کد خبر : 196900
تاریخ انتشار : جمعه 20 خرداد 1401 - 1:27

پرفسور مانوسی در نشست انجمن بازرگانی ایران و کانادا: ایرانیان از فرصت‌های صادراتی آمریکای شمالی و همکاری با برخی از شرکت‌ها به خوبی استفاده کنند

پرفسور مانوسی در نشست انجمن بازرگانی ایران و کانادا: ایرانیان از فرصت‌های صادراتی آمریکای شمالی و همکاری با برخی از شرکت‌ها به خوبی استفاده کنند

بورس تایمز: پرفسور اکبر مانوسی، استاد اقتصاد و مدیریت دانشگاه‌های اتاوا و کارلتون و رئیس شورای مسلمانان کانادا در نخستین نشست انجمن بازرگانی ایران و کانادا در سال 1401 که با حضور جمعی از اصناف، اساتید و بازرگانان صحبت می‌کرد، از آمادگی صنعت خودروسازی این کشور برای دعوت از مدیران خودروسازی ایران به کانادا خبر

بورس تایمز: پرفسور اکبر مانوسی، استاد اقتصاد و مدیریت دانشگاه‌های اتاوا و کارلتون و رئیس شورای مسلمانان کانادا در نخستین نشست انجمن بازرگانی ایران و کانادا در سال 1401 که با حضور جمعی از اصناف، اساتید و بازرگانان صحبت می‌کرد، از آمادگی صنعت خودروسازی این کشور برای دعوت از مدیران خودروسازی ایران به کانادا خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی بورس تایمز، در این نشست که با حضور اساتیدی در حوزه‌های مختلف داخلی و خارجی حضور داشتند از جمله آقایان سید غلامرضا کاظمی دینان، رئیس کل باشگاه مدیریت ارتباطات یونسکو، دکتر احمد ولی پور، شرکت کنپارس بعنوان نماینده بیمه تامین اجتماعی در کانادا، پرفسور بیدار مغز، پدر تشریفات ایران، دکتر نسرین خادمی، کارآفرین و تولیدکننده مواد غذایی به کانادا، دکتر فرخ دیبا، دکتر علی اصغر کیهانی، بنیان گذار صنعت نوین بتن و فراورده‌های بتنی در ایران، رئیس کمیته تخصصی توسعه کسب و کار کمیسیون ملی یونسکو در ایران، فاصل جمشیدی، هنرمند، خواننده ارکستر سمفونی و ملی ایران برگزار شد.

پرفسور مانوسی طی سخنانی به ظرفیت‌های موجود در اقتصاد کانادا اشاره کرد و بیان داشت: زمانی که حدود 50 سال پیش من وارد کانادا شدم این کشور چندان شناخته شده نبود اما امروز ایرانیان زیادی با آن آشنا هستند و رو به رشد است.

وی افزود: امروزه ایرانیان می‌توانند از فرصت‌های صادراتی آمریکای شمالی و همکاری با برخی از شرکت‌ها به خوبی استفاده کنند و صرف نظر از اینکه بخواهند وارد کدام حوزه شوند می‌توانند با این کشور مراوده داشته باشند بخصوص صنعت خودروسازی آن خیلی موفق است و به سبب سابقه‌ای که کانادا در ایران دارد یکی از مدیران این حوزه از من خواسته که هیات‌هایی از صنعت خودروسازی را برای آشنایی با صنعت آنها به کانادا ببریم. حتی در صنعت هواپیماسازی به نظر من بمباردیر برای ایران از ایرباس بهتر است چراکه ظرفیت بیشتری را دارد.

محمد وحیدی راد، مدیرعامل انجمن بازرگانی ایران و کانادا  نیز که بطور مجازی در این نشست شرکت داشت از مهیا شدن امکانات توسعه بازرگانی ایران و کانادا خبر داد و گفت: اگرچه در حال حاضر محصولات ایران در بازار آمریکای شمالی کمتر یافت می‌شود، ولی تجار ایرانی به ویژه صادرکنندگان می‌توانند حضور پررنگ تر در این بازار داشته باشند و انجمن آماده ارائه مشاوره در این رابطه است.

وی در بخش‌هایی از سخنان خود تاکید داشت که ما با قوانین و واقعیات سرکار داریم و برای هر مشکل نیز تلاش داشته‌ایم تا راه‌حل‌هایی را جایگزین کنیم و در این عرصه توانستیم توجه خیل زیادی از صادر کنندگان ایرانی را به بازارهای آمریکای شمالی جلب کنیم اما بیان این نکته ضروری است که وقتی می‌گوییم با قوانین و آن چیزیکه در واقعیت وجود دارد سرکار داریم یعنی باید توجه بیشتری داشته باشیم که کمتر به دنبال حواشی اخبار باشیم چراکه امروزه نقش و جایگاه مدیا در آمریکای شمالی بیش از آن که با واقعیات سرکار داشته باشد یک ابزار تبلیغاتی است و متاسفانه برخی مواقع دیده می‌شود که جو حاکم در بخش خصوصی از همین ابزار تبلیغاتی تاثیر پذیری دارد که این رویه‌ای کاملا اشتباه است.

راد در ادامه تصریح کرد که امروزه تعاریف واژه صادرات بسیار متفاوت نسبت به گذشته است و ساختار جهانی پذیرای روش‌های سنتی نیست، به همین دلیل نقش و جایگاه آموزش و فرهنگ سازی نوین صادرات بیش از گذشته مورد اهمیت واقع شده است. بازارهای بین المللی منتظر ما نمی‌مانند بلکه این ما هستیم که باید خود را به روز و با روش‌های نوین صادرات همگام سازی کنیم.

گفتنی است که انجمن بازرگانی ایران و کانادا ضمن اخذ تاییدیه های لازم از وزارت امور خارجه ایران بعنوان یک شعبه انجمن خارجی رسما در ایران نیز به ثبت رسیده و مشغول فعالیت می باشد.

لازم بذکر است که در این نشست دکتر ولی پور نیز نسبت به معرفی فعالیت‌های انجمن بازرگانی ایران و کانادا پرداخت و گفت: انجمن بازرگانی ایران و کانادا (سیبا) سالیان سال است که در کانادا، فعالیت‌هایش را انجام می‌دهد. حوزه اصلی فعالیت انجمن بازرگانی است و برای تجار و بازرگانان همواره پیشنهادات خوبی را دارد و بر همین اساس من به دوستانی که از اتاق بازرگانی، کمیسیون امور زنان بازرگان، اتحادیه‌ها، انجمن‌ها و اصناف که تشریف آورده‌اند و قرار است بعد از این بیشتر در خدمتشان باشیم، سپاسگزارم.

وی در ادامه به معرفی بخش آموزش انجمن پرداخت و افزود: بخش دیگر از فعالیت انجمن بازرگانی ایران و کانادا حوزه آموزش است و برای ایرانیان چه در ایران و چه در کانادا پیشنهاداتی را برای همکاری داریم تا بتوانیم بیش و بهتر از قبل به این موضوع بپردازیم. خیلی خوشحال هستم که امروز دوستان گروه مدیریت باشگاه مدیران ایران، مدرسان آکادمی برند ایران، انجمن فرهیختگان ایران و برخی از دوستان خیلی خوبم از حوزه‌های مختلف آموزشی در جمع ما حضور دارند.

در این برنامه همچنین جمع زیادی از اساتید و کارشناسان تجارت بین الملل بخصوص نمایندگانی از آکادمی برند ایران، انجمن مدیران ایران، فرهیختگان و برخی دیگر از انجمن‌ها شرکت داشتند.

خبرنگار: صمد یوسفی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.