کد خبر : 187456
تاریخ انتشار : چهارشنبه 10 فروردین 1401 - 9:40

کاردانو با موفقیت به اتریوم پل زد!

کاردانو با موفقیت به اتریوم پل زد!

زمان مطالعه: 2 دقیقه تیم کاردانو از راه‌اندازی شبکه اصلی میلکومدا سی وان (Milkomeda C1)، اولین سایدچِین شبکه کاردانو، خبر داد. به گزارش وبسایت کریپتو گلوب، میلکومدا اجازه می‌دهد تا قراردادهای هوشمند سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) اتریوم در اکوسیستم کاردانو اجرا شوند. علاوه بر این، پروژه میلکومدا قول داده

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تیم کاردانو از راه‌اندازی شبکه اصلی میلکومدا سی وان (Milkomeda C1)، اولین سایدچِین شبکه کاردانو، خبر داد.

به گزارش وبسایت کریپتو گلوب، میلکومدا اجازه می‌دهد تا قراردادهای هوشمند سازگار با ماشین مجازی اتریوم (EVM) و برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) اتریوم در اکوسیستم کاردانو اجرا شوند. علاوه بر این، پروژه میلکومدا قول داده که در آینده، قابلیت همکاری بین کاردانو و سایر بلاکچین‌های لایه اول، مانند سولانا، را نیز ارائه دهد.

چارلز هاسکیسون، خالق و بنیانگذار کاردانو، با اعلام این خبر، به تیم خود و dcSpark، تیم توسعه‌دهنده میلکومدا تبریک گفت و راه‌اندازی این سایدچِین و سازگار شدن کاردانو با EVM را، لحظه‌ای بزرگ برای کاردانو توصیف کرد.

به گفته تیم توسعه‌دهنده میلکومدا، ایده اصلی این پروژه آن است که به بلاکچین‌های لایه اول مانند کاردانو، سولانا و پولکادات – که هنوز جامعه بزرگ توسعه‌دهندگان و سطح پذیرش انبوه اتریوم را ندارند – با ارائه سایدچِین‌های مبتنی بر EVM و فناوری جدیدی که تجربه کاربری یکپارچه را برای توسعه‌دهندگان و کاربران عمومی فراهم می‌کند، کمک نماید.

به عنوان مثال، در مورد کاردانو، میلکومدا به «سایدچِین‌ها اجازه می‌دهد که مستقیماً به زنجیره اصلی متصل شوند و از wADA (ADA رپد شده) برای پرداخت کارمزد تراکنش‌ها استفاده کنند.»

طبق گزارش‌ها، تیم dcSpark همچنین در حال توسعه و استقرار یک فناوری جدید برای پروتکل میلکومدا، به نام قراردادهای هوشمند رپد شده است. به گفته این تیم، با قراردادهای هوشمند رپد شده، بلاکچین‌های لایه اول، مانند کاردانو، به یک لایه هماهنگی قوی تبدیل می‌شوند که کاربران در حین اجرای قراردادهای هوشمند در سایدچِین، در آنها باقی می‌مانند.

به این ترتیب، کاربران می‌توانند قراردادهای هوشمند را روی یک سایدچِین مبتنی بر EVM و مستقیماً از شبکه اصلی کاردانو یا هر بلاکچین لایه اول دیگری اجرا کنند، بدون این‌که مجبور باشند کیف پول خود را تغییر دهند یا حتی بدانند در پشت صحنه چه اتفاقی می‌افتد.

در این مسیر، اولین بلاکچین لایه اولی که میلکومدا سعی دارد به آن کمک کند، کاردانو است. سی وان، نام سایدچِین مبتنی بر EVM است که مستقیماً به کاردانو متصل می‌شود. این سایدچِین، نه تنها اولین سایدچِین میلکومدا است، بلکه اولین سایدچِین ساخته شده برای کاردانو هم به شمار می‌رود.

کاربران برای شروع کار با سایدچِین میلکومدا سی وان، می‌توانند مراحل زیر را دنبال کنند:

  • راه‌اندازی یک کیف پول سازگار با EVM. بهترین راه، تعامل با میلکومدا سی وان از طریق کیف پول متامسک (MetaMask) است.
  • انتقال دارایی‌ها به میلکومدا سی وان.
  • استفاده از برنامه‌های غیرمتمرکز مبتنی بر EVM موجود در میلکومدا سی وان. چند نمونه از این برنامه‌ها عبارتند از: MilkySwap، OccamX و Nomad.

نوشته کاردانو با موفقیت به اتریوم پل زد! اولین بار در رمز ارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.