کد خبر : 101629
تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 شهریور 1400 - 9:20

انتقال 5 درصد "کالا" از نهادهای مالی به دسته سایر اشخاص

انتقال 5 درصد "کالا" از نهادهای مالی به دسته سایر اشخاص

انتقال ۵ درصد “کالا” از نهادهای مالی به دسته سایر اشخاص مدیریت عملیات بازار بورس تهران از انتقال ۵ درصد از سهام بورس کالا متعلق به سهامداران دسته نهادهای مالی به دسته سایر اشخاص با(نماد کالا) خبر داد…

انتقال ۵ درصد "کالا" از نهادهای مالی به دسته سایر اشخاص

مدیریت عملیات بازار بورس تهران از انتقال ۵ درصد از سهام بورس کالا متعلق به سهامداران دسته نهادهای مالی به دسته سایر اشخاص با(نماد کالا) خبر داد.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، مدیریت عملیات بازار شرکت بورس تهران از انتقال 5 درصد از سهام بورس کالا متعلق به سهامداران دسته نهادهای مالی، کارگزاران و تولیدکنندگان بورس کالا به دسته سایر اشخاص (نماد کالا) خبر داد.

این اقدام عطف به نامه شماره 153021/121 مورخ 31/05/1400 سرپرست مدیریت نظارت بر بورس ها در خصوص اجرای بند 5 ششصد و هشتاد و یکمین صورتجلسه هیات مدیره محترم سازمان بورس و اوراق بهادار در رابطه با ادغام نمادهای معاملاتی بورس ها انجام شد.

بنابر اعلام این مدیریت، در راستای اجرای تدریجی مصوبه مزبور و در گام نخست، 5 درصد از سهام بورس کالا متعلق به سهامداران دسته نهادهای مالی،کارگزاران و تولیدکنندگان بورس کالا به دسته سایر اشخاص (نمادکالا) انتقال و قابلیت معامله برای آنها در نماد کالا فراهم شد.

این 5 درصد شامل سهام کلیه سهامداران مربوطه می شود. در واقع هر دارایی که در نمادهای دیگر قرار دارد 5 درصدش در نمادهای اعلام شده می نشیند و 95 درصد باقی مانده در همان نماد قبلی باقی می ماند. به این معنی که دارایی فرد در دو نماد تعریف می شود.

شایان ذکر است براساس مصوبه سازمان بورس و اختیار تفویض شده به مدیریت نظارت بر بورس‌های این سازمان مقرر شد پنج درصد از دارایی اشخاص در سایر نمادهای شرکت های بورس اوراق بهادار، بورس کالای ایران و بورس انرژی به نماد اصلی آنها «بورس»، «کالا» و «انرژی3» انتقال یابد.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.