کد خبر : 90077
تاریخ انتشار : شنبه 25 اردیبهشت 1400 - 13:36

شاخص بورس 5هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس 5هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس ۵هزار واحد رشد کرد شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۵هزار واحدی مواجه شد. – اخبار اقتصادی – به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار س..

شاخص بورس ۵هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با ثبت رشد ۵هزار واحدی مواجه شد.

– اخبار اقتصادی –

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از 3میلیارد و 942میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر 3هزار و 894میلیارد تومان در بیش از 404هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 5هزار و 5519واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و 189هزار و 520واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های معدنی و صنعتی گل گهر، معدنی و صنعتی چادرملو و ملی صنایع ملی مس ایران شد و در مقابل شرکت‌های گروه مدیریت سرمایه‌گذاری امید، مخابرات ایران و بانک تجارت با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روزی متعادلی را پشت‌سر گذاشتند؛ به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 1434واحد رشد، شاخص‌های کل (هم‌وزن) 2967واحد و قیمت (هم‌وزن) 1924واحد افت، و شاخص آزاد شناور 3872واحد و شاخص‌های‌‌‌ بازار اول و دوم به ترتیب 5863 و 4871واحد رشد کردند.

پرونده سهام عدالت باید برای همیشه بسته شود/ پیشنهاد تبدیل سرمایه‌گذاری‎‌های استانی به صندوق

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله یک میلیارد و 255میلیون ورقه به‌ارزش 15هزار و 927میلیارد تومان در 60هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) 60واحد رشد کرد و در ارتفاع 17هزار و 553واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، سنگ آهن گهر زمین و فولاد هرمزگان جنوب شد و در مقابل شرکت‌های توکاریل، بیمه تجارت نو و سرمایه‌گذاری توسعه و عمران استان کرمان بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

انتهای پیام/

منبع : تسنیم

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.