کد خبر : 217930
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 اردیبهشت 1403 - 10:09
دیدگاه‌ها برای خصوصیات مهم سلفون بسته‌ بندی بسته هستند

خصوصیات مهم سلفون بسته‌ بندی

خصوصیات مهم سلفون بسته‌ بندی

سلفون، پلاستیک نازک و بهداشتی است که برای بسته‌بندی محصولات صنعتی و مواد غذایی به کار گرفته می‌شود. این نوع بسته‌بندی معمولا برای محافظت محصولات و مواد مختلف در برابر آب و حفظ سلامتی آن‌ها قابل استفاده است. این اختراع شگفت‌انگیز از زمان تولیدش هر روز بیشتر از قبل مورد استفاده قرار گرفته است؛ به

سلفون، پلاستیک نازک و بهداشتی است که برای بسته‌بندی محصولات صنعتی و مواد غذایی به کار گرفته می‌شود. این نوع بسته‌بندی معمولا برای محافظت محصولات و مواد مختلف در برابر آب و حفظ سلامتی آن‌ها قابل استفاده است. این اختراع شگفت‌انگیز از زمان تولیدش هر روز بیشتر از قبل مورد استفاده قرار گرفته است؛ به طوری که امروزه مشاغل کوچک، متوسط و بزرگ به آن نیاز دارند. از پر اهمیت‌ترین بازارهایی که سلفون مورد استفاده قرار می‌گیرد، می‌توان به صنایع غذایی اشاره کرد. در حال حاضر سلفون در ایران و سایر کشورها به یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین متریال‌ها در بسته‌بندی صنایع مختلف تبدیل شده است. سلفون‌ها از نظر هزینه ارزان هستند و به راحتی حمل می‌شوند. برای اینکه بیشتر با خصوصیات سلفون بسته‌بندی آشنا شوید، در ادامه با ما همراه باشید.

سلفون بسته بندی + خرید انواع رول بسته بندی

سلفون بسته بندی چیست؟ نوعی پلیمر شگفت‌انگیز!

 

پلیمرها را می‌توانید در طبیعت به شکل‌های چوب، گرافیت، الماس، کائوچو و پروتئین ها ببینید. اما آنچه که در صنایع استفاده می‌شوند مصنوعی هستند و به شکل‌های پلاستیکی، نایلون، نایلکس، شیشه، بتن ها، چسب، سلفون‌ها یافت می‌شوند. سلفون تقریبا ۱۲۰ سال قبل توسط چند شیمیدان انگلیسی کشف شد و به صورت فیلم‌های سلولزی درآمد. این ماده بعدها توسط جاکوبز برندن شیمیدان سوئیسی علامت تجاری دریافت کرد. همچنین سلفون را به نوعی می‌توان کاغذ شفاف نامید که برای استرچ مواد غذایی و خشکبار و گل، پوشش کتاب‌ها و جزوات مورد استفاده قرار می‌دهند. در کشورمان ایران شرکت‌های تولید کننده، سلفون را به شکل‌ فیلم‌های شفاف و شیشه که بر پایه پروپیلن هستند، می‌سازند.

استرچ مواد غذایی

خصوصیات مهم سلفون بسته‌ بندی

همانطور که گفتیم سلفون نقش مهمی را برای نگهداری و افزایش طول عمر مواد غذایی ایفا می‌کند. پس از اینکه استرچ مواد غذایی انجام گرفت، میکروب‌ها و آب نمی‌توانند به آن نفوذ کنند. البته سلفون خصوصیات مهم دیگری هم دارد که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

زیبایی و شفافیت سلفون بسته بندی

یکی از مهم‌ترین خصوصیات ظاهری بسته بندی سلفون، شفافیت و زیبایی این نوع بسته‌ بندی است. هنگامی که مواد غذایی مثل میوه و سبزیجات، گوشت، حبوبات، پودرها را با این طریق بسته‌بندی می‌کنیم، می‌توانید به راحتی محتویات داخل آن را ببینید. این ویژگی برای اطمینان مشتری از مواد غذایی کمک می‌کند. می‌توانید با بررسی مواد داخل بسته‌بندی کیفیت محصول را بسنجید و از بین چندین نوع کالا بهترین را انتخاب کنید.

برای تبلیغات به خوبی عمل می‌کنند

کار بازاریابی محصول با استفاده از بسته‌ بندی سلفون بسیار آسان انجام می‌گیرد، چرا که می‌توانید هر نوعی چاپی را بر روی سلفون انجام دهید. می‌توانید اطلاعات محصول و نام برند را برای روی آن چاپ کنید در حالی که باز هم محتویات آن قابل دید است.

بسته بندی سریع

سلفون خیلی سریع دوخت می‌گیرد و بسته بندی آن در برابر آسیب‌های جدی بسیار مقاوم است. برای همین زمان کمی برای بسته بندی لازم خواهد بود.

محافظ مواد غذایی

 

خصوصیات مهم سلفون بسته‌ بندی

یکی از مهم‌ترین وظایف سلفون استرچ مواد غذایی است. سلفون از تماس مواد با هوا و همچنین از ورود میکروب‌ها و آلودگی به داخل آن جلوگیری می‌کند. در طول حمل و نقل کالا و مواد غذایی ممکن است با انواع مواد در تماس قرار گرفته و غیر قابل مصرف شوند. با استرچ مواد غذایی تمام نگرانی‌های حمل و نقل و نگهداری مواد غذایی تا حدود زیادی حل خواهد شد.

سلفون فضای کمتری می‌گیرد

یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های بسته‌بندی مواد مشکلات فضای ذخیره سازی و حمل و نقل آن است. اگر مواد به شکل درستی بسته بندی نشوند، در هنگام حمل و نقل آن‌ها می‌تواند مشکل ایجاد شود و تعداد موادی که حمل می‌شوند، در کامیون‌ها و کانتینرها کم شوند. حتی ممکن است نبود فضا باعث افزایش سوخت و هزینه‌ها شود. خوشبختانه بسته بندی سلفون به داد کارخانه‌های تولید کننده مواد غذایی رسیده است و با ایجاد یک بسته بندی جمع و جور مناسب‌تر خواهد بود. پس به جای قوطی‌ها و ظروف بزرگ و جاگیر می‌توان از سلفون استفاده کرد. در این صورت در فضای ذخیره سازی صرفه جویی می‌شود.

راحتی در بسته بندی

بکی دیگر از خصوصیات استفاده از سلفون، راحتی در بسته بندی است. شما می‌توانید مواد غذایی را بدون نیاز به ابزار خاصی در منزل هم بسته بندی کنید و یا در صنایع بزرگ از دستگاه‌ها کمک بگیرید.

بسته بندی با سلفون ارزان است

بدون اغراق می‌توان گفت که ارزانترین نوع بسته‌بندی به سلفون مربوط می‌شود. به خاطر همین بسته بندی از این نوع برای صنایع مختلف و کارخانجات با صرفه‌‌تر خواهد بود. در این صورت این محصول با قیمت اقتصادی، شرایط رقابت را با دیگر تولیدکنندگان فراهم می کند و بهترین بازدهی را ایجاد خواهد کرد.

مقاوم در برابر حرارت بالا

برخی از کارگاه‌ها و کارخانجات از شرایط ویژه‌ای برخوردار هستند و درجه حرارتی منفاوتی در آن‌ها وجود دارد. به خاطر همبن محصولات باید با موادی بسته بندی شوند که مقاومت خوبی نسبت به حرارت داشته باشد. سلفون به دلیل تاب و تحمل بالا، قابلیت این را دارد تا در محل‌های مختلف استفاده شود. به همین دلیل است که بیشتر تولید کنندگان بسته بندی با سلفون را به سایرین ترجیح می‌دهند.

تنوع سلفون بسته بندی

سلفون بسته بندی در انواع مختلف تولید شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد. تفاوت اصلی سلفون‌های بسته بندی معمولا به جنس، رنگ، ضخامت و ویژگی‌های دیگر آن مربوط می‌شود. روشن است که برای استرچ مواد غذایی نباید از سلفونی استفاده شود که برای بسته بندی اسباب‌بازی و محصولات پلاستیکی از آن استفاده می‌شود. در چاپ روی سلفون از رنگ بندی متفاوتی نیز می‌توان استفاده کرد.

جمع بندی

سلفون یکی از بهترین موادی است که برای بسته‌بندی مواد غذایی استفاده می‌کنند. سلفون که از پلاستیک ساخته شده مواد را در برابر عوامل بیرونی حفظ می‌کند و با قابلیت حمل و نقل آسان، شرایط خوبی را برای مصرف کنندگان به وجود می‌آورد. در این مقاله سعی کردیم به تمام خصوصیات بسته بندی با سلفون اشاره کنیم. این نوع بسته بندی سریع انجام می‌گیرد و با هزینه کمتر برای مصارف مختلف با صرفه خواهد بود. اگر به دنبال روش بسته بندی ارزان و خوب می‌گردید، با خیال راحت بسته بندی سلفون را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بسته شده است.