کد خبر : 35541
تاریخ انتشار : چهارشنبه 5 شهریور 1399 - 12:12

صعود ۶۸ هزار واحدی شاخص بورس

صعود ۶۸ هزار واحدی شاخص بورس

صعود ۶۸ هزار واحدی شاخص بورسبراساس معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۱۹۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۹ هزار و ۳۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۱۱ هزار و ۹۸ واحد افزایش به ۴۶۶ هزار و ۹۵۹ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با هفت هزار و ۲۸۰ واحد رشد به ۳۰۶ هزار و ۳۳۲ واحد رسیدند.
شاخص بازار اول ۵۲ هزار و ۶۱۹ واحد و شاخص بازار دوم ۱۲۹ هزار و ۲۹۴ واحد افزایش داشتند.
علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با چهار هزار و ۸۹۵ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با چهار هزار و ۶۲۶ واحد، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با چهار هزار و ۴۵۸ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۸۲۹ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با دو هزار و ۳۲۴ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۹۸۲ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۸۲۸ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۷۴۳ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با یک هزار و ۶۱۷ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۵۷۵، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۵۷۱ واحد، گروه ..

صعود ۶۸ هزار واحدی شاخص بورس

براساس معاملات امروز بیش از پنج میلیارد و ۱۹۷ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۸۹ هزار و ۳۶ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم وزن) با ۱۱ هزار و ۹۸ واحد افزایش به ۴۶۶ هزار و ۹۵۹ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با هفت هزار و ۲۸۰ واحد رشد به ۳۰۶ هزار و ۳۳۲ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۵۲ هزار و ۶۱۹ واحد و شاخص بازار دوم ۱۲۹ هزار و ۲۹۴ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با چهار هزار و ۸۹۵ واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با چهار هزار و ۶۲۶ واحد، سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با چهار هزار و ۴۵۸ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با سه هزار و ۸۲۹ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با دو هزار و ۳۲۴ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با یک هزار و ۹۸۲ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با یک هزار و ۸۲۸ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۷۴۳ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با یک هزار و ۶۱۷ واحد، سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۵۷۵، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۵۷۱ واحد، گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با یک هزار و ۵۵۴ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با یک هزار و ۵۰۱ واحد و گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با یک هزار و ۴۴۵ بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد گروه صنعتی ملی (وملی) با ۲۱۱ واحد، پارس الکتریک (لپارس) با ۱۸۴ واحد، داده ردازی ایران (مداران) با ۳۱ واحد، نورد آلومینیوم (فنوال) با ۳۰ واحد، چرخشگر (خچرخش) با ۲۹ واحد، لبنیات پاک (غپاک) با ۲۸ واحد، شیشه و گاز (کگاز) با ۲۷ واحد، سیمان اصفهان (سصفها) با ۲۵ واحد، موتورسازی تراکتورسازی ایران (خموتور) با ۲۴ واحد، سیمان خزر (سخزر) با ۲۳ واحد، کاشی سعدی (کسعدی) با ۲۱ واحد و سبحان دارو (دسبحان) تاثیر منفی بر شاخص داشتند.

برپایه این گزارش، امروز نماد فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، ایران خودرو، سرمایه گذاری سیمان تامین، سایپا و پالایش نفت بندرعباس در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۵۴ هزار برگه سهم به ارزش ۱۲ هزار و ۱۴۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز بیش از ۶۴۹ واحد افزایش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۱۶۰ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۴۵۰ میلیون برگه سهم به ارزش ۶۵ هزار و ۸۹۶ ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، بیمه پاسارگاد (بپاس)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، بانک دی (دی)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)، اعتباری ملل (وملل)، پتروشیمی مارون (مارون)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، فولاد هرمز جنوب (هرمز) و پالایش نفت لاوان (شاوان) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین کشت و صنعت دست خرم دره (زدشت)، شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ)، کشت و دام قیام اصفهان (زقیام)، داروسازی کاسپین تامین (کاسپین)، شرکت سرمایه گذاری اعتلاء البرز (اعتلا)، کشاورزی و دامپروری بینالود (زبینا)، فرآورده های غذایی و قند چهارمحال (قچار) و کشتیرانی دریای خزر (حخزر) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.