کد خبر : 106745
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 آبان 1400 - 12:43

پس از فیس‌بوک، مایکروسافت و نایکی هم قدم به دنیای متاورس می‌گذارند!

پس از فیس‌بوک، مایکروسافت و نایکی هم قدم به دنیای متاورس می‌گذارند!

زمان مطالعه: 3 دقیقه غول فناوری آمریکایی مایکروسافت قصد دارد از طریق به‌روزرسانی‌ پلتفرم ارتباط و همکاری Teams و سرویس‌ کنسول بازی Xbox خود و همچنین، عرضه یک محصول جدید به نام «Dynamics 365 Connected Spaces» قدم به دنیای متاورس بگذارد. ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیرعامل مایکروسافت با اعلام این خبر گفت: متاورس ما را

زمان مطالعه: 3 دقیقه

غول فناوری آمریکایی مایکروسافت قصد دارد از طریق به‌روزرسانی‌ پلتفرم ارتباط و همکاری Teams و سرویس‌ کنسول بازی Xbox خود و همچنین، عرضه یک محصول جدید به نام «Dynamics 365 Connected Spaces» قدم به دنیای متاورس بگذارد.

ساتیا نادلا (Satya Nadella)، مدیرعامل مایکروسافت با اعلام این خبر گفت:

متاورس ما را قادر می‌سازد تا محاسبات را در دنیای واقعی و دنیای واقعی را در محاسبات جاسازی کنیم. حضور واقعی در هر فضای دیجیتالی!

نادلا در ادامه گفت:

مهم‌ترین چیز این است که ما بتوانیم انسانیت خود را با خود بیاوریم و انتخاب کنیم که چگونه می‌خواهیم این دنیا را تجربه کنیم.

به‌روزرسانی پلتفرم Teams مایکروسافت «Mesh» نام دارد که در سال ۲۰۲۲ میلادی عرضه خواهد شد. با این به‌روزرسانی، به کاربران آواتارهای دیجیتالی اختصاص داده شده و فضاهایی برای ملاقات آنها در متاورس ارائه خواهد شد که «از هر دستگاهی بدون نیاز به تجهیزات خاصی قابل دسترسی است.»

پس از آن و در مسیر توسعه Mesh، سازمان‌ها خواهند توانست فضاهای سفارشی را برای پشتیبانی از جلسات خود ایجاد و طراحی کنند.

microsoft-nike-metaverse
بهروزرسانی Mesh مایکروسافت.

محصول جدید Dynamics 365 Connected Spaces مایکروسافت نیز برای اولین بار در دسامبر سال جاری پیش‌نمایش خواهد شد. این محصول سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا فناوری متاورس و هوش مصنوعی (AI) را با کسب‌وکارهای خود ترکیب کنند. به گفته مایکروسافت، از این محصول می‌توان برای استفاده از داده‌های رصدی دوربین‌ها از «فروشگاه‌های خرده‌فروشی تا کف کارخانه» در آن‌چه که «محیط کاری ترکیبی» نامیده می‌شود، استفاده کرد.

این امر می‌تواند به درک سناریوهای خاصی مانند رفتار مشتریان در یک نمایشگر تبلیغاتی، الگوهای ترافیک و بینش‌های منحصربه‌فرد در فضای اختصاصی یک سازمان، به سادگی مدل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که به عنوان مهارت‌ها شناخته می‌شوند، کمک کند.

نادلا در ادامه اظهار داشت که واحد بازی‌های ویدیویی مایکروسافت، Xbox، نیز به طور کامل بر ادغام متاورس در خطوط بازی‌سازی خود کار خواهد کرد.

مایکروسافت تنها غول بزرگ فناوری نیست که از برنامه‌های خود برای ورود به دنیای متاورس خبر داده است. طبق گزارش‌ها، ابرشرکت آمریکایی نایکی (Nike) – که در زمینه طراحی، تولید، توسعه و عرضه محصولاتی نظیر کفش، پوشاک و تجهیزات ورزشی به بازار جهانی فعالیت می‌کند – نیز درخواست‌هایی را برای طراحی لوگوی تجاری و شعار نمادین خود برای استفاده در «جهان‌های مجازی آنلاین» ارسال کرده است. این شرکت همچنین اخیرا دو آگهی شغلی را برای جذب و استخدام طراحان متاورس منتشر کرده است.

نایکی می‌گوید:

این طراحان نقش کلیدی در تعریف مجدد دنیای دیجیتال ما خواهند داشت و ما را به سمت متاورس سوق خواهند داد.

در این میان، غول رسانه‌های اجتماعی فیس‌بوک به طرز شگفت‌انگیزی در حال غوطه‌ور شدن در دنیای متاورس است. در همین راستا، این شرکت اخیرا نام برند خود را به متا (Meta) تغییر داده و در تلاش است تا با ایجاد بستری جدید، به توسعه کسب‌وکارهای آنلاین و پیوند دادن تجربیات آنلاین به دنیای فیزیکی کمک کند و همچنین، تجارت سخت‌ افزارهای واقعیت مجازی خود را با نام «Reality Labs» راه‌اندازی نماید.

نوشته پس از فیس‌بوک، مایکروسافت و نایکی هم قدم به دنیای متاورس می‌گذارند! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.