کد خبر : 201474
تاریخ انتشار : سه شنبه 21 تیر 1401 - 14:45
دیدگاه‌ها برای شیری در نشست خبری ارائه گزارش عملکرد سه ماهه اول سال 1401: بانکداری در کشور ما به ویترین محدود بانک در بالای شهر محدود نشده است بسته هستند

شیری در نشست خبری ارائه گزارش عملکرد سه ماهه اول سال 1401: بانکداری در کشور ما به ویترین محدود بانک در بالای شهر محدود نشده است

شیری در نشست خبری ارائه گزارش عملکرد سه ماهه اول سال 1401: بانکداری در کشور ما به ویترین محدود بانک در بالای شهر محدود نشده است

مدیرعامل پست بانک ایران گفت: کل مشتریان این بانک ۱۴ میلیون نفر است که از این میان ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار حساب روستایی دارند و مابقی آن شهری است. به گزارش خبرنگار اقتصادی سایت خبری بورس تایمز، نشست خبری دکتر بهزاد شیری، مدیرعامل پست بانک ایران، ارائه گزارش عملکرد سه ماهه اول سال 1401

مدیرعامل پست بانک ایران گفت: کل مشتریان این بانک ۱۴ میلیون نفر است که از این میان ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار حساب روستایی دارند و مابقی آن شهری است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی سایت خبری بورس تایمز، نشست خبری دکتر بهزاد شیری، مدیرعامل پست بانک ایران، ارائه گزارش عملکرد سه ماهه اول سال 1401 پست بانک، صبح امروز سه شنبه 21 تیرماه 1401، با حضور جمعی از اصحاب رسانه، در ساختمان وزارت ارتباطات برگزار شد.

دکتر بهزاد شیری، مدیرعامل پست بانک ایران

دکتر بهزاد شیری، مدیرعامل پست بانک ایران، در ابتدای این نشست خبری گفت: بانکداری در کشور ما به ویترین محدود بانک در بالای شهر محدود نشده است و اکنون روستایی که ۲۷۰ کیلومتر با شهر فاصله دارد هم می‌تواند از خدمات بانکداری الکترونیکی استفاده کند. اکنون بیش از ۸۰ درصد باجه‌های پست‌بانک در چنین روستاهایی قرار دارد.

وی ادامه داد: اکنون به واسطه فعالیت بیش از ۶ هزار باجه پست ‌بانک در کشور، ۱۰ هزار شغل ایجاد شده است و به روستاییان، خدمات بانکداری نوین ارائه می گردد.

مدیرعامل پست بانک ایران، بیان داشت: اکنون با همکاری پست بانک، بیش از ۶ هزار باجه در بخش روستایی تاسیس شده و در حال خدمت‌رسانی به روستاییان هستند.

دکتر شیری افزود: به واسطه این باجه‌ها یک مدل همکاری مطلوب بین بخش دولتی و خصوصی شکل گرفته است به این شکل که دولت به عنوان راهبر و بخش خصوصی به عنوان بخش عملیاتی، کار خود را انجام می‌دهند. امروز ۱۰هزار نفر در باجه‌های پست‌بانک  مشغول کار بوده و کسب درآمد می‌کنند.

وی تاکید کرد: کل مشتریان این بانک ۱۴ میلیون نفر است که از این میان ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار حساب روستایی دارند و مابقی آن شهری است. به واسطه این نرخ جمیعت، تسهیلاتی که  از سوی ما ارائه می‌شود تسهیلات خرد است.

مدیرعامل پست بانک ایران افزود: بر اساس تکلیفی که برای ما مشخص شده است در سال جاری باید ۱۷ برابر سال ۹۹ تسهیلات قرض الحسنه پرداخت کنیم. سال گذشته نیز از ۹۰۰ میلیارد تومانی که برای تسهیلات قرض الحسنه برای ما تکلیف شده بود، ۵ درصد نیز بیشتر پرداخت کردیم.

دکتر شیری، ادامه داد: هر تراکنشی که از طریق بانک یا دستگاه ATM انجام شود چند واحد هزینه برای بانک دارد و صرفه در این است که عملیات انتقال را به درگاه‌های غیرحضوری سوق بدهیم. این دیگر انتخاب نیست و به اجبار تبدیل شده است.

مدیرعامل پست بانک ایران، در پایان سخنان خود گفت: دستگاه‌های ATM نسبت به سال قبل ۷ درصد رشد داشته است. ضمن اینکه بیش از ۸۲ درصد باجه‌ها در روستا مستقر می باشند.

خبرنگار رسانه: صمد یوسفی

آلبوم نشست خبری

فیلم ویدئو: گفتگوی اختصاصی خبرگزاری صدا و سیما

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.