اینترنت بر کسب و کارها

بهترین شغل‌های ده سال آینده ایران

بیشترین تغییرات در زمینه‌ی کسب و کار، یا شدیدترین تغییرات از اول زندگی بشر تاکنون، مربوط به موج اینترنت و فناوری‌های مربوط به آن است. این موج آن‌قدر گسترده بود که تأثیر شگرفی را در زندگی بشر و تمام جنبه‌های آن به وجود آورد. هر چند سالهاست که ما وارد این موج شده‌ایم و تقریباً تاکنون همه‌ی افراد جامعه آن را پذیرفته‌ایم؛ اما باز هم ابعادی از آن ما را غافلگیر می‌کند. اینترنت سرعت، دقت و وسعت کارها را در زندگی و کسب و کار متحول کرد.

امروزه کسب کارهای اینترنتی و تجارت الکترونیک سبب شده است تا افراد زیادی حوزه فعالیتی خود را تغییر دهند. به عنوان مثال سرمایه‌گذاری در بورس که در زمان گذشته حضوری و با چالش‌های زیادی روبرو بود، در حال حاضر به صورت آنلاین و در منزل قابل انجام است و همین امر طیف وسیعی از سرمایه‌گذاران را به سمت این بازار کشانده است.

تأثیر نگرش مردم جامعه بر مشاغل

از جمله عوامل تأثیرگذار در مشاغل، فرهنگ جامعه و نگرش مردم به موضوعات مختلف است. بدون شک در جوامعی که زیبایی ظاهری اهمیت زیادی دارد، افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند، جزو پردرآمدترین اقشار جامعه محسوب می‌شوند. از طرفی ممکن است یک جامعه به سلامت فردی اهمیت دهد و با حساسیت زیاد روی این موضوع کار کند و گروهی مانند پزشکان، جزو موفق‌ترین افراد از نظر درآمدی باشند. نگرش مردم، نیازهای آن‌ها را شکل می‌دهد. آنچه آن‌ها از آینده و حال خود انتظار دارند، سبب می‌شود تا گرایش به موضوعات مربوط به آن داشته باشند.

تغییراتی که باید در مشاغل ایجاد شود

بهترین شغل‌های ده سال آینده ایران

همان‌طور که قبلاً گفته شد، در هر دوره‌ای از زمان، مشاغل خاصی رونق می‌گیرند. شاید در حال حاضر کمتر کسی به سراغ کسب و کارهای سنتی برود و اکثر افرادی که قصد راه‌اندازی مشاغل جدید را دارند، از روش‌های نوین و حرفه‌ای برای درآمدزایی بهره می‌برند. برای رشد و موفقیت بیشتر تغییراتی باید در مشاغل قدیمی به وجود آید که شامل موارد زیر هستند:

  • استفاده از روش‌های نوین ارائه‌ی خدمات و محصولات مانند فروش غیرحضوری و اینترنتی
  • بازاریابی نوین و دیجیتال مارکتینگ به جای تبلیغات هزینه‌بر سنتی
  • استفاده از فرآیند اتوماسیون‌سازی در تولیدات و خدمات
  • تعامل بیشتر با مشتریان از طریق وبلاگ سایت و دریافت نظرات آن‌ها

روی هم رفته تغییراتی که ایجاد می‌شود باید بتواند نیاز به نیروی انسانی را کمتر کرده و خدمات را گسترده‌تر کند.

بهترین مشاغل آینده ایران

اگر هنوز برای خود کسب و کاری دست و پا نکرده‌اید، بهتر است هوشمندانه تصمیم بگیرید و اهداف برنامه‌ای خود را روی مشاغلی بگذارید که آینده‌‌دار هستند. مشاغلی که نیازهای آینده جامعه را رفع می‌کنند و می‌توانند با صرف حداقل هزینه و انرژی، درآمد بالایی را برایتان به ارمغان آورند. تنوع مشاغل در سال‌های اخیر بسیار زیاد شده است و مدل‌های جدیدی از کسب و کار نیز به وجود آمده‌اند.

پس باید بتوانید از منابع نوین و تکنولوژی‌های به وجود آمده نهایت بهره را ببرید و از این طریق شغل مورد نظر خود را انتخاب کنید. در اینجا لیستی از مشاغل آینده دار را در ایران برای شما مورد بررسی قرار می‌دهیم تا بتوانید کمی واقع‌بینانه‌تر به مشاغل آینده نگاه کنید.

۱- فعالیت در شبکه های اجتماعی

بهترین شغل‌های ده سال آینده ایران

در سال‌های گذشته که اینترنت فراگیر شده است و افراد در گوشه و کنار جهان از این دهکده جهانی استفاده می‌کنند، شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی نیز بستری مناسب را برای کسب و کارهای جدید پدید آورده‌اند. به خصوص کسانی که در زمینه فروش خدمات و محصولات کار می‌کنند یا می‌خواهند با دیجیتال مارکتینگ به درآمد برسند، نهایت بهره را از این فضا می‌برند.

فضای مجازی امکان فعالیت‌هایی مانند فریلنسرینگ، تبلیغات در فضای مجازی و غیره را برای کاربران این شبکه‌ها به وجود آورده‌اند. گاهی اوقات برای یک تبلیغ در استوری اینستاگرام تا صدها هزار تومان در یک روز پرداخت می‌شود. البته برای فریلنسر شدن باید وقت و انرژی صرف کرد و رسیدن به این جایگاه نیز شرایط خاص خود را دارد.

۲- پشتیبانی و طراحی سایت

اگر نگاهی به دور و برتان بیندازید، تقریباً تمام افراد جامعه از گوشی هوشمند متصل به اینترنت بهره‌مند هستند. این امکانات، دسترسی به اطلاعات و خدمات زیادی را برای آن‌ها فراهم کرده است. افراد می‌توانند با اتصال به اینترنت، از وقت مرده‌ی خود نیز استفاده کنند. همین شرایط سبب شده است تا راه‌اندازی سایت یکی از نیازهای اساسی جامعه و صاحبان مشاغل باشد. از این رو طراحان سایت، روز به روز رونق بیشتری پیدا می‌کنند و نیاز به خدمات آن‌ها افزون می‌شود. ممکن است از طرفی برای این که سایت بتواند رتبه‌ی بالایی در موتورهای جستجوگر داشته باشد، باید دائم پشتیبانی شود.

از این رو می‌توانید با گذراندن دوره‌های آموزشی طراحی و پشتیبانی سایت، حتی به صورت دورکار نیز درآمد بالایی کسب کنید و یکی از مشاغل آینده دار را برگزینید. شرکت‌های بزرگی مانند آژانس بمان، طراحی سایت دارکوب و مجتمع برنامه‌نویسی ایرانیان جزو بهترین شرکت‌هایی هستند که در زمینه‌ی برنامه‌نویسی و طراحی سایت فعالیت می‌کنند.

۳- طراحان اپلیکیشن

بهترین شغل‌های ده سال آینده ایران

از دیگر مهارت‌هایی که نیاز روز و آینده جامعه است، برنامه‌نویسی و طراحی اپلیکیشن است. البته ممکن است به نظرتان کسب این مهارت کار راحتی نباشد؛ ولی اگر فرد خلاق و دارای ذهن بازی هستید، طراحی اپلیکیشن یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید به سمت آن گرایش پیدا کنید؛ بنابراین با یادگیری اصول اولیه طراحی برنامه‌های مختلف، کمی خلاقیت و خبرگی به کمکتان می‌آید تا روز به روز پیشرفت بیشتری داشته باشید.

به عنوان مثال کسی که برنامه‌ی کاربردی واتس‌اپ را طراحی کرد، یک طراح اپلیکیشن بود. او با نوشتن برنامه‌ی واتس‌اپ خدمات گسترده‌ای را به کاربران اینترنت و فضای مجازی ارائه داد و به ثروت هنگفتی دست یافت. این کار در یک مرحله انجام گرفت ولی درآمد دائمی را برای طراح آن فراهم کرد.

۴- متخصص سیستم‌های کامپیوتری و موبایل

حتماً شما هم از اهمیت اینترنت و کامپیوتر در دنیای امروز اطلاع دارید. برای استفاده از نرم‌افزارهای جدید و فضای اینترنت، به سخت‌افزارهایی مانند سیستم‌های کامپیوتری و موبایل‌های هوشمند نیاز است. در حال حاضر نیز تعمیرات موبایل یکی از پردرآمدترین شغل‌هایی است که وجود دارد. اگر بتوانید سیستم‌های کامپیوتری و موبایل را بشناسید، با داشتن یک مرکز تعمیرات یا نصب نرم‌افزار و غیره به راحتی درآمد بالایی کسب خواهید کرد.

در این زمینه، رشته‌های دانشگاهی مختلفی نیز وجود دارند و آموزشگاه‌های آزاد هم برای کارآموزان آزاد، ثبت‌نام می‌کنند. جالب است بدانید که در صورت داشتن تخصص در زمینه‌ی کامپیوتر و موبایل، سرمایه چندانی هم برای شروع کار نیاز ندارید. شرکت‌هایی مانند موبایل آباد و موبایل امداد جزو شرکت‌های ایرانی فعال در این زمینه هستند.

۵- سرمایه گذاری در بورس و خرید سهام

بهترین شغل‌های ده سال آینده ایران

بورس و بازارهای خرید و فروش سهام روز به روز بیشتر به چشم می‌آیند. به خصوص در حال حاضر که سیستم‌ها و نرم‌افزارهای تحلیل بازار به وفور در دسترس هستند و ریسک معاملات بورس را تقریباً به صفر رسانده‌اند، استفاده از این بازار سرمایه‌گذاری، به شدت مورد توجه عموم مردم قرار گرفته است. از طرفی شرکت‌های بزرگ برای کاهش ریسک ورشکستگی برای جذب مشتری به سمت این بازار گرایش می‌یابند و سهام شرکت خود را به فروش می‌رسانند.

با چند جلسه و یادگیری نرم‌افزارهای تحلیل، حتی می‌توان با سرمایه کم به بازار بورس وارد شد و یک شغل آینده دار را برای درآمدزایی انتخاب کرد. آنچه بازار بورس را مورد توجه قرار می‌دهد، روند رو به رشد آن در گذر زمان است که نشان دهنده موفقیت آینده این کسب و کار است. شرکت خانه سرمایه را به عنوان یک شرکت‌ فعال در زمینه آموزش بورس و برگزار کننده دوره آموزش بورس نخبگان می‌توانیم مثال بزنیم.

۶- فروشگاه های آنلاین

دیجی کالا یکی از اولین فروشگاه‌های آنلاین بود که در کشور ما راه‌اندازی شد. شاید تا آن موقع کسی به این نحوه فروش فکر نکرده بود؛ اما امروزه تعداد بسیار زیادی فروشگاه آنلاین وجود دارد که برخی از آن‌ها حتی به اندازه این برند مطرح، فروش دارند. با توجه به پروتکل‌های خرید و فروش و قوانینی که برای این فروشگاه‌ها وضع شد، اعتماد جامعه نیز به خرید از آن‌ها افزایش یافت و فرهنگ‌سازی‌های لازم نیز ایجاد گردید. در حال حاضر جامعه به سمتی پیش می‌رود که فروشگاه‌های آنلاین کم‌کم دارند خود را جایگزین روش‌های خرید و فروش سنتی می‌کنند.

به خصوص این که افراد جامعه از زن و مرد مشغله‌ی کاری زیادی دارند و نمی‌توانند وقت خود را برای خرید، ساعت‌ها هدر بدهند. علاوه بر این خرید کردن در کنار خانواده و با یک کلیک کاری است که برای هر کسی می‌تواند لذت‌بخش باشد. با رشد جوامع قطعاً تجارت الکترونیک نیز خدمات بهتری ارائه می‌دهد و در آینده یکی از بهترین مشاغل، فروشگاه‌های آنلاین خدمات و محصولات است؛ زیرا نیازی به نیروی انسانی زیاد و صرف هزینه‌های جانبی نیز ندارند.

۷- طراحان مد و پوشاک

بهترین شغل‌های ده سال آینده ایران

اگر چه امروزه طراحی پوشاک جزو مشاغل پردرآمد است ولی باز هم این رشته جای رشد بیشتری دارد. تنوع‌طلبی در جامعه بیشتر شده است و نیاز به پوشاک متنوع یکی از عواملی است که باید به آن پرداخته شود. تولیدی‌های لباس روز به روز بیشتر می‌شوند و ممکن است یک طراح لباس حرفه‌ای در تولیدی، ده‌ها میلیون دستمزد دریافت کند. حتی برخی از طراحان لباس به صورت دورکار فعالیت می‌کنند و طرح‌های خود را به صورت اینترنتی برای مشتریان خود ارسال کرده و دستمزد دریافت می‌کنند. این شغل جذاب، می‌تواند جزو بهترین شغل‌های آینده ایران قرار گیرد و رفتن به دنبال آن آینده‌ی کاری‌تان را درخشان‌تر کند.

۸- کشاورزی مدرن

بهترین شغل‌های ده سال آینده ایران

تولید و صنعت همیشه در کنار هم نیازهای جامعه را برآورده می‌کنند. نیاز به غذا از اساسی‌ترین نیازهای بشر است که هیچ‌گاه از بین نمی‌رود. به همین علت کشاورزی از اول حضور بشر بر روی این کره‌ی خاکی، اهمیت داشت؛ اما روش انجام آن به مرور تغییرات زیادی پیدا کرد. کشاورزی مدرن به کمک دستگاه‌های صنعتی و روش‌های اتوماتیک انجام می‌گیرد.

کشاورزی مدرن نه تنها نیاز به نیروی انسانی را کمتر کرده و به کارها سرعت داده است؛ بلکه باعث شده تا محصولات بیشتر و با کیفیت‌تری هم تولید شود. کسی که در بخش کشاورزی مدرن فعالیت می‌کند، می‌تواند با استفاده از روش‌های گلخانه‌ای در تمام طول سال درآمدزایی کند. با افزایش جمعیت و نیاز به غذای بیشتر، کشاورزی مدرن و مکانیزه از جمله کارهای پردرآمد در آینده خواهد بود.

۹- توریسم و گردشگری

بهترین شغل‌های ده سال آینده ایران

شاید در گذشته گردشگری مختص افراد خاصی بود و کمتر به آن پرداخته می‌شد، اما سال‌های اخیر گردشگری رونق زیادی داشته است. شرکت‌های گردشگری که تورهای داخلی و خارجی برگزار می‌کنند، از این راه سود زیادی به دست می‌آورند. یافتن تکنیک‌های بازاریابی گردشگری و استفاده از روش‌های غیرحضوری مشتری یابی از جمله مواردی است که در توریسم و گردشگری تأثیر زیادی داشته است و این کسب و کار را راحت‌تر کرده است. در آینده هم قطعاً رشد بیشتری در این زمینه صورت می‌گیرد و جزو لیست بهترین شغل در ایران جای خواهد گرفت. چارتکس یکی از قدیمی‌ترین و پرکارترین سایت‌هایی است که در این بخش به صورت آنلاین کار می‌کند.

۱۰- صنعت رباتیک

بهترین شغل‌های ده سال آینده ایران

استفاده از ربات در کارها، باعث می‌شود تا نیاز به نیروی انسانی کمتر شود و سرعت کارها به مراتب افزایش یابد. ربات‌ها در تمام جنبه‌های زندگی بشر تأثیرگذار هستند. اگر علم رباتیک را یاد بگیرید و از الآن روی آن کار کنید، در آینده می‌توانید یکی از مشاغل خاص و پردرآمد راه بیندازید. ربات در بخش‌های مختلفی مانند، پزشکی، صنعت، لوازم خانگی و حتی آشپزی هم به سرعت جایگزین نیروی انسانی می‌شود. به همین علت جزو علوم جدیدی است که محبوبیت بالایی دارد و می‌تواند زمینه را برای کسب و کارهای خاص آینده ایجاد کند.

۱۱- تولید و ذخیره انرژی

کمبود انرژی‌های فسیلی در دنیا باعث شده است تا هر جوامع در سطح کلان به فکر تولید و ذخیره انرژی با روش‌های جدید و کم هزینه‌تر بیفتند. روش‌هایی مانند راه‌اندازی تأسیسات انرژی خورشیدی یا کسب و کارهایی که برای اجرای این تأسیسات فعالیت می‌کنند، جزو روش‌های درآمدزایی خاص و عالی در آینده کشور ما هستند. در حال حاضر چندان کسی به این نوع انرژی توجهی ندارد ولی به علت مزایایی که دارد گرایش به سمت آن بیشتر می‌شود و می‌توان خدمات مربوط به زمینه انرژی خورشیدی و مواردی از این قبیل را جزو بهترین شغل‌های ایران در آینده دانست.

۱۲- صنعت غذا و رستوران

بهترین شغل‌های ده سال آینده ایران

همان‌طور که گفته شد، نیاز به غذا همیشه وجود دارد و با توجه به این که مشغله کاری برای تمام افراد خانواده زیاد شده است، گرایش به غذاهای آماده نیز بیشتر است. از طرفی صنعت بسته‌بندی و فروش غذا نیز از جمله مواردی است که می‌تواند هم در حال حاضر هم در آینده رونق بالایی داشته باشد. مشاغل فعال در این زمینه مانند تأسیس رستوران، غذای فوری، کترینگ و مواردی از این قبیل نیز می‌تواند با خدمات خاص و منحصر به فردی انجام گیرد که نیاز بشر را به در این زمینه رفع کند.

با توجه به مطالبی که عنوان شد، اکثر مواردی که جزو لیست بهترین شغل در ایران و شغل‌های آینده دار محسوب می‌شوند، با تکنولوژی‌های جدید کار می‌کنند و از بازار سنتی فاصله گرفته‌اند. هر چه بیشتر از فناوری‌های نوین در بخش کسب و کار استفاده کنید، احتمال موفقیت و پیشرفتتان نیز بیشتر خواهد بود. اپلیکیشن‌هایی مثل اسنپ‌فود و دلینو روزانه درآمد زیادی از واسطه‌گری بین رستوران و مشتری به دست می‌آورند.

۱۳- مشاوره آنلاین و آفلاین

بهترین شغل‌های ده سال آینده ایران

اکثر افرادی که برای حل مشکلات خود به مشاوران متخصص مراجعه نمی‌کنند، از صحبت حضوری در مورد مشکلات خود ابا دارند. به همین علت مشاوره آنلاین و آفلاین یکی از بهترین گزینه‌ها برای این افراد است. این کار با بسترهایی مانند اینترنت و تلفن امکان‌پذیر است. تجربه نشان داده است که استقبال از مشاوره‌های غیرحضوری آنلاین و آفلاین به مراتب بیشتر از مشاوره‌های حضوری است. بدین ترتیب می‌توان روی این حوزه در بازار کار آینده حساب کرد.البته امروزه نیز سایت‌هایی مانند همکده در این زمینه فعالیت می‌کنند و موفقیت‌های زیادی را به دست آورده‌اند.

۱۴- تحلیلگری بازار بورس

بهترین شغل‌های ده سال آینده ایران

همان‌طور که گفته شد، در حال حاضر نیز بازار بورس سهم خوبی از مشاغل موفق را به خود اختصاص داده است. تحلیلگری موفق و مؤثر در این بازار می‌تواند به یکی از بهترین شغل‌های آینده‌ی ایران تبدیل شود. موج وسیعی از افراد جامعه به سمت بازار بورس هجوم آورده‌اند. این افراد برای موفقیت در این عرصه به تحلیلگری بورس نیاز دارند. هر چه نرم‌افزارها و روش‌های تحلیلی به روز تری ارائه شود، امکان موفقیت در کسب و کار بیشتر است.

۱۵- دیجیتال مارکتینگ و رشد بیشتر آن در آینده

بهترین شغل‌های ده سال آینده ایران

اگر دقت کنید، روش‌های بازاریابی سنتی به مرور کمرنگ شده‌اند و امروزه جای خود را به روش‌های نوینی مانند دیجیتال مارکتینگ داده‌اند. استفاده از پلتفرم‌های مختلف در این حوزه می‌تواند زمینه را برای رشد کسب و کارهای سنتی و اینترنتی فراهم کند.

انتظار می‌رود دیجیتال مارکتینگ یکی از نیازهای اساسی بازار کار در آینده باشد. هر چند در حال حاضر نیز این حوزه رشد خوبی داشته است؛ اما با توجه به رشد کسب و کارهای اینترنتی، دسترسی اکثر مردم جامعه به اینترنت، مزایای دیجیتال مارکتینگ و غیره به راحتی می‌توان در این مشاغل موفقیت‌های بالایی را کسب کرد. شرکت‌های تولید محتوا مثل گروه سوما، بخشی از دیجیتال مارکتینگ را به صورت مفید برای مشتریان خود ارائه می‌دهند.

۱۶- آموزش علم و هنر به صورت اینترنتی

یکی از تغییرات اساسی که در کسب و کارها به وجود آمده است و قطعاً ادامه‌دار خواهد بود، گرایش به فعالیت‌های غیرحضوری است. این روش در آموزش نیز به کار گرفته شده است. آموزش اینترنتی باعث می‌شود تا بتوان حوزه‌ی کاری خود را گسترش داد. همچنین افراد بیشتری را از اقصی نقاط دنیا در یک زمان خاص آموزش داد. نتیجه آن درآمدزایی بیشتر، در عین حال صرف هزینه و وقت کمتر است. آموزش‌های آنلاین و اینترنتی این پتانسیل را دارد که جزو بهترین شغل‌های ایران در آینده باشد. سایت فرادرس را می‌توان به عنوان یک نمونه‌ی موفق در این زمینه مثال زد.

The post بهترین شغل های ۱۰ سال آینده ایران کدامند؟ appeared first on خانه سرمایه.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.