کد خبر : 84294
تاریخ انتشار : یکشنبه 5 اردیبهشت 1400 - 12:13

مدیر آبفا: پاوه با تنش آبی مواجه است

مدیر آبفا: پاوه با تنش آبی مواجه است

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سالم مرادی» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: با عنایت به خشکسالی های چند سال اخیر، شیوع ویروس کرونا و کاهش نزولات آسمانی، میزان بارندگی ها از ۶۷۰ میلی متر در سال گذشته به ۴..

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ «سالم مرادی» روز یکشنبه در جمع خبرنگاران، افزود: با عنایت به خشکسالی های چند سال اخیر، شیوع ویروس کرونا و کاهش نزولات آسمانی، میزان بارندگی ها از ۶۷۰ میلی متر در سال گذشته به ۴۷۸ میلی متر در سال آبی جاری رسیده و اکنون در شهرستان با ۳۶ درصد کاهش نزولات جویی روبرو هستیم.

وی ادامه داد: شهرستان پاوه دارای پنج شهر است که نیاز آب شرب این شهرها ۱۷۰ لیتر در ثانیه است و در حال حاضر فقط ۱۰۰ لیتر در ثانیه تولید و توزیع می گردد.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان پاوه اظهار داشت: آب شرب شهرهای پاوه از چهار حلقه چاه و ۶ دهنه چشمه تامین می شود و در حال حاضر در بخش شهری ۷۰ لیتر در ثانیه کمبود آب وجود دارد.

مرادی تعداد روستاهای شهرستان را ۴۲ مورد اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۳۰ روستا با نیاز آبی ۷۰ لیتر در ثانیه زیر پوشش این امور قرار دارد که در حال حاضر ۵۰ لیتر در ثانیه آب تامین می شود.

وی با اشاره به آبرسانی سیار به ۱۸ روستای شهرستان و بخشی از شهر «بانه‌وره» افزود: عمده تنش آبی ما در شهرستان پاوه مربوط به شهر پاوه و بخش الحاقی آن و شهر بانه‌وره است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان پاوه با تاکید بر اینکه جلوگیری از بحران آب در پاوه نیازمند صرفه جویی در مصرف آب است، گفت: با توجه به در پیش بودن فصل گرم سال و شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت مسایل بهداشتی، از مردم شهرستان درخواست داریم تا حد امکان مدیریت مصرف را سرلوحه خود قرار دهند.

آب و فاضلاب شهرستان پاوه ۱۷ هزار مشترک شهری و ۹ هزار و ۱۰۰ مشترک روستایی دارد.

شهرستان مرزی پاوه با ۶۰ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شمال غربی استان کرمانشاه واقع شده است.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.