کد خبر : 190619
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 فروردین 1401 - 8:29

اتفاقات مهم بازار رمزارزها در هفته گذشته!

اتفاقات مهم بازار رمزارزها در هفته گذشته!

زمان مطالعه: 3 دقیقه پس از عملکرد ضعیف بازار کریپتو در اوایل سال جاری، بیت کوین روز دوشنبه توانست بالاترین سطح قیمتی خود در سال ۲۰۲۲ را ثبت کند و اتریوم و ۳۰ ارز دیجیتال برتر نیز هفته گذشته سودهای زیادی کسب کردند. به گزارش سایت دی‌کریپت، داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین

زمان مطالعه: 3 دقیقه

پس از عملکرد ضعیف بازار کریپتو در اوایل سال جاری، بیت کوین روز دوشنبه توانست بالاترین سطح قیمتی خود در سال ۲۰۲۲ را ثبت کند و اتریوم و ۳۰ ارز دیجیتال برتر نیز هفته گذشته سودهای زیادی کسب کردند.

به گزارش سایت دی‌کریپت، داده‌های بازار نشان می‌دهند که قیمت بیت کوین روز دوشنبه به ۴۸،۰۸۶ دلار رسید که بالاترین سطح آن در سال ۲۰۲۲ به شمار می‌رود. البته لازم به ذکر است که از آن زمان، قیمت ارز دیجیتال برتر جهان اندکی کاهش یافته و به کانال ۴۶ هزار دلار بازگشته است.

در این میان، اتریوم اگرچه هنوز به بالاترین قیمت خود از ۴ ژانویه، یعنی ۳،۸۷۶ دلار نرسیده، اما آخر هفته گذشته رشد قابل‌توجهی داشت و در زمان انتشار این خبر، با تقریباً ۱۲ درصد رشد نسبت به هفته گذشته، در نزدیکی سطح ۳،۵۰۰ دلار معامله می‌شود.

انتظار برای اتریوم ۲.۰ می‌تواند یکی از عوامل کلیدی رشد اتریوم باشد. این هفته، جستجوها برای «ادغام اتریوم» در گوگل به بالاترین حد خود رسید. اتریوم ادعا می‌کند که این به‌روزرسانی بزرگ، مشکلات مربوط به مقیاس‌پذیری، مصرف انرژی و کارمزد بالا در این شبکه را حل خواهد کرد.

در هفت روز گذشته، سولانا (۳۹ درصد)، ترا (۲۹ درصد)، اولانچ (۲۳ درصد)، نییر پروتکل (۳۰ درصد) و ترون (۱۶ درصد) نیز در وضعیت سبز قرار داشتند.

اخبار مهم دنیای کریپتو در هفته گذشته

در هفته‌ای که گذشت، بیشتر اخبار دنیای کریپتو حول محور مقررات می‌چرخید.

روز دوشنبه، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، چند قانون جدید را برای دارایی‌های دیجیتال پیشنهاد کرد. بر اساس این قوانین، دولت این کشور می‌تواند طی ۱۰ سال آینده تقریباً ۱۱ میلیارد دلار از مالیات بر کریپتوها جمع‌آوری کند که تقریباً ۵ میلیارد دلار از آن فقط در سال ۲۰۲۳ جمع‌آوری خواهد شد.

روز سه‌شنبه، مایکل سیلور، مدیرعامل مایکرواستراتژی، از دریافت یک وام ۲۰۵ میلیون دلاری برای خرید BTCهای بیشتر خبر داد. مایکرواستراتژی این وام را از بانک سیلورگیت دریافت کرده است. این شرکت در حال حاضر تقریباً ۶ میلیارد دلار از این ارز دیجیتال را در اختیار دارد.

روز چهارشنبه، شرکت سامسونگ اعلام کرد که با همکاری بازار Nifty Gateway، اولین پلتفرم توکن‌های NFT برای تلویزیون‌های هوشمند در جهان را راه‌اندازی کرده است.

روز پنج‌شنبه، قانون‌گذاران اروپایی به پیشنهادی رأی دادند که براساس آن، ارائه‌دهندگان خدمات رمزارزی، مانند صرافی‌ها و ارائه‌دهندگان کیف پول، باید استانداردهای شناخت مشتری (KYC) را برای افرادی که تراکنش‌های با ارزش بیش از هزار یورو دارند – حتی در کیف پول‌های غیرمتصدیانه مانند متامسک – اعمال کنند.

در همان روز، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) از همه شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات رمزارز در این کشور خواست تا ماهیت و مقدار دارایی‌های رمزارزی مشتریان را افشا کنند.

روز جمعه، دو قانون‌گذار آمریکایی قانون شفافیت استیبل کوین را معرفی کردند که بر اساس آن، استیبل کوین‌ها باید به طور کامل توسط دلار آمریکا و/یا «اوراق بهادار دولتی با سررسید کمتر از ۱۲ ماه» پشتیبانی شوند. در صورت تصویب، این قانون همچنین صادرکنندگان استیبل کوین مانند سیرکل و تتر را مجبور می‌کند تا به طور منظم، گزارش‌های حسابرسی‌شده ذخایر خود را منتشر کنند.

هفته کاری گذشته، با رد درخواست شرکت ARK Invest، جهت راه‌اندازی صندوق قابل‌معامله در بورس (ETF) بیت کوین، توسط کمیسیون SEC به پایان رسید.

نوشته اتفاقات مهم بازار رمزارزها در هفته گذشته! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.