کد خبر : 27273
تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1399 - 4:35

عرضه ۱۰۰ درصدی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در بورس

عرضه ۱۰۰ درصدی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در بورس

عرضه ۱۰۰ درصدی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در بورسآزادسازی سهام عدالت از جمله اقدامات مهم دولت تدبیر و امید بود که در نهایت در ۹ اردبیهشت‌ماه اجرایی شد و از روز ۱۰ اردیبهشت تا هشتم خرداد ماه به سهامداران فرصت داده شد تا چنانچه به دنبال انتخاب روش مدیریت مستقیم هستند و می‌خواهند مالکیت و مدیریت سهام خود را بشکل مستقیم و بدون واسطه در اختیار بگیرند، با ورود به سامانه www.samanese.ir نسبت به این امر اقدام کنند، اما این فرصت با توجه به استقبال مشمولان سهام عدالت برای انتخاب روش مستقیم در ابتدا تا ۱۵ خرداد ماه و در نهایت تا ۲۹ خردادماه تمدید شد.
در نهایت، افرادی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌ بودند از تاریخ ۶ خرداد مجاز شدند با توجه به شرایط اعلام شده نسبت به فروش سهام خود اقدام کنند.
با نزدیک شدن به عید غدیر، برخی نگران تعویق آزادسازی باقی سهام عدالت در زمان مقرر شده هستند که در این زمینه «علیرضا صالح» رییس سازمان خصوصی‌سازی امروز (شنبه) به خبرنگار ایرنا گفت: دومین مرحله از آزادسازی سهام عدالت به طور قطع در روز عید غدیر انجام خواهد شد و مشمولان این سهام علاوه بر ۳۰ درصد..

عرضه ۱۰۰ درصدی شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در بورس

آزادسازی سهام عدالت از جمله اقدامات مهم دولت تدبیر و امید بود که در نهایت در ۹ اردبیهشت‌ماه اجرایی شد و از روز ۱۰ اردیبهشت تا هشتم خرداد ماه به سهامداران فرصت داده شد تا چنانچه به دنبال انتخاب روش مدیریت مستقیم هستند و می‌خواهند مالکیت و مدیریت سهام خود را بشکل مستقیم و بدون واسطه در اختیار بگیرند، با ورود به سامانه www.samanese.ir نسبت به این امر اقدام کنند، اما این فرصت با توجه به استقبال مشمولان سهام عدالت برای انتخاب روش مستقیم در ابتدا تا ۱۵ خرداد ماه و در نهایت تا ۲۹ خردادماه تمدید شد.

در نهایت، افرادی که روش مدیریت مستقیم را انتخاب کرده‌ بودند از تاریخ ۶ خرداد مجاز شدند با توجه به شرایط اعلام شده نسبت به فروش سهام خود اقدام کنند.

با نزدیک شدن به عید غدیر، برخی نگران تعویق آزادسازی باقی سهام عدالت در زمان مقرر شده هستند که در این زمینه «علیرضا صالح» رییس سازمان خصوصی‌سازی امروز (شنبه) به خبرنگار ایرنا گفت: دومین مرحله از آزادسازی سهام عدالت به طور قطع در روز عید غدیر انجام خواهد شد و مشمولان این سهام علاوه بر ۳۰ درصدی که اکنون می‌توانند به فروش برسانند قادر به فروش ۳۰ درصد دیگر خواهند بود و مجموع آن به ۶۰ درصد افزایش می‌یابد.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ۴۰ درصد پایانی سهام عدالت در روز ۲۲ بهمن آزادسازی خواهد شد یا خیر، افزود: از همان ابتدا قرار بود آزادسازی سهام عدالت طی یک سال انجام شود، به همین دلیل از الان نمی‌توان زمان مشخصی را برای آزادسازی ۴۰ درصد پایانی سهام عدالت اعلام کرد.

به گفته صالح، آزادسازی ۳۰ درصد دوم سهام عدالت در روز عید غدیر قطعی است اما هنوز زمان ۲۲ بهمن برای مرحله پایانی آزادسازی این سهام قطعی نشده است.

صالح به مشمولان سهام عدالت که روش غیرمستقیم را انتخاب کرده‌اند، اشاره کرد و افزود: ۱۰۰ درصد از سهام شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی وارد بازار سرمایه خواهند شد که ۶۰ درصد آن در روز بعد از عید غدیر قابلیت معامله را پیدا خواهند کرد و بر این اساس موقعیتی مانند مشمولانی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند پیدا می‌کند.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.