کد خبر : 140448
تاریخ انتشار : دوشنبه 4 بهمن 1400 - 9:19

آیا بیت کوین وارد بازار خرسی شده؟

آیا بیت کوین وارد بازار خرسی شده؟

زمان مطالعه: 2 دقیقه طی چند روز اخیر، بیت کوین (BTC) سطوح حمایتی ۴۲ هزار دلار و ۴۰ هزار دلار را از دست داد و قیمت آن با یک حرکت نزولی سریع به زیر حمایت ۳۸ هزار دلاری، تا ۳۴،۰۰۷ دلار کاهش یافت. در حال حاضر، ارز دیجیتال برتر جهان در حال تثبیت قیمت در

زمان مطالعه: 2 دقیقه

طی چند روز اخیر، بیت کوین (BTC) سطوح حمایتی ۴۲ هزار دلار و ۴۰ هزار دلار را از دست داد و قیمت آن با یک حرکت نزولی سریع به زیر حمایت ۳۸ هزار دلاری، تا ۳۴،۰۰۷ دلار کاهش یافت. در حال حاضر، ارز دیجیتال برتر جهان در حال تثبیت قیمت در این محدوده است.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که بیت کوین در حال حاضر با قیمتی کمتر از ۳۸ هزار دلار و میانگین متحرک ساده ۱۰۰ ساعته معامله می‌شود.

bitcoin-turns-bearish
نمودار کندل یک ساعته قیمت بیت کوین.

اگرچه بیت کوین هنوز شانسی برای بازیابی ضررهای اخیر دارد، اما برای این منظور، قیمت این ارز دیجیتال ابتدا باید به بالای ۳۸ هزار دلار صعود کند.

در مسیر صعودی، اولین مقاومت نزدیک به سطح ۳۶،۲۰۰ دلار قرار دارد. همچنین یک خط روند نزولی کلیدی با مقاومت نزدیک به ۳۶،۵۰۰ دلار در نمودار ساعتی جفت BTC/USD مشاهده می‌شود. این خط روند نزدیک به فیبوناچی اصلاحی ۲۳٫۶ درصد کاهش اخیر از ۴۳،۵۰۰ دلار به ۳۴،۰۰۷ دلار، شکل گرفته است.

مهم‌ترین مقاومت بعدی نزدیک به سطح ۳۶،۸۰۰ دلار قرار دارد. در صورتی که قیمت بیت کوین بتواند بر این مقاومت غلبه کند، این ارز دیجیتال موج بهبودی پایداری را به سمت ۳۸ هزار دلار آغاز خواهد کرد. مقاومت کلیدی بعدی، سطح ۴۰ هزار دلار است که در صورت پشت سر گذاشتن آن هم، گاوها می‌توانند سطح ۴۱،۲۰۰ دلاری را هدف قرار دهند. هر گونه رشد بیشتر می‌تواند مسیر بیت کوین به سمت مقاومت ۴۲،۵۰۰ دلاری را هموارتر کند.

در مقابل، اگر قیمت بیت کوین نتواند به بالای ۳۶،۵۰۰ دلار صعود کند، ممکن است افت دیگری را متحمل شود. اولین حمایت در مسیر نزولی، نزدیک به سطح ۳۴،۵۰۰ دلار و پس از آن، در محدوده ۳۴ هزار دلار قرار دارد. کاهش قیمت بیت کوین به زیر منطقه حمایتی ۳۴ هزار دلار، ممکن است جرقه سقوط بزرگ دیگری باشد. حمایت اصلی بعدی نزدیک به سطح ۳۲،۵۰۰ دلار قرار دارد که در صورت از دست دادن آن هم، قیمت بیت کوین حتی ممکن است به زیر ۳۲ هزار دلار کاهش یابد.

شاخص‌های تکنیکال:

شاخص مکدی (MACD) ساعتی: شاخص MACD اکنون در منطقه نزولی در حال پیشرفت است.

شاخص قدرت نسبی (RSI): شاخص RSI برای BTC/USD بسیار کمتر از سطح 50 است.

سطوح حمایتی اصلی: ۳۴،۵۰۰ دلار و به دنبال آن ۳۴ هزار دلار.

سطوح مقاومت اصلی: ۳۶،۲۵۰ دلار، ۳۶،۵۰۰ دلار و ۳۸ هزار دلار.

نوشته آیا بیت کوین وارد بازار خرسی شده؟ اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.