کد خبر : 64385
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 آذر 1399 - 6:20

چگونه پس انداز کنیم تا پولدار شویم؟

چگونه پس انداز کنیم تا پولدار شویم؟

شیوه صحیح پس انداز کردن شامل مجموعه‌ای از رفتارهاست که می‌تواند متحول کننده زندگی همه ما باشد. بنابراین فارغ از اینکه به چه کاری مشغولید و چه میزان درآمد دارید، می‌توانید با رعایت برخی اصول، به خوبی پس انداز کنید.
پولدار شدن با پس انداز کردن یکی از مهم‌ترین اهداف از کار کردن، تامین نیازهای اساسی زندگی و فراهم کردن سطح قابل قبولی از رفاه و آسایش است. علاوه بر این هر فردی ممکن است برای دستیابی به اهداف خود در زندگی نیازمند بودجه مالی باشد.
بنابراین اهمیت پس انداز در زندگی انسان‌ها غیرقابل چشم‌پوشی خواهد بود. اگر مختصر نگاهی به زندگی افراد ثروتمند داشته باشید، متوجه نکات مهمی از جمله روش‌های پس انداز و سرمایه‌گذاری خواهید شد.
در این مطلب به مباحثی در مورد روش‌های پولدار شدن با پس انداز کردن پرداخته می‌شود، همچنین با جملات ارزشمند برخی از افراد مشهور آشنا خواهید شد.
چرا باید پس انداز کنیم؟ برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح مسائل، امری ضروری است که منجر به موفقیت در زندگی می‌شود. یکی از مهم‌ترین کارهایی که در زندگی باید آن را مد نظر قرار دهید، پس انداز کردن است.
مهم نیست در چه وضعیتی قرار داری..

شیوه صحیح پس انداز کردن شامل مجموعه‌ای از رفتارهاست که می‌تواند متحول کننده زندگی همه ما باشد. بنابراین فارغ از اینکه به چه کاری مشغولید و چه میزان درآمد دارید، می‌توانید با رعایت برخی اصول، به خوبی پس انداز کنید.

پولدار شدن با پس انداز کردن

یکی از مهم‌ترین اهداف از کار کردن، تامین نیازهای اساسی زندگی و فراهم کردن سطح قابل قبولی از رفاه و آسایش است. علاوه بر این هر فردی ممکن است برای دستیابی به اهداف خود در زندگی نیازمند بودجه مالی باشد.

بنابراین اهمیت پس انداز در زندگی انسان‌ها غیرقابل چشم‌پوشی خواهد بود. اگر مختصر نگاهی به زندگی افراد ثروتمند داشته باشید، متوجه نکات مهمی از جمله روش‌های پس انداز و سرمایه‌گذاری خواهید شد.

در این مطلب به مباحثی در مورد روش‌های پولدار شدن با پس انداز کردن پرداخته می‌شود، همچنین با جملات ارزشمند برخی از افراد مشهور آشنا خواهید شد.

چرا باید پس انداز کنیم؟

برنامه‌ریزی و مدیریت صحیح مسائل، امری ضروری است که منجر به موفقیت در زندگی می‌شود. یکی از مهم‌ترین کارهایی که در زندگی باید آن را مد نظر قرار دهید، پس انداز کردن است.

مهم نیست در چه وضعیتی قرار دارید و یا درآمد ماهیانه شما در چه سطحی است. در هر شرایطی که باشید، پس انداز کردن را در اولویت‌های زندگی خود قرار دهید.

ذخیره‌کردن مداوم مبلغ ناچیزی از درآمد، به شما آرامش خاطر می‌بخشد. در این شرایط دیگر نگرانی از بابت اتفاقات پیش‌بینی نشده نخواهید داشت.

یکی از مهم‌ترین دلایل پس انداز کردن، به دست آوردن سرمایه‌ اولیه برای سرمایه گذاری و کسب ثروت است. در واقع برای پولدار شدن با پس انداز بخشی از درآمد خود می‌توانید به اهدافتان برسید.

با پس انداز کردن می‌توانید سرمایه گذاری کنید

با وجود شیب تند تورم در شرایط موجود، پس انداز کردن به تنهایی مفید نخواهد بود. در عوض می‌توانید با پس انداز ماهیانه و سرمایه گذاری اصولی، ذخیره مالی خود را افزایش دهید. از طرفی کار کردن در تمام سال‌های زندگی غیر منطقی به نظر می‌رسد.

سرمایه گذاری صحیح در طولانی مدت انسان را از کار کردن بی‌نیاز خواهد کرد. افراد برای پولدار شدن با پس انداز کردن اصولی قسمتی از درآمد ماهیانه خود، می‌توانند سرمایه‌ اولیه برای ورود به بازار سرمایه را تامین کنند.

مدیریت زندگی

همه ما برای رسیدن به خواسته‌های خود در زندگی نیازمند برنامه ریزی صحیح و بودجه مالی کافی هستیم. بنابراین برای مدیریت بهتر زندگی نیاز است درآمد خود را به درستی پس انداز نموده تا در زمان مناسب از آن استفاده نماییم. مسلما همه انسان‌ها در طول زندگی خود به دنبال محقق کردن یک رویا یا هدف خاص هستند.

این اهداف به زندگی معنا می‌دهند و اشتیاق و هیجانی در زندگی ایجاد می‌کنند. تحقق بسیاری از این اهداف به برنامه ریزی صحیح، هدفمند و گاها صرف هزینه نیازمند خواهد بود. مدیریت صحیح تمامی جوانب زندگی با پس انداز اصولی امکان پذیر خواهد شد.

چگونه پس انداز کنیم تا به فردی پولدار تبدیل شویم؟

پولدار شدن با پس انداز

چه راه‌هایی برای پولدار شدن با پس انداز کردن وجود دارد؟ پاسخ به این سوال ساده است اما عمل کردن به آن در طول زندگی می‌تواند مشکل باشد.

همانطور که پیش از این نیز بیان شد، پس انداز کردن در کوتاه مدت آغازی برای سرمایه‌گذاری خواهد بود. توجه داشته باشید که پس انداز کردن به تنهایی هیچ فردی را ثروتمند نخواهد کرد. بلکه گردش سرمایه در بازارهای مختلف است که به انسان ثروت می‌بخشد.

در این مسیر بهتر است با روش‌های اصولی پس انداز کردن در زندگی آشنا شوید.

  • اولین کار برای پس انداز کردن، تعیین هدف است. مسلما هدفمند بودن می‌تواند انگیزه قوی برای پس انداز کردن در طولانی مدت برای شما ایجاد کند.
  • گام بعدی تعیین مدت زمان برای رسیدن به هدفی است که در نظر دارید. خرید ملک، خودرو، سفرهای طولانی و یا هر هدف دیگری که برای شما ایجاد انگیزه می‌کند، باید در یک مدت مشخص محقق شود.
  • هزینه‌های غیر ضروری را کاهش دهید. این مقوله شامل موارد گسترده‌ای است.
  • نزدیکی محل سکونت به محل کار باعث کاهش هزینه‌های تردد می‌شود. استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی هم این هزینه‌ها را بسیار کاهش می‌دهد. پولدار شدن با پس انداز کردن بخشی از درآمدتان و سپس سرمایه گذاری آن عملی خواهد شد.
  • از تعویض زودهنگام وسایل منزل خودداری کنید. به یاد داشته باشید هزینه تعمیر وسایل برقی آسیب دیده بسیار کمتر از خرید مدل‌های جدیدتر خواهد بود!
  • پیش از خرید، لیستی از آنچه نیاز دارید تهیه کنید. فریب زرق و برق بازار را نخورید و پس انداز کردن را همواره در اولویت خود قرار دهید.
  • از خرید در فروشگاه‌های مجلل و گران قیمت بپرهیزید. توجه داشته باشید که برند بودن برخی اجناس لزوما به معنای با کیفیت بودن آن‌ها نیست.
  • برای خرید یک کالا از بین مارک‌های مختلف نمونه با کیفیت‌تر و با قیمت مناسب‌تر را انتخاب کنید.
  • برای خرید، مسافرت و تفریح خود یک قاعده تعیین کنید. این کار را با خسیس بودن اشتباه نگیرید. برای پولدار شدن با پس انداز کردن هزینه‌های غیر ضروری می‌توانید به اهداف خود برسید. مطلع بودن از هزینه‌های مربوط و برنامه ریزی صحیح، پس انداز قابل توجهی برای شما بجای خواهد گذاشت.
  • یادداشت کردن و تهیه لیست اقلام ضروری یا غیر ضروری باعث مدیریت صحیح هزینه‌ها می‌شود. با این اقدام در خریدهای بعدی تا حد قابل توجهی از هزینه‌ها کاسته خواهد شد. در این لیست هزینه‌های جزئی را هم از قلم نیندازید. حذف بسیاری از این هزینه‌ها می‌تواند تاثیر چشم‌گیری در افزایش پس انداز ماهیانه داشته باشد.
  • از دریافت وام‌های پر سود خودداری کنید. بدیهی است که پرداخت مبلغ سود این نوع وام‌ها، مغایر با روش‌های اصولی پولدار شدن با پس انداز است.
  • نکته دیگر این که تا زمانی که بدهی‌های قبلی خود را پرداخت نکرده‌اید، قسط جدیدتری وارد لیست پرداخت‌های ماهیانه خود نکنید.

برای پس انداز کردن چه گام هایی لازم است بر داریم؟

پس انداز کردن فرآیندی زودبازده نیست. بنابراین برای موفقیت در زندگی باید آن را تبدیل یه یک عادت همیشگی در رفتار و زندگی خود کنید. لازمه این کار حذف تدریجی عادت‌های بد و تکرار رفتارهای صحیح است. زمانی که می‌توانید با مبلغ مناسبی کالای با کیفیت قابل قبولی خریداری کنید، پول خود را صرف خرید یک برند معروف با همان کیفیت نکنید.

در حین بازدید از فروشگاه‌های مختلف، هرچیزی که جذاب و دیدنی به نظر می‌رسد را خریداری نکنید. این گونه رفتارهای هیجانی پس انداز شما را به باد می‌دهند. کالاهای ارزان و بی‌کیفیت عمر کوتاهی دارند و خرید آن‌ها شما را متحمل ضررهای خرید مجدد این اجناس می‌کند

با ترک این چنین عاداتی گام موثری در راه پولدار شدن با پس انداز و سپس سرمایه گذاری برمی‌دارید.

بهتر است پول نقد پس انداز کنیم یا پولمان را در کارت بانکی ذخیره کنیم؟

پولدار شدن با پس انداز

پاسخ به این سوال ساده و کوتاه است. پس انداز پول در یک بانک معتبر به مراتب امن‌تر از ذخیره پول نقد است. از طرفی با پس انداز کردن پول خود در بانک می‌توانید از سود سالیانه آن بهره‌مند شوید.

زمانی که مبلغ مشخصی از درآمدتان را به حساب پس انداز خود واریز می‌کنید، فراموش کنید این مبلغ را در جایی ذخیره دارید.

به بیان دیگر، این مبلغ را در لیست هزینه‌های ماهیانه خود قرار ندهید. برای پولدار شدن با پس انداز این مبالغ می‌توانید راه را برای رسیدن به ثروت هموار کنید.

آیا پس انداز کردن فقط مخصوص ثروتمندان است؟

باور اشتباهی که بسیاری از مردم به آن معتقدند، این است که پس انداز کردن تنها مختص افراد پردرآمد و ثروتمند است. به عقیده این افراد تنها کسانی که ماهیانه درآمد قابل توجهی دارند، می‌توانند پس انداز کنند.

در پاسخ به این افراد باید گفت پس انداز کردن یک عادت صحیح است و ارتباطی با سطح درآمد فرد ندارد. این عادات مجموعه‌ای از واکنش‌ها در زمان‌های بخصوص در زندگی است.

معروف‌ترین سرمایه گذاران دنیا ثروت خود را از پس اندازهای اندک و استفاده صحیح از آن‌ها به‌دست آورده‌اند. بنابراین این باور اشتباه را کنار بگذارید و به دنبال راه‌هایی برای حذف هزینه‌های غیر ضروری و پس انداز بخشی از درآمد خود باشید.

چرا برخی افراد توانایی پس انداز کردن پول را ندارند؟

پولدار شدن با پس انداز

عدم توانایی در پس انداز کردن می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد. ولخرجی‌های بی‌مورد، نداشتن هدف مشخص، به تعویق انداختن کارها، ترس از ریسک کردن و تغییر ناپذیری، بدهی‌های متوالی، همنشینی با افراد منفی باف و یا ولخرج، عدم بهره‌مندی از بیمه درمانی، عدم سلامت جسمی و روحی و بسیاری موارد دیگر می‌تواند در پس انداز نکردن افراد موثر باشد. برای پولدار شدن با پس انداز کردن ابتدا باید عادات بد را ترک کنید و رفتارهای مفیدی جایگزین آن‌ها کنید. این نکته را آویزه گوش خود کنید که درآمد کم و یا هر بهانه دیگری نمی‌تواند دلیل قانع کننده‌ای برای پس انداز نکردن شما باشد. یک فرد آینده‌نگر همواره برای شرایط غیر‌قابل پیشبینی پس انداز می‌کند تا در مواقع لزوم دچار تنش نشود.

پس انداز کردن به شیوه ثروتمندان

ثروتمندان از جزئیات ارزشمندی برای پس انداز کردن بهره می‌برند. دلیل متفاوت بودن روش پس انداز ثروتمندان با سایر افراد، سطح درآمد آن‌ها نیست.

بلکه این امر به تجربه آن‌ها مرتبط می‌شود. افراد ثروتمند آموخته‌اند که ارزش بیشتری برای درآمد خود قائل باشند و به بهترین روش‌ها آن را حفظ کنند.

یک فرد عادی پس از کم کردن هزینه‌های معمول، هرآنچه که باقی می‌ماند را پس انداز می‌کند. درحالی که روش ثروتمندان کاملا خلاف این شیوه است.

وارن بافت در این زمینه معتقد است:

” آنچه که از خرج کردن باقی مانده را پس انداز نکنید. بلکه هرآنچه که پس از پس انداز کردن برای شما باقی مانده را خرج کنید.”

ثروتمندان هیچگاه برای مخارج غیرضروری هزینه‌ای نمی‌پردازند. به اعتقاد آن‌ها، هزینه‌های جزئی و غیر‌ضروری باعث غرق شدن کشتی سرمایه شما می‌شود.

ممکن است بسیاری از مبالغ کم از دید ما ناچیز باشند. اما یک فرد ثروتمند با سرمایه‌گذاری همین مبالغ، مانع از هدررفت منابع مالی خود می‌شود. پولدار شدن با پس انداز دو مقوله‌ وابسته به یکدیگرند. از این رو با یادگیری روش‌های صحیح پس انداز می‌توانید به ثروت مورد نظر خود برسید.

پس انداز را بهتر است صرف چه کارهایی کنیم؟

پولدار شدن با پس انداز

همانطور که پیش از این بیان شد، پس انداز کردن به تنهایی کافی نیست. در جوامع امروزی با وجود نرخ بالای تورم، ذخیره پول بدون گردش آن در بازارهای سرمایه باعث افت ارزشش خواهد شد. از این رو بهترین راه برای استفاده اصولی از پس انداز، سرمایه گذاری آن است.

خرید ارز، سکه و طلا، خرید ملک و یا پس انداز در بانک از عمده اقداماتی است که که توسط مردم انجام می‌شود. عده‌ای برای بهره وری از پس انداز خود وارد بازار بورس می‌شوند.

ورود پس انداز مردم به بازار سرمایه مزایای زیادی از جمله رونق اقتصاد و صنعت یک کشور را به دنبال خواهد داشت. توجه داشته باشید که ورود به بازار سرمایه نیازمند مطالعه و آگاهی کافی از این بازار است.

خرید سهام در بازار بورس یکی از مهم‌ترین روش‌های پولدار شدن با پس انداز خود است.

نکاتی که لازم است پیش از شروع به پس انداز کردن بدانیم

پیش از آغاز پس انداز لازم است لیستی از نیازهای ضروری زندگی خود تهیه کنید. با آگاهی از این جزئیات بهتر می‌توانید برای درآمد خود برنامه ریزی کنید. در نهایت با مدیریت صحیح درآمدها و خرج‌ها از هزینه‌های غیر ضروری خودداری می‌کنید.

نکته مهم دیگر تعیین هدف است. مشخص کردن هدفی برای پس انداز می‌تواند انگیزه بخش و منظم کننده این فعالیت باشد.

این اهداف می‌توانند خرید لوازم ضروری در زندگی همانند مسکن باشند؛ یا می‌تواند وسیله ارزشمندی برای شما باشد که شاید مدتها انتظار داشتن آن را کشیده‌اید. دقت داشته باشد که برای هر هدف مدت زمان مشخصی تعیین کنید.

نکته آخر این که با پس انداز کردن روی خود سرمایه گذاری می‌کنید. با پس انداز مداوم و سرمایه گذاری اصولی، به قولی که به خودتان می‌دهید، عمل کنید.

۵ جمله از بزرگان در زمینه سرمایه گذاری

پولدار شدن با پس انداز

سرمایه گذاری و رسیدن به سودهای کلان نیازمند تحقیق، مطالعه، مشورت با بزرگان و افراد با تجربه و ریسک‌پذیری است. ورود به هر بازاری با چشمان بسته به معنای از بین رفتن سرمایه شما خواهد بود. برای پولدار شدن با پس انداز و سرمایه گذاری، لازم است مطالعه کنید و از تجریبات افراد موفق الگو برداری کنید.

در این بخش گزیده‌ای از سخنان سرمایه داران معروف دنیا بیان می‌شود:

  1. وارن بافت یکی از بزرگ‌ترین نام‌های دنیای سرمایه معتقد است: “زمانی که همه اشتیاق کسب ثروت دارند، شما محتاط باشید. در مقابل، زمانی که همه ترسیده‌اند، شما ریسک کنید و وارد عمل شوید.” به عقیده او در میان شیب‌های نزولی بازار سرمایه می‌توان فرصت‌های طلایی برای سرمایه گذاری یافت.
  2. فیلیپ فیشر توصیه می‌کند پیش از ورود به بازار سهام، در این زمینه به حد کافی یاد بگیرید و مطالعه کنید: “بازار سرمایه مملوء از سرمایه گذارانی است که از همه قیمت‌ها مطلعند اما از ارزش آن‌ها آگاه نیستند.” تحقیقات دقیق در این مورد نتایج امیدوار کننده‌ای را به دنبال خواهد داشت.
  3. رابرت جی آلن معتقد است اگر چه داشتن پس انداز برای مواقع اضطراری لازم و حیاتی است، اما راه موثری برای سرمایه گذاری نیست؛ “کدام میلیونر را می‌شناسید که با پس انداز کردن به جایگاه خود رسیده باشد؟” به گفته او پس انداز در بانک‌ها روشی امن است. اما سود آن جزئی و و ناکارآمد خواهد بود. بنابراین پولدار شدن با پس انداز کردن به تنهایی ممکن نخواهد بود.
  4. بنجامین گراهام در همین زمینه بیان می‌کند: “یک سرمایه‌گذار واقعی باید همیشه مثل یک سرمایه گذار عمل کند. نه یک سفته باز” برای این کار باید همواره حقایق بازار را تحلیل نموده و به درستی تصمیم بگیرد. سرمایه گذار آینده را پیشبینی نمی‌کند؛ بلکه بر مبنای وقایع و تحلیل‌ها تصمیم گیری می‌کند.
  5. پاول سموئلسون: “سرمایه‌گذاری چیزی شبیه به انتظار کشیدن برای رشد یک گیاه است. اگر به دنبال هیجان هستید، ۸۰۰ دلار بردارید و به لاس وگاس بروید!” سموئلسون معتقد است سرمایه گذاری عبارت است از مطالعه، برنامه‌ریزی و تصمیم‌گیری اصولی و صبر، که در نهایت نتایج دلچسبی به همراه خواهد داشت. بنابراین نباید سرمایه‌گذاری را با قمار و امثال آن اشتباه گرفت.

داستان یک فرد مشهور که با پس انداز کردن پولدار شد

پولدار شدن با پس انداز

داستان زندگی افرادی که با انتخاب مسیر صحیح زندگی به ثروت‌های کلان رسیده‌اند، بی شک می‌تواند الگوی مناسبی برای بسیاری از ما باشد. اغلب این افراد از شرایط سخت زندگی عبور کرده‌اند تا در نهایت موفق شده‌اند به اهداف خود برسند.

مسلما مطالعه مسیر پر فراز و نشیب زندگی این انسان‌ها انگیزه بخش و راهنمای خوبی برای بسیاری از افراد مشتاق خواهد بود.

احد عظیم زاده

در ادامه مختصری از داستان زندگی فردی که مسیر پولدار شدن با پس انداز کردن را با موفقیت پیموده است، بیان شده است:

احد عظیم زاده سرمایه‌دار کاملا موفق و نام آشنای ایرانی است که می‌تواند سرمشق مناسبی برای انسان‌های نسل امروزی باشد. او را می‌توان نمونه یک مولتی میلیاردر ایرانی دانست که با پس انداز اندکی که حاصل کارهای سخت روزانه بود، موفق به ایجاد تحولی عظیم در زندگی خود و اطرافیانش شد.

احد عظیم‌زاده متولد سال ۱۳۳۶ در یکی از روستاهای شهرستان اسکو است. مرگ پدر و شرایط سخت زندگی، او را ناچار به ترک تحصیل و انجام کارهای سخت برای گذران زندگی نمود. به گفته او درآمد ناچیزی که در طول سال‌ها از حمل و فروش قالی‌های دستباف به دست می‌آورد، پس اندازی برای شروع کارهای بزرگتر بود.

این جوان پر تلاش برای پولدار شدن با پس انداز اندک خود قدم در راه دشواری نهاد. در اوایل انقلاب اسلامی و روزهای اوج تحولات سیاسی در ایران وی تصمیم می‌گیرد برای ارزیابی وضعیت صادرات فرش ایرانی به کشورهای اروپایی سفر کند.

جوانی مصمم و با اراده با وجود موانع بسیاری که در مسیر وجود داشت، توانست ابتدا وارد آلمان شود. وی در طول مدت اقامت در آلمان از نمایشگاه‌های مختلف فرش دیدن کرد و با سلیقه‌های اغلب خریداران آشنا و سپس برای اطلاع از جزئیات بیشتر وارد ژنو شد.

عظیم‌زاده با کوله‌باری از تجربه و با انگیزه‌تر از گذشته به زادگاه خود بازگشت. وی با سرمایه اندکی که بخشی از آن را پس انداز و بخش دیگری را وام و قرض تشکیل می‌داد، کارگاه کوچکش را راه اندازی کرد.

خوشبختی زندگی عظیم زاده

این بخش از زندگی احمد عظیم‌زاده خوشبختی نام می‌گیرد. فرش‌های گرد بافته شده در کارگاه کوچک او توجه تاجران آلمانی را به خود جلب کرد. ایده‌ای که آن را از تاجران سوئیسی آموخت.

اولین معامله او با تاجران اروپایی به ارزش ۱۳ میلیون تومان بود. عددی که در مقایسه با سرمایه ۱۰۰ هزارتومانی او رویایی و شگفت‌آور به نظر می‌رسید.

مردی که امروزه یکی از بزرگ‌ترین کارآفرینان و تاجران برتر کشور به شمار می‌رود، سرمایه امروز خود را مدیون پس انداز و روش صحیح سرمایه‌گذاری می‌داند.

آنچه که از زندگی احمد عظیم‌زاده و بسیاری از سرمایه‌داران عصر حاضر می‌توان دریافت این است که پولدار شدن با پس انداز کردن ارتباط مستقیمی دارد. در واقع برای کسب ثروت، ابتدا باید بیاموزیم چگونه پس انداز کنیم.

نوشته چگونه پس انداز کنیم تا پولدار شویم؟ اولین بار در خانه سرمایه. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.