کد خبر : 11725
تاریخ انتشار : چهارشنبه 21 خرداد 1399 - 8:54

دو راه ثروتمند شدن

دو راه ثروتمند شدن

https://www.khanesarmaye.com/AtlasNegar/uploads/2020/05/AliSaberian-2rahe-servatmand-shodan.mp3 علی صابریان هستم، یک بار دیگر با قسمت دیگری از بورس شغل دوم درآمد اول در خدمت شما هستم. امروز می‌خواهم در مورد دو راه اصلی ثروتمند شدن صحبت کنم، در بحث موفقیت مالی و روانشناسی ثروت دو راه اصلی برای ثروتمند شدن وجود دارد دو راهی که تمام کارهایی که وجود دارند زیر شاخه این دو راه می‌باشند راه اول این است که شما یک کسب و کار شخصی داشته باشید یعنی یک شرکت، یک کارخانه، تولیدی داشته باشید و راه دوم سرمایه گذاری است که در واقع امروز می‌خواهیم در مورد این دو راه صحبت کنیم و یک مقایسه‌ای کنیم که این دو راه کدام نتیجه بهتری دارد. راه اول داشتن کسب و کار شخصی است که قطعا هر فردی یک کسب و کار شخصی دارد ولی ممکن است یک فرد در یک کسب و کار شخصی فعالیت داشته باشد و در آن کارمند باشد در یک کسب و کار چه کار انجام می‌دهند؟ در واقع می‌آیند یک نیاز را پیدا می‌کنند و سپس یک راه حلی برایش پیدا کرده و به مخاطب آن راه حل را می‌فروشند و شرکت در نتیجه سود خواهد کرد.
داستان در گفتن ساده می‌باشد ابتدا باید یک نیاز را ب..

https://www.khanesarmaye.com/AtlasNegar/uploads/2020/05/AliSaberian-2rahe-servatmand-shodan.mp3

علی صابریان هستم، یک بار دیگر با قسمت دیگری از بورس شغل دوم درآمد اول در خدمت شما هستم. امروز می‌خواهم در مورد دو راه اصلی ثروتمند شدن صحبت کنم، در بحث موفقیت مالی و روانشناسی ثروت دو راه اصلی برای ثروتمند شدن وجود دارد دو راهی که تمام کارهایی که وجود دارند زیر شاخه این دو راه می‌باشند راه اول این است که شما یک کسب و کار شخصی داشته باشید یعنی یک شرکت، یک کارخانه، تولیدی داشته باشید و راه دوم سرمایه گذاری است که در واقع امروز می‌خواهیم در مورد این دو راه صحبت کنیم و یک مقایسه‌ای کنیم که این دو راه کدام نتیجه بهتری دارد. راه اول داشتن کسب و کار شخصی است که قطعا هر فردی یک کسب و کار شخصی دارد ولی ممکن است یک فرد در یک کسب و کار شخصی فعالیت داشته باشد و در آن کارمند باشد در یک کسب و کار چه کار انجام می‌دهند؟ در واقع می‌آیند یک نیاز را پیدا می‌کنند و سپس یک راه حلی برایش پیدا کرده و به مخاطب آن راه حل را می‌فروشند و شرکت در نتیجه سود خواهد کرد.

داستان در گفتن ساده می‌باشد ابتدا باید یک نیاز را بشناسید دوم در مورد آن راه حل بدهید و سوم ببینید آیا می‌توانید آن را بفروشید یا نه و در آخر آیا آن قدر بازار دارید که فروشتان را افزایش بدهید؟ قبل از این که وارد جزییات بشوم من از شما چند سوال می‌کنم. آیا شما کارمند جایی هستید و تا حالا به این فکر کرده‌اید که خب من برای خودم یک کسب و کاری را راه اندازی کنم و به نتیجه‌ای نرسیدید یا تا به امروز کسب و کاری را شروع کرده‌اید و به نتیجه دلخواهتان دستیابی پیدا نکرده‌اید یا تا به حال در اطرافتان شده شخصی را دیده‌اید که کارخانه یا تولیدی داشته و بر اثر تغییرات اقتصادی یا حالا مشکلات شرکت ورشکست شده و زندگیش از بین رفته یا در اقوامتان فردی را دیدید که بعد از سال‌ها تلاش و سختی‌های بسیاری نسبتا با رفاه بیشتری نسبت به افرادی که این کار را نکردند زندگی می‌کند ولی کل دوران جوانی و دورانی که می‌توانسته از آن بهتر استفاده کند صرف صرفا کار کرده است که این قضیه قابل تحسین است اما همیشه کار آفرینان گاهی یک مقدار افسوس این مسئله را می‌خورند که چرا در دوران جوانیشان زیاد کار کرده‌اند هر چند که این کار شیرین می‌باشد و جزئی از زندگیشان محسوب می‌شود و مشکل این داستان کجاست و در چه زمانی اتفاق می‌افتد؟

نگاه کنید در کسب و کار شما باید یک کسب و کار جدید راه اندازی کنید و بر روی چیزی سرمایه گذاری کنید یعنی سرمایه گذاری صرفا پول نیست و بر روی چیزی سرمایه گذاری کنید که اصلا مشخص نیست در واقع شما می‌گویید من یک نیازی را پیدا می‌کنم مثلا من فکر می‌کنم مردم به این دارو نیاز دارند و با تاسیس یک کارخانه آن دارو را تولید می‌کنم و راه حل را به مردم می‌دهم که بعد از این مسئله به مرحله فروش می‌رسیم آیا مردم از شما می‌خرند؟ می‌بینید نه! مثلا یک مشابه خارجی دارد که کیفیت و قیمتش بهتر است و یا می‌فروشید اما آن قدری که باید بفروشید، نمی‌فروشید که در نهایت باعث دلسردی شما می‌شود. ما یک آماری داریم که در این آمار می‌گویند که تقریبا ۹۰ درصد از شرکت‌هایی که ثبت می‌شوند و شروع به کار می‌کنند بعد از یک سال ورشکست می‌شوند و یا به کارشان ادامه نمی‌دهند که تنها ۱۰ درصد آن‌ها باقی می‌ماند که باز هم دوباره در سال‌های آینده تنها ۵ درصدشان ادامه خواهند داد. این نشان می‌دهد که یک کسب و کار شخصی کسب و کار آسانی نیست و نیاز به یک تلاش بسیار سنگین دارد تا در نهایت به کسب و کار دلخواهتان برسید الان به شرکت‌هایی که موجود هستند نگاه کنید متوجه می‌شوید بارها در زندگیشان شکست خوردند و بازهم ادامه دادند.

در یک جمعی از کار آفرینان بودیم که یک ضمانت بانکی می‌خواستند گفتند که شما برید برای این فرد ضمانت کنید خیلی جالب بود که هر ۱۵ نفر از کار آفرینان نمی‌توانستند ضمانت کنند چون که هر کدام از آن‌ها یک چک برگشتی داشتند چرا؟ زیرا که این نشان می‌دهد خیلی از این افراد در بحران مالی گیر افتاده‌اند و شکست خورده‌اند. اما حالا بیایم بر روی سرمایه گذاری صحبت کنیم که ما گفتیم دو راه برای ثروتمند شدن وجود دارد که یکی این که کسب و کاری داشته باشیم که پول زیادی به ما بدهد همانند کارخانه‌ای که فعال است و فروش زیاد دارد حالا که با کسب و کار آشنا شدیم لازم است درباره سرمایه گذاری صحبت کنیم. خوبیه سرمایه گذاری این است که اولا شما بر روی چیزی سرمایه گذاری در بورس می‌کنید که مشخص است اگر شما یک شرکت دارویی بخواهید بزنید نمی‌دانید که آیا نیاز آن دارو است که باید تحقیقات کنید و هیچ اطلاعاتی درباره فروش ندارید اما روی سرمایه گذاری چیست؟ در بورس شرکت‌هایی وجود دارند که دارو تولید می‌کنند و طرح‌های توسعه مختلفی دارند و تیم توسعه و تحقیق، تیم بازاریابی دارند و شرکت‌ در حال رشد می‌باشد و در واقع بر روی چیزی سرمایه گذاری می‌کنید که دارید رشدش را می‌بینید.

خیلی جالب است بدانید که این شرکت‌ها جزء شرکت‌هایی هستند که جزء آن ۹۰ درصد شرکت‌ها نبودند و سختی‌های زیادی را تحمل کرده‌اند و آماده جلویتان هستند و شرکت‌هایی می‌باشند که به راحتی می‌توانید بر رویشان سرمایه گذاری کنید که سختی‌هایش برای کار آفرینان یا مدیر آن شرکت بوده است که حالا تبدیل به یک شرکت شده که می‌توایند بر رویشان سرمایه گذاری نمایید. شرکت ابعاد، فروش، افزایش فروش، فروش‌های آینده و قبل، رشد اقتصادی، نیازهای مردم در آن مشخص هستند و کار بورس همین است شرکت‌هایی که خوب و فعال هستند را به شما معرفی می‌کند که به شما این امکان را می‌دهد تا با خرید سهام آن‌ها بخشی از شرکت می‌شوید که اگر سهام آن شرکت دو برابر شود سرمایه و سهام شما هم ارزشش دو برابر خواهد شد. در بازار بورس شرکت‌هایی را داریم که در یک سال دو برابر، سه برابر، چهار برابر رشد می‌کنند و همچنین شرکت‌هایی داریم که در یک ماه ۵۰ درصد سود می‌کنند که با یک کسب و کار و سود بانکی مقایسه کنید متوجه می‌شوید چه قدر با یک دیگر فرق دارند.

The post دو راه ثروتمند شدن appeared first on خانه سرمایه.

منبع

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.