کد خبر : 220116
تاریخ انتشار : سه شنبه 26 فروردین 1404 - 17:09
دیدگاه‌ها برای هر آنچه که باید درباره ابزارهای ارتباط با مشتریان بدانید! بسته هستند

هر آنچه که باید درباره ابزارهای ارتباط با مشتریان بدانید!

هر آنچه که باید درباره ابزارهای ارتباط با مشتریان بدانید!

  ابزارهای ارتباطی در عصر حاضر نقش مهمی را در زندگی ما انسان‌ها ایفا می‌کنند. البته این روزها استفاده از ابزارهای ارتباطی صرفاً برای مردم عادی نیستند و می‌توان از چنین ابزارهایی برای ارتباط با مشتریان با هدف بهبود ارائه خدمات کسب‌وکار نیز بهره جست. استفاده از ابزارهای ارتباط با مشتریان به شما کمک خواهند

 

ابزارهای ارتباطی در عصر حاضر نقش مهمی را در زندگی ما انسان‌ها ایفا می‌کنند. البته این روزها استفاده از ابزارهای ارتباطی صرفاً برای مردم عادی نیستند و می‌توان از چنین ابزارهایی برای ارتباط با مشتریان با هدف بهبود ارائه خدمات کسب‌وکار نیز بهره جست. استفاده از ابزارهای ارتباط با مشتریان به شما کمک خواهند کرد تا به راحتی تیم پشتیبانی حرفه‌ای راه‌اندازی کرده، بازخوردهای مشتریان را گردآوری و روابط بهتری با آن‌ها ایجاد کنید.

در واقع استفاده از ابزارهای ارتباط با مشتریان به شما کمک خواهد کرد تا بدانید که مشتریان دقیقاً به چه چیزی نیاز دارند و به این صورت تجربه خرید آن‌ها را ارتقا دهید. با توجه به اهمیت آشنایی با ابزارهای ارتباط با مشتریان این مطلب به این موضوع اختصاص پیدا کرده است. اگر شما هم درباره انواع ابزارهای ارتباط با مشتریان کنجکاو هستید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

 

ابزار ارتباط با مشتریان چیست؟

یک ابزار ارتباطی بستری را فراهم می‌آورد تا داده‌ها را دریافت کرده یا به اشتراک بگذارید. این ابزار می‌تواند یک وب‌سایت، نرم‌افزار ارتباط با مشتریان، یک برنامه دیجیتالی، کانالی در شبکه‌های اجتماعی، کنفرانس ویدئویی، ایمیل، پیام متنی یا حتی تماس تلفنی باشد. ابزارهای ارتباطی از دیدگاه کسب‌وکارها این امکان را فراهم می‌آورند تا تعامل با مشتری در زمان واقعی برقرار شود.

به نظر کارشناسان مجموعه دیدار، هدفی که می‌توان برای استفاده از ابزارهای ارتباط با مشتریان در نظر گرفت چیزی جز حفظ ارتباط با مشتریان فعلی، جذب مشتریان جدید و در نهایت بهبود کلی روابط با مشتری نیست. از ابزارهای ارتباط با مشتریان می‌توان به منظور ارسال ایمیل، خبرنامه، تبلیغات، پیشنهادات، نظرسنجی و فرم‌های بازخورد مشتری استفاده کرد. این ابزارها در یادآوری سررسید پرداخت، به‌روزرسانی وضعیت سفارش، زمان تحویل و اطلاعاتی درباره حمل‌ونقل نیز کاربرد دارند.

بهترین ابزارهای ارتباطی با مشتریان همچنین به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا لیست خدمات و محصولات خود را تکمیل‌تر کنند. این ابزارها در فرآیند فروش بسیار ارزشمند هستند؛ چراکه فرصت‌هایی را برای تیم پشتیبانی فراهم می‌کنند تا مکالمات هدفمندی با مشتریان داشته و خدمات را به صورت شخصی‌سازی شده در اختیار مشتریان قرار دهند. نتیجه کلی استفاده از ابزارهای ارتباط با مشتریان، ارتقا سطح رضایت آن‌ها و در نهایت رشد راندمان فروش و کسب سود بیشتر است.

 

نمونه هایی از ابزارهای ارتباط با مشتریان

آیتم‌های موجود در لیست ابزارهای ارتباط با مشتریان به شرح زیر هستند:

       پیامک

       وبینارها

       چت‌بات‌ها

       وب‌سایت‌ها

       بازاریابی ایمیلی

       تماس‌های تلفنی

       پورتال‌های مشتری

       کنفرانس‌های ویدئویی

       برنامه‌های تلفن همراه

       انجمن‌ها یا گروه‌های آنلاین

       پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی

استفاده از ابزارهای ارتباطی برتر با مشتریان، گزینه‌های متعددی را برای یک کسب‌وکار موفق نه تنها در حوزه بهبود روابط با مشتریان بلکه در زمینه پیگیری عملکرد اعضای تیم فروش نیز فراهم می‌کند. دسترسی به ویژگی‌هایی همچون یکپارچه‌سازی تقویم، پاسخ‌دهی خودکار ایمیل، تولید سرنخ، مدیریت تماس، خودکارسازی فرآیند بازاریابی، مدیریت رویداد، ایجاد نظرسنجی، اتوماسیون گردش‌کار، گزارش‌دهی و هزاران ویژگی مشابه با استفاده از بهترین نرم‌افزار ارتباط با مشتریان به واقعیت تبدیل می‌شود.

 

بهترین نرم افزار ارتباط با مشتریان

بهترین نرم‌افزار ارتباط با مشتریان، نرم افزاری تحت عنوان مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) است. این پلتفرم قابل اعتماد به تیم‌های بازاریابی، فروش، خدمات و فناوری اطلاعات کسب‌وکار شما کمک می‌کند تا در هر موقعیت مکانی که قرار دارند بتوانند با هم همکاری کرده و مشتریان را راضی نگه دارند! استفاده از  بهترین نرم افزار CRM، به دلیل توانایی که برای ترکیب شدن با فناوری هوش مصنوعی دارد، نوید فروش بیشتر و مشتریان راضی‌تر را به شما خواهد داد.

استفاده از این ابزار ارتباط با مشتریان گزینه ایده‌آلی برای کسب‌وکارهای صنایع مختلف (کسانی که در خدمات مالی و خرده‌فروشی فعالیت دارند تا افرادی که در حوزه‌های مراقبت‌های بهداشتی، تولید، رسانه، حمل‌ونقل و غیره مشغول به فعالیت هستند) به شمار می‌رود. این ابزار قادر است متناسب با نوع صنعتی که در آن فعالیت دارید، ابزارهایی تخصصی برای رشد بهینه کسب‌وکارتان را در اختیار شما قرار دهد.

هر آنچه که باید درباره ابزارهای ارتباط با مشتریان بدانید!2

ویژگی‌هایی که با خرید نرم‌افزار CRM مجموعه ایرانی دیدار به آن‌ها دسترسی پیدا خواهید کرد به شرح زیر هستند:

       یک پلتفرم یکپارچه برای پشتیبانی از انواع برنامه‌های متصل است و بنابراین از این پس می‌توانید بر روی آنچه که اکنون مهم است تمرکز کرده و گزینه‌های متعددی را برای ارائه تعاملات عالی با مشتریان مورد بررسی قرار دهید.

       با استفاده از بهترین نرم افزار CRM، فروش هوشمندانه و ارائه پشتیبانی سریع دیگر یک رویا نخواهد بود. با این نرم‌افزار می‌توانید به مدیریت سرنخ‌ها پرداخته و از ابزارهای بهره‌وری متعدد آن استفاده کنید.

       با استفاده از CRM امکان پیش‌بینی عملکرد فروش، مدیریت اصولی فروش و خودکارسازی فرآیندهای تکراری برای آزادسازی وقت اعضای تیم فروش با هدف تمرکز بر اهداف مهم، فراهم می‌شود.

       CRM بستری را فراهم می‌کند تا با ترکیب داده‌ها بتوانید تعاملات شخصی و زمان پاسخگویی به مشتریان را تقویت کنید.

 

اولویت‌ها در زمینه سرمایه‌گذاری بر روی ابزارهای ارتباط با مشتریان

برای برآورد نمودن اهداف و انتظارات شما، کسب‌وکارتان نیازمند یک استراتژی دقیق برای انتخاب بهترین ابزارهای ارتباط با مشتریان است. این استراتژی تعریف کننده نحوه ارائه یک پیام ثابت در کلیه کانال‌های ارتباطی است. به یاد داشته باشید که برای مدیریت چندین کانال ارتباطی نظیر بازاریابی ایمیلی، پیام‌های متنی، پشتیبانی تلفنی و سایر کانال‌ها به روش روشنی نیاز خواهید داشت.

داشتن سبک پیام‌رسانی ثابت برای حمایت از تصویر برند شما امری ضروری و بسیار مهم است؛ چراکه در غیر این صورت، احتمال سردرگمی مشتریان وجود دارد که چنین امری تصویری منفی از ظاهر کسب‌وکار شما ایجاد می‌کند. در طراحی استراتژی ارتباط با مشتریان و انتخاب ابزار مناسب برای این ارتباط باید به چند نکته کلیدی به عنوان اولویت اصلی توجه داشته باشید. این اولویت‌ها به شرح زیر هستند:

       ارتباط: شما باید کل توجه خود را بر روی آنچه مهم است، متمرکز کنید. چیزی که مرتبط نیست یا از خواسته‌های مشتریان شما پشتیبانی نمی‌کند قطعاً گزینه مناسبی برای کسب‌وکار شما نخواهد بود.

       سازگاری: داشتن موضوع ثابت، استفاده از الگوی واحد، ارائه سبک مشخصی از پیامرسانی موجب می‌شود تا وفاداری به برند شما افزایش پیدا کند.

       شخصی‌سازی: مشتریان همواره به دنبال آن هستند که احساس ارزشمندی از طرف شما دریافت کنند و باید نشان دهید که قدردان آن‌ها به دلیل انتخاب شدن‌تان هستید. استفاده از ابزارهایی برای ارسال پیام شخصی با نام آن‌ها می‌تواند این احساس را به آن‌ها تلقین کند.

       سادگی: برای ارتباط موثر با مشتریان باید از زبان ساده استفاده کنید تا درک جملات شما برای کلیه مخاطبان به راحتی امکان‌پذیر باشد. اگر لازم نیست اصلاً به سراغ استفاده از جملات طولانی و کلمات پیچیده نروید.

 

 

مقایسه ابزارهای خوب و بد ارتباط با مشتریان!

ابزارهای ارتباط با مشتریان که در دسته ابزارهای خوب جای می‌گیرند، به دنبال بهبود تجربه مشتری هستند و این درحالیست که ابزارهای نامناسب دریافت اطلاعات مورد نیاز را دقیقاً در زمانی که به آن نیاز داریم، دشوار می‌کنند! به طور کلی در یک مقایسه اساسی میان ابزارهای خوب و بد ارتباط با مشتریان می‌توان به تفاوت‌های زیر اشاره کرد:

ابزارهای خوب ارتباط با مشتریان

ابزارهای بد ارتباط با مشتریان

با سایر ابزارهای ارتباط با مشتریان سازگارند.

دریافت داده‌های مورد نیاز مشتریان را دشوار می‌کنند.

امکان به‌روزرسانی راحت آن‌ها وجود دارد.

غیرقابل اعتماد هستند.

گزینه‌هایی برای دریافت بازخورد فراهم می‌کنند.

موجب سردرگم شدن مشتریان می‌شوند.

موجب ارتقا سطح رضایت و تجربه مشتری می‌شوند.

 

 

استفاده از ابزار ارتباط با مشتریان؛ کلید رشد درآمد و سود کسب‌وکار شما!

در این مطلب تلاش شد تا گزینه‌هایی که به هنگام تصمیم‌گیری درباره انتخاب ابزارهای ارتباط با مشتریان باید به آن‌ها توجه کنید را در اختیارتان قرار دهیم. استفاده از ابزارهای ارتباط با مشتری مناسب مثل نرم‌افزار CRM به شما کمک می‌کند تا به طور منطقی در مسیر بهبود وضعیت کسب‌وکار خود قدم بردارید. البته ناگفته نماند که مطالب فوق برداشتی از مقالاتی بود که در بلاگ مجموعه دیدار منتشر شده است.

اگر به دنبال آن هستید که با راهنمایی یک تیم حرفه‌ای تحولی به وضعیت ارتباط خود با مشتریان داده و سطح رضایت آن‌ها از کسب‌وکارتان را ارتقا دهید، توصیه می‌کنیم که حتماً سری به وب‌سایت این مجموعه زده و از مشاوره رایگان آن‌ها بهره‌مند شوید.

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.