کد خبر : 218069
تاریخ انتشار : چهارشنبه 16 خرداد 1403 - 11:25
دیدگاه‌ها برای مالیات فارکس در اروپا چقدر است؟ 0 تا 100 مالیات فارکس بسته هستند

مالیات فارکس در اروپا چقدر است؟ 0 تا 100 مالیات فارکس

مالیات فارکس در اروپا چقدر است؟ 0 تا 100 مالیات فارکس
هر شغلی در هر کجای دنیا درآمدی دارد. طبق قوانین مالیاتی هر کشور درصدی از درآمد، تحت عنوان مالیات، به دولت پرداخت می‌شود. قوانین مالیاتی در کشورهای مختلف متفاوت است. در هر کشوری درآمد کسب شده از ترید فارکس مشمول مالیات می‌شود، اما ورود به دنیای جذاب فارکس، ارزش مالیات را دارد. در کشورهای اروپایی انواع مالیات‌های رایج عبارتند از: مالیات بر درآمد، مالیات بر درآمد شخصی، مالیات بر ارث، مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر مالکیت مسکن ، مالیات بر درآمد شرکتی و غیره. گاهی این مالیات‌ها شامل معافیت یا تخ...

هر شغلی در هر کجای دنیا درآمدی دارد. طبق قوانین مالیاتی هر کشور درصدی از درآمد، تحت عنوان مالیات، به دولت پرداخت می‌شود. قوانین مالیاتی در کشورهای مختلف متفاوت است. در هر کشوری درآمد کسب شده از ترید فارکس مشمول مالیات می‌شود، اما ورود به دنیای جذاب فارکس، ارزش مالیات را دارد. در کشورهای اروپایی انواع مالیات‌های رایج عبارتند از: مالیات بر درآمد، مالیات بر درآمد شخصی، مالیات بر ارث، مالیات بر ارزش افزوده، مالیات بر مالکیت مسکن ، مالیات بر درآمد شرکتی و غیره. گاهی این مالیات‌ها شامل معافیت یا تخفیف می‌شوند. با توجه به رشد چشم‌گیر علاقه‌مندان به فارکس و ارز دیجیتال، و از طرفی پتانسیل کسب سودهای بالا در این حوزه، قوانین مالیاتی برای معامله‌گران مورد سوال است.

 

از آنجایی که فارکس جزء مشاغل حرفه‌ای به رسمیت شناخته می‌شود، پس درآمد حاصل از آن نیز، مستلزم پرداخت مالیات می‌شود. درآمد حاصل از فارکس در کشورهایی که جزء اتحادیه‌ی اروپا هستند، مانند: آلمان، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، هلند و همچنین در کشورهایی که جزء اتحادیه‌ی اروپا نیستند مانند انگلستان، در چارچوب قوانین مالیاتی قرار می‌گیرد. در ادامه با همراهی وبسایت آموزشی دلتاکالج که به عنوان یکی از معتبرترین منابع فارسی از مبتدی تا پیشرفته آموزش رایگان بازارهای مالی را در اختیار افراد می‌گذارد به صفر تا صد مالیات فارکس می‌پردازیم.

دسته‌بندی معامله‌گران فارکس در پرداخت مالیات

وقتی تصمیم به ترید در بازارهای مالی دارید، مخصوصا در اروپا و آمریکا باید به نکاتی از قبیل مقررات خرید و فروش، آیین‌نامه‌های مربوط به صرافی‌ها و برخی قوانین حقوقی توجه کنید. زیرا در صورت نداشتن اطلاعات کافی از این قوانین، درگیر مشکلات مالی می‌شوید. از قوانین مهم در فارکس، مالیات ترید است. در هر کدام از کشورهای اروپایی با توجه به قوانین مربوط به مالیات و نوع فعالیت معامله‌گران فارکس، میزان و شیوه‌ی پرداخت مالیات تعیین می‌شود. اگر فارکس را مانند یک هرم در نظر بگیریم، فعالیت معامله‌گران در آن به چند صورت انجام می‌شود. دسته‌ای از معامله‌گران فارکس اشخاص حقیقی هستند. معامله‌گران حقیقی شامل دو گروه خرده معامله‌گران با سرمایه‌ی کم که در انتهای هرم قرار می‌گیرند و معامله‌گران بزرگ با سرمایه‌های کلان که در میانه‌ی هرم هستند. دسته‌ی دوم معامله‌گران حقوقی که در راس هرم قرار گرفته‌اند. معامله‌گران حقوقی شامل شرکت‌ها و سازمان‌های مالی می‌شوند که در فارکس و بازارهای مالی دیگر فعالیت دارند. نوع فعالیت در فارکس بر تعیین میزان و نحوه‌ی پرداخت مالیات تاثیرگذار است. البته توجه داشته باشید که قوانین مالیاتی در هر کشوری متغیر است. در ادامه‌ی این مطلب به بررسی قوانین مالیاتی اروپا برای هر دسته از فعالان بازار خواهیم پرداخت.

قوانین مالیاتی فارکس در اروپا برای معامله‌گران خرد

معامله‌گران خرد اغلب افرادی هستند، که با سرمایه‌ی اندک و بعضا به صورت پاره وقت در فارکس فعالیت دارند. با هر عنوانی که مشغول به فعالیت باشید، اولین اقدام برای محاسبه‌ی مالیات فارکس ثبت سود و زیان حاصل از معاملات است. درآمد حاصل از فارکس شامل محاسبه‌ی مبلغ سود با کسر زیان در مجموع معاملات است. هزینه و مخارج مرتبط با معاملات نیز از این مبلغ کسر می‌شود. اگر سودی نکرده باشید یعنی درآمدی نداشته‌اید؛ پس مالیاتی پرداخت نخواهید کرد. در برخی از کشورهای اروپایی مانند آلمان و انگلیس قوانین سختی در تعیین مالیات بر درآمد فارکس دارند، که این قوانین دائما در حال تغییر هستند. اگر جزء معامله‌گران خرد هستید و درآمد شما از معاملات فارکس عدد محدودی است، در بیشتر کشورهای اروپایی نیازی به پرداخت مالیات ندارید. مثلا در انگلستان معاملات کمتر از 1000 پوند مستلزم پرداخت مالیات نیست. یعنی معاملات تا سقف 1000 پوند شامل معافیت خواهد بود. در کشورهای دیگر نیز معمولا به همین طریق معافیت‌های مالیاتی برای سرمایه‌گذاری‌های شخصی، تا سقف مشخصی تعیین شده است.

قوانین مالیاتی فارکس در اروپا برای معامله‌گران کلان

در بازار معاملاتی افرادی که با حجم زیادی از سرمایه وارد معاملات می‌شوند را معامله‌گران کلان می‌گویند. هر چقدر میزان سرمایه‌ در معاملات بیشتر باشد، به نسبت میزان سودآوری بیشتری هم خواهد داشت. بنابراین مالیات بر درآمد این نوع معاملات بیشتر خواهد بود. نکته‌ی حائز اهمیت این است که اگر شما سودی نکنید، مالیاتی پرداخت نخواهید کرد. زمانی که معامله‌گران حقیقی با سرمایه‌ای بیش از سقف معافیت مالیاتی معامله می‌کنند و سود مستمری از بازار کسب می‌کنند، باید اظهارنامه‌ی مالیاتی خود را تکمیل کنند. درصد گوناگونی در کشورهای اروپایی مختلف برای مالیات در نظر گرفته می‌شود. مالیات درآمد حاصل از فارکس جزء دسته‌ی مالیات بر درآمد شخصی قرار می‌گیرد. در جدول زیر درصد میانگین مالیات بر درآمد در کشورهای مختلف اروپایی ذکر شده است. توجه داشته باشید که برنامه مالیاتی هر کشوری نسبت به سرمایه و درآمد فرد در فارکس می‌تواند تغییراتی داشته باشد.

نام کشور اروپایی حداکثر درصد مالیات بر درآمد
ایتالیا 26%
سوئیس 15%
نروژ 22%
سوئد 30%
هلند 31%
بلژیک 25%
اتریش 27.5%
فرانسه 45%
اسپانیا 23%
انگلستان 20%
فنلاند 30%
یونان 15%
مجارستان 15%
دانمارک 27%
آلمان 25%
اسلواکی 25%
استونی 20%
رومانی 10%

قوانین مالیاتی فارکس در اروپا برای شرکت‌ها و سازمان‌ها

بانک‌های بزرگ، بخش مهمی از فعالان بازار فارکس هستند، که بر نرخ تبادل ارزها تاثیر قابل توجهی دارند. شرکت‌ها و سازمان‌ها در فارکس گاهی به صورت صندوق‌های سرمایه‌گذاری و معاملاتی فعالیت دارند. به این شکل که افراد سرمایه‌های خود را به شرکت‌ها و سازمان‌ها واگذار می‌کنند، تا در بازارهای مختلف معامله کنند. گاهی نیز شرکت‌های بیمه و بانک‌ها سرمایه‌های خود را وارد بازارهای مالی می‌کنند تا راکد نباشند. قوانین مالیاتی برای این شرکت‌های فعال در فارکس، زیر نظر سیستم مالیاتی شرکت‌ها و سازمان‌ها قرار می‌گیرد. جدول مالیات بر درآمد شرکتی فارکس در کشورهای اروپایی به شرح زیر است:

نام کشور اروپایی حداکثر درصد مالیات بر درآمد
ایتالیا 24%
سوئیس 14.93%
نروژ 22%
سوئد 20.6%
هلند 25%
بلژیک 25%
اتریش 25%
فرانسه 26.5%
اسپانیا 25%
انگلستان 19% تا 25%
فنلاند 20%
یونان 24%
مجارستان 9%
دانمارک 22%
آلمان 30%
اسلواکی 21%
استونی 20%
رومانی 16%

نقش آموزش در مالیات فارکس

فعالیت در هر کار و شغلی نیازمند آشنایی کامل با تمام قوانین مربوط به آن حرفه است.

فارکس برای شما در هر جاییی از دنیا به عنوان یک شغل دائم یا حتی پاره‌وقت،کسب سود و درآمد خواهد داشت و این کسب سود، شامل مالیات هم می‌شود. در همین راستا نیاز بود تا اگر فارکس جزء برنامه درآمدی شماست و قصد مهاجرت به اروپا را دارید راجع به مالیات فارکس اروپا اطلاعات جامعی را داشته باشید. به امید موفقیت شما در بازارهای مالی.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.