کد خبر : 208453
تاریخ انتشار : جمعه 8 مهر 1401 - 2:23
دیدگاه‌ها برای یک ماه بعد از عمل بلفاروپلاستی بسته هستند

یک ماه بعد از عمل بلفاروپلاستی

یک ماه بعد از عمل بلفاروپلاستی

جراحی درمان افتادگی پلک در این‌روزها به‌شدت طرفدار پیدا کرده. با عمل بلفاروپلاستی چشم‌ها بازتر و بزرگ‌تر به نظر می‌رسن، همچنین با انجام این عمل ظاهر فرد جذاب‌تر و هوشیارتر میشه. جراحی بلفاروپلاستی یه جراحی ساده هست، اما با این وجود نوعی جراحی تهاجمیه. نگرانی افراد بابت بعد از این عمل خیلی طبیعی هست، چون

جراحی درمان افتادگی پلک در این‌روزها به‌شدت طرفدار پیدا کرده. با عمل بلفاروپلاستی چشم‌ها بازتر و بزرگ‌تر به نظر می‌رسن، همچنین با انجام این عمل ظاهر فرد جذاب‌تر و هوشیارتر میشه. جراحی بلفاروپلاستی یه جراحی ساده هست، اما با این وجود نوعی جراحی تهاجمیه.

نگرانی افراد بابت بعد از این عمل خیلی طبیعی هست، چون قراره نزدیک حساس‌ترین عضو بدن، یعنی چشم‌هاشون برش جایی ایجاد شه و همچنین چهره‌اشون دستخوش تغییر شه. ممکنه سوالات زیادی در ذهن شما به وجود بیاد که مثلا انجام بلفاروپلاستی چقدر درد داره؟

چقدر طول میکشه تا اثر زخم‌ها خوب شه؟ دوران نقاهت سخته؟ ما با استفاده از یک جدول زمانی هفته به هفته تمام اطلاعاتی که شما یک ماه بعد از جراحی بلفاروپلاستی رو نیاز دارین جمع‌آوری کردیم. پس به‌هیچ‌عنوان ادامه مطلب رو از دست ندین تا در مورد یک ماه بعد از عمل بلفاروپلاستی نکات مفیدی رو یاد بگیرین.

 

عمل بلفاروپلاستی چی هست؟

جراحی پلک که بهش بلفاروپلاستی یا لیفت پلک هم گفته میشه یه عمل پزشکی هست که بابت برطرف ‌کردن مشکلات و عیوب پلک‌ها انجام میشه که به‌جز تاثیر در ظاهر فرد ممکنه بینایی رو هم دخیل کرده باشه. در طول عمل، جراح پلاستیک پوست، ماهیچه و چربی‌های اضافی رو از پلک‌ها برمی‌دارد.

 

انواع عمل بلفاروپلاستی

  • بلفاروپلاستی پلک بالا می‌تونه علاوه بر زیبایی ظاهری شما، به‌دلیل محدود شدن دید هنگامی‌که به بالا نگاه میکنین هم باشه. در این عمل پوست اضافی پلک بالایی به‌همراه چربی‌هایی که در اون قسمت ایجاد شده جدا میشه. این عمل تاثیر زیادی در زیبایی چشم‌ها داره و به‌جز افرادی که پوستشون دچار پیری یا افتادگی شده، مناسب کسانی‌که به‌صورت ژنتیکی فرم چشم‌هاشون افتاده هم هست.
  • بلفاروپلاستی پلک پایین معمولا جنبه زیبایی داره و افتادگی پوست و تجمع چربی در پلک پایینی باعث مشکلات بینایی نمیشه. در این روش کیسه‌های تجمع چربی و پوست اضافی پلک‌های پایین از این قسمت جدا میشه. این جراحی هم باعث زیبایی و جوون شدن شما میشه و اعتماد به نفس از دست رو برمی‌گردونه.

 

چه کسانی مناسب عمل بلفاروپلاستی هستن؟

اگه هرکدوم از این مشکلات رو داشته باشین، اونوقت می‌تونین خودتون رو کاندید مناسب بلفاروپلاستی بدونین.

  • افتادگی پوست دور چشم
  • افتادگی پلک بالا
  • کیسه‌ای شدن زیر چشم
  • چربی‌های اضافی اطراف پلک پایین
  • مشکل در بینایی و دید اطراف
  • چین و چروک زیاد اطراف پلک‌ها

زمان بهبودی طبیعی بعد از عمل بلفاروپلاستی

اگه به‌تازگی بلفاروپلاستی انجام دادین، احتمالا با کلی هیجان منتظر دیدن نتیجه عملتون نشستین. اما زیاد خودتون رو خسته نکنین چون ممکنه یه مدت‌زمان ببره تا شما نتیجه عمل رو به‌خوبی ببینین. بعضی از عوامل ممکنه در دوران نقاهت بعد از این عمل تاثیرگذار باشن.

سلامت عمومی بدن شما، سن کاندید، کیفیت پوست و تعداد برش‌هایی که جراح ایجاد میکنه همه از این دسته عوامل موثر بر بهبودی هستن. اگه پلک‌های بالا خودتون رو جراحی کردین یه هفته تا 10 روز بعد از این عمل می‌تونین به فعالیت‌های روزانه قبلی برگردین. اگه بلفاروپلاستی برای پلک پایین انجام دادین هم باید 10 تا 14 روز برای برگشتن به زندگی عادی صبر داشته باشین.

یک ماه بعد از عمل بلفاروپلاستی2

عوارض طبیعی بعد از عمل بلفاروپلاستی

با توجه به اینکه هر جراحی عوارض خودش رو به‌همراه داره، انتظار داریم که بعد از انجام بلفاروپلاستی هم یه سری علائم خودشون رو نشون بدن. داشتن این مشکلات کاملا طبیعی هست و نیازی به درمان پزشکی نداره.

  • کبودی: در طول جراحی رگ‌های خونی زیر پلک به مقدار کمی آسیب می‌بینن؛ به همین دلیل در این ناحیه کبودی به وجود میاد. این کبودی‌ها از بنفش به آبی و سبز و زرد در میان و به‌مرور محو میشن. معمولا یه ماه زمان می‌بره تا کبودی پلک از بین بره و کاملا محو شه.
  • متورم شدن ناحیه: بعد از بلفاروپلاستی معمولا صبح‌ها با متورم شدن این قسمت مواجه میشین و بعد از گذشت چند ساعت این تورم کمتر میشه. متورم شدن پلک‌ها به این خاطر هست که چندین ساعت افقی خوابیدن باعث جمع شدن مایعات بیشتری در این قسمت میشه. 2 تا 3 هفته بعد از این عمل، متورم شدن پلک‌ها از بین میره و جای نگرانی نداره.
  • جای زخم: در جراحی بلفاروپلاستی برش‌های خیلی کوچکی روی چین‌های پلک انجام میشه؛ به همین دلیل زخم‌های بلفاروپلاستی معمولا دیده نمیشن.
  • سایر عوارض: ممکنه در چند روز اول بعد از عمل، چشم‌هاتون دچار خشکی و خارش بشن. یا اینکه حتی دچار آبریزش از چشم‌هاتون بشین. قرمزی، متورم شدن و درد خفیف رو هر فرد میتونه در شدت‌های متفاوتی احساس کنه.

جدول زمان بعدی دوران نقاهت عمل بلفاروپلاستی

برای اینکه آماده انجام بلفاروپلاستی باشین باید بدونین که دوران بهبودی بعد از این جراحی چطوری قراره بگذره. در این جدول زمانی قراره با طول دوره نقاهت این جراحی آشنا شین.

روز جراحی

بلفاروپلاستی یه عمل سرپایی ساده هست؛ به‌همین‌خاطر نیاز به بستری‌شدن در بیمارستان نداره و فرد می‌تونه به خونشون برگرده. جراحی با بی‌حسی موضعی انجام میشه و لازم نیست از بیهوشی استفاده شه. بلافاصله بعد از جراحی ممکنه برای جلوگیری از متورم شدن پلک‌ها از بیمار خواسته شه که کمپرس یخ رو روی این ناحیه قرار بده و بعد از 15 تا 20 دقیقه قرار دادن کمپرس 20 دقیقه به پوستش استراحت بده.

بعد از مرخص شدن متقاضی جراح ممکنه این موارد رو بهش توصیه کنه:

  • از متقاضی خواسته میشه موقع خوابیدن یا دراز کشیدن سرش رو با دوتا بالش بالا بیاره تا از تجمع خون و مایعات در پلک هاش جلوگیری شه.
  • متقاضی نباید به‌مدت چندین روز فعالیت‌های بدنی شدید داشته باشه.
  • متقاضی میتونه در صورت احساس درد از داروهای مسکن تجویز شده استفاده کنه.
  • متقاضی میتونه برای کاهش تورم از کمپرس آب یخ روی ناحیه استفاده کنه.
  • به‌هیچ‌عنوان نباید تا چندین روز بعد از جراحی بلفاروپلاستی از لنز در چشم‌ها استفاده شه.

یک ماه بعد از عمل بلفاروپلاستی3

هفته اول بعد از عمل بلفاروپلاستی

در هفته اول بعد از جراحی بیمار باید منتظر تغییرات شدید باشه. درد، تورم، تاری دید، خشکی چشم و بی‌حسی در اون ناحیه کاملا طبیعی هست. درد باید 2 تا 3 روز بعد از عمل از بین بره. کبودی و متورم شدن پلک می‌تونه در این مرحله خیلی آزاردهنده باشه. با بیرون رفتن از خونه در هفته اول مردم می‌تونن متوجه این جراحی شن.

در هفته اول بعد از بلفاروپلاستی باید از چشم‌هاتون کمتر کار بکشین، یعنی یه مقدار از تلویزیون دیدن، کار کردن با موبایل و کتاب خوندن فاصله بگیرید و به چشم‌هاتون فرصت استراحت بدین. به‌هیچ‌وجه از لنز استفاده نکنین و اگه چشم‌هاتون ضعیف هست، از قبل از عمل عینک مناسب جایگزین لنز رو تهیه کنین.

هفته دوم بعد از عمل بلفاروپلاستی

اکثر بیمارها تا هفته دوم بعد از این جراحی به زندگی عادیشون برمی‌گردن. انجام حرکات فیزیکی عادی در این هفته مشکلی نداره ولی همچنان نباید فعالیت‌های ورزشی سنگین انجام داد. تورم و کبودی تا حد زیادی در هفته دوم کم شده اما بسته به شرایط هر بیمار ممکنه متفاوت باشه. در این هفته دیگه نیازی به مصرف مسکن‌ها نیست و کم‌کم همه‌چیز به روال سابقش برمیگرده.

هفته سوم و چهارم بعد از عمل بلفاروپلاستی

یک‌ماه بعد از عمل بلفاروپلاستی اکثر عوارض جانبی جراحی افتادگی پلک فروکش میکنه. در این زمان بیمار می‌تونه خودشو تو آینه ببینه و از نتیجه عملش لذت ببره. بعد از 1 ماه از جراحی بلفاروپلاستی بیمار میتونه به فعالیت‌های ورزشی قبلیش برگرده. همچنین میتونه استفاده از لنزهاشو از سر بگیره.

 

نکاتی برای مراقبت از زخم عمل بلفاروپلاستی

با مراقبت‌های مناسب بعد از جراحی بلفاروپلاستی می‌تونین عوارض جانبی رو به کمترین میزان برسونین. برای مراقبت از زخم‌ها و جلوگیری از هر مشکلی توصیه‌هایی به بیماران میشه. بعد از عمل برش‌های ایجاد شده در پلک‌ها رو با محلول 3 درصد پراکسید هیدروژن و آب گرم هر روز 3 بار بشویید.

تا 6 ماه بعد از جراحی از قرار گرفتن زیر نور شدید خورشید بدون مراقبت خودداری کنین. برای حفظ رطوبت و جلوگیری از خشکی چشم بعد از عمل از قطره‌های چشمی استفاده کنین. پماد آنتی‌بیوتیک تجویز شده رو به محل زخم‌ها بزنید تا از هر نوع عفونتی جلوگیری کنین.

بعد از حمام کردن اجازه بدین تا پلک‌هاتون خشک شه. همیشه مراقب علائم عفونت مثل قرمزی، درد، تراوش چرک و گرم شدن در زمان لمس موضع باشین. تا یک‌ماه و نیم بعد از جراحی محل برش‌هارو با کرم ویتامین E به آرومی ماساژ بدین. در چند هفته اول از لنزهای تماسی استفاده نکنین.

یک ماه بعد از عمل بلفاروپلاستی4

نکاتی برای سریع‌تر طی کردن دوران نقاهت بعد از عمل بلفاروپلاستی

چند تکنیک وجود داره که با استفاده از اونا می‌تونین دوران نقاهت رو سریع‌تر از قبل پشت‌سر بذارین و به زندگی عادی خودتون برگردین.

اجازه بدین چشم هاتون استراحت کنه: با گرفتن مرخصی از کار به‌مدت چندین روز به چشم‌هاتون استراحت بدین. از خانواده یا دوستانتون بخواین برای چند روز شما رو بیرون ببرن تا مجبور نباشین رانندگی کنین. با خواب زیاد در هفته اول به بدنتون اجازه میدین که خودش رو ترمیم کنه.

پلک‌ها رو سرد نگه دارین: لازم نیست تمام 24 ساعت شبانه‌روز کیسه آب یخ روی پلک‌هاتون باشه ولی تا جایی‌که می‌تونین این ناحیه رو سرد نگه دارین. یعنی زیر نور خورشید نرین و دوش آب گرم نگیرین.

بدنتون رو تمیز نگه دارین: به‌جز تمیز نگه‌داشتن جای زخم جراحی برای جلوگیری از عفونت، دوش بگیرید. تغذیه سالم برای سوخت و ساز و ترمیم بدن لازم هست. مایعات زیادی بنوشین و از خوراکی‌های مغذی استفاده کنین. از دخانیات دور باشین چون روند بهبودی رو خیلی کند میکنه.

به وضعیت خوابیدن دقت کنین: بعد از بلفاروپلاستی حداقل به‌مدت چندین هفته باید به پشت بخوابین و مطمئن شین که در حین خواب صورتتون روی بالش قرار نمی‌گیره و به زخم‌های پلکتون آسیبی نمیرسه.

از عینک آفتابی استفاده کنین: در یکی دو هفته بعد از بلفاروپلاستی چشم‌های شما به‌شدت به نور خورشید حساس هستن. قرار گرفتن مستقیم مقابل نور خورشید ممکنه باعث تحریک، قرمزی و درد چشم‌ها بشه. به همین دلیل توصیه میشه از عینک پلاریزه استاندارد بزرگ بعد از عمل استفاده کنین.

سخن پایانی

یک‌ماه بعد از عمل بلفاروپلاستی تقریبا همه عوارض از بین میرن، زخم‌ها بهبود پیدا می‌کنن و بیمار می‌تونه از دیدن نتیجه عملش لذت ببره. اگه شما هم دوست دارین به زیبایی سابق خودتون برگردین و برق چشماتون دیده شه، می‌تونین برای درمان افتادگی پلک بالا در تهران به کلینیک vip تهران مراجعه کنین.

کلینیک vip تهران با بهره‌گیری از بهترین متخصص‌ها در زمینه عمل بلفاروپلاستی مفتخره تا شما رو برای رسیدن به چشمان پر فروغ و زیبا همراهی کنه. شما می‌تونین با پرداخت هزینه مناسب در مقایسه با سایر کلینیک‌های زیبایی در کلینیک vip تهران به درمان افتادگی پلک بالا و پایین خودتون بپپردازین.

در صورتی که سوالی در مورد نحوه انجام و شرایط عمل بلفاروپلاستی دارین می‌تونین در قسمت کامنت‌ها بپرسین یا با شماره کلینیک تماس بگیرین. کارشناسان ما شما رو در مورد عمل بلفاروپلاستی راهنمایی میکنن و در صورت تمایل براتون وقت مشاوره با جراح رو تنظیم میکنن.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.