کد خبر : 98653
تاریخ انتشار : چهارشنبه 30 تیر 1400 - 12:29

حرز امام جواد علیه السلام

حرز امام جواد علیه السلام

بلا و چشم زخم از جمله اتفاقاتی است که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید. مسلمانان با تکیه بر دعاها و روایاتی که از ائمه (ع) شده در تلاشند تا خود را از شر این اتفاقات در امان نگه دارند. یکی از دعاهایی که بسیار سفارش شده و باعث دفع بلا و چشم زخم

بلا و چشم زخم از جمله اتفاقاتی است که ممکن است برای هر فردی پیش بیاید. مسلمانان با تکیه بر دعاها و روایاتی که از ائمه (ع) شده در تلاشند تا خود را از شر این اتفاقات در امان نگه دارند. یکی از دعاهایی که بسیار سفارش شده و باعث دفع بلا و چشم زخم می شود، دعای حرز امام جواد (ع) است.

حرز امام جواد (ع) از معروف ترین احراز برای دفع بلاهای زمینی و آسمانی و رفع چشم زخم است. این دعا با توجه به آثار و فواید زیادی که دارد، توصیه های فراوانی به استفاده از آن شده تا از مزایای آن بهره مند باشیم. روایات و سفارشات متعددی برای استفاده از این دعا شده است به طوری که این دعا را بهترین و معروف‌ترین در جهت محافظت از خود می دانند.

نظر علمای بزرگ اسلام درباره حرز امام جواد (ع)

این دعای شریفه در صفحه 39 کتاب شریف مهج الدعوات و منهج العبادات نوشته سید بن طاووس آورده شده است. همچنین مرحوم علامه مجلسی در کتاب بحار النوار جلد 91 صفحه 354 از ایشان نقل شده است.

از سید بن طاووس نقل شده: در جنگ با روم، مامون با استفاده از این دعا توانست پیروز شود. همچنین علامه سید بحرالعلوم می فرمایند که این دعا را در قاب نقره‌ای قرار داده و همواره همراه خود داشته باشید تا از آثار این دعای ارزشمند، بهره مند شوید.

علت اینکه به گفته شده این دعا را در قاب نقره قرار دهید،‌این است که نقره دارای هزاران خواص عالی و ارزشمند است. از جمله اینکه نقره ضد میکروب و ضد ویروس است و دارای خاصیت آرام بخشی است. علاوه بر این نقره برای افراد تند خو و عصبی بسیار مفید است. همچنین سیاه شدن نقره نشان از بیماری شخص است و باید به دکتر مراجعه کند.

آيت الله بهجت نیز می فرمایند برای رفع چشم زخم و باطل کردن سحر و جادو از حرز امام جواد (ع) استفاده کنید.

جواد2

خواص و فواید دعای حرز امام جواد (ع)

با توجه به معانی این دعا و روایاتی که وجود دارد، می توان فواید و خواص زیر را برای آن در نظر گرفت:

این دعا در بین تمام دعاهای دیگری که وجود دارد، برای دفع بلا معروف است. دفع بلا خود شامل چندین مورد می شود مانند:

  • رفع تنگدستی، گرستگی و تشنگی
  • باطل کردن سحر و جادو و طلسم
  • محافظت در برابر آزار و اذیت شیطان
  • جلوگیری از مریضی
  • حفظ آبروی مومن
  • دور شدن از وسوسه های شیطان
  • جلوگیری از فقر و گرسنگی
  • دفع سحر و جادو
  • جلوگیری از غرق شدن در فساد و هلاکت
  • دفع چشم زخم
  • حفظ افراد از آزار و اذیت شیطان و اجنه
  • و …

برای استفاده از حرز امام جواد (ع) نکات زیر را رعایت کنید

  1. با استفاده از حرز امام جواد (ع) شما تحت حفاظت خداوند قرار خواهید گرفت. بنابراین هنگام استفاده از آن از چیزهایی مانند شانس، اقبال و مهارت خود دوری کنید. زیرا این موارد وسوسه شیطان است.
  2. هیچ کسی و هیچ چیزی را در کار خود و سود زیان موجود در آن موثر ندانید. غیر از خدای متعال. چراکه تمام اتفاقات در ید قدرت اوست. و خداوند است که بهترین نگهدارنده و ارحم الراحمین است.
  3. این حرز بهترین راه برای در امان ماندن از بلاها، خطرات، چشم زخم و سحر و جادو است. هنگام استفاده از آن، از گناه و معصیت دوری کنید.
  4. ممکن است هنگام استفاده از حرز امام جواد (ع)، اتفاقی برایتان رخ دهد. پس از اتفاق از این دعا نا امید نشوید، چرا که قرار بود اتفاقی بزرگ تر و دردناک تر برایتان رخ دهد. وجود این دعا باعث شد که شما از آن حادثه عظیم در امان باشید.
  5. از داشتن روابط نامشروع، زنا، گران فروشی،‌کم فروشی، ظلم و ستم به دیگران، خوردن مال یتیم، قطع رحم، نفرین و عاق والدین،‌ گذشتن از دین برای استفاده از دنیا،‌ تمسخر دیگران، دروغ و نیرنگ و … دوری کنید تا از خواص حرز امام جواد (ع) بهره ببرید.
  6. در این دعا اسماء متبرکه زیادی وجود دارد. شایسته است که هنگام تماس با آن، وضو داشته باشید. همچنین بهتر است از انگشتر، گردنبد و یا بازوبند چرمی استفاده کنید تا از تماس مستقیم با پوست شما جلوگیری شود.
  7. هنگام رفتن به دستشویی، همراه داشتن حرز امام جواد (ع) مشکلی ندارد.
  8. برای دفع چشم زخم، حتما این دعا را به بازوی سمت راست خود متصل کنید.
  9. نخستین بار برای استفاده از حرز امام جواد (ع) دقت کنید که قمر در عقرب نباشد.

خرید حرز امام جواد (ع)

خرید حرز امام جواد (ع) یک روش عالی برای بهره‌مند شدن از خواص این دعا محسوب می شود. خواص فراوان این دعا باعث شده افراد به خرید حرز امام جواد (ع) و استفاده از آن روی بیاورند. شما می توانید حرز امام جواد (ع) را به صورت اینترنتی از برند خواستنی خریداری کنید

شما می توانید برای تهیه حرز امام جواد (ع) از محصولات برند خواستنی استفاده کنید. خرید حرز امام جواد (ع) از برند خواستنی مزایایی دارد. از جمله اینکه محصولی باکیفیت و ساخته دست هنرمندان ایرانی با طرح و رنگ زیبا نصیبتان می شود. همچنین قیمت محصولات برند خواستنی بسیار مناسب و مقرون به صرفه می باشد.

آداب استفاده از حرز امام جواد (ع)

معمولا دعای حرز امام جواد (ع) را روی گردنبند، بازوبند و انگشتر می نویسند و از آن استفاده می کنند. اما توصیه می شود که بهترین حالت برای استفاده از آن،‌ نوشتن بر روی بازوبند و استفاده از آن است. زیرا این عمل بهره‌مندی حداکثری را به همراه دارد.

برای استفاده از حرز امام جواد (ع)، ابتدا وضو بگیرید. سپس رو به قبله قرار بگیرید و دو رکعت نماز بخوانید. این نماز دو رکعتی با نمازهای یومیه تفاوت دارد. در این نماز در هر رکعت پس از خواندن حمد باید هفت بار آيت الکرسی، هفت بار آيه 18 سوره آل عمران (آيه شهدالله)، هفت بار سوره شمس،‌ هفت بار سوره لیل و هفت بار سوره اخلاص را بخوانید.

پس از خواندن نماز، دعای حرز امام جواد (ع) را به بازوی دست راست خود ببندید. البته توجه کنید که در زمانی این کار را انجام دهید که قمر در عقرب نباشد و ایام جشن و شادی و مبارک باشد. این دعا را می توان روی کاغذ، پارچه، انگشتر و گردنبد نوشت. اما بهترین حالت که توصیه فراوانی شده، نوشتن روی پوست آهو است.

 

حرز امام جواد (ع) روی کدام دست باید بسته شود؟

حدیثی از امام جواد (ع) وجود دارد که ایشان می فرمایند: اگر کسی قصد دارد این دعا را به صورت بازوبند استفاده کند،‌ شایسته است که آن را روی بازوی سمت راست خود ببندد. همچنین نوشتن حرز امام جواد (ع) روی نقره و استفاده از آن نیز توصیه شده است.

آيت الله بهجت نیز می فرمایند برای باطل کردن سحر و جادو حتما باید حرز امام جواد (ع) روی بازوی سمت راست بسته شود.

جواد3

 

جمع بندی

با توجه به استقبال مردم برای خرید حرز امام جواد (ع) از محصولات برند خواستنی، باعث شد که این برند تنوع محصولات را افزایش داده و با توجه به نظر و سلیقه مشتری اقدام به فروش حرز امام جواد (ع) کند. در هرجای کشور که هستید تنها با چند کلیک ساده از محصولات بی نظیر برند خواستنی بهره مند شوید.

حرز امام جواد (ع) دارای خواص زیادی است که اگر آن‌ها را بدانیم، مشتاق استفاده از آن خواهیم شد. برای خرید حرز امام جواد (ع) توصیه می کنیم از محصولات برند خواستنی استفاده کنید. این محصولات تنوع زیادی دارند و از کیفیت بالایی نیز برخوردار هستند. با هزینه‌ای مناسب می توانید از حرز امام جواد (ع) بهره‌مند شوید.

 

 

 

 

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.