کد خبر : 72165
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 اسفند 1399 - 8:26

پی پل چیست؟ روش افتتاح حساب در پی پل

پی پل چیست؟ روش افتتاح حساب در پی پل

پی پل چیست؟ پی پل یک شرکت تجارت الکترونیکی آمریکایی در زمینه پرداخت است که افراد با استفاده از آن می‌توانند به صورت آنلاین نقل و انتقالات مالی یا ارزی خود را انجام دهند. این سیستم به کاربرانش اجازه می‌دهد تا با افتتاح حساب در این شبکه به کارت اعتباری یا حساب جاری خود متصل شده و امور مالی خود را به سادگی و با امنیت بالا انجام دهند.
پی پل به عنوان جایگزینی برای روش‌های پرداخت سنتی نظیر حواله و چک به کار برده می‌شود. شما پس از احراز هویت و تأیید مبالغ موجود در حساب‌های بانکی، امکان واریز یا دریافت وجه از سایر حساب‌های موجود در این شبکه البته به صورت آنلاین را خواهید داشت. پی پل در تمام کشورهایی که امکان و زیرساخت‌های پرداخت آنلاین را داشته باشند، حضور دارد و خدمات شبکه پرداخت خود را در اختیار عموم قرار داده است.
تاریخچه تأسیس پی پل
پی پل در سال ۱۹۹۸ میلادی با نام «Confinity» تأسیس شد. شرکت Confinity در سال ۲۰۰۱ با X.com (مؤسسه مالی آنلاین) ادغام شده و رسماً به « PayPal» تغییر نام داد. سهام این برند مالی جدید در سال ۲۰۰۲ در بازار بورس عرضه اولیه شد. این شرکت در همان سال توسط eBay (یکی ..

پی پل چیست؟

پی پل یک شرکت تجارت الکترونیکی آمریکایی در زمینه پرداخت است که افراد با استفاده از آن می‌توانند به صورت آنلاین نقل و انتقالات مالی یا ارزی خود را انجام دهند. این سیستم به کاربرانش اجازه می‌دهد تا با افتتاح حساب در این شبکه به کارت اعتباری یا حساب جاری خود متصل شده و امور مالی خود را به سادگی و با امنیت بالا انجام دهند.

پی پل به عنوان جایگزینی برای روش‌های پرداخت سنتی نظیر حواله و چک به کار برده می‌شود. شما پس از احراز هویت و تأیید مبالغ موجود در حساب‌های بانکی، امکان واریز یا دریافت وجه از سایر حساب‌های موجود در این شبکه البته به صورت آنلاین را خواهید داشت. پی پل در تمام کشورهایی که امکان و زیرساخت‌های پرداخت آنلاین را داشته باشند، حضور دارد و خدمات شبکه پرداخت خود را در اختیار عموم قرار داده است.

تاریخچه تأسیس پی پل

پی پل در سال ۱۹۹۸ میلادی با نام «Confinity» تأسیس شد. شرکت Confinity در سال ۲۰۰۱ با X.com (مؤسسه مالی آنلاین) ادغام شده و رسماً به « PayPal» تغییر نام داد. سهام این برند مالی جدید در سال ۲۰۰۲ در بازار بورس عرضه اولیه شد. این شرکت در همان سال توسط eBay (یکی از بزرگترین وبسایت‌های خرید و حراج اینترنتی) به عنوان یک شرکت زیرمجموعه خریداری شد (در آن زمان ارزش پی پل به حدوداً ۱.۵ میلیارد دلار رسیده بود).

دلیل خرید پی پل توسط eBay محبوبیت این شبکه پرداخت بود که در نتیجه این معامله، پی پل به عنوان سرویس پرداخت اصلی به وبسایت eBay اضافه شد. در سال ۲۰۱۵ پی پل به عنوان یک شرکت مستقل شناخته شد و هم اکنون سهام آن در بازار نزدک با نماد PYPL معامله می‌شود. بر اساس ارزیابی انجام شده از میان ۵۰۰ شرکت برتر آمریکایی در سال ۲۰۱۹، از لحاظ درآمد پی پل در رتبه ۲۰۴ قرار گرفته بود.

افتتاح حساب در پی پل، چرا و چگونه؟

به طور کلی اگر خریدهای اینترنتی زیادی انجام می‌دهید، یا مالک یک کسب‌وکار آنلاین هستید، استفاده از خدمات پی پل برای شما مناسب است. کاربران برای ثبت‌نام اولیه جهت افتتاح حساب در این شبکه پرداخت به یک آدرس ایمیل شخصی احتیاج دارند. همچنین برای تکمیل این فرآیند باید یک کارت اعتباری، نقدی یا حساب بانکی ارائه دهند.

پی پل قبل از فعال‌سازی حساب کاربری شما، اطلاعات ارائه شده را به روش‌های مختلف چک می‌کند تا از منطبق بودن مشخصات شخص افتتاح کننده حساب (یا وکیل) با مالک آن حساب کاربری تطابق داشته باشد.

دارندگان حساب‌های پی پل می‌توانند با استفاده از آدرس ایمیل یا شماره تلفن همراه وارد حساب کاربری شده و از طریق موبایل یا کامپیوتر مبالغ مورد نظرشان را منتقل نمایند یا از فروشگاه‌های اینترنتی مختلف طرف قرارداد شبکه پی پل خرید کنند. تراکنش‌های پی پل معمولاً بسیار سریع و حداکثر ظرف چند دقیقه انجام می‌شوند.

پی پل خود را صرفاً یک شبکه پرداخت ندانسته و گام را از این فراتر گذاشته است، زیرا در حال حاضر تسهیلات و راهکارهای مختلفی برای رفع مشکلات امور روزانه کسب‌وکارهای آنلاین همکار خود پیشنهاد می‌کند، که شامل پورتال اختصاصی برای معاملات آنلاین و غیرحضوری، راه‌حل‌های مدیریت کسب‌وکار، اعتبار و تأمین مالی می‌باشند.

آیا پی پل امن است؟

پی پل امن

پی پل سعی دارد امنیت پرداخت‌های آنلاین را بدون افشای اطلاعات کارت و شماره حساب پرداخت کننده یا گیرنده بالا ببرد. از مزایای این روش افزایش امنیت کیف پول‌ها، حریم خصوصی کاربران و افزایش سرعت تراکنش‌های انجام شده است. اگرچه شرکت پی پل یک بانک نیست، اما تحت نظارت همان قوانین حمایت از حقوق مصرف کنندگان بانک‌ها فعالیت می‌کند. به طور مثال میزان مسئولیت شما در قبال یک تراکنش مالی غیرقانونی انجام شده با حساب شما بسته به میزان اطلاع‌رسانی سریع شما به بانک مربوطه تعیین می‌شود. در نتیجه همواره توصیه می‌شود که دارندگان حساب‌های پی پل همیشه وضعیت و سوابق حساب خود را چک کنند.

کارمزدهای پی پل

پی پل برای حین خرید کردن از شما کارمزد دریافت نمی‎‌کند، ولی سایر هزینه‌ها بر اساس نوع خدمات متفاوت است. به عنوان مثال از مصرف‌کنندگان شخصی بابت انتقال وجه استاندارد از حساب متصل به حساب کاربریشان کارمزدی دریافت نمی‌شود، اما برای انتقال وجه فوری باید ۱ درصد موجودی حساب تا سقف ۱۰ دلار کارمزد پرداخت کنید.

همچنین اگر هر دو طرف حساب پی پل داشته باشند، می‌توان به صورت رایگان و در سطح بین‌المللی نقل و انتقالات ارزی انجام داد. همین سبب شده است که پی پل به عنوان یک شبکه پرداخت جهانی مزیت رقابتی داشته باشد.

وبسایت پی پل کارمزد تراکنش «۲.۹% + ۳۰cent» را تبلیغ می‌کند که اگر محاسبات آن را بر اساس یک مبلغ واقعی انجام دهیم، به کارمزد حدوداً ۳.۲ دلاری به ازای ۱۰۰ دلار می‌رسیم. البته شما می‌توانید بیشتر در این زمینه جستجو کنید و تمام بسته‌های هزینه‌ای و خدماتی که مختص گروه‌های خاص مثلاً تاجران است را نیز بیابید. به طور کلی ساختار هزینه‌ای شبکه پی پل برای حساب‌های شخصی و تجاری تا حدودی متفاوت است.

مثلاً فروشندگان کالا و خدمات آنلاین نظیر eBay که از پی پل به عنوان گزینه پرداخت استفاده می‌کنند، بابت انتقال ۱۰۰ دلار وجه به صورت استاندارد کارمزدی بین ۲.۷ تا ۳.۲ درصد به علاوه نرخ ثابت ۳۰ سنت می‌پردازند.

مزایای استفاده از خدمات پی پل

خدمات پی پل

پیشنهاد تخفیف یا بازگشت وجه برای اکثر خریداران آنلاین جذاب است. شما حین خرید از برخی خرده‌فروشی‌های خاص با استفاده از پی پل ممکن است با یک تخفیف ویژه یا بازگشت درصدی از مبلغی پرداختی رو‌به‌رو شوید! همچنین شبکه پی پل با همکاری مؤسسه مالی «Synchrony» یک کارت اعتباری خاص برای افراد دارای شرایط ارائه نموده است.

از سایر مزیت‌های پی پل‌ می‌توان به تأمین مالی خریدهای کلان، فرآیند تمدید اعتباری آسان و ارائه مسترکارت‌های نقدی (بدهی) برای مشتریان اشاره نمود. از مهم‌ترین نکات در مورد پی پل این است که امروزه این شبکه پرداخت توسط مراکز ارائه کالا و خدمات بیشماری در سراسر جهان پذیرفته شده و از همین روی، کاربران پی پل نگرانی و محدودیت چندانی از این بابت ندارند.

داستان تکراری تحریم برای ایرانیان

همان‌طور که در مقالات پیشین اشاره نمودیم، به دلیل تحریم‌های گسترده مالی علیه ایران، اغلب شبکه‌های پرداخت بین‌المللی به شهروندان ایرانی خدمات ارائه نمی‌کنند.

پی پل نیز از این قضیه مستثنا نبوده و در حال حاضر امکان افتتاح حساب مستقیم شهروندان ایرانی در شبکه پی پل وجود ندارد. به هر صورت اگر استفاده از خدمات این سیستم پرداخت برای شما الزامی است، می‌توانید از طریق مؤسسات مالی واسطه‌ای مجاز اقدام کنید.

در مطلب بعدی از سری مقالات معرفی شبکه‌ها و ابزار پرداخت بین‌المللی، با معرفی سیستم پرداخت “وب مانی همراه شما خواهیم بود.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.