کد خبر : 50286
تاریخ انتشار : دوشنبه 21 مهر 1399 - 11:02

شاخص بورس منفی شد

شاخص بورس منفی شد

شاخص بورس منفی شدبه گزارش ایرنا، براساس معاملات امروز بیش از ۱۹ میلیارد و ۳۱۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۶۴ هزار و ۴۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.
همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با دو هزار و ۵۳۸ واحد کاهش به ۴۱۶ هزار ۴۴۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۶۶۳ واحد افت به ۲۷۲ هزار و ۸۷۰ واحد رسیدند.
شاخص بازار اول ۱۲ هزار و ۵۹۰ واحد و شاخص بازار دوم ۳۶ هزار و ۴۹۶ واحد کاهش داشتند.
علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا) با سه هزار و ۵۷۸ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۱۹۷ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۷۱۴ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۴۹۶ واحد، سایپا (خساپا) با ۴۶۵ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۴۰۲ واحد، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۳۴۱ واحد، حفاری شمال (حفاری) با ۲۸۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران (شیران) با ۲۷۹ واحد، بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با ۲۴۱ واحد، سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳)، فجر انرژی خلیج فارس (بفجر) با ۱۵۶ واحد، داروپخش (وپخش) با ۱۴۰ واحد و بورس کالای ایران (کالا) با ۱۳۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ب..

شاخص بورس منفی شد

به گزارش ایرنا، براساس معاملات امروز بیش از ۱۹ میلیارد و ۳۱۰ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۱۶۴ هزار و ۴۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با دو هزار و ۵۳۸ واحد کاهش به ۴۱۶ هزار ۴۴۷ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با یک هزار و ۶۶۳ واحد افت به ۲۷۲ هزار و ۸۷۰ واحد رسیدند.

شاخص بازار اول ۱۲ هزار و ۵۹۰ واحد و شاخص بازار دوم ۳۶ هزار و ۴۹۶ واحد کاهش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد پالایش نفت اصفهان (شپنا) با سه هزار و ۵۷۸ واحد، ایران خودرو (خودرو) با یک هزار و ۱۹۷ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۷۱۴ واحد، پتروشیمی جم (جم) با ۴۹۶ واحد، سایپا (خساپا) با ۴۶۵ واحد، پالایش نفت تبریز (شبریز) با ۴۰۲ واحد، گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با ۳۴۱ واحد، حفاری شمال (حفاری) با ۲۸۸ واحد، شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران (شیران) با ۲۷۹ واحد، بورس اوراق بهادار تهران (بورس) با ۲۴۱ واحد، سایر اشخاص بورس انرژی (انرژی ۳)، فجر انرژی خلیج فارس (بفجر) با ۱۵۶ واحد، داروپخش (وپخش) با ۱۴۰ واحد و بورس کالای ایران (کالا) با ۱۳۰ واحد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص بورس داشتند.

در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با سه هزار و ۳۸۳ واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و ۳۸۷ واحد، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و ۹۴۰ واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با یک هزار و ۶۹۲ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و ۲۰۴ واحد، شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و ۶۶ واحد، پالایش نفت تهران (شتران) با ۹۹۲ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۹۳۱ واحد، بانک پارسیان (وپارس) با ۸۶۸ واحد و صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با ۷۹۷ واحد با تاثیر منفی بر شاخص همراه بودند.

برپایه این گزارش، امروز نماد بانک ملت، ایران خودرو، فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، بانک تجارت و بانک صادرات ایران در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه هفت میلیارد و ۳۶ میلیون برگه سهم به ارزش ۲۸ هزار و ۲۲۵ میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۱۹۶ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۸ هزار و ۲۷۹ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۱۶ هزار برگه سهم به ارزش ۵۴ هزار و ۶۱۷ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، بانک دی (دی)،‌ فرابورس ایران (فرابورس)،‌ گروه سرمایه گذاری میراث فرهگی (سمگا)، نیروگاه زاگرس کوثر (بزاگرس)،‌ توکاریل (توریل)،‌ توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)،‌ نفت ایرانول (شرانول)، بیمه دی (ودی)، صنایع ماشین های اداری ایران (مادیرا) و بیمه تجارت نو (بنو) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار را داشتند.

همچنین نماد سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی زاگرس (بزاگرس)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی مارون (مارون)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)،‌ فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)،‌ گروه توسعه مالی مهر آیندگان (ومهان)،‌ توسعه مسیر برق گیلان (بگیلان)،‌ موسسه اعتباری ملل (وملل) با تاثیر منفی بر شاخص این بازار همراه بودند.

منبع : ایرنا

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.