کد خبر : 136309
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 دی 1400 - 10:28

اندروید در سال 2022؛ اتفاقات هیجان انگیزی که انتظار آن‌ها را می‌کشیم

اندروید در سال 2022؛ اتفاقات هیجان انگیزی که انتظار آن‌ها را می‌کشیم

اندروید در سال گذشته توانست با گوشی های تاشو، Material You، Android 12 و… به خوبی بدرخشد. در واقع می توان گفت که اندروید در سال 2021 با وجود فراز و نشیب هایی که داشت، یک سال خوب را سپری کرد. ما امسال نیز بی صبرانه منتظریم تا شاهد سوپرایزها و برنامه های خلاقانه و

پیش از این در یک مقاله به فراز و نشیب های اندروید در سال 2021 اشاره کردیم. حال که تنها چند روز از آغاز سال 2022 گذشته، تصمیم گرفتیم که براساس اخبار و شایعات منتشر شده درمورد اندروید، در یک مقاله به طور خلاصه وار اندروید را در سال 2022 پیش بینی کنیم.

در نتیجه اگر شما هم جزو افرادی هستید که بی صبرانه منتظر اندروید در سال 2022 هستند خواندن این مقاله برای شما لذت بخش خواهد بود.

قبل از شروع باید به این مسئله اشاره کنیم که این طور که به نظر می آید امسال نیز یک سال شگفت انگیز دیگر برای اندروید خواهد بود و مانند همیشه کاربران و طرفداران اندروید را ناامید نخواهد کرد. در ادامه به چند مورد از برنامه های اندروید برای سال 2022 اشاره خواهیم کرد.

Android 13

در حالیکه Android 12 با ایده های نو و خلاقانه ای که داشت همه را شگفت زده کرد به نظر می آید که Android 13 اینچنین نخواهد بود. تیم توسعه دهندگان و طراحان احتمالا بیشتر بر روی اصلاح و ارتقا Material You تمرکز خواهند کرد.

یکی از مهم ترین پیشرفت های اندروید در سال گذشته Material You بود که یک رابط کاربر جدید و منحصر به فرد است که با ویژگی های خاص خود توجه کاربران زیادی را به سمت خود جذب کرد و تبدیل به یکی از مهم ترین اخبار اندروید در سال گذشته شد.

حال انتظار می رود که در Android 13 نیز بیشتر بر روی ارتقا Material You تمرکز شود تا هم ایرادات آن بر طرف شود و هم عملکرد آن بهبود یابد. در نتیجه ما انتظار داریم که در سال جاری یک رابط کاربر که از هم از نظر ظاهری و هم از نظر عملکرد در بهترین حالت خود قرار دارد را در اختیار کاربران قرار دهند.

البته به احتمال زیاد ارتقا Material You تنها برنامه اندروید نخواهد بود و برخی قابلیت های خاص دیگر نیز اضافه خواهد شد. برای مثال ممکن است که این بار به امنیت توجه بیشتری نشان داده و یک تکنولوژی جدید برای امنیت بیشتر طراحی کنند. این تکنولوژی امنیتی برای جلوگیری از بد افزارها و باج افزارها به صورت یک نوع اپلیکیشن جدید در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

Pixel 7 قفل تشخیص چهره زیست سنجی را اضافه خواهد کرد

احتمالا یکی از مهم ترین قابلیت هایی که به Pixel 7 اضافه خواهد شد قفل تشخیص چهره تایید هویت زیست سنجی است. البته لازم به ذکر است که ما فکر نمی کنیم که این جایگزین اسکنر اثر انگشت شود بلکه معتقدیم که در کنار آن عرضه خواهد شد.

با اضافه شدن آن دیگر کاربران 4 گزینه برای تایید هویت خود خواهند داشت که این گزینه ها شامل رمز عبور عددی (PIN)، الگو (Pattern)، اثر انگشت (Fingerprint)، تشخیص چهره (Face ID) خواهد بود.

احتمالا این خبر طرفداران اندروید را بسیار خوشحال خواهد کرد چرا که Pixel 6 گزینه قفل تشخیص چهره را نداشت و این کمبود بزرگ نارضایتی کاربران زیادی را به خود جلب کرده بود.

صفحه نمایش های منحنی بیشتر

زمانی که Pixel 6 Pro روانه بازار شد با نمایشگر منحنی خود نظر افراد زیادی را به خود جلب کرد. البته لازم به ذکر است که در ابتدا ظاهر متفاوت آن کمی عجیب و برعکس به نظر می آمد اما پس از مدتی حس آن در دست و ظاهر شیک و جدیدی که داشت توانست نظر مثبت کاربران زیادی را نیز به خود جلب کند.

ما این احتمال را می دهیم که این ویژگی (صفحه نمایش منحنی) را در دیگر تنها در گوشی های پرچمدار نخواهیم دید بلکه دستگاه های میان رده نیز آن را خواهند داشت البته در این حالت تفاوت هایی نیز وجود خواهد داشت برای مثال به احتمال زیاد همانند مدل های Samsung Galaxy نخواند شود، در این مدل ها می بینیم که محتوا حتی در قسمت های گوشه ای گوشی نیز به نمایش گذاشته می شود.

در نهایت می توان گفت که اندروید با ایده های خلاقانه خود هر سال انتظارات ما را از خود بالاتر می برد، امسال نیز ما بی صبرامه منتظر ویژگی های جدید و خلاقانه ای هستیم که به مدل های جدید اضافه خواهد شد.

رفع کردن ایرادات و ثابت شدن گوشی های تاشو

گوشی های تاشو از همان لحظه که روانه بازار شدند با ظاهر و طراحی متفاوت خود توجه افراد زیادی را به خود جلب کردند. اما متاسفانه برخی ایرادات و کاستی ها نیز در آن ها دیده می شود که امیدواریم هرچه زودتر آن ها برطرف شوند.

این ایرادات و مشکلاتی که در ناحیه تا شدگی و یا به دلیل قابلیت تا شدگی که به آن ها اضافه شده است ایجاد می شود، باعث شده است که نارضایتی افرادی که با پرداخت مقدار زیادی پول آن را خریداری کردند را به خود جلب کند.

متاسفانه آن ها بسیار کمتر از انتظاری که ما از از یک گوشی با چنین قیمتی داریم، عمل می کنند. خبر خوب این است که به نظر می آید که اندروید از گوشی های تاشو خود دست نخواهد کشید و بلکه با رفع کردن ایرادات و کاستی هایشان آن ها را تبدیل به یک مدل گوشی ثابت خواهد کرد.

لازم به ذکر است که این یک تصمیم کاملا هوشمندانه است چرا که زمانش رسیده بود و دیر یا زود باید چنین مدل گوشی هایی وارد بازار می شدند و چه بهتر که اندروید در طراحی و عرضه گوشی هایی که طرح های جدید و متفاوت دارند، اولین باشد.

حال به نظر می آید که با برطرف کردن ایرادات و توجه به بازخوردها و نظرات کاربران، برای مدل هایی که در آینده روانه بازار خواهند شد خود را بهتر آماده خواهند کرد. البته نمی توان این حقیقت را نادیده گرفت که اگر قبل از روانه بازار شدن و به فروش گذاشتن آن با چنین قیمت های بالایی که هرکسی توانایی خرید آن را نداشت، تعدادی از این ایرادات را حل می کردند می توانستند از همان اول بازخورد های بهتری بگیرند و یک شروع جذاب تر داشته باشند.

چرا که حال که افراد با مطالعه نظرات و تجربیات کاربران دیگر در مورد این مدل گوشی ها ممکن است از خرید آن پشیمان شوند و شاید بعد ها به مدت ها زمان و دلیل نیاز داشته باشند تا بتوانند باز اعتماد کنند و مدل های بعدی را خریداری کنند.

حال ما بی صبرانه منتظریم تا ببینیم که اندروید چه برنامه هایی برای گوشی های تاشو خود دارد. هرچند مطمئنیم که مثل همیشه ایردات آن را برطرف کرده و با گوشی های اصلاح شده خود که به طرز شگفت آوری عمل می کنند دوباره وارد عرصه خواهند شد.

ساعت هوشمند Pixel Watch

پس از مدت ها انتظار برای ساعت هوشمند Pixel Watch، بالاخره انتظارها به پایان می رسد. به احتمال خیلی بالا این ساعت های هوشند در سال 2022 روانه بازار خواهند شد.

بی صبرانه منتظر هستیم تا ببینیم برای زمین زدن باقی رقبای خود با چه قابلیت های متفاوت و شگفت انگیزی در عرصه ظاهر خواهد شد. احتمالا دو نسخه از Pixel Watch روانه بازار خواهد شد که یکی پرچمدار و دیگری مدل میان رده آن خواهد بود.

تا به امروز آن ها توانستند با عرضه کردن مدل های به نسبت ارزان تر و اقتصادی تر توجه افراد زیادی را به خود جلب کنند و در سراسر دنیا دستگاه های خود را به مقدار زیاد به فروش برسانند، حال ما معتقدیم که اگر بتوانند همین کار را برای ساعت هوشمند Pixel Watch انجام دهند و آن را نیز با یک قیمت معقول و به صرفه روانه بازار کنند در این زمینه نیز به یک موفقیت بزرگ دست خواهند یافت.

افزایش عمر باتری Wear OS

در نتیجه تلاش های Google برای ساعت هوشمند Pixel Watch، Wear OS عشق و توجه زیادی را به خود جلب خواهد کرد. همانطور که می دانید اکثر کاربران معتقدند که یکی از مهم ترین دلایل خرید یک چیز می تواند عمر باتری خوب آن باشد در نتیجه سازندگان باید به این قابلیت توجه بیشتری نشان دهند تا بتوانند در عرصه بهتر ظاهر شوند و توانایی رقابت با رقبای قوی خود را داشته باشند.

براساس اینکه در حال حاضر یکی از بزرگترین ایرادات و کاستی های ساعت های هوشمند اندروید عمر باتری به نسبت کوتاه آن است که در دراز مدت عملکرد خوبی ندارند، انتظار می رود که در سال جاری بر روی این ایراد تمرکز کرده و آن را رفع کنند.

بدون شک در صورت رفع کردن این ایراد و زیاد کردن عمر باتری می توانند در این زمینه به خوبی بدرخشند و توجه بیشتری را به سمت خود جلب کنند.

در نتیجه ما پیش بینی میکنیم که در سال 2022 عمر باتری ساعت های هوشند اندروید حداقل برای دستگاه هایی که از آخرین نسخه Wear OS پششتیبانی می کنند تا دو برابر افزایش پیدا می کند. این کار رضایت افرادی زیادی را به خود جلب خواهد کرد و می توان گفت که در واقع همین کار کوچک به این معناست که اندروید یک قدم دیگر در جهت پیشرفت و بی نقص شدن بر می دارد.

گوشی Samsung Galaxy 22 تبدیل به بهترین گوشی سال خواهد شد

در سال 2022 علاوه بر Pixel 7 گوشی Samsung Galaxy 22 نیز روانه بازار خواهد شد. احتمالا در مدل جدید گوشی سامسونگ از نظر طراحی چندان تفاوت و خلاقیتی وجود نداشته باشد اما این طور که به نظر می رسد یک گوشی قوی با عملکرد بالا خواهد بود که پس از روانه بازار شدن باقی رقبای خود را پشت سر خواهد گذاشت.

در واقع گوشی Samsung Galaxy 22 یکی از آن چیزهایی است که در سال جاری بی صبرانه منتظر راهی بازار شدن آن هستیم چرا که می دانیم با قدرت و قابلیت های خود، ما را بسیار شگفت زده خواهد کرد.

 

قفل تشخیص صدا نیز یکی دیگر از قابلیت هایی است که در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت

در نهایت قابلیت باز کردن قفل گوشی با تشخیص صدا باید به سایر قفل های گوشی اضافه می شد اما مسئله اصلی این است که ما نمی دانیم دقیقا کی و در چه زمانی این اتفاق خواهد افتاد. اما ما معتقدیم که ممکن است در سال 2022 انتظارها برای این قابلیت شگفت انگیز به پایان رسد و عملی شدن آن را در گوشی های هوشمند ببینیم.

اگر قابلیت تایید هویت صدا به گوشی های اندروید اضافه شود یک قدم بزرگ در جهت پیشرفت و امنیت در گوشی ها برداشته خواهد شد. چرا که قابلیت تشخیص صدا امن تر از باقی قفل های گوشی عمل می کند. همچنین برای افرادی که می خواهند از گوشی شما بی اجازه استفاده کنند نیز کار سخت و حتی غیر ممکن می شود. ما هم بی صبرانه منتظر امتحان کردن این قابلیت شگفت انگیز و جدید هستیم.

دیگر امکان Sideload کردن اپلیکیشن ها وجود نخواهید داشت

پیش از هر چیز برای آن هایی که نمی دانند منظور از Sideload کردن یک اپلیکیشن چیست، بهتر است بگوییم که چیزی شبیه به همان دانلود و یا آپلود کردن است اما با این تفاوت که در Sideload کردن این کار بین دو دستگاه اتفاق می افتد.

حال شاید برایتان سوال پیش بیاید که چرا این قابلیت کاربردی از گوشی ها حذف خواهد شد لازم به ذکر است گوگل این کار را برای جلوگیری از بدافزارها و باج افزارها انجام می دهد. در واقع می توان گفت که این کار به منظور افزایش امنیت در گوشی های هوشند انجام می شود.

با وجود این که عمل جلوگیری از Sideload کردن به منظور حفاظت و امنیت بیشتر انجام می شود، به احتمال زیاد تعداد زیادی از کاربران اندروید را خشمگین خواهد کرد. چرا که این کار باعث محدود شدن آن ها می شود.

دیر یا زود باید این اتفاق می افتاد و حال ما انتظار داریم که بالاخره گوگل در سال جاری قابلیت Sideload کردن را از گوشی های هوشند حذف کند چرا که فراهم کردن امنیت کاربران یکی دیگر از وظایف مهم و ضروری آن است.

 

تفاوت میان گوشی های میان رده و پرچمدار کمتر خواهد شد

علاوه بر اینکه سال 2022 سال گوشی های میان رده خواهد بود، برخی گوشی های میان رده در سال جاری تفاوت های میان خود و گوشی های پرچمدار را کم و کم تر خواهند کرد. به احتمال زیاد پس از این دستگاه های میان رده بسیاری را خواهیم دید که همانند دستگاه های پرچمدار عمل می کنند و یا ظاهری شبیه به آن ها دارند در حالیکه با همان قیمت های قبلی خود به فروش می رسند.

برای افرادی که تا کنون تنها توانایی خرید گوشی های میان رده را داشتند این می تواند یک خبر بسیار خوب و هیجان انگیز باشد. شاید همین مسئله بتواند بعد ها یک دلیل خوب برای سازندگان گوشی های هوشند باشد تا قیمت گوشی های پرچمدار خود را کمتر کنند. اگر این اتفاق بیفتد افراد بیشنری توانایی خرید گوشی های پرچمدار را خواهند داشت.

 

اولین باتری های گارفینی برای گوشی های هوشمند

بالاخره پس از مدت ها اتظار ما امیدواریم که در سال 2022 اولین باتری ها گرافینی برای گوشی های هوشمند ساخته و عرضه شوند. به احتمال زیاد سامسونگ در سال جاری یک نمونه اولیه از آن را رونمایی خواهد کرد اما تولید و عرضه اصلی آن ها در طی سال آینده انجام خواهد شد.

باتری های گرافینی یک انقلاب بزرگ در گوشی های هوشمند به حساب می آیند. آن ها در اندازه های کوچک تر و با قدرتی فراتر از مدل های موجود در حال حاضر، در عرصه ظاهر شده و بسیار جلب توجه خواهند کرد.

بخش هیجان انگیز جریان این است که این باتری ها علاوه بر اینکه به طرز شگفت انگیزی توانایی نگه داشتن شارژ بیشتری خواهند داشت، به نسبت باتری های Li-ion بسیار امن تر نیز خواهند بود. در واقع می توان گفت که هیچ دلیلی برای دوست نداشتن این باتری های جدید وجود نخواهد داشت.

حتی این باتری ها به سازندگان گوشی های هوشمند این امکان را می دهند که مدل هایی جدید گوشی که طراحی و تولید می کنند ظریف تر، باریک تر و سبک تر از مدل های قبلی باشند. همین مسئله یک خبر خوب و جذاب دیگر است که پس از عملی شدن، نظر مثبت کاربران زیادی را به خود جلب خواهد کرد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.