کد خبر : 196996
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 خرداد 1401 - 16:31

بهترین استخرهای استخراج بیت کوین (آپدیت ۲۰۲۲)

بهترین استخرهای استخراج بیت کوین (آپدیت ۲۰۲۲)

بهترین استخرهای استخراج بیت کوین (آپدیت ۲۰۲۲)با افزایش محبوبیت بیت کوین و به‌طورکلی ارزهای دیجیتال، علاقه کاربران به استخراج این ارزهای مجازی ارزشمند رشد چشمگیری پیدا کرد. درمقابل با تشدید رقابت بر سر استخراج، این فرایند روزبه‌روز سخت‌و‌سخت‌تر شد. درحال‌حاضر، سختی فرایند استخراج به مرحله‌ای رسیده است که احتمال استخراج فردی حتی با دستگاه‌های قدرتمند ایسیک نیز به‌ حدود صفر رسیده است و ماینرها برای کسب سود، راهی جز پیوستن به استخرهای استخراج ندارند.
استخر استخراج تیمی از ماینرهای ارزهای دیجیتال است که قدرت پردازش و پاداش استخراج بلاک را با یکدیگر به‌‌اشتراک می‌گذارند. بنابراین، نوعی کار گروهی و همکاری شکل می‌گیرد که در آن، پاداش‌ استخراج بلاک به‌طور متناسب بین اعضای استخر تقسیم می‌شود. در‌حقیقت، هرچه توان پردازشی بیشتری به استخر ارائه دهید، در‌پایان پاداش بیشتری نیز دریافت خواهید کرد.
در این مطلب، ابتدا مفهوم استخرهای استخراج و هدف آن‌ها را بررسی می‌کنیم و درادامه، با روش‌های مختلف استخرها برای پرداخت پاداش به کاربران خود آشنا می‌شویم و درپایان نیز، بهترین استخرهای استخراج بیت کوین را معر..

بهترین استخرهای استخراج بیت کوین (آپدیت ۲۰۲۲)

با افزایش محبوبیت بیت کوین و به‌طورکلی ارزهای دیجیتال، علاقه کاربران به استخراج این ارزهای مجازی ارزشمند رشد چشمگیری پیدا کرد. درمقابل با تشدید رقابت بر سر استخراج، این فرایند روزبه‌روز سخت‌و‌سخت‌تر شد. درحال‌حاضر، سختی فرایند استخراج به مرحله‌ای رسیده است که احتمال استخراج فردی حتی با دستگاه‌های قدرتمند ایسیک نیز به‌ حدود صفر رسیده است و ماینرها برای کسب سود، راهی جز پیوستن به استخرهای استخراج ندارند.

استخر استخراج تیمی از ماینرهای ارزهای دیجیتال است که قدرت پردازش و پاداش استخراج بلاک را با یکدیگر به‌‌اشتراک می‌گذارند. بنابراین، نوعی کار گروهی و همکاری شکل می‌گیرد که در آن، پاداش‌ استخراج بلاک به‌طور متناسب بین اعضای استخر تقسیم می‌شود. در‌حقیقت، هرچه توان پردازشی بیشتری به استخر ارائه دهید، در‌پایان پاداش بیشتری نیز دریافت خواهید کرد.

در این مطلب، ابتدا مفهوم استخرهای استخراج و هدف آن‌ها را بررسی می‌کنیم و درادامه، با روش‌های مختلف استخرها برای پرداخت پاداش به کاربران خود آشنا می‌شویم و درپایان نیز، بهترین استخرهای استخراج بیت کوین را معرفی می‌کنیم. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

استخر استخراج چیست؟

استخر استخراج (Mining Pool) محلی مجازی است که جمعی از استخراج‌کنندگان گرد‌هم می‌آیند و برای استخراج یک بلاک تلاش می‌کنند. درواقع، ماینرهای کوچک قدرت پردازش خود را در‌اختیار استخر استخراج قرار می‌دهند و استخر استخراج نیز به‌نمایندگی از همه آنا‌ن در فرایند ماینینگ شرکت می‌کند و پاداش استخراج را به‌دست می‌آورد و باتوجه‌به سهم هر ماینر از توان کل استخر، پاداش را بینشان تقسیم می‌کند.

بیشتر بخوانید: استخر استخراج یا استخر ماینینگ (Mining Pool) چیست؟

استخر استخراج به ماینرها این امکان را می‌دهد تا بخت خود را برای دریافت پاداش افزایش دهند. در ماه‌های اولیه راه‌اندازی بیت کوین، ماینرها می‌توانستند به‌صورت فردی و مستقیم در استخراج بلاک با یکدیگر رقابت کنند؛ اما حالا با گسترش شبکه بیت کوین، احتمال استخراج بلاک و دستیابی به پاداش آن برای ماینرهای کوچک تقریباً صفر است.

این مسئله به عاملی به نام «سختی استخراج» مرتبط است. سختی استخراج یعنی هرچه تعداد ماینرها و قدرت پردازش سخت‌افزارها در کل شبکه افزایش پیدا کند، حل معادلات پیچیده ریاضی برای ایجاد یک بلاک دشوارتر خواهد شد. این قابلیت به‌منظور تنظیم روند تولید بیت کوین و جلوگیری از تورم آن تعبیه شده است.

افزایش روزافزون محبوبیت بیت کوین سبب شده است سختی شبکه این ارز دیجیتال به‌شدت افزایش پیدا کند. به‌بیان دیگر، تعداد ماینرهای بیت کوین با گذشت زمان به‌طور مداوم بیشتر و افزایش توان پردازشی شبکه باعث شده است سختی استخراج نیز هم‌گام با آن افزایش پیدا کند. درنتیجه، امروز به جایی رسیده‌ایم که ماینینگ شخصی عملاً ناکارآمد و منسوخ شده است.

جالب است بدانید که حتی فارم‌های استخراج بزرگ با صدها دستگاه هم برای استخراج بیت کوین به استخرهای استخراج می‌پیوندند. با افزایش سختی شبکه و وجود هزینه‌های اولیه و جاری برای استخراج بیت کوین، اگر بدون پیوستن به استخری بخواهید ارز دیجیتال استخراج کنید، نه‌تنها سودی عایدتان نخواهد شد؛ بلکه ضرر نیز خواهید کرد.

روش‌های پاداش‌دهی استخرهای استخراج

روش‌های پرداخت سود در هر استخر می‌تواند متفاوت باشد. درادامه روش‌هایی را توضیح می‌دهیم که استخرهای بزرگ برای تقسیم سود ماینینگ بین کاربران خود استفاده می‌کنند؛ اما پیش‌از‌آن، بیایید بیشتر با مفهوم سهام (Shares) در استخرها آشنا شویم.

سهام واحدهایی هستند که به صاحبان استخر کمک می‌کنند پاداش هر ماینر را باتوجه‌به توان محاسباتی‌‌شان و حتی در برخی مواقع به‌ازای مدت‌زمانی که ماینر به آن استخر پیوسته است، محاسبه و پرداخت کنند. به‌‌عبارت‌دیگر، ماینرها براساس قدرت پردازش خود در حل معمای یک بلاک، سهام دریافت می‌کنند. در‌نهایت، استخر با‌‌توجه‌‌به میزان سهامی که هر ماینر دریافت کرده است، پاداش او را پرداخت می‌کند. براساس میزان سهم، پرداخت استخر می‌تواند اشکال مختلفی داشته باشد که در‌ادامه هریک از آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

پرداخت به‌ازای سهم (PPS)

این روش پرداخت بسیار ساده است. در روش پرداخت به‌ازای سهم (Pay Per Share مخفف PPS)، استخر استخراج با‌‌توجه‌به میزان توان محاسباتی‌ای که کاربر در‌اختیار شبکه قرار می‌دهد، برای او سهمی مشخص می‌کند. ماینرها درنهایت به‌‌‌ازای سهامی که دراختیار دارند، پاداش دریافت می‌کنند.

سیستم پرداخت به‌ازای سهم این امکان را به ماینرها می‌دهد که حین مشارکتشان و صرف‌نظر از اینکه بلاک استخراج شده است یا خیر و درآمد استخر در آن روز چگونه بوده، سهمشان از پاداش را دریافت کنند. در این سیستم پرداخت، گردانندگان استخرها سهم ماینرها را درهرصورت از موجودی خود پرداخت می‌کنند. نسخه جدیدتر این روش +PPS یا Full Pay-Per-Share نام دارد. این روش همانند PPS است، با این تفاوت که کارمزد تراکنش نیز در بلاک لحاظ می‌شود.

پرداخت نسبی (Proportional)

در این روش نیز مشابه با روش قبلی، هرچه قدرت محاسباتی بیشتری در‌اختیار استخر قرار دهید، سهام بیشتری دریافت خواهید کرد؛ اما تفاوتش با PPS این است که تنها در‌صورت استخراج بلاک به شما پاداش تعلق خواهد گرفت. در این روش، به‌محض اینکه بلاک ایجاد شد، استخر با‌‌توجه‌‌به میزان سهام ماینرها، پاداش آن‌ها را پرداخت می‌کند.

در روش پرداخت نسبی، مقداری که به‌ازای هر سهم دریافت می‌کنید، برابر با پاداش بلاک تقسیم‌ بر تعداد کل سهام‌ ارائه‌شده همه ماینرهاست. این یعنی هرچه تعداد ماینرهایی که به استخر می‌پیوندند بیشتر باشد، ارزش سهم دریافتی‌تان کمتر است؛ اما درعوض احتمال ایجاد بلاک نیز افزایش خواهد یافت.

پرداخت به‌ازای N سهم آخر (PPLNS)

سیستم پرداخت به‌ازای N سهم آخر (Pay-Per-Last N Share مخفف PPLNS) نیز تنها زمانی به ماینرها پاداش می‌دهد که استخر بتواند بلاک را استخراج کند. در این روش، چیزی به نام «پنجره زمانی» (Time Window) وجود دارد که از‌پیش‌تعریف‌‌شده است و با استخراج بلاک زمان آن به‌پایان می‌رسد. ماینرها فقط به‌ازای سهام خود در طول این پنجره زمانی یا به‌عبارت‌دیگر، به‌ازای توان پردازشی‌ای که در این بازه دراختیار استخر قرار داده‌اند، پاداش دریافت می‌کنند.

برخلاف دیگر روش‌های پرداخت، به سهامی که خارج از این پنجره دریافت شود، پاداش تعلق نخواهد گرفت. البته باید اشاره کنیم که این پنجره می‌تواند چهارچوبی زمانی مانند مدت‌زمان لازم برای استخراج یک بلاک یا عدد مشخصی مانند N باشد که نشان‌دهنده آخرین سهام‌ دریافت‌شده تا زمان حل بلاک است.

برای مثال، اگر N برابر با یک‌میلیارد باشد، پس از ایجاد بلاک، تنها یک‌میلیارد سهم آخری که به فرایند استخراج بلاک پیوستند، پاداش دریافت خواهد کرد. اگرچه مقدار N در جایی به‌طور صریح و واضح مشخص نشده است، معمولاً ضریب ثابتی (معمولاً ۲) از سختی استخراج استخر است.

PPLNS را «پرداخت به‌ازای شانس» نیز می‌نامند؛ چراکه با اجرای صحیح این روش، ماینرها نمی‌توانند زمان درست پیوستن به استخر را پیش‌بینی کنند. با روش PPLNS، اگر ماینرها سهام بیشتری در N سهم آخر دریافت کرده باشند، پاداش بیشتری دریافت می‌کنند و اگر این اتفاق نیفتد، حتی ممکن است که هیچ‌چیزی دریافت نکنند.

امتیازدهی (Score-Based)

این روش پرداخت به‌منظور جلوگیری از اقدام ماینرها برای تعویض مداوم استخر طراحی شده است. زمان پیوستن شما به استخراج و قدرت هشی که در‌اختیار استخر قرار می‌دهید، به‌صورت امتیازی با عنوان «امتیازدهی نرخ هش» محاسبه می‌شود. هرچه مدت‌زمانی که در یک استخر می‌مانید بیشتر باشد، امتیاز شما بیشتر می‌شود و در‌نتیجه، ارزش سهامتان نیز افزایش خواهد یافت.

ناگفته نماند زمانی که شما استخراج را متوقف کنید، امتیاز شما کمتر می‌شود و به همین نسبت ارزش سهام شما نیز افت می‌کند. در این روش پرداخت، ماینرها پس از استخراج بلاک پاداش دریافت می‌کنند.

روش‌های پرداخت دیگر

روش‌های پرداختی‌ای که به آن‌ها اشاره کردیم، روش‌های رایجی بودند که در اکثر استخرهای استخراج استفاده می‌شوند. بااین‌حال، روش‌های توزیع پاداش به این‌ها محدود نیستند و انواع دیگری هم وجود دارند که درادامه، به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

یکی از این روش‌ها «حداکثر پرداخت به‌ازای هر سهم» (SMPPS) نام دارد. این روش نیز مشابه با PPS است؛ اما پرداخت را به حداکثر پاداشی محدود می‌کند که استخر به‌‌دست آورده است.

«حداکثر پرداخت مشترک به‌ازای هر سهم» (ESMPPS) هم روشی مشابه SMPPS است، با این تفاوت که پرداخت‌ را به‌طور مساوی بین تمام ماینرها در استخر استخراج توزیع می‌کند.

از دیگر روش‌های پرداخت معمول می‌توان به «حداکثر پرداخت کنونی به‌ازای هر اشتراک» (RSMPPS) اشاره کرد. این روش مشابه روش SMPPS است، با این تفاوت که استخراج‌کنندگان جدید را در اولویت قرار می‌دهد.

سایر روش‌هایی که می‌توانیم به آن‌ها اشاره کنیم، عبارت‌اند از: روش «هندسی مضاعف» (DGM) (ترکیبی از انواع پاداش هندسی و PPLNS) و «پرداخت پاداش به‌ازای اشتراک» (CPPSRB) و «استخراج ادغام‌شده بیت کوین» (BPM).

قبل از تصمیم‌گیری برای پیوستن به استخری خاص، ماینرها باید به نحوه توزیع پاداش‌های هر استخر بین اعضا و کارمزدهای آن توجه کنند. معمولاً استخرها ممکن است بین ۱ تا ۳درصد کارمزد به‌عنوان هزینه استخر از ماینرها دریافت کنند.

بهترین استخرهای استخراج بیت کوین

تا این‌جا، درباره روش‌های محاسبه و ارائه پاداش به ماینرها در استخرهای مختلف صحبت کردیم. در این قسمت از مقاله، قصد داریم به بهترین استخرهای استخراج بیت کوین نگاهی بیندازیم و آن‌ها را بررسی کنیم.

انت‌پول (AntPool)

انت‌پول یکی از استخرهای استخراج معروف ارز دیجیتال به‌‌شمار می‌رود. استخر یادشده در کشور چین ایجاد شده و در زمان نگارش این مقاله، بیش از ۱۶درصد از بلاک‌های بیت کوین در آن استخراج می‌شوند.

انت‌پول اولین بلاک بیت کوین را در مارس‌۲۰۱۴ استخراج کرد. این استخر تقریباً چهار سال پس از ایجاد اولین استخر استخراج، یعنی اسلاش پول (Slush Pool)، راه‌اندازی شد. ناگفته نماند بیت مین (Bitmain)، بزرگ‌ترین تولیدکننده سخت‌افزارهای استخراج بیت کوین در جهان و شرکت تولیدکننده ماینرهای انت‌ ماینر، این استخر را اداره می‌کند.

انت‌پول در دسته استخرهای استخراج بزرگ قرار می‌گیرد و با وجود رابط کاربری نسبتاً سختش، انتخابی مطمئن و سودآور برای استخراج است. نکته دیگر اینکه پیوستن به این استخر رایگان است و فرایند ساده‌ای نیز دارد.

ساختار و درصد پرداخت استخر انت‌پول بسته به ارز دیجیتالی که در استخر استخراج می‌کنید، بسیار متفاوت است. یکی از مزایای انت‌پول این است که می‌توانید بین رو‌ش‌های پرداخت PPLNS (با صفر درصد کارمزد) و PPS+ (با ۴‌درصد کارمزد از پاداش بلاک و ۲درصد از کارمزد استخراج) یکی را انتخاب کنید.

این استخر ملاحظات امنیتی ازجمله احراز هویت دومرحله‌ای و قفل کیف پول و هشدار ایمیل را برای کاربران فراهم کرده است. علاوه‌بر‌این، امکان داشتن چند حساب به‌طور هم‌زمان نیز در این استخر فعال است.

اف‌توپول (F2Pool)

اف‌توپول ابتدا در سال ۲۰۱۳ و در پکن راه‌اندازی شد؛ اما با افزایش محبوبیت استخر، طولی نکشید که به سایر قاره‌ها نیز گسترش یافت. این سرویس اکنون در روسیه، کانادا، ایالات متحده و سایر کشورها دردسترس است. امروزه، F2Pool با استخراج بیش از ۱۱درصد از بلاک‌های بیت کوین، به یکی از استخرهای استخراج بزرگ بیت کوین تبدیل شده است.

روش پاداش‌دهی این استخر برمبنای +PPS است و کارمزدی ۲.۵درصدی را از کاربرانش دریافت می‌کند. این میزان درمقایسه‌با استخرهای دیگر رقم درخورتوجهی است. واریز این استخر به‌طور خودکار و روزانه صورت می‌گیرد و حداقل برداشت آن ۰.۰۰۵ بیت کوین است.

علاوه‌بر بیت کوین، ماینرهای اف‌توپول می‌توانند لایت کوین و اتریوم و چندین ارز دیجیتال دیگر را نیز استخراج کنند. درمجموع، می‌توانید بیش از ۴۰ ارز دیجیتال را در این استخر استخراج کنید. اگرچه وب‌سایت این استخر در ابتدا فقط برای بازار چین ایجاد شده بود، این شرکت اکنون نسخه‌ای انگلیسی از وب‌سایت خود دارد و استفاده از رابط کاربری آن برای ماینرها در تمام سطوح تجربه بسیار آسانی را رقم می‌زند.

وب‌سایت اف‌توپول از پروتکل HTTPS بهره می‌برد. این سرویس به ویژگی قفل کیف پول نیز مجهز است که در‌صورت حمله به حساب شما، از سرمایه‌تان محافظت می‌کند. فقط این نکته را به‌خاطر بسپارید آدرس ایمیل استفاده‌شده برای ثبت‌نام را نمی‌توانید با آدرس دیگری جایگزین کنید؛ چراکه این شرکت به‌دلایل امنیتی و برای جلوگیری از سرقت هویت، جایگزینی ایمیل را ممنوع کرده است.

اسلاش‌پول (Slushpool)

اسلاش‌پول، اولین استخر استخراج بیت کوین است که در سال ۲۰۱۰ کار خود را آغاز کرد و در دسامبر ۲۰۱۰ نیز اولین بلاکش را استخراج کرد. این استخر که به‌وسیله شرکت ساتوشی لبز (Satoshi Labs) در کشور چک اداره می‌شود تاکنون در استخراج بیش از ۱.۲ میلیون بیت کوین نقش داشته است.

در عین حال ساتوشی لبز سازنده کیف پول سخت افزاری ترزور نیز هست. علاوه بر اولین کیف پول آفلاین بیت کوین و اولین نقشه جهان بیت کوین محور، پروتکل استراتوم ماینینگ که اکنون به‌وسیله سایر استخرها نیز مورداستفاده قرار می‌گیرد، توسط این شرکت ایجاد شده است.

استخر اسلاش‌پول به دلیل استفاده از روش پاداش‌دهی مبتنی بر امتیازش (Score) منحصربه‌فرد است. این سیستم پاداش‌دهی را می‌توان به عنوان راهکاری برای وفادار نگه داشتن کاربران و ماینرها در نظر گرفت. این استخر کارمزدی ۲ درصدی از هر پاداش استخراج شده دریافت می‌کند.

اسلاش‌پول پیش از ثبت نام و ورود به سیستم، یک حساب کاربری آزمایشی در اختیار ماینرها قرار می‌دهد تا با استفاده از آن به طور کامل به سازوکار این استخر استخراج واقف شوند. این ویژگی می‌تواند برای ماینرهای تازه‌کار بسیار مفید و راهگشا باشد. در عین حال اسلاش‌پول به‌عنوان یکی از گزینه‌های موردپسند کاربران ایرانی بوده چراکه به‌دلیل سازوکاری که این استخر دارد کاربران ایرانی می‌توانند با کمترین مانع و دردسر به آن ملحق شوند.

محیط کاربری اسلاش‌پول بسیار کاربرپسند است و اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این سایت به‌صورت مداوم نمودارها، اطلاعات و خبرهای منتشرشده در صفحات اجتماعی‌اش را بروزرسانی می‌کند.

وایا بی‌تی‌سی (ViaBTC)

وایا بی‌تی‌سی استخر استخراج بیت کوین، بیت کوین کش، لایت کوین، اتریوم، اتریوم کلاسیک، زی کش، دش، مونرو و بیت‌مارک است. این استخر یکی دیگر از استخرهای استخراج شناخته‌شده‌ چینی است که در سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد. در‌حال‌حاضر، وایا بی‌تی‌سی ۷.۵درصد از بلاک‌های بیت کوین را استخراج می‌کند و به بیش از یک‌میلیون مشتری در بیش از ۱۳۰ کشور خدمات ارائه می‌دهد. وایا بی‌تی‌سی به‌اندازه انت‌پول و اف‌تو‌پول بزرگ نیست؛ اما به‌طور‌کلی در دسته استخرهای شناخته‌شده و محبوب قرار می‌گیرد.

وایا بی‌تی‌سی امکان ماینینگ ترکیبی را نیز برای کاربرانش فراهم می‌کند؛ به این صورت که ماینرهای بیت کوین کش به‌رایگان Syscoin و ماینرهای لایت کوین نیز دوج‌ کوین دریافت خواهند کرد. این استخر استخراج ۳ روش پرداخت متفاوت PPS و PPLNS و SOLO را ارائه می‌دهد که نرخ کارمزد آن برای روش PPS برابر با ۴‌درصد و برای روش PPLNS برابر با ۲‌درصد و برای روش SOLO برابر با ۱درصد است.

سایر استخرها

علاوه‌بر استخرهای استخراجی که نام بردیم، استخرهایی مانند بی‌تی‌سی دات‌کام (BTC.com) نیز جزو استخرهای مطرح این صنعت به‌‌حساب می‌آیند. پولین (Poolin) نیز یکی دیگر از استخر‌های استخراج ارز دیجیتال مستقر در چین است که حدود ۸درصد از کل بلاک‌های بیت کوین را استخراج می‌کند. مدیریت استخر بی‌تی‌سی دات‌کام نیز مشابه انت‌پول با شرکت بیت مین است؛ اما گزارش‌ها حاکی از این است که این استخر دسترسی کاربران ایرانی را در برخی مقاطع زمانی مسدود می‌کند.

سؤالات متداول

با مطالعه این مقاله، حتماً متوجه شده‌اید که عملکرد استخرهای استخراج چیست و چرا پیوستن به این استخرها برای ماینرها مهم است. همچنین، با انواع پاداش در استخرهای مختلف و چند نمونه از این استخرها آشنا شده‌اید. درپایان مطلب حاضر، قصد داریم برخی از سؤالات متداول مرتبط با استخرهای استخراج را جواب دهیم. پس با ما همراه باشید.

چرا باید به استخر استخراج وصل شویم؟

چون با افزایش محبوبیت فرایند استخراج به‌کمک دستگاه‌های پرسرعت، احتمال کسب سود ازطریق استخراج فردی کاهش چشمگیری یافته و عملاً به صفر رسیده است.

چگونه بفهمیم درآمد استخراج چقدر است؟

سود حاصل از استخراج یکی از سؤالاتی است که همواره در ذهن دوستداران ارزهای دیجیتال وجود دارد. با استفاده از ماشین حساب ماینینگ که در این صفحه وجود دارد، می‌توانید سودآوری استخراج در هر ارز دیجیتال را به‌راحتی محاسبه کنید.

آیا می‌توان در یک استخر چند ارز مختلف را هم‌زمان استخراج کرد؟

بله، استخراج هم‌زمان ارزهای دیجیتال مستقل یا همان استخراج ادغام‌شده (Merged) ممکن است؛ البته به این شرط که همگی آن‌ها از الگوریتم اجماع مشابهی پیروی کنند.

جمع‌بندی

در این مطلب، گفتیم که مهم‌ترین دلیل پیوستن ماینرها به استخر استخراج افزایش احتمال سوددهی است. به‌طور مثال، شما دستگاهی با قدرت پردازش ۱۰۰ تراهش‌بر‌ثانیه برای استخراج بیت کوین دراختیار دارید. اگر قصد داشته باشید به‌صورت فردی استخراج کنید، باید با افرادی با توان پردازشی چیزی درحدود ۱۵۰میلیون تراهش‌بر‌ثانیه رقابت کنید. به‌همین‌دلیل، بخت شما برای دستیابی به پاداش بلاک تقریباً صفر است.

استخرهای استخراج با تشکیل یک تیم،‌ قدرت پردازش را به‌طور چشمگیری افزایش می‌دهند و به‌‌نمایندگی از همه در فرایند استخراج شرکت می‌کنند؛ بنابراین، احتمال کسب سود را نیز برای هر ماینر تا حد بسیار زیادی افزایش می‌دهند.

استخرهای استخراج انت‌پول، اف‌توپول، اسلاش‌پول و وایا بی‌تی‌سی بهترین استخرهای استخراج فعلی هستند که هریک را کاملاً بررسی کردیم. استخرهای دیگری ازجمله پولین و اسلاش پول و بی‌تی‌سی دات‌کام نیز ازجمله استخرهای مطرحی هستند که می‌توانند انتخاب‌های مناسبی براساس معیارهای هر ماینر باشند. بدین‌ترتیب، اگر قصد دارید در استخر استخراجی ثبت‌نام کنید، به این مطلب اکتفا نکنید و حتماً باتوجه‌به شرایط و معیارهایتان، تحقیقات لازم را انجام دهید.

بهترین استخرهای استخراج بیت کوین (آپدیت ۲۰۲۲)

در این باره بیشتر بخوانید

  • آموزش استخراج بیت کوین + معرفی بهترین دستگاه‌های ماینینگ
  • بهترین نرم افزارهای استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۱
  • سیل چند مرکز بزرگ استخراج بیت کوین در چین را نابود کرد !
  • بهترین دستگاه‌های استخراج بیت کوین در سال ۲۰۲۲
  • بررسی تخصصی دستگاه استخراج Antminer S۱۷

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.