کد خبر : 197651
تاریخ انتشار : دوشنبه 23 خرداد 1401 - 19:28

مروری بر آینده دو زبان مهم دنیا

مروری بر آینده دو زبان مهم دنیا

در این جهان شگفت انگیز همه چیز به نوعی در حال تغییر و دگرگونی است. از زمان های گذشته تا به الان، هر آنچه که فکرش را بکنید در حال تغییر بوده است و در امروزه قابل مقایسه با گذشته نیست! از پیشرفت تکنولوژی و فناوری گرفته تا  فرهنگ و سبک زندگی و حتی آموزش

در این جهان شگفت انگیز همه چیز به نوعی در حال تغییر و دگرگونی است. از زمان های گذشته تا به الان، هر آنچه که فکرش را بکنید در حال تغییر بوده است و در امروزه قابل مقایسه با گذشته نیست! از پیشرفت تکنولوژی و فناوری گرفته تا  فرهنگ و سبک زندگی و حتی آموزش دیدن!  آموزش دیدن در گذشته های دور مفهومی صرفاً آکادمیک داشته است. یعنی آموزش تخصصی در تحصیلات مدرسه و دانشگاه خلاصه میشده است. با گذشت زمان به تدریج آموزشهای خارج از مدرسه و دانشگاه نیز فراگیر شدند و جایگاه خود را پیدا کردند؛ عموم مردم می توانستند ازهر مدرس و مربی در هر مکانی و در قالب دوره آموزشی بهره ببرند و این یک مزیت مهم بود؛ البته درصورتیکه امکان دسترسی به مدرس یا مربی را داشتند زیرا فناوری هنوز پیشرفت چشمگیری نگرده بود.

اما این مزیت به قدری محدودیت های خاص داشت که امروزه اصلا نمی توان از آن به عنوان یک مزیت یاد کرد! برجسته‌ترین محدودیت محدودیت جغرافیایی بود. هرکس میتوانست فقط از آموزش هایی که در نزدیکی محل زندگی خود وجود داشت استفاده کند و  در غیر این صورت باید  سختی  زندگی در مکانی دیگر و یا  رفت و آمد های مداوم را تحمل می کرد. در این میان زمان و انرژی زیادی نیز از بین می رفت اما مردم ناگزیر به پذیرش بودند. کم کم اینترنت، هر چند با سرعت کم،رواج بیشتری پیدا کرد به طوری که مردم عادی نیز کم و بیش می‌توانستند از آن استفاده کنند اما این استفاده فقط برای برطرف کردن نیاز های بسیار ضروری بود و در آموزش هیچ کاربردی نداشت. رفته رفته اینترنت، راه های ارتباطی، شبکه های اجتماعی و ابزارهای دیجیتال در همه خانه ها نفوذ کرد و  به تبع ان آگاهی و آموزش افزایش یافت؛ به طوری که پیش پا افتاده ترین کاربرد تکنولوژی در آموزش، سرچ کردن کاربران در گوگل و گرفتن پاسخ سوالاتشان بود. خوشبختانه امروزه به جایی رسیده ایم که فضای آنلاین این تمام محدودیت های جغرافیایی، زمانی و دیگر محدودیت ها را کنار زده است  و دسترسی به آموزش و آگاهی – که مهم ترین و جدانشدنی ترین جزء زندگی امروز هستند- را برایمان بسیار راحت تر و سریع تر کرده است.

یکی از مهمترین آموزش هایی که امروزه هر فرد فارغ از سن و جنسیتش از یادگیری ان ناگزیر است، آموزش زبان های خارجه است. در دنیای امروز و پیشرفت دنیای فردا -که روز به روز با شتاب بیشتری در حال رسیدن است-  دیگر تفاوتی ندارد که کودک باشیم یا نوجوان، جوان باشیم یا بزرگسال و حتی میانسال، قصد مهاجرت و سفر خارج از کشور را داشته باشیم یا نه، حتی دیگر اهمیتی ندارد که شغلمان چه باشد! ما برای کار، تحصیل و حتی زندگی عادی و معمولی نیز نیازمند یادگیری زبان های خارجه هستیم و مهم ترین زبان ها زبان انگلیسی است. به لطف آموزش های با کیفیت آنلاین، امروزه حتی آموزش زبان انگلیسی برای کودکان نیز به راحت ترین روش انجام میشود. درواقع آموزش آنلاین به ما کمک میکند که بتوانیم علاوه بر یادگیری زبان بعنوان یک ضرورت، امتیازات دیگری نیز بدست آوریم.

زبان انگلیسی مهمترین و ارجح ترین زبان برای یادگیری است زیرا زبان بین الملل است. زبان بین الملل خواه ناخواه در زندگی مردم همه کشورهای جهان نفوذ میکند. در چنین شرایطی تصور کردن آینده‌ای درخشان  بدون مسلط بودن به زبان انگلیسی فقط آرزویی دور از دسترس است!  این دلیل محکم باعث شده است که بسیاری از والدین فرهیخته، آموزش زبان انگلیسی به کودک را به عنوان یکی از ضروری ترین آموزش های فرزندشان بدانند و از همان دوران ابتدایی کودکی، این نیاز را در اولویت قرار دهند. امروزه اکثر کودکان از سنین 3 یا 4 سالگی (گاها زودتر از این سن) یادگیری زبان را حداقل در منزل و با ابتدایی ترین شیوه ها مانند موسیقی و کارتون های ساده آغاز میکنند.

پس از این دوران هم کودکان و هم والدین تمایل دارند که آموزش زبان ادامه یابد. بنابراین اکثر والدین برای ادامه یادگیری زبان فرزندانشان آموزش آنلاین را انتخاب میکنند تا با صرف حداقل هزینه ها بالاترین بازخورد را بگیرند. منظور از هزینه، هزینه های مهمی همچون مالی، زمانی و انرژی است. در وبسایت mondly میتوانید نکات جالبی را درباره یادگیری زبان های خارجی به ویژه در آموزش به شیوه آنلاین مطالعه کنید.

از انجایی که والدین همواره بهترین ها را برای فرزندان خود درنظر میگیرند، در آموزش زبان نیز تمایل دارند که از بهترین مدرس ها برای یادگیری فرزندانشان استفاده کنند. اما تعداد مدرس های برتر زبان کودک در هر شهر و منطقه کمتر از مدرس های معمولی است و از طرفی این مدرس ها به طور یکسان در مناطق پراکنده نشده اند. با آموزش آنلاین می توان به هر مدرسی در هر نقطه از کشور دسترسی داشت و دیگر محدودیت زمانی کوچکترین اهمیتی ندارد.

دلیل دیگر ذخیره زمان ناشی از رفت و آمد، در ترافیک ماندن و دیگر اتلاف های وقت است. در دوره آنلاین زمان لازم برای ورود به کلاس و خروج از ان تنها به اندازه یک کلیک است. آمار ها نشان میدهد که همین صرفه جویی زمانی دومین دلیل والدین برای ترجیح دادن کلاس های آنلاین زبان بر کلاس های حضوری آن است.

دلیل دیگر کاهش چشمگیر هزینه های مالی است. در آموزش انلاین به شرط استفاده از محیط و پلتفرم های مناسب آموزش و همچنین تدریس حرفه ای مدرس، میتوانید شاهد آموزش زبان با کیفیتی بالاتر از آموزش حضوری باشید. نمونه ای از معتبر ترین مراجع آموزشی کشور که طبق نظر کاربرانش از بهترین پلتفرم های آموزش و کلاس آنلاین استفاده میکند باشگاه اومند است.

اما چرا والدین دغدغه مند حاضر هستند از کودکی بر روی آموزش زبان کودکانشان سرمایه گذاری کنند؟

 

زیرا آن ها میدانند که تسلط به زبان انگلیسی علاوه بر کمک به موفقیت فرزندشان در آینده، لازمه چند زبانه بودن نیز می  باشد. اگر کودک شما در آینده به دلایلی مانند کار کردن یا آموزش و تحصیل کردن بخواهد از امکانات دیگر کشور ها استفاده کند، بهترین و ایمن ترین انتخاب ها کشور های فرانسوی زبان هستند. زبان فرانسه از لحاظ ساختار و نحوه یادگیری بیشترین ارتباط را با زبان انگلیسی دارد. این بدین معناست که افرادی که به زبان انگلیسی تسلط دارند با سرعتی بیشتر از حد معمول میتوانند این زبان را در آینده فرا بگیرند.

تسلط به آموزش زبان فرانسه نیمی از مسیر مورد نظر را (استفاده از امکانات کشور های فرانسوی زبان در گسترش کسب و کار، آموزش، زندگی و …) تشکیل میدهد و کاتالیزگر یادگیری آن نیز زبان انگلیسی است. بنابراین طبیعی است که با تسلط به زبان انگلیسی از کودکی، بتوانیم آینده ای متفاوت تر برای فرزندانمان درنظر بگیریم.

منبع: باشگاه اومند – omandclub.com

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.