کد خبر : 96038
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 تیر 1400 - 10:30

هشدار پلیس فتا به صرافی‌ها: مجوز خرید و فروش رمزارز ندارید!

هشدار پلیس فتا به صرافی‌ها: مجوز خرید و فروش رمزارز ندارید!

زمان مطالعه: 2 دقیقه سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا، با تاکید بر این‌که تا به این لحظه هیچ صرافی مجوز خرید و فروش رمزارزها را ندارد، اظهار داشت: در این موارد، پلیس همراه دستگاه‌هایی است که با استخراج غیرقانونی و غیرمجاز رمزارزها مبارزه می‌کنند. به گزارش بازارنیوز، سرهنگ پاشایی گفت: ابتدا باید

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا، با تاکید بر این‌که تا به این لحظه هیچ صرافی مجوز خرید و فروش رمزارزها را ندارد، اظهار داشت:

در این موارد، پلیس همراه دستگاه‌هایی است که با استخراج غیرقانونی و غیرمجاز رمزارزها مبارزه می‌کنند.

به گزارش بازارنیوز، سرهنگ پاشایی گفت:

ابتدا باید تاکید کنم که برای خرید و فروش رمزارزها تاکنون هیچ صرافی مجازی در کشور وجود ندارد و از این رو، لازم است که افراد علاقه‌مند به حضور در این بازار به این نکته توجه داشته باشند. برخی از صرافی‌های رمزارز مجوز محدود دریافت کرده‌اند و بر اساس این مجوز می‌توانند رمزارز را فقط برای مبادلات تجاری در اختیار کسب و کارهای محدودی قرار دهند.

وی با بیان این‌که بسیاری از صرافی‌های رمزارز بدون مجوز فعالیت می‌کنند، گفت:

متاسفانه نبود قوانین درست و دقیق در حوزه رمزارزها، آمار جرائم در این حوزه را نیز افزایش داده است. به طوری‌که حتی ممکن است یک صرافی‌ غیرمجاز تمام دارایی‌ کاربرانش را تصاحب کند.

پاشایی با تاکید بر این‌که لازم است برای فعالیت در حوزه رمزارزها، قوانین مدونی در کشور ایجاد شود، تصریح کرد:

متاسفانه مجرمان سایبری در شرایط عدم وجود قوانین مدون با ارائه تبلیغات کاذب در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها، فعالیت‌های متعدد و متنوعی را پیش می‌برند. مردم نیز آگاهی درستی از این فضا نداشته و با فریب همین تبلیغات وارد سرمایه‌گذاری در حوزه رمزارزها می‌شوند، درحالی که کاربران باید بدانند که سرمایه‌گذاری در رمزارز نیز مانند بازار بورس دوره نزولی و صعودی دارد و همیشه در یک روند ثابت باقی نمی‌ماند.

معاون اجتماعی پلیس فتا افزود:

در حال حاضر، آمارهای ما نشان می‌دهند که جرائم حوزه شرط‌بندی و قمار کاهش پیدا کرده، اما کلاهبرداری‌ها در حوزه رمزارز و به بهانه سرمایه‌گذاری در این بازار رو به افزایش است.

وی در پایان تاکید کرد که کاربران قبل از ورود به این بازار باید حتما از مشاوران اقتصادی معتبر و شناخته شده مشورت گرفته و از اعتماد به افراد ناشناس در فضای مجازی پرهیز کنند.

نوشته هشدار پلیس فتا به صرافی‌ها: مجوز خرید و فروش رمزارز ندارید! اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.