کد خبر : 33422
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 مرداد 1399 - 12:27

قیمت طلا و سکه امروز بازار آزاد لحظه ای

قیمت طلا و سکه امروز بازار آزاد لحظه ای

قیمت طلا و سکه روز تهران قیمت طلا و سکه امروز در بازار آزاد به شرح ذیل می باشد و این قیمت به صورت لحظه ای در حال تغییر است:
دلایل کاهش و افزایش قیمت طلا و سکه با توجه به اهمیت طلا و سکه، به عنوان یک دارایی امن جهت سرمایه گذاری در این مقاله به فاکتورهای موثر بر قیمت این دارایی خواهیم پرداخت و متعاقبا همین فاکتورها هستند که دلائل افت و یا افزایش قیمت را نیز رقم می زنند.
دو عامل اصلی موثر بر قیمت طلا و سکه، انس جهانی و قیمت دلار هستند:
۱- قیمت انس و طلا در بازارهای جهانی: قیمت انس، خود همانند هر کالای دیگری متاثر از عرضه و تقاضا، بهای تمام شده تولید، نرخ بهره، سیاست های پولی و مالی، ثبات یا ریسک و بی ثباتی در اقتصاد، رشد اقتصادی، نرخ برابری ارزها، قیمت کامودیتی ها (بخصوص فلزات همگروه)، شاخص دلار، نرخ تورم، متغیرهای کلان اقتصادی، تقاضای صندوق سرمایه گذاری در طلا، نرخ بیکاری، دستمزد، نرخ تولید و.. بستگی دارد.
برای مثال در رابطه با نرخ بهره، سیاست های پولی که فدرال رزرو اتخاذ می کند، با توجه به این که می تواند به سرمایه های مردم جهت دهی کند که به سمت اوراق با درآمد ثابت برود یا دارایی ها..

قیمت طلا و سکه روز تهران

قیمت طلا و سکه امروز در بازار آزاد به شرح ذیل می باشد و این قیمت به صورت لحظه ای در حال تغییر است:

دلایل کاهش و افزایش قیمت طلا و سکه

با توجه به اهمیت طلا و سکه، به عنوان یک دارایی امن جهت سرمایه گذاری در این مقاله به فاکتورهای موثر بر قیمت این دارایی خواهیم پرداخت و متعاقبا همین فاکتورها هستند که دلائل افت و یا افزایش قیمت را نیز رقم می زنند.

دو عامل اصلی موثر بر قیمت طلا و سکه، انس جهانی و قیمت دلار هستند:

۱- قیمت انس و طلا در بازارهای جهانی:

قیمت انس، خود همانند هر کالای دیگری متاثر از عرضه و تقاضا، بهای تمام شده تولید، نرخ بهره، سیاست های پولی و مالی، ثبات یا ریسک و بی ثباتی در اقتصاد، رشد اقتصادی، نرخ برابری ارزها، قیمت کامودیتی ها (بخصوص فلزات همگروه)، شاخص دلار، نرخ تورم، متغیرهای کلان اقتصادی، تقاضای صندوق سرمایه گذاری در طلا، نرخ بیکاری، دستمزد، نرخ تولید و.. بستگی دارد.

برای مثال در رابطه با نرخ بهره، سیاست های پولی که فدرال رزرو اتخاذ می کند، با توجه به این که می تواند به سرمایه های مردم جهت دهی کند که به سمت اوراق با درآمد ثابت برود یا دارایی های دیگری همچون طلا اهمیت دارد.

به موضوع عرضه و تقاضا نیز اشاره کردیم و باید دقیق تر عنوان کرد که درست است که طلا همانند هر کالای دیگری از عرضه و تقاضا برخوردار است، ولی این عرضه و تقاضا در بین سایر دلائلی که عنوان شد معلول تر است تا علت، درواقع در بین دلایل بالا با توجه به این که مجموعه ای از متغیرها در ابعاد کلان اقتصادی هستند، برخی علت تر و برخی دیگر معلول تر خواهند بود.

۲- نرخ دلار

رشد حجم نقدینگی، رشد اقتصادی و متعاقبا تورم بر نرخ ارز تاثیرگذار هستند که با استفاده از این فاکتورهای می توان ارزش واقعی دلار را پیدا کرد. نرخ تورم، نرخ بهره بانکی و قیمت نفت نیز در ابعاد کلان بر نرخ ارز تاثیرگذارند.

اما نرخ ارز نیز مانند هر کالای دیگری به عرضه و تقاضای آن (مبادلات خارجی) وابسته است، عرضه ارز ناشی از صادرات نفت و میعانات گازی، صادرات محصولات پتروشیمی و صادرت غیرنفتی همچون صادرات فولاد، مس و محصولات کشاورزی و صادرات خدمات است.

در بخش تقاضا نیز، بخش های واردات رسمی، واردات غیر رسمی یا قاچاق (همچون گوشی موبایل و لوازم آرایشی)، واردات خدمات و خالص خروج سرمایه ای از کشور را شامل می شود. منظور از خروج سرمایه نیز دو حالت می تواند باشد که یکی خرید دلار توسط افراد داخل کشور و انتقال و سرمایه گذاری آن در خارج از کشور و دیگری خرید ارز و نگهداری در منزل و حتی عدم ارائه حواله صادرات است.

در این مقاله دو دسته اصلی متغیرهای موثر بر قیمت طلا و سکه عنوان شدند، به نظر بیش از آن که قیمت دلار و انس جهانی برای سرمایه گذاران اهمیت داشته باشند، آن ها باید توجه کنند که این دو متغیر خود معلول چه متغیرهای دیگری هستند، تا قدرت پیش بینی و تحلیل سرمایه گذاری در این بازار را پیدا کنند.

The post قیمت طلا و سکه امروز بازار آزاد لحظه ای appeared first on خانه سرمایه.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.