کد خبر : 80064
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 فروردین 1400 - 12:17

وایت پیپر چیست؟ تازه واردهای ارزهای دیجیتال بخوانند!

وایت پیپر چیست؟ تازه واردهای ارزهای دیجیتال بخوانند!

ورود ICO ها ۷ میلیارد دلار این مقدار پیشنهادهای اولیه سکه (ICO) است که تنها در نیمه اول سال ۲۰۱۸ جمع شده است!
وقتی این واقعیت را در نظر می‌گیرید که این مقدار تقریباً دو برابر کل ICO است که در کل سال ۲۰۱۷ مطرح بوده است، می‌توانید متوجه شوید که چرا آن‌ها امروزه به یک موضوع داغ تبدیل شده‌اند.
قبل از اینکه ICO به چنین نامی شناخته شود، شرکت‌های موجود در جهان قبلاً IPO (Initial Public Offering) یا پیشنهادات اولیه عمومی را انجام می‌دادند. این ایده بسیار ساده است. شرکت‌های خصوصی با فروش سهام شرکت خود به مردم معامله عمومی می‌کنند. IPO‌ ها به دقت، تشریفات و مدارک لازم احتیاج دارند. به همین دلیل، برخی شرکت‏‌های مستحق، فرصت‌های سودآور را از دست دادند.
و این دقیقا جایی است که ICO وارد شده و همه چیز را تغییر می‌دهد.
توجه: ما نمی‌گوییم این موضوع که ICO‌ ها چنین تشریفات و سختگیری‌هایی را ندارند چیز خوبی است
توسعه دهندگان و کارآفرینان سرانجام این فرصت را پیدا کردند که میلیون‌ها دلار سرمایه را بدون گذراندن مراحل سخت گیرانه جمع کنند. تنها کاری که آن‌ها باید انجام می‌دادند ارائه وایت پیپر بود.
حالا،..

ورود ICO ها

۷ میلیارد دلار این مقدار پیشنهادهای اولیه سکه (ICO) است که تنها در نیمه اول سال ۲۰۱۸ جمع شده است!

وقتی این واقعیت را در نظر می‌گیرید که این مقدار تقریباً دو برابر کل ICO است که در کل سال ۲۰۱۷ مطرح بوده است، می‌توانید متوجه شوید که چرا آن‌ها امروزه به یک موضوع داغ تبدیل شده‌اند.

قبل از اینکه ICO به چنین نامی شناخته شود، شرکت‌های موجود در جهان قبلاً IPO (Initial Public Offering) یا پیشنهادات اولیه عمومی را انجام می‌دادند. این ایده بسیار ساده است. شرکت‌های خصوصی با فروش سهام شرکت خود به مردم معامله عمومی می‌کنند. IPO‌ ها به دقت، تشریفات و مدارک لازم احتیاج دارند. به همین دلیل، برخی شرکت‏‌های مستحق، فرصت‌های سودآور را از دست دادند.

و این دقیقا جایی است که ICO وارد شده و همه چیز را تغییر می‌دهد.

توجه: ما نمی‌گوییم این موضوع که ICO‌ ها چنین تشریفات و سختگیری‌هایی را ندارند چیز خوبی است

توسعه دهندگان و کارآفرینان سرانجام این فرصت را پیدا کردند که میلیون‌ها دلار سرمایه را بدون گذراندن مراحل سخت گیرانه جمع کنند. تنها کاری که آن‌ها باید انجام می‌دادند ارائه وایت پیپر بود.

حالا، یک لحظه این را در نظر بگیرید.

تمام ثروت و آینده شرکت وابسته به کیفیت این وایت پیپر است. به همین دلیل است که ارایه درست وایت پیپر بسیار مهم است. این مقاله تنها، اگر به درستی خوانده شود، می‌تواند در کمتر از ۲۴ ساعت فرصت میلیون‌ها دلار جمع‌آوری سرمایه را یه شما بدهد.

Whitepaper چیست؟

طبق ویکی پدیا، “وایت پیپر گزارش یا راهنمای معتبری است که به طور خلاصه خوانندگان را در مورد یک مسئله پیچیده آگاه می‌کند و فلسفه نهاد صادر کننده را در این مورد ارائه می‌دهد. این کار برای کمک به خوانندگان در درک مسئله، حل مسئله یا تصمیم گیری مهم است.”

اولین کاربرد شناخته شده اصطلاح “وایت پیپر” با دولت انگلیس و وایت پیپر چرچیل در سال ۱۹۲۲ بود. در آن زمان، نسخه کمتری از کتاب آبی در نظر گرفته می‌شد، هر دو اصطلاح از رنگ جلد سند گرفته شده است.

از آن زمان، وایت پیپرها تبدیل به بهترین دوست صاحب مشاغل می‌شوند. هیچ سند دیگری برای سرمایه گذاران نمی‌تواند هدف و طرح تجاری شما را بهتر از این توضیح دهد:

  • مشکلاتی که به دنبال حل آن‌ها هستید چیست؟
  • چگونه مشاغل شما این مشکلات را حل می‌کند؟
  • تجارت شما در آینده چگونه پیشرفت خواهد کرد؟

اهمیت یک Whitepaper چیست؟

اهمیت وایت پیپر

بر اساس برخی از نظرسنجی‌های انجام شده توسط وبلاگ بازاریابی Savvy B2B “نرم افزار آزمایشی و وایت پیپرها بیشترین استفاده را دارند، به همراه اینکه در میان موثرترین اشکال محتوا برای تحقیق در مورد مشکلات و راه حل‌های فناوری اطلاعات هستند”.

آنها همچنین سرمایه گذاران بالقوه مختلف را مورد سنجش قرار دادند و دریافتند که:

۷۷٪ در ۶ ماه گذشته حداقل یک وایت پیپر خوانده‌اند در حالی که در نظرسنجی ۲۰۰۸ آن‌ها ۶۸٪ است.

۸۴٪ از آنها هنگام تصمیم گیری برای خرید فناوری، وایت‌پیپر را در حد متوسط ​​تا بسیار تأثیرگذار ارزیابی می‌کنند.

Eccolo Media همچنین برخی از نظرسنجی‌ها را در سال ۲۰۱۳ انجام داده است. این نظرسنجی شامل بسیاری از موضوعات بازاریابی محتوا – از جمله انواع وثیقه‌هایی که بیشتر مصرف می‌شوند و بیشترین تأثیر را دارند – و همچنین مراحل چرخه فروش که در آنها بیشترین نظر را دارد، می‌باشد.

در اینجا برخی از نتیجه گیری‌هایی است که آن‌ها از تحقیقات خود گرفته‌اند را عنوان می‌کنیم:

۴۹٪ از پاسخ دهندگان ادعا کردند که از وایت پیپرها برای ارزیابی یک خرید فنی استفاده کرده‌اند، و آن را بیشتر از هر نوع عنوان دیگری مطالعه می‌کنند.

وایت‌پیپر‌ها پیش از مطالعات موردی / داستان‌های موفقیت، بروشورهای محصول / برگه‌های داده، راهنماهای فن‌آوری دقیق و پرونده‌های ویدیویی / چندرسانه‌ای به عنوان تأثیرگذارترین شکل بازاریابی محتوا منتشر شدند.

هنگامی که سرمایه گذاران از هدف شما و از مشکلی که قصد حل آن را دارید بی‌اطلاع هستند، وایت پیپرها بهترین فرم محتوا در مرحله پیش فروش هستند.

پس از اتمام فروش، از هر ۱۰ پاسخ دهنده ۷ نفر گفت که ادامه دریافت محتوا از فروشنده مهم یا بسیار مهم است. وایت‌پیپر‌ها به وضوح مورد پسندترین نوع محتوا پس از خرید هستند و به دنبال آنها موارد موردی و راهنماهای فنی ارائه می‌شود.

اگر این آمار و ارقام هنوز شما را قانع نکرده است، پس اجازه دهید ما شما را به سال ۲۰۰۸ برگردانیم، زمانی که یک برنامه نویس ناشناس به نام Satoshi Nakamoto وایت پیپر خود را با عنوان “Bitcoin: یک سیستم نقدی الکترونیکی مبتنی بر ارتباط نظیر به نظیر” منتشر کرد. این وایت‌پیپر نه تنها ما را با بیت کوین آشنا کرد، بلکه زمینه را برای ارزهای رمزپایه دیگر و کل صنعت ICO هموار کرد. این وایت‌پیپر ما را با فناوری بلاکچین آشنا کرد.

همین یک عدد وایت‌پیپر تبلیغاتی یک دوره جدید را تعریف کرده و ما را به سمت یک صنعت چند میلیارد دلاری سوق داده است. یک وایت پیپر خوب و مدون می‌تواند انقلابی در کل صنعت ایجاد کند.

کارهایی که باید قبل از شروع نوشتن انجام دهید:

وایت پیپر

خوب، حتی قبل از شروع به خود نوشتن، برحی کار در منزل و تمرینات وجود دارد که باید آن‌ها را انجام دهید. همان‌طور که می‌گویند، نبرد حتی قبل از شلیک یک گلوله نیز به پیروزی رسیده است. در اینجا برخی از کارهایی که شما باید انجام دهید آورده شده است:

تحقیق، تحقیق و تحقیقات بیشتر

درباره هر منطقه‌ای که وایت پیپر شما باید پوشش دهد، باید کاملاً تحقیق شود. شما باید تمام اطلاعاتی را که می‌توانید در مورد مشکلاتی که قصد حل آنها را دارید و اینکه چگونه تلاش‌های قبلی برای حل آنها ناکام مانده است (در صورت وجود) جمع‌آوری کنید. بعداً می‌توانید از همه این مقالات به عنوان نقل قول در وایت پیپر خود استفاده کنید، که باعث افزایش اعتبار شما می‌شود.

باید بخاطر داشته باشید که وایت پیپرها همه بسیار متمرکز بر داده هستند. بنابراین، برای پر کردن صفحات، باید حقایق زیادی داشته باشید. یک وایت پیپر زمانی خوب است که توسط تحقیقات قابل توجهی پشتیبانی شده باشد. همه چیز را منتشر کنید و هیچ کاری را نیمه تمام نگذارید.

سایر وایت پیپرها را بخوانید

یک احتمال بزرگ وجود دارد که شخص دیگری قبلاً در موضوع یا موضوع شما کار کند. اگر چنین است، آیا آن‌ها قبلاً وایت پیپر منتشر کرده‌اند؟ اگر بله، پس باید آنها را مرور کنید تا رویکردی را که آنها اتخاذ می‌کنند ببینید تا ببینید چگونه می‌توانید آن را بهبود ببخشید.

به علاوه، می‌توانید مناطقی را که می‌توانید واقعاً مزایای پروژه خود را به نمایش بگذارید، بررسی کنید. همچنین، همیشه ایده خوبی است که از وایت پیپرهای کلاسیک مانند Bitcoin و Ethereum بازدید کنید.

همه چیز را سازماندهی کنید

بنابراین، پس از انجام تمام تحقیقات خود و ایجاد تمام نمودارها و جداول، ایده بسیار خوبی است که همه چیز را در یک مکان جمع‌آوری کنید. بنابراین، شما باید تمام اطلاعات خود را از قبل سازماندهی کنید تا مدیریت و تغییر ساختار آنها آسان شود.

مخاطبان خود را شناسایی کنید

هدف شما چه نوع مخاطبی است؟

آیا آنها به گروه سنی خاصی تعلق دارند؟ آیا آنها در منطقه خاصی قرار دارند؟ به کدام رشته‌ها علاقه دارند؟ چه نوع افرادی جذب پروژه شما می‌شوند؟

هنگامی که مخاطب خود را تصور کردید و برای جذب آنها ایده‌ای به ذهنتام رسید ، باید بتوانید زبان خود را تطبیق دهید و به روش خاصی با آنها صحبت کنید.

چگونه می‌ توانیم وایت پیپر خود را ساختار‌بندی کنیم؟

ساختاربندی وایت پیپر

بسیار خوب، بنابراین شما تکالیف خود را انجام داده‌اید، اکنون زمان آن فرا رسیده است که همه چیز را جمع کنید و وایت پیپر خود را ایجاد کنید. بدیهی است، ما می‌فهمیم که شما ممکن است بهترین نویسنده نباشید، با این حال، ما به شما توصیه می‌کنیم که وایت پیپر خود را امتحان کنید و بنویسید.

بدیهی است که ممکن است خوش شانس باشید و نویسنده بزرگی را بیابید که تمام گوشه و کنار پروژه شما را انتخاب کند. با این حال، در پایان روز، هیچ کس محصول شما را بهتر از شما نمی‌شناسد.

هیچ ساختار مشخصی برای وایت پیپر وجود ندارد. یک شرکت وایت پیپری را ایجاد می‌کند که نیازها و رویکرد آنها را برآورده می‌کند. در پایان روز، مهم نیست که از چه ساختاری پیروی می‌کنید، یک وایت پیپر عالی باید بتواند با پاسخ دادن به سوالات زیر، شک و تردیدی را که یک سرمایه گذار بالقوه دارد حل کند:

  • هدف اصلی این پروژه چیست؟
  • آیا مدل تجاری مناسبی دارد؟
  • عمده مشکلاتی که این تجارت قصد حل آنها را دارد چیست؟
  • چه تفاوتی با رقبای خود دارد؟ نقاط قوت آن چیست؟
  • آنها چگونه می‌توانند از پس مخارج خود برآیند؟
  • آیا رمز پروژه کاربرد واقعی دارد؟
  • آیا این پروژه به زنجیره بلوکی نیاز دارد؟
  • اعضای تیم چه کسانی هستند و اعتبار آنها چقدر است؟
  • آیا نمونه اولیه‌ای از این پروژه در آنجا موجود است یا فعلا فقط یک ایده تئوریک است؟

در اینجا برخی از بخش‌های کلی وجود دارد که قطعاً باید یک وایت پیپر داشته باشد:

شماره ۱: عنوان و چکیده

عنوان و چکیده در وایت پیپر

عنوان و چکیده به سختی هر دو باهم در یک صفحه می‌توانند عنوان شوند. با این حال، اگر دقت کافی را در این بخش نداشته باشید، ۹۰ درصد خوانندگان شما به یک باره شما را ترک می‌کنند. لازم نیست اهمیت یک عنوان را به شما بگوییم. چند بار صرفاً با توجه به قدرت عنوان آن، نامه الکترونیکی در صندوق ورودی خود باز کرده‌اید؟

یک تیتر خوب باید فوراً توجه شما را به خود جلب کند و باعث شود شما به اندازه کافی جذاب باشید تا اطلاعات بیشتری کسب کنید. شما نیازی به جستجوی فراتر از “بیت کوین: یک سیستم نقدی الکترونیکی نظیر به نظیر” ندارید.

چکیده در اصل مختصر شده پروژه شما است. بیشتر اوقات، افراد چکیده مقاله شما را می‌خوانند تا بدانند شما چه پیشنهادی دارید. یک چکیده خوب باید مخاطبان شما را به حدی جذب کند که آنها را ترغیب به خواندن کامل وایت پیپر شما کند.

شماره ۲: مقدمه

پس از چکیده مقدمه دارید. به یاد داشته باشید که هم اکنون هنوز روی یخ‌های نازک قدم می‌زنید. حداقل ۵ صفحه طول می‌کشد تا مخاطب را مجذوب خود کنید. خلاصه مقاله و مقدمه باید حداکثر در حدود ۲ یا ۲.۵ صفحه باشد.

در مقدمه، شما باید دلیل ایجاد پروژه خود را توجیه کنید و سپس به طور خلاصه از شرایط فعلی اقتصادی، سیاسی، مدیریتی و غیره که نیاز پروژه شما را پشتیبانی می‌کند، آگاه شوید. اساسا:

چرا پروژه شما مهم است؟

چرا پروژه شما در این لحظه مهم است.

به عنوان مثال Nagricoin در معرفی خود کار بزرگی انجام داد:

“طی هفت سال گذشته ، ۵ میلیون دلار صرف تحقیقات فعال و آزمایش های میدانی برای سنجش اثر بخشی ناگری شد. آزمایشات در بیش از ۱۰ کشور از جمله برزیل ، اروگوئه ، پاکستان ، ترکیه ، اردن ، ایتالیا ، اوکراین و فدراسیون روسیه انجام شده است. این تحقیق شامل منابع بزرگ خصوصی کشاورزی و همچنین مراکز تحقیقاتی دولتی و آزمایشگاه‌های کشورهای مختلف بود.

نتایج آزمایش نشان داد که Nagri-HL بسته به منطقه جغرافیایی کشت و شرایط آب و هوایی عملکرد محصولات مختلف را از ۱۰٪ به ۳۰٪ افزایش می‌دهد. در همان زمان ، افزایش عملکرد نیز با افزودن Nagri-HL به تقریباً همه ترکیبات شناخته شده کودها و محصولات محافظت از گیاه مشاهده شد.”

آنها با موفقیت اعتبار محصول را عنوان کرده و همچنین نشان می‌دهند که چگونه می‌تواند یکی از ستون فقرات عصر حاضر یعنی صنعت کشاورزی را بهبود بخشد.

شماره ۳: مشکل، راه حل و توضیحات محصول

بنابراین، پس از معرفی پروژه، باید در مورد مشکلی که به دنبال حل آن هستید و راه حلی که ارائه داده‌اید، یعنی محصول خود، صحبت کنید.

اکنون به یاد داشته باشید، اینجا جایی است که شما مخاطبان خود را یک بار برای همیشه جذب می‌کنید. این بخشی است که کل پروژه شما را ایجاد یا خراب می‌کند. وقت خود را اختصاص دهید و یک توضیح فنی و واضح درباره محصول خود و چگونگی برنامه‌ریزی برای رسیدن به نتایج خود ارائه دهید.

برای توضیح مفاهیم برای خوانندگان خود و ایجاد آسودگی بصری، از گرافیک و نمودار استفاده آزاد کنید. در صورت نیاز شخصی را استخدام کنید تا اینفوگرافیک برای شما ایجاد کند. به یاد داشته باشید، شما باید آن را در این‌بخش بیان کنید.

بدیهی است که باید اصطلاحات خاصی وجود داشته باشد که شما باید در وایت پیپر خود توضیح دهید تا به مخاطبان خود کمک کند محصول شما را بهتر درک کنند. یا شاید یک فرآیند ضروری در تجارت شما باشد که باید آن را برای مخاطبان خود توضیح دهید (مانند چگونگی جدایی ناپذیری پلاسما در OmiseGo). اگر افراد را در بخش مقدمه جذب نکرده‌اید، باید اکنون آنها را جذب کنید.

در کل این‌بخش شما می‌خواهید یک طناب را راه بروید. شما ممکن است وسوسه شوید که از بسیاری از عبارات مبالغه آمیز و اصطلاحات قلمبه استفاده کنید: که باید بگوییم انجام این کار توصیه نمی‌شود، زیرا مخاطبان باید به راحتی بتوانند با کار شما ارتباط برقرار کنند و آن را متوجه شوند.

با این حال، نباید محلول خود را نیز کم فروشی کنید. شما باید آن تعادل را ایجاد کنید و به نقطه مهم برسید. اطمینان حاصل کنید که از لحن آموزشی و نه لحنی بازاریابی استفاده می‌کنید.

از هر ادعایی که در طول وایت پیپر خود ارائه می‌کنید باید از منابع معتبر پشتیبان تهیه شود و برای آنها مرجع آورده شود.

شماره ۴: اقتصاد توکن

وایت پیپر

مورد بعدی که باید به درستی توصیف کنید، نقش رمزارز شما در تجارت شماست. نقش رمزارز باید تا آنجا که ممکن است به وضوح مشخص شود. هر چه سود توکن شما بیشتر باشد ارزش آن نیز بیشتر خواهد بود. اهمیت این موضوع بسیار زیاد است.

اولاً، اگر رمز مشخصی ندارید، سرمایه گذاران شما کم و بیش ماهیتی سوداگرانه دارند. آنها انتظارات واقع گرایانه‌ای از رمز شما نخواهند داشت و در لحظه افت بازار، آنها توکن شما را خراب کرده و ارزش آنرا پایین می‌آورند.

این چیزی نیست که باید برای رمز خود بخواهید.

توکن شما نباید یک مکان نگهدارنده باشد که هر کسی در هنگام پرواز با BTC یا Fiat تعویض کند. بلکه باید کالایی اثبات شده باشد که مردم بخواهند آن را در سبد سهام خود نگه دارند. مشخصاً تعریف نقش رمزگذاری تا حد زیادی در انجام این کار کمک خواهد کرد.

زیرا اگر این کار را نکنید، احتمال این وجود دارد که پروژه شما بخار حرکت خود را از دست بدهد. طبق گزارش Deloitte Insights که در نوامبر ۲۰۱۷ منتشر شد، میزان شکست پروژه‌های Blockchain تا ۹۲ درصد است که بیشتر به دلیل “عدم وجود سناریوهای واقعی برنامه و از دست دادن سریع اعضای جامعه است.”

مفهوم سرعت رمزگذاری با این موضوع در هم آمیخته شده است که چرا شما می‌خواهید افراد توکن‌های شما را حفظ کنند.

سرعت توکن یکی از جنبه‌های کلیدی است که بر ارزش احتکاری توکن در آینده تأثیر می‌گذارد، با این حال بسیاری از مردم آن را درک نمی‌کنند. اگر بخواهید به Token Velocity به عنوان یک فرمول ریاضی نگاه کنید، به شرح زیر است:

سرعت = حجم کل معاملات تقسیم بر ارزش متوسط ​​شبکه

بنابراین، سرعت با کل حجم معاملات کل یک ارز متناسب است و با حجم متوسط ​​شبکه رابطه عکس دارد. اگر این فرمول را بازآرایی کنید، موارد زیر را دریافت می‌کنید:

مقدار متوسط ​​شبکه = کل حجم معاملات تقسیم بر سرعت.

یعنی وقتی سرعت توکن بیشتر، متوسط ​​حجم شبکه اکوسیستم کمتر است.

بسیار خوب، بنابراین ما بسیاری از تعاریف ریاضی را دریافت کردیم، اما این به چه معناست و چرا می‌گوییم این می‌تواند داور نهایی موفقیت ICO باشد.

اساساً سرعت نشانگر میزان احترام مردم به توکن‌های پروژه است.

شماره ۵: دستور العمل‌های استفاده از توکن ها

وایت پیپر

تصور کنید اگر بخواهید در یک ICO سرمایه گذاری کنید، آیا نمی‌خواهید بدانید که شرکت دقیقاً چگونه از پولی که شما با سختی بدست آورده‌اید استفاده خواهد کرد؟ این دقیقاً همان احترامی است که باید برای سرمایه گذاران خود قائل شوید.

مسئله این است که سرمایه‌گذار امروزی بسیار باهوش است. با تعداد کل کلاهبرداری‌هایی که در حال انجام است، منطقی است که چرا آن‌ها بیشتر بر سر این موضوع که پولشان کجاست، احتیاط کنند.

در نتیجه، شما باید یک برنامه‌ریزی دقیق برای چگونگی هزینه کردن پول خود داشته باشید. سرمایه گذاران باید مطمئن باشند که پول به جای تسهیل شیوه زندگی شما برای ساخت یک محصول واقعی و ارزشمند مصرف می‌شود.

شماره ۶: نقشه راه

هر وایت پیپری باید نقشه راه داشته باشد که رویدادهای مهم کسب و کار و ضرب الاجل آن‌ها را ثبت کند. این‌بخش را می‌توان به عنوان یک نمودار زمانی که بیشتر بصری است تا متنی، بیان کرد کرد.

چرا باید RoadMap داده شود؟

در مرحله اول، این ایده خوبی به سرمایه گذاران شما می‌دهد که چگونه پروژه شما پیشرفت می‌کند. و همین باعث می‌شود که آنها انتظارات واقع بینانه‌ای داشته باشند.

ثانیاً، امکان نظارت مداوم بر پیشرفت پروژه را فراهم می‌کند. این امر به توسعه دهندگان پروژه به طور مداوم امکان پاسخگو بودن را میدهد.

RoadMap، حداقل باید یک برنامه کاری دقیق برای ۱۲ تا ۱۸ ماه آینده داشته باشد، که باید شامل راه اندازی نسحه بتا هم باشد.

شماره ۷ تیم و مشاوران

وایت پیپر

به راحتی یکی از مهم‌ترین بخش‌های وایت پیپر شما بخشی است که خوانندگان خود را با تیم خود آشنا می‌کنید. یک تیم خوب و یا کارمندان و مشاوران می‌توانند کمک زیادی به تأمین سرمایه‌های سنگین کنند.

بگذارید برای شما مثال OmiseGO را بزنیم

این لیست مشاورانی هستند که در هیئت مدیره قرار دارند:

  • ویتالیک بوترین: مردی که پشت Ethereum است
  • دکتر گاوین وود: بنیانگذار Ethereum و بنیانگذار Parity
  • جوزف پون: یکی از خالقان شبکه رعد و برق
  • ولاد زمفر: بنیانگذار Ethereum و خالق پروتکل کاسپر
  • جولیان زاویستوفسکی: بنیانگذار گولم
  • راجر ور: مالک com

آیا تعجب آور است که آن ها در کمتر از ۲۴ ساعت توانستند ۲۵ میلیون دلار سرمایه جمع کنند؟

بخش تیم مهمترین‌بخش هر وایت پیپر است.

شما باید اطمینان حاصل کنید که توسط یک تیم عالی احاطه شده‌اید و همچنین باید مطمئن شوید که آن‌ها و استعدادهای آن‌ها را به درستی در وایت پیپر خود به نمایش می‌گذارید. اکثر ICO‌ های موجود حتی یک مهندس بلاک‌چین مناسب در تیم خود ندارند!

نداشتن کسی در تیم خود با تجربه قابل توجه در زمینه بلاکچین نشانه واضحی است که پروژه قرار نیست به جایی برسد یا در بهترین حالت، پیشرفت بسیار کندی خواهد بود.

چگونه می‌ توان وایت پیپر خود را طراحی کرد؟

خوب، بنابراین اکنون شما می‌دانید که چگونه می‌توانید وایت پیپر خود را بنویسید، با این حال، ارائه نیز به همان اندازه مهم است. چندین موضوع اصلی وجود دارد که باید روی آن‌ها تمرکز کنید.

در مرحله اول، صفحه جلد سفید شما باید زیبا، آراسته و حرفه‌ای به نظر برسد. ناگریکوین میخ را به این ضربه می‌زند. جلد آن‌ها نه تنها ظاهر شسته و رفته‌ای دارد، بلکه شما فوراً می‌دانید که پروژه آن‌ها در مورد چه چیزی هست.

تصاویر برای توضیح و تسکین

در سراسر وایت پیپر شما باید تصاویری وجود داشته باشد که:

  • فرایندهایی را که در مورد آنها صحبت می‌کنید توضیح می‌دهد.
  • به خوانندگان خود یک حس آرامش و راحتی در خواندن مطالب می‌دهد

وایت پیپر بیت کوین این کار را با نمایش مداوم نمودار برای توضیح چگونگی عملکرد مکانیسم‌های مختلف بلاکچین انجام می‌دهد.

Monetha از نمودارهای زیادی استفاده می‌کند تا ادعاهای خود را تأیید کند.

افزایش بیشتر محبوبیت وایت پیپرتان

وایت پیپر

سعی کنید به دنبال مناطق دیگری باشید که می‌توانید برخی از عناصر جالب طراحی را به آنها اضافه کنید بدون اینکه در حرفه‌ای‌سازی به خطر بیفتید. WePower این کار را به طرز درخشان با صفحه تیم خود انجام می‌دهد.

آن‌ها می‌دانستند که این صفحه چقدر مهم و دقیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت، بنابراین آن‌ها تلاش کردند تا خواندن این بخش را بیشتر لذت‌بخش کنند و آن را به روشی جالب طراحی کردند.

مشکلات مشترک که باید مراقبشان بود

اگر به فکر چک کردن وایت‌پیپر ICO خود برای بار دوم هستید، پس باید قبل از ارسال مجدد این بررسی‌ها را انجام دهید. این‌ها اشتباهات بسیار رایجی است که همه وایت پیپرها مرتکب می‌شوند و می‌توانید با یک چک ساده از آن‌ها جلوگیری کنید:

  • اشتباهات املایی: فقط اینها را مرتکب نشوید. آن‌ها بسیار غیرحرفه‌ای به نظر می‌رسند. یک بررسی ساده گرامری کافی است.
  • همه نتیجه گیری‌ها و برداشت‌های شما باید عینی باشد و نه ذهنی.
  • اهداف بیش از حد جاه طلبانه‌ای که از آنها پشتیبانی نمی‌شود: بیشتر وایت پیپرها قصد دارند اهداف بسیار دور از ذهن و بدون هیچ گونه پشتوانه‌ای را رقم بزنند. اگر ادعا می‌کنید که قرار است کاری را انجام دهید، حداقل باید نشان دهید که چگونه آن را انجام می‌دهید. عملکردها بلندتر از کلمات صحبت می‌کنند.
  • پویایی توکن‌ها : اگر رمز شما منطقی نیست، باید به صفحه طراحی برگردید و بلافاصله کل مدل خود را اصلاح کنید.
  • تیم: تک تک اعضای تیم شما باید وظیفه مشخصی را دارا باشند. به یاد داشته باشید، یک سرمایه‌گذار علاقه‌مند است تا مهارت‌های اعضای تیم شما را بررسی می‌کند. مطمئن شوید اطلاعان خوبی را ارائه دهید.
  • نقشه راه غیرواقعی: “ما در حال ساخت بلاکچین چند مقیاس با مقیاس میلیون‌ها معامله در هر ثانیه در طی دو ماه پیش رو هستیم !!” نه قطعا نیستید. نقشه راه خود را منطقی و اصولی بیان کنید
  • اشتباهات رایج در قالب‌بندی: آیا از تصاویر با وضوح مختلف در سراسر وایت پیپر خود استفاده می‌کنید؟ آیا قلم و اندازه قلم سازگار نیستند؟ آیا شما یک طرح ناسازگار دارید؟

نتیجه گیری

قبل از نتیجه گیری، باید در اینجا چیزی بگوییم. در حالی که این دستورالعمل‌ها به شما کمک می‌کنند، اما ما اکیداً توصیه می‌کنیم که تا آنجا که ممکن است خواندن سایر وایت پیپرهای موفق ICO را شروع کنید. آن‌ها بیش از هر چیز دیگری به شما یاد می‌دهند. ما برای شما بهترین‌ها را آرزو می‌کنیم و امیدواریم که یک وایت پیپر کاملا تاثیرگذار ایجاد کنید!

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.