کد خبر : 208379
تاریخ انتشار : پنجشنبه 24 شهریور 1401 - 10:14
دیدگاه‌ها برای مرکز فروش سینی کابل و پچ کورد شبکه بسته هستند

مرکز فروش سینی کابل و پچ کورد شبکه

مرکز فروش سینی کابل و پچ کورد شبکه

پچ کورد شبکه و همچنین سینی کابل دو مورد از پر مصرف ترین و پر استفاده ترین قطعاتی هستند که مهندسان کامپیوتر و ساختمان سازان به کررات از آن‌ها استفاده می‌کنند. در پست پرده تولید و طراحی این لوازم یعنی پچ کورد شبکه و سینی کابل داستان‌های زیادی وجود دارد و ما قصد داریم در

پچ کورد شبکه و همچنین سینی کابل دو مورد از پر مصرف ترین و پر استفاده ترین قطعاتی هستند که مهندسان کامپیوتر و ساختمان سازان به کررات از آن‌ها استفاده می‌کنند. در پست پرده تولید و طراحی این لوازم یعنی پچ کورد شبکه و سینی کابل داستان‌های زیادی وجود دارد و ما قصد داریم در ادامه دو فروشگاه معتبر و بسیار معروف را به نام‌های فروشگاه سینی کابل کاوه و فروشگاه دلتا شبکه معرفی نماییم. با ما همراه باشید تا جدیدترین و بروزترین اخبار مرتبط با دنیای علم و تکنولوژی را در اختیار شما مخاطبان و همراهان گرامی قرار دهیم.

پچ کورد شبکه چیست؟

این سوال توسط بسیاری از افراد مطرح می‌شود زیرا اطلاع رسانی در مورد پچ کورد شبکه بسیار کم است. کابل‌های شبکه برای اتصال و انتقال داده‌ها و اطلاعات از طریق کابل Lan بین کامپیوترها، روترها، سوئیچ‌ها و شبکه‌های فضای ذخیره سازی استفاده می شود. این کابل ها اساسا نوعی حامل هستند که داده ها از طریق آنها جریان می‌یابد. در حقیقت کابل Lan رابط بین این دستگاه ها و کامپیوتر‌ها می باشد که فقط اطلاعات را رد و بدل می‌کند و هیچ دخالتی در اصل اطلاعات ندارد، اگه بخواهیم خیلی ساده  توضیح بدیم ،کابل Lan مانند پیک موتوری هست که فقط اطلاعات رو از مبدا به مقصد می رساند وکمیت و کیفیت اطلاعات برایش فرقی نمی‌کند. انواع مختلفی از کابل‌های ارتباطی وجود دارد و نوع مناسب برای استفاده به ساختار معماری کلی سیستم بستگی دارد.

وقتی صحبت از مشخصات فنی می‌شود، انواع مختلف پچ کورد شبکه وجود دارد، اما متداول‌ترین آنها جفت به هم تابیده، کواکسیال و پچ کورد شبکه فیبر نوری است. همه قابل تعویض نیستند و هر کدام معمولاً برای یک هدف خاص مناسب هستند، بنابراین هر کسی که به دنبال خرید کابل یا نصب آن برای یک پروژه خاص است معمولاً عاقلانه است که قبل از سرمایه‌گذاری کمی تحقیق کند. رایج‌ترین انواع کابل‌های ارتباطی “کابل زوج به هم تابیده” است. در شبکه‌های محلی؛ معمولاً محیط‌های اداری، سایت‌های تجاری، کابل‌کشی مسی، از جمله پچ کورد شبکه زوج به هم تابیده، متداول‌ترین نوع پچ کورد شبکه است. پچ کورد شبکه زوج به هم تابیده در بسیاری از شبکه های اینترنت استفاده می‌شود. از کابل‌کشی فیبر نوری جایی که ممکن است به پهنای باند بالا نیاز باشد استفاده می‌شود. به خصوص در بیمارستان، فرودگاه، بانک. برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد پیشنهاد می‌کنیم تا آخر مقاله با ما همراه باشید.

انواع سوکت شبکه

31. سوکت مناسب برای کابل کواکسیال (Coaxial): این کابل برای انتقال تصاویر دوربین  ‌های مدار بسته آنالوگ، آنتن‌های تلویزیونی و اتصال ال ان بی‌ ها به گیرنده تلویزیونی استفاده می شود و سوکت مخصوص آن BNC نام دارد. اتصالات BNC نوعی اتصال دهنده های سری F هستند که معمولاً کاربرد خانگی دارند. این نوع اتصال برای کابل کواکسیال RG59 یا RG6 در تلویزیون و دوربین های مدار بسته استفاده می شود. یکی از نقاط قوت اتصال BNC اتصال امن آن است. اتصال توسط اتصال دهنده نر قفل می شود. از دیگر مزایای این سوکت می توان به اتصال و قطع آسان آن اشاره کرد و اینکه اتصالی ارزان و پایدار را به دستگاه های ارتباطی ارائه می دهد.

3-2. سوکت مناسب برای کابل به هم تابیده-اترنت (Twisted-Pair): اتصالات RJ45 برای کابل های CAT6 و کابل های CAT5e استفاده می شوند. این اتصالات از نظر ظاهری شبیه به اتصال جک تلفن هستند. با این تفاوت که ابعاد بزرگتری نسبت به جک تلفن دارند.

برای نصب این نوع سوکت از آچار مخصوص سوکت شبکه استفاده می کنیم. بدین صورت که ابتدا زوج سیم ها از یکدیگر جدا شده و طبق ترتیب تعریف شده در استاندارد مورد نظر کنار هم مرتب شده و به همان ترتیب به درون سوکت هدایت می شوند. سپس با استفاده از آچار شبکه سوکت در جای خود محکم می شود. نصب سوکت های RJ45 نیازمند مهارت بالا و دقت زیاد برای جلوگیری از بروز خطا در چیدمان زوج سیم هاست. به همین دلیل پچ کورد شبکه را پس از نصب سوکت با ابزار های ویژه ای مانند تست Fluke، تست می کنند.

جنس سینی کابل چیست

معمولا از مواد مختلفی برای ساخت این سینی‌ها استفاده می‌شود اما بیشترین متریال، فلزهایی هستند که در برابر رطوبت و زنگ زدگی مقاوم‌اند. فولاد یکی از اساسی‌ترین مواد اولیه‌ای است که در ساخت این سینی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که می‌دانید فولاد در برابر ضربه‌ مقاوم است و استقامت مکانیکی بالایی دارد. بنابراین با توجه به این شرایط یک گزینه ایده‌آل جهت تولید این محصولات محسوب می‌شود.

مرکز فروش سینی کابل و پچ کورد شبکه

یکی دیگر از مواد اولیه‌ای که در ساخت سینی‌ کابل استفاده می‌شود، استیل است. این ماده همانند فولاد در برابر رطوبت و زنگ زدگی مقاوم است و با خیال راحت می‌توان از آن نگهداری نمود. افراد هنگام خرید سینی کابل یکی از خصوصیاتی که در نظر می‌گیرند، مقاومت در برابر خم شدگی است. خوشبختانه سینی‌هایی که با استیل ساخته شده‌اند از این ویژگی برخوردارند و معمولا افراد زیادی طرفدار آن هستند.

یکی از دیگر از موادی که برای ساخت سینی کابل کاربرد دارد، آلومینیوم می‌باشد. معمولا از این ماده اولیه در محیط‌هایی استفاده می‌شود که احتمال خوردگی بسیار بالاست. همچنین آلومینیوم گزینه‌ای مناسب برای کاربردهای دریایی است و در برق کشی‌های دریایی با خیال راحت می‌توانید از سینی کابل آلومینیومی بهره ببرید. از مزیت‌های دیگر سینی‌های آلومینیومی، قابلیت خودترمیمی است و امکان آسیب رسیدن به آن‌ها بسیار پایین است.

انواع محافظ کابل در ساختمان سازی

سینی کابل دارای انواع گوناگونی است که هرکدام از آن‌ها کاربردهای منحصر به فرد خود را دارند. یکی از دلایل مهم تولید انواع این سینی‌ها هزینه‌ی مناسب و داشتن کارایی بیشتر است. به طور کلی سینی کابل را می‌توان به 5 مدل تقسیم نمود.

سینی نردبانی؛ همانگونه که از نامش مشخص است حالت نردبانی دارد و امروزه در صنایع بسیار پرکاربرد است. یکی دیگر از انواع این سینی‌ها که طرفداران زیادی پیدا کرده است، سینی‌های مشبک هستند که به شکل شبکه ساخته شده‌اند و به دلیل همین ویژگی، از مزایای خاصی برخوردار می‌باشند. سینی‌های کانالی و توری، دو نوع دیگری از این وسیله هستند که امروزه از آن‌ها در بخش‌های متفاوت استفاده می‌کنند و در صنعت پرکاربردند.

سینی‌های کابل توری و کانالی به دلیل داشتن وزن مناسب و مقاومت در برابر خوردگی، از شهرت نسبتا خوبی برخوردارند. این سینی‌ها به دلیل دلیل داشتن وزن پایین، راحت‌تر از سینی‌‌های فولادی نصب می‌شوند و تقریبا 50 درصد از سینی‌های کابل فولادی سبک‌تر می‌باشند. به همین دلیل برخی از مهندسین با سنجیدن شرایط کاری خود، آن‌ها را به سینی‌های استیل، فولادی و آلومینیومی ترجیح می‌دهند.

و آخرین و بهترین نوع این وسیله‌ها، سینی کابل گالوانیزه است که از ورق‌های فولادی پیش گالوانیزه ساخته شده‌اند. وقتی این سینی‌ها را به طول برش می‌دهند، معمولا سطح برش داده را با یک ترکیب غنی از فلز روی رنگ می‌کنند. این عمل منجر می‌شود تا فلز در برابر هوای مرطوب و زنگ زدگی کاملا مقاوم شود و مصرف‌کنندگان با اطمینان کامل از این سینی‌ها استفاده کنند.

مرکز فروش سینی کابل و پچ کورد شبکه

ساختار پچ کورد شبکه

دسته بندی های پچ کورد شبکه بر اساس یک سری استاندارد خاص هستند. تفاوت‌های عمده‌ای که وجود دارد عبارت‌اند از: پهنای باند، سرعت انتقال اطلاعات و جنس کابل از لحاظ شیلد دار بودن و یا روکش های آن هست. مثلا تفاوت اصلی دو نوع پچ کورد شبکه Cate5e و Cat6 در پهنای باند و سرعت انتقال اطلاعات است. نهایت سرعت انتقال اطلاعات پچ کورد شبکه Cat5e صد مگابیت بر ثانیه است با پهنای باند 250 مگا هرتز اما در پچ کورد شبکه Cat6 سرعت انتقال اطلاعات به 1000 مگابایت بر ثاینه و پهنای باند آن به 500 مگا هرتز افزایش می‌یابد.

انواع لیبل و شماره پچ کورد شبکه

انواع لیبل پچ کورد شبکه برای تفکیک و مشخص کردن کابل های شبکه استفاده می‌شود تا به راحتی به کابل موردنظرمان دست یابیم. در این صورت؛ سرعت عیب یابی شبکه بالا خواهد رفت. لیبل دورِ پچ کورد شبکه و لیبل پشت چسب دار، از جمله انواع لیبل پچ کورد شبکه برای لیبل گذاری است.

با توجه به اهمیت ویژه و نقش پر رنگ شبکه‌های کامپیوتری در عصر کنونی، لازم است که کاربران شبکه؛ شناخت کافی از تجهیزات آن داشته باشند. مطمئنا تا قبل از مطالعه این مقاله اطلاعات کافی درمورد پچ کورد شبکه و انواع پچ کورد شبکه و کاربرد آن در اختیار نداشته‌اید اما در حال حاضر می‌دانید پچ کورد شبکه در دسته‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند که هر کدام کاربرد خاص خود را دارد.

از سوی دیگر Category متفاوتی که در ارتباط با سینی کابل و پچ کورد شبکه وجود دارند باعث شده است که از نظر پهنای باند و سرعت با یکدیگر فرق ‌کنند. همانطور که در ابتدا مقاله نیز اشاره شده بود فروشگاه سینی کابل کاوه ارائه دهنده برتر سینی کابل و فروشگاه دلتا شبکه ارائه دهنده برتر پچ کورد شبکه می‌باشد که با ورود به سایت این دو مرکز می‌توانید از خدمات بی نظیر و درجه یک آن‌ها استفاده کنید. در پایان امیدواریم مطالب موجود در این مقاله بتواند در هنگام خرید پچ کورد شبکه و خرید سینی کابل به شما کمک کند و به آسانی خرید خود را انجام دهید.

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.