کد خبر : 93711
تاریخ انتشار : جمعه 28 خرداد 1400 - 7:05

ریزش مجدد بازار ارزهای دیجیتال! علت چیست؟

ریزش مجدد بازار ارزهای دیجیتال! علت چیست؟

زمان مطالعه: 4 دقیقه افزایش ورودی بیت کوین (BTC) به صرافی‌ها و عواقب ناشی از برنامه‎های فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره، قیمت بیت کوین را به حمایت ۳۷ هزار دلاری کاهش داد. در تاریخ ۱۸ ژوئن، قیمت بیت کوین پس از تلاش ناموفق گاوها برای بازپس گیری سطح ۴۰ هزار دلار، بار دیگر

زمان مطالعه: 4 دقیقه

افزایش ورودی بیت کوین (BTC) به صرافی‌ها و عواقب ناشی از برنامه‎های فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره، قیمت بیت کوین را به حمایت ۳۷ هزار دلاری کاهش داد.

در تاریخ ۱۸ ژوئن، قیمت بیت کوین پس از تلاش ناموفق گاوها برای بازپس گیری سطح ۴۰ هزار دلار، بار دیگر سقوط کرد و به ۳۷،۲۷۳ دلار رسید. سقوط مجدد بیت کوین در حالی رخ داده که بازار سهام و کالاها نیز در پی اظهارات جروم پاول (Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو مبنی بر افزایش نرخ بهره در آینده و نگرانی از افزایش تورم، با ریزش همراه بود‌ه‌اند.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که روز گذشته، قیمت بیت کوین از ۳۸،۲۰۰ دلار در ساعات اولیه معاملات روز پنج‌شنبه به حدود ۳۹،۵۰۰ دلار افزایش یافته بود. با این حال، خرس‌ها مجددا کنترل بازار را به دست گرفتند و قیمت این ارز دیجیتال را به ۳۷،۲۷۳ دلار کاهش دادند.

bitcoin-retests-37k
نمودار کندل ۴ ساعته قیمت بیت کوین.

افزایش ورودی بیت کوین به صرافی‌ها!

یک سیگنال نزولی قبل از کاهش قیمت بیت کوین در تاریخ ۱۷ ژوئن، افزایش ورودی بیت کوین به صرافی‌های اسپات بود. برخی از تحلیلگران حدس می‌زنند معامله‌گرانی که موفق به خروج پول و تبدیل به نقدینگی در نزدیکی اوج قیمت نشده بودند، از این فرصت استفاده کرده و در حال کسب سود در اوج‌های پایین‌تر هستند.

با تشدید فروش، جریان ورودی بیت کوین به صرافی‌ها افزایش قابل‌ملاحظه‌ای را شاهد بود و این فشار فروش همراه با عدم خرید در کف قیمتی، باعث سقوط بیت کوین به کمتر از ۳۸ هزار دلار شد.

bitcoin-retests-37k
ورودی و خروجی بیت کوین از صرافی‌ها.

اگرچه جریان ورودی اخیر بیت کوین به صرافی‌ها یک سیگنال نزولی کوتاه مدت به شمار می‌رود، اما لازم به ذکر است که کیف پول‌های مربوط به نهنگ‌ها – که بین ۱۰۰ تا ۱۰ هزار واحد BTC در اختیار دارند – در طول ۲۵ روز گذشته ۹۰ هزار واحد BTC خریداری کرده‌اند که نشان می‌دهد چشم‌انداز بلند مدت بیت کوین همچنان صعودی است.

بهره باز قراردادهای آپشن بیت کوین در حال افزایش است!

یک منبع دیگر برای مرور بهتر نحوه استقرار وجوه در بازار، بررسی بهره باز قراردادهای آپشن بیت کوین و اتریوم (ETH) است.

به گزارش دلفی دیجیتال (Delphi Digital)، بهره باز قراردادهای آپشن بیت کوین و اتریوم از اواسط ماه می در حال کاهش بود، اما اخیرا افزایش اندکی برای آپشن‌های باز بیت کوین مشاهده شده است. این رقم برای اتریوم تغییر چندانی نداشته که نشان می‌دهد معامله‌گران در تلاش برای باز کردن پوزیشن‌های معاملاتی برای بیت کوین هستند.

bitcoin-retests-37k
تغییرات بهره باز قراردادهای آپشن بیت کوین و اتریوم.

دلفی دیجیتال همچنین اعلام کرد که پرایش اکشن اخیر بیت کوین و طلا، بحث و گفتگوها در مورد توانایی هر یک از آنها به عنوان «یک دارایی امن» را احیا کرده است. بیشتر سرمایه‌گذاران طلا را به عنوان دارایی اصلی برای مقابله با تورم می‌شناسند، به این معنی که افزایش تورم می‌تواند تاثیر منفی بر احساسات بازار نسبت به بیت کوین داشته باشد.

bitcoin-retests-37k
انحراف قیمت بیت کوین در مقابل طلا.

با این حال، با توجه به این‌که هر دو این دارایی‌ها در پاسخ به اظهارات پاول واکنش منفی نشان داده‌اند، این احتمال وجود دارد که همبستگی مشاهده‌شده میان بیت کوین و طلا می‌تواند منجر به احیای روایتی شود که بیت کوین نیز به یک دارایی امن تبدیل شده است.

بازار آلت کوین‌ها دوباره قرمزپوش شد!

به دنبال بیت کوین، بازار آلت کوین‌ها نیز یک روند نزولی را تجربه کرد و در حال حاضر، بیشتر ارزهای دیجیتال در وضعیت قرمز به سر می‌برند.

bitcoin-retests-37k
وضعیت بازار ارزهای دیجیتال در ۲۴ ساعت گذشته.

با این حال، در این میان برخی از آلت کوین‌ها نیز با رشد قابل‌توجهی همراه بوده‌اند که از جمله آنها می‌توان به زین فین (XDC) و نوسایفر (NU) اشاره کرد. این دو ارز دیجیتال به دلیل گسترش همکاری‌های خود، به ترتیب ۳۴ درصد و ۳۲ درصد رشد داشته‌اند.

در حال حاضر، ارزش کل بازار ارزهای دیجیتال ۱٫۵۷ تریلیون دلار بوده و میزان تسلط بیت کوین بر بازار نیز برابر با ۴۵ درصد گزارش شده است.

نوشته ریزش مجدد بازار ارزهای دیجیتال! علت چیست؟ اولین بار در رمزارز نیوز. پدیدار شد.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.