کد خبر : 98624
تاریخ انتشار : دوشنبه 28 تیر 1400 - 16:04

میزان موفقیت روش ایمپلنت دندان چقدر است؟

میزان موفقیت روش ایمپلنت دندان چقدر است؟

در گذشته افراد برای درمان مشکلات بی دندانی خود از دندان مصنوعی استفاده می کردند. این روش محدودیت ها ومشکلات زیادی را در پی داشت. بسیاری از افراد به دلیل این مشکلات به طور کل از درمان منصرف می شدند و ترجیه می دادند که اقدام به هیچ درمانی نکنند. پیشرفت علم دندان پزشکی روشی

در گذشته افراد برای درمان مشکلات بی دندانی خود از دندان مصنوعی استفاده می کردند. این روش محدودیت ها ومشکلات زیادی را در پی داشت. بسیاری از افراد به دلیل این مشکلات به طور کل از درمان منصرف می شدند و ترجیه می دادند که اقدام به هیچ درمانی نکنند. پیشرفت علم دندان پزشکی روشی را برای درمان ارایه کرد.این درمان به سرعت جایگزین مناسبی برای درمان های دیگر شد. این روش علاوه بر این که نقاط ضعف روش های قبلی را ندارد بلکه مزیت های زیادی نیز دارد. این موضوع باعث شده بسیاری افراد تمایل به انجام این درمان یعنی همان ایمپلنت دندان را داشته باشند. ایمپلنت دندان روشی نسبتا دایمی است که کارکردی کاملا مشابه دندان های طبیعی فرد دارد.

میزان موفقیت روش ایمپلنت دندان

عوامل مختلفی در میزان موفقیت ایمپلنت دندان موثر اند از جمله این عوامل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگزار، میزان مهارت و تجربه ی پزشک است. پزشک باید از مهارت و تجربه ی کافی برخوردار باشد.

عامل مهم  دیگر می تواند نوع، جنس و ویژگی های ایمپلنت دندان باشد. به طور کلی ایمپلنت ها از جنس تیتانیوم ساخته شده اند. هرچه درصد خلوص این پایه ها بیشتر باشد. پایه ها زودتر با بافت استخوان فک ادغام می شوند.

وضعیت سلامت بیمار در میزان موفقیت روش ایمپلنت دندان نیز می تواند بسیار اثر گزار باشد.

 

چرا ایمپلنت دندان بهترین گزینه برای درمان بی دندانی است؟

گاهی ممکن است فرد بر اثر ضربه و یا عواملی مشابه آن دندانی را از دست بدهد و یا این که پوسیدگی و مشکلات دندانی به حدی باشد که قادر نباشیم آن دندان را درمان کنیم. در این موارد مجبور هستیم ریشه ی دندان را از فک خارج کنیم. جای خالی دندان در فک مشکلات زیادی را در پی خواهد داشت پس باید درمان مناسبی را انتخاب کنیم و سریعا اقدام به درمان کنیم.

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که خالی ماندن جای دندان چه مشکلاتی را برای افراد ایجاد می کند؟

وقتی دندانی از دست می رود بافت لثه و استخوان فک در آن ناحیه به مرور تحلیل می رود

دندان ها به مرور زمان به سمت فضای خالی ایجاد شده شروع به حرکت می کنند. وضیت دندان های دیگر به کلی تغییر می کند. ممکن است تقارن فرم صورت به کلی به هم بخورد.

نداشتن دندان مشکلاتی را در جویدن و میل کردن غذا برای افراد ایجاد می کند. از جمله این مشکلات می توان به بیماری های گوارشی و سو تغذیه اشاره کرد.

همان طور که می دانید دندان ها تاثیر بسیار زیادی در ظاهر افراد دارند. از دست دادن دندان ها می تواند چهره ی افراد را به طور کلی تغییر دهد و فرد را بسیار مسن تر جلوه دهد.

 

مزیت های ایمپلنت دندان

ایمپلنت های دندان ماندگاری بسیار بالایی دارند. اگر مراقبت های لازم به درستی انجام شوند ایمپلنت ها تا آخرعمرهمراه فرد خواهند بود.

ایمپلنت های دندان درون استخوان فک بیمار کاملا ثابت و بدون لغزش اند.

یکی از مشکلات افرادی که از دندان مصنوعی استفاده می کنند شکل و فرم مصنوعی این دندان ها است. برخلاف دندان مصنوعی ایمپلنت های دندانی از نظر شکل، اندازه، رنگ و فرم کاملا مشابه دندان های طبیعی فرد هستند. این دندان ها ظاهری کاملا طبیعی دارند و از دندان های دیگر قابل تشخیص نخواهند بود. پس بیماران نگرانی در این زمینه نخواهند داشت.

هنگام صحبت کردن دندان مصنوعی برای افراد آزار دهنده اند. از آنجایی که ایمپلنت ها در استخوان فک کاملا ثابت اند بیمار هنگام صحبت کردن با مشکلی روبه رو نخواهند شد.

بریج دندان یکی از روش های درمان بی دندانی است که در این روش برای پر کردن فضای خالی ایجاد شده، دندان های مجاور را تراش می دهند و روکشی یک تکه برای دندان ها قرار می دهند. این روش معقولی نخواهد بود. در این روش کیفیت دندان های مجاور سالم را فدای یک دندان از دست رفته می کنیم. ایمپلنت دندان این مشکل را ندارد و کیفیت سایر دندان ها را تحت تاثیر قرار نمی دهد.

مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم می توانند دلایل موجهی برای انتخاب روش ایمپلنت دندان باشند. همه ی این موارد می توانند دلایلی باشند که افراد به انجام ایمپلنت ترغیب شوند.

 

ساختار ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان ظاهری پیچ مانند دارد. از دو بخش فیکسچر و اباتمنت تشکیل شده است. جنس این پایه از فلزی به نام تیتانیوم است. این فلز به اصطلاح زیست سازگار است. به این معنی که با ساختار بدن سازگاری بالایی دارد. این فلز با بافت استخوان ها ادغام می شود. این موضوع باعث استحکام پایه ی ایمپلنت دندان در استخوان فک می شود.

 

روند انجام ایمپلنت دندان

در مرحله ی اول، ریشه ی دندان از فک بیمار خارج می شود. در مرحله ی بعد برشی روی لثه ی بیمار ایجاد می کنیم و با ایجاد حفره ای در استخوان فک، پایه ی ایمپلنت را درون این حفره جاگذاری می کنیم. به مرور زمان بافت استخوان فک رشد می کند، اطراف ایمپلنت دندان را احاطه می کند و با پایه ی ایمپلنت دندان ادغام می شود. بعد از اطمینان از استحکام پایه ها می توان روکش مورد نظر را روی این پایه های ایمپلنت قرار داد.

 

بعد از مرحله ی کاشت ایمپلنت دندان چه مراقبت هایی لازم است؟

مراقبت از ایمپلنت های دندان کاملا مشابه دندان های طبیعی است. افراد باید به همان منوال قبل، بعد از هر وعده ی غذایی مسواک بزنند. حداقل روزی دو بار نخ دندان بکشند. و بصورت دوره ای به پزشک مراجعه کنند. این ویزیت های دوره ای کمک شایانی به پیشگیری مشکلات احتمالی می کند.

برای انجام ایمپلنت دندان محدودیت خاصی وجود دارد؟

استخوان های انسان تا سن 18 سالگی رشد می کنند و به طور میانگین در سن 18 سالگی به کمال رشد خود می رسند. اگر قبل از سن 18 سالگی اقدام به انجام ایمپلنت کنیم ممکن است برای فرد مشکلاتی را در پی داشته باشد.

جز این مورد محدودیت سنی خاص دیگری برای ایمپلنت دندان وجود ندارد. یکی دیگر از عوامل محدود کننده می تواند ابتلا به بعضی بیماری ها باشد. بیماری دیابت می تواند یکی از این عوامل باشد. افراد مبتلا به دیابت در التیام بافت های بدن دچار مشکل می شوند. علاوه بر آن سیستم ایمنی این افراد به شدت کاهش می یابد و بدن آن طور که باید نمی تواند با عفونت ها مقابله کند.

اگر بیمار مبتلا به دیابت قصد انجام ایمپلنت دندان را داشته باشد.در وهله ی اول بیمار باید به دقت بررسی شود و میزان قند خون این افراد مدتی قبل از جراحی باید اندازه گیری و ثبت شود. اگر این میزان قند خون در حد قابل قبولی باشد و بیماری بصورت کنترل شده باشد. بیمار می تواند با خیال آسوده جراحی را انجام دهد و نسبت به موفقیت آن اطمینان داشته باشد.

ما در کلینیک دایادنت آماده ی ارایه هرگونه خدمات دندان پزشکی در حوزه ی درمانی و زیبایی مثل ایمپلنت و لمینت دندان به مراجعه کنندگان عزیزمان هستیم. برای کسب اطلاعات بیشتر پیشنهاد می کنیم به وب سایت ما مراجعه کنید و یا با ما تماس بگیرید تا مشاوران ما شما را راهنمایی کنند.

www.daya-dent.com

09907575065

09905776468

02177978249

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.